لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

9 رنگ جذاب و متفاوت برای اتاق خواب: حتما امتحانش کنید

دسته بندی :خانه و ساختمان
تاریخ انتشار : 1401/02/05نویسنده: امید امیدیزمان مطالعه: 15 دقیقهنظر: 0بازدید: 755

بعد از استفاده از این رنگ‌ها، برای بیدار شدن از خواب لحظه شماری می‌کنید!

همگی ما فکر می‌کنیم بیدار شدن از خواب و بیرون آمدن از تخت خواب، کاری دشوار و ناخوشایند است؛ اما ترفندهایی وجود دارد که با انجام آنها می‌توان یک اتاق خواب انرژی‌بخش داشت که بیرون آمدن از تخت خواب را برای همه ما راحت‌تر کند. یکی از ترفندهایی که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم، انتخاب رنگ اتاق خواب است. این رنگ‌ها را می‌توانید برای دیوارها، تخت خواب یا وسایل کوچک در اتاق خود استفاده کنید.

یکی از دلایل اهمیت آشنایی با رنگ‌های مناسب برای اتاق خواب، تاثیر رنگ و نور بر روحیه است. از این رنگ‌ها می‌توانید در رنگ دیوار، تخت خواب یا وسایل تزئینی اتاق خود استفاده کنید. در نمونه‌هایی که برای شما آماده کرده‌ایم، حتما یک مورد را پیدا می‌کنید که از آن ایده گرفته و در اتاق خواب خود پیاده سازی کنید.

یاسی روشن

با ترکیب رنگ‌های یاسی روشن و سفید در اتاق خود، در عین حال که خنثی بودن و مینیمال بودن فضا را حفظ می‌کنید، یک رنگ جذاب به اتاق خود اضافه کرده‌اید! استفاده از این دو رنگ در کنار هم علاوه بر ایجاد احساس لطافت در فضا، از ایجاد احساس شلوغی و آشفتگی نیز جلوگیری می‌کند.

به‌علاوه یاسی روشن یکی از رنگ‌های پاستلی برای اتاق خواب است که انرژی، آرامش و جذابیت را به اتاق شما اضافه می‌کند. اخیراً رنگ‌های پاستلی مانند یاسی روشن بسیار محبوب شده‌اند. برای داشتن یک فضای چشم نوازتر و پر انرژی‌تر، می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تر طیف بنفش استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب یاسی بنفش

سبز خاکی

رنگ سبز خاکی یک رنگ آرام و جسورانه برای اتاق خواب است. رنگ سبز به فضا احساس آرامش، طراوت و امنیت می‌دهد. رنگ سبز خاکی با رنگ‌های زیادی سازگار است و کار شما را برای ایجاد هارمونی بین رنگ‌ها راحت می‌کند. مثلاً رنگ‌های خاکستری روشن، بژ، قرمز، لیمویی و قهوه‌ای قابل استفاده در کنار رنگ سبز خاکی بوده و در کنار یکدیگر ترکیبی چشمگیر و جذاب می‌سازند.

دکوراسیون اتاق خواب سبز خاکی

گلبهی

گلبهی یک رنگ ذاتاً شیرین، زیبا و جذاب است. استفاده از این رنگ در اتاق خواب، اخیراً محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این رنگ نشان‌دهنده ظرافت، عشق، حساسیت و لطافت است. در کنار رنگ گلبهی می‌توانید از رنگ‌های سفید، نقره‌ای یا آبی روشن استفاده کنید. این رنگ‌ها جذابیت و جلوه گلبهی را چندین برابر می‌کنند.

اگر به دنبال احساس سکون و آرامش بیشتری در اتاق خود هستید، در کنار این رنگ از سفید نیز استفاده کنید. همچنین اگر مایل هستید اتاق خوابی پر انرژی‌تر داشته باشید، رنگ آبی را به ترکیب خود اضافه کرده و برای حفظ لطافت، انرژی و لوکس بودن فضا، از رنگ نقره‌ای نیز بهره ببرید.

