لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

7 رنگی که فضای کوچک خانه تان را بزرگتر نشان میدهد!

تاریخ انتشار : 1401/01/16نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 8 دقیقهنظر: 0بازدید: 872

استفاده از رنگ‌های روشن برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق کوچک، یک نکته‌ی محبوب در دکوراسیون داخلی است. اما این بدان معنا نیست که باید به دیوارهای سفید ساده بسنده کنید. رنگ‌های روشن بی‌شماری می‌توانند فضایی باز و مطبوع را تداعی کنند. آن‌ها به بازتاب نور در فضا کمک می‌کنند که به نوبه‌ی خود باعث بزرگتر شدن آن فضا شود. به طور خاص، ترکیب رنگ‌های روشن با تزئینات سفید می‌تواند برای باز کردن فضا معجزه کند. به همین ترتیب، تزیین با پالت رنگ روشن روی مبلمان و توناژی که شبیه رنگ دیوار شما است، قادر است اتاق را ساده‌تر کند و فضای آن را جادارتر نشان دهد. رنگ‌های تیره‌تر لزوماً هنگام رنگ‌آمیزی یک اتاق کوچک ممنوع نیستند، اما باعث می‌شوند فضا تاریک و کوچک به نظر برسند، مگر این که نور طبیعی و مصنوعی کافی داشته باشید. به علاوه، آن‌ها باید با توناژهای رنگ روشن متعادل شوند؛ بنابراین، برای اکثر اتاق‌های کوچک بهتر است از یک پالت رنگ نسبتاً روشن استفاده کنید.

در اینجا تعدادی از رنگ‌های خوب برای اتاق‌های کوچک آورده شده است.

1. خاکستری روشن

خاکستری می‌تواند یک رنگ خنثی و زیبا برای اتاق‌های کوچک باشد. همچنین با رنگ‌های گرم و سرد به خوبی ترکیب می‌شود و  می‌تواند رنگ‌‌های تیره و مشکی در یک اتاق کوچک را متعادل کند.

دکوراسیون خانه با رنگ خاکستری

2. خاکستری با تناژ بژ

این رنگ یکی دیگر از رنگ‌های خاص است. این رنگ بیشتر به بژ با ته رنگ خاکستری است تا خاکستری با ته رنگ بژ. در کل کاملاً نمی‌توان گفت چه رنگی است. گرمای آشکار آن با انواع مبلمان چوبی و کناف‌های برجسته جلوه‌ای فوق‌العاده به آن می‌بخشد. تزئینات سفید، همراه با کاشی سنگ طبیعی، می‌تواند یک اتاق خنثی و کلاسیک ایجاد کند که جادارتر به نظر می‌رسد.

دکوراسیون خانه با رنگ بژ

3. کرمی پررنگ

اگر به رنگ زرد علاقه دارید اما می‌ترسید که برای فضای کوچک شما خیلی پررنگ باشد، رنگ کرمی ملایم را در نظر بگیرید. این رنگ، دیوارهای شما را با گرمای خود درخشان می‌کند.

دکوراسیون خانه با رنگ کرمی

4. آبی

آبی می‌تواند فضای کوچکی را  که بیش از حد روشن است را کاملا متعادل کند. در یک اتاق خواب یا حمام کوچک این رنگ عالی به نظر می‌رسد. فقط مطمئن شوید که نور کافی دارید تا فضای شما گرم و جذاب به نظر برسد؛ زیرا رنگ آبی می‌تواند سایه ایجاد کند.

برای اینکه از انتخاب رنگ پشیمان نشوید، یکی از دیوارهای خود را رنگ کنید و بگذارید حداقل چند روز بماند. آن را در ساعات مختلف روز در نورهای مختلف مشاهده کنید تا مطمئن شوید که متناسب با فضای شما است.

5. بژ

رنگ بژ کلاسیک بدون تناژ خاکستری هم رنگی مناسب است. این یک رنگ خنثی و گرم با ماندگاری زیاد است که برای بازتاب نور و ساده نگه داشتن چیزها در یک فضای کوچک عالی است. برای داشتن ظاهری زیبا و کلاسیک، آن را با تزئینات سفید ست کنید. همچنین هنگامی که با رنگ‌های قهوه‌ای مختلف ترکیب شود، شیک‌تر به نظر می‌رسد.

6- سفید ابریشمی

رنگ سفید ابریشمی هیچ تناژی از سفید ساده ندارد. سفید مایل به کرمی همراه با رنگ خاکستری است و وقتی با تزئینات و درهای سفید برجسته هماهنگ شود، حتی در کوچک‌ترین اتاق‌ها می‌تواند احساس بزرگتری را ایجاد کند. این رنگ قادر است تقریباً برای هر سبک دکوری مناسب باشد و برخی از رنگ‌های برجسته را در یک فضای کوچک متعادل کند.

دکوراسیون خانه با رنگ سفید

7.  نقره‌ای

یک رنگ نقره‌ای درخشان با ته رنگ سبز انتخاب خوبی است. رنگ سبز موجود در آن از سردی و تند شدن بیش از حد آن جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود رنگ داخل یک فضای کوچک در بازتاب نور، طبیعی به نظر برسد. برای تقویت انعکاس نور و تکمیل رنگ دیوار، یک آینه به اتاق اضافه کنید.

دکوراسیون خانه با رنگ نقره ای


بهترین و نزدیکترین طراحان داخلی و دکوراتور را در بیزاپ پیدا کنید


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است