لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

این 9 قسمت را تغییر دهید تا یک خانه نو داشته باشید!

تاریخ انتشار : 1400/11/13نویسنده: زهرا اربابانزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 6293

زیبایی در جزئیات است! این ضرب‌المثل مخصوصاً در مورد پروژه‌های نقاشی صادق است. مطمئناً، همه‌ی صاحب خانه‌ها گه‌گاه با یک کار رنگ‌آمیزی داخلی یا خارجی درگیر هستند، اما کارهای کوچک‌تری وجود دارد که می‌توانید با رنگ انجام دهید که قادر هستند فضای شما را چه در داخل و چه در بیرون زیباتر کنند. ایده‌های جالب، هوشمندانه و رنگارنگ را در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم تا با ایجاد تغییر در 10 قسمت کوچک خانه، آن را نو کنید. این ایده‌ها کمی تلاش نیاز دارند اما تاثیر زیادی دارند که باعث می‌شود که در کم‌ترین زمان تغییرات جذابی در خانه خود ایجاد کنید.

این ایده‌های آسان را امتحان کنید تا جزئیات کوچک در اطراف خانه‌ی شما برجسته‌تر به نظر بیایند. 

قلمو و قوطی‌های رنگ

رنگ آمیزی 10 قسمت کوچک خانه برای نوسازی ارزان

1- جزئیات کوچک را تغییر دهد

دستگیره‌ها و لولاهای اطراف خانه واقعاً در دکوراسیون شما نقش دارند؛ بنابراین، اگر در مرحله‌ی اول کثیف هستند یا به طور تصادفی رنگی شده‌اند، اکنون زمان آن است که آن‌ها را تمیز کنید. پس از باز کردن پیچ‌های سخت‌افزار، رنگ قدیمی را با استفاده از یک برس‌کن شیمیایی، تفنگ حرارتی یا آب جوش نرم کنید و سپس آن را با یک برس سیمی پاک کنید. از یک برس برنجی دارای موها و دسته‌ی نرم ارگونومیک استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که می‌توانید تمام گوشه‌ها و قسمت‌های ریز را تمیز کنید؛ سپس، سخت افزار را با رنگی جدید اسپری کنید.

2- روکش درب را نوسازی کنید

درب ورودی شما احتمالاً از بیرون عالی به نظر می‌رسد، اما اگر از داخل بسیار ساده است، می‌توانید با رنگ آمیزی پانل‌ها یا نواحی تو رفته، جزئیات را زنده کنید. کلید دستیابی به نتایج عالی در سطح درب، آماده سازی سطح مناسب است؛ بنابراین مرحله‌ی اول این است که روکش قدیمی را به طور  کامل از بین ببرید. پس از سمباده زدن سطح صاف و بدون گرد و غبار، آستر بزنید و رنگ آمیزی کنید.

3- میز و صندلی را متناسب با مد روز رنگ کنید

اگر میز و صندلی‌های شما جذابیت خود را از دست داده‌اند، با رنگ‌های غوطه‌ور به آن‌ها کمک کنید. ابتدا پایه‌های میز و صندلی را با برداشتن پوشش قدیمی آنها آماده کنید.

نکته کاربردی: از یک برس سیمی فولاد با کربن بالا برای سخت کردن روکش مبلمان چوبی یا فلزی استفاده کنید، سپس تصمیم بگیرید که رنگ زیرین تا چه اندازه غلیظ و شبیه به رنگ قبلی باشد. روکش نشیمن آن را با چسب یا روزنامه بپوشانید و با یک قلمو با  حرکات عمودی رنگ کنید.

رنگ کردن قاب درب

4- از تمیز کردن جزئیات کوچک غافل