دکوراسیون اتاق خواب گلبهی صورتی

آبی یخی

آبی یخی یک رنگ ملایم و آرامش بخش است که می‌توانید برای ایجاد یک فضای مینیمال و مدرن از آن استفاده کنید. به کمک رنگ آبی می‌توانید در اتاق خود احساس خنکی، آرامش و سکون ایجاد نمایید. رنگ‌هایی که با این رنگ همخوانی دارند رنگ‌های طلایی، صورتی، قرمز، لیمویی و سایر طیف‌های آبی هستند. در ادامه تاثیر هر یک از رنگ‌های همخوان را در کنار آبی یخی، بررسی می‌کنیم:

  • استفاده از رنگ طلایی در کنار آن، فضای اتاق را به یک فضای لوکس و زنده تبدیل می‌کند. پس اگر به دنبال ایجاد یک فضای لوکس و چشمگیر هستید، استفاده از رنگ طلایی را نادیده نگیرید.
  • رنگ صورتی، به اتاق شما احساس لطافت بیشتری می‌دهد. این دو رنگ کنار هم، یک ترکیب زیبا از رنگ های پاستلی برای اتاق خواب به وجود می‌آورند.
  • رنگ قرمز با قرار گرفتن در کنار آبی یخی، احساس جسارت و انرژی را در فضا چند برابر کرده و اتاق را به یک فضای خیره‌کننده تبدیل می‌کند.
  • به کمک رنگ لیمویی می‌توانید یک ترکیب شاد و زیبا خلق کرده و سرزندگی اتاق خواب خود را چند برابر نمایید. با این کار احساس آرامش و انرژی را همراه با هم خواهید داشت. رنگ‌های زرد قناری، لیمویی و سایر طیف های رنگ زرد، در ایجاد انرژی و احساس نشاط در فضا تاثیر زیادی دارند.
  • اگر یک اتاق انرژی بخش و در عین حال آرام می‌خواهید، از طیف‌های گرم‌تر رنگ آبی، مثل کله غازی یا سبز آبی، استفاده کنید. این رنگ‌ها باعث تداعی احساس شادی، جذابیت و آرامش شده و یک فضای کاملا متفاوت خلق می‌کنند.

دکوراسیون اتاق خواب آبی یخی

خاکستری روشن

خاکستری روشن یک رنگ خنثی و خاص است که چشم نوازتر از سفید بوده و دست شما را برای انتخاب رنگ‌های دیگر باز می‌گذارد. زیبایی فضا با ترکیب طوسی روشن و رنگ‌هایی مانند زرد، صورتی، قرمز، آبی، سبز، نیلی و ... نیز چند برابر می‌شود.

در لیست زیر، به احساس ناشی از هر رنگ در ترکیب با رنگ خاکستری روشن اشاره کرده‌ایم:

  • زرد: شادی و انرژی سرزندگی
  • آبی: آرامش و سکون
  • سبز: آرامش و نشاط
  • قرمز: جسارت و جذابیت
  • صورتی: لطافت
  • نیلی: قدرت و جذبه

بیشتر بخوانید:  27 ایده رویایی دکوراسیون اتاق خواب برای خانم ها

دکوراسیون اتاق خواب خاکستری

زرد لیمویی

به کمک رنگ لیمویی، احساس گرما و نشاط را به فضای اتاق خود بدهید. ترکیب زرد با رنگ‌های خاکستری، سفید، سبز خاکی یا زیتونی، قهوه‌ای و آبی، یک نتیجه شگفت‌انگیز به وجود می‌آورد.

همچنین به کمک رنگ قهوه‌ای می‌توانید یک فضای گرم و دلنشین که تداعی کننده احساس وقار و امنیت است، ایجاد نمایید. به تاثیرات هر یک از رنگ‌های آبی، خاکستری و سبز خاکی نیز در قسمت‌های قبل اشاره کردیم.

دکوراسیون اتاق خواب  زرد لیمویی

هلویی روشن

هلویی روشن یک رنگ جذاب و زنده برای استفاده در اتاق است. این رنگ در کنار رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری تیره و قهوه‌ای یک ترکیب رنگ جذاب و لطیف برای اتاق خواب ایجاد می‌کند.

این رنگ به فضای اتاق ترکیبی از احساس راحتی، گرما و آسایش می‌بخشد و در عین حال هیچ یک از این احساسات را به طور مستقیم و به شدت رنگ‌های دیگر مانند زرد، منتقل نمی‌کند. به علاوه این رنگ با وجود این که از خانواده رنگ نارنجی است، آرامش بخش بوده و برای ایجاد احساس دنج بودن در فضا بسیار مناسب است.

با استفاده از رنگ‌هایی که به آنها اشاره کردیم در کنار رنگ هلویی، اتاق خود را به یک فضای دنج، شیک و آرام تبدیل کنید.

