لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

10 گیاه آپارتمانی برای تاریکترین کُنج خانه

تاریخ انتشار : 1401/01/15نویسنده: آتنا سعادت پورزمان مطالعه: 7 دقیقهنظر: 0بازدید: 836

برای نگهداری از این نوع گیاهان آپارتمانی که احتیاج به نور کمی دارند، نیاز است تا طاقچه شلوغ پنجره اتاق خود را تغییر دهید.

1. کالاتیا

برگ‌های طرح‌دار این گیاه (دارای رنگهایی مانند قرمز کمرنگ، زرد و سفید است)، برای خانه‌ی شما مناسب است. نور مستقیم و بیش از حد می‌تواند طرح‌های دوست داشتنی روی برگ‌ها را کمرنگ کند.

گیاه آپارتمانی کالاتیا

2. دیفن باخیا

نور فیلتر شده برای این گیاه بهترین انتخاب است. سعی کنید از پرده به عنوان مانعی میان آن و خورشید استفاده کنید مخصوصاً در فصل‌های بهار و تابستان، یعنی زمانی که گیاه برگ‌های جدید و شکننده می‌دهد.

گیاه آپارتمانی دیفن باخیا

3. درخت اژدها

برگ‌ها نوک تیز این گیاه که به سمت بالا رشد می‌کند و خطوط قرمز روی برگ آن، درخت اژدها را نامی مناسب برای این گیاه می‌کند اما نور مستقیم می‌تواند به آنها آسیب برساند، پس به این دوست ما کمی نور خورشید و کمی سایه بدهید.

گیاه آپارتمانی درخت اژدها

4. گیاه گندمی

سازگاری این گیاه آن را برای رشد در محیط‌های مختلف مناسب و بسیار محبوب کرده است،  همچنین تکثیر و به اشتراک گذاری آن با دیگران آسان است. گیاه گندمی یا عنکبوتی می‌تواند در مقابل بسیاری از غفلت‌ها ایستادگی کرده و در نور غیرمستقیم نیز زنده بماند.

گل آپارتمانی گیاه گندمی

5. فیلودندرون برگ قلبی

این گیاه «عزیز قلب‌ها» (لقبی که به دلیل شکل برگ‌هایش به آن داده شده است) می‌تواند اتاق‌های کم نور را تحمل کند اما برای جلوگیری از رشد آن در ساقه‌های طولانی و تکی، نیاز به جوانه‌گیری دارد.

گیاه آپارتمانی فیلودندرون برگ قلبی

6. بروملیاد

آیا انتظار نداشتید که یک گیاه استوایی را در این لیست پیدا کنید؟ در واقع، این گیاه آپارتمانی می‌تواند تنها با نور مهتابی و فضاهایی مرطوب مانند حمام زنده بماند.

گل آپارتمانی بروملیاد

7. لی لی صلح

اگر شما اغلب آب دادن به گل‌های خود را فراموش می‌کنید، این گیاه‌ را انتخاب کنید که به نگهداری کم احتیاج دارد: خاک لی لی صلح در واقع نیاز دارد تا بین دفعات آب دادن خشک شود، این بدان معنی است که شما می‌تواند دیرتر به آن آب بدهید.

گل آپارتمانی لی لی صلح

8. گیاه همیشه سبز چینی

از آنجایی که این گیاه یکی از بادوام‌ترین گیاهان آپارتمانی است (این گیاه به خوبی در نور کم رشد کرده و تنها در سال به یک یا دو بار بارور شدن نیاز دارد)، برای باغبان مبتدی عالی است.

گیاه همیشه سبز چینی

9. سانسوریا

این گیاه هم اسم سرگرم کننده‌ای دارد، همچنین وقتی صحبت از نگهداری آن می‌شود، بسیار رام است (بخوانید: سازگار!). نور بیشتر به رشد آن کمک می‌کند، اما می‌تواند تاریکی را تحمل می‌کند، فقط مراقب باشید ریشه آن با آبیاری بیش از حد پوسیده نشود.

گیاه آپارتمانی سانسوریا

10. برگ عبایی

برگ‌های چرمی این گیاه خانگی نه تنها در مقابل نور کم بلکه در مقابل گرما و سرما نیز بسیار مقاوم هستند. هرچند برای نگهداری از این گیاه به صبر نیاز دارید زیرا بسیار دیر رشد می‌کنند.

گیاه آپارتمانی برگ عبایی


بهترین خدمات باغبانی در تهران و سایر شهرهای دیگر را در بیزاپ جستجو کنید


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است