دکوراسیون اتاق خواب هلویی

آبی کبالتی (Cobalt Blue)

وقتی صحبت از رنگ‌های مورد استفاده برای اتاق خواب می‌شود، ذهن ما ناخودآگاه به سمت رنگ‌های روشن و خنثی می‌رود؛ اما شاید بد نباشد کمی از چارچوب همیشگی ذهن خود بیرون برویم و ریسک استفاده از رنگی متفاوت را بپذیریم!

آبی کبالتی، رنگی خیره‌کننده است که علاوه بر انتقال احساس آرامش، دو عنصر انرژی و جسارت را نیز به فضا اضافه می‌کند. این رنگ، یک گزینه شگفت‌انگیز است که برخلاف رنگ‌های آبی یخی و آبی آسمانی، احساس سکون خالص ندارد و جذبه و سرزندگی فضا را چند برابر می‌کند.

  • اگر به دنبال انتخاب‌های جسورانه هستید اما نمی‌خواهید به اندازه انتخاب رنگ قرمز ریسک کنید، آبی کبالتی یک انتخاب مطمئن و در عین حال جسورانه است.
  • این رنگ در کنار سفید، خاکستری روشن، زرد قناری، طلایی، نقره‌ای، کرمی و حتی نارنجی یا هلویی یک ترکیب زیبا و مدرن خلق می‌کند.
  • در ادامه به بررسی ترکیب هر یک از رنگ‌ها در کنار آبی کبالتی می‌پردازیم:
  • سفید، کرمی و خاکستری در کنار آبی کبالتی، یک ترکیب آرامش بخش، ساکن و خیره‌کننده به وجود می‌آورند.
  • زرد قناری، نارنجی و هلویی از آن‌جا که رنگ‌های گرمی هستند، احساس گرما، سرزندگی و جذابیت را به اتاق شما می‌دهند.
  • رنگ‌های نقره‌ای و طلایی کنار آبی کبالتی یک ترکیب لوکس، خاص و مدرن ایجاد می‌کنند که احساس جذبه و جسارت فوق العاده‌ای را به بیننده منتقل می‌کند.

دکوراسیون اتاق خواب آبی

سبز نعنایی

یک رنگ جذاب، خاص و کمتر دیده شده در اتاق‌های ما ایرانی‌ها، رنگ سبز نعنایی است. این رنگ، به اتاق شما احساس لطافت، آرامش، تازگی و امنیت می‌دهد.

  • سبز نعنایی با رنگ‌هایی مانند سبز زمردی، زرد، مشکی، سفید، آجری، نارنجی، قهوه‌ای و حتی قرمز تیره و شرابی هماهنگی زیبایی ایجاد می‌کند.
  • استفاده از رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای یا آجری کنار سبز نعنایی، یک فضای دنج و آرام برای شما خلق می‌کند. اما اگر به دنبال یک ترکیب چشمگیر و بانشاط هستید یکی از رنگ‌های زرد، سبز زمردی، نارنجی یا قرمز را انتخاب کنید تا جذابیت و انرژی فضا چند برابر شود.
  • استفاده از سفید یا مشکی کنار این رنگ، فضای اتاق شما را مینیمال، مدرن و راحت نشان داده و احساس سکون بیشتری در اتاق ایجاد می‌کند.

دکوراسیون اتاق خواب سبز

خلاصه مطالب

در این مطلب تعدادی از رنگ‌های جذاب و متفاوت برای اتاق خواب را به شما معرفی کردیم. انتخاب رنگ مناسب برای دیوار اتاق یا وسایل مورد استفاده در آن انتخاب سختی است؛ اما اگر به این سوال پاسخ دهید که می‌خواهید چه حسی از اتاق خود دریافت کنید، انتخاب ساده‌تر خواهد شد.

اگر به دنبال احساس دنجی و راحتی هستید، باید به سمت رنگی بروید که ترکیب آن با قهوه‌ای، آجری و رنگ‌های گرم، هماهنگی زیبایی ایجاد کند؛ اما اگر مایل هستید با ورود به اتاق خود، احساس نشاط و سرزندگی کنید، رنگ‌های زرد، سبز یا آبی کبالتی مناسب شما است.

شاید هم به دنبال ایجاد احساس جذبه و مدرنیته در اتاق خود باشید. در این صورت ترکیب طلایی یا نقره‌ای، با رنگ هایی که به آنها اشاره کردیم، اتاق شما را به یک فضای ایده‌آل تبدیل می‌کند.

در هر صورت احساس شما است که تعیین می‌کند چه رنگی را انتخاب کنید.


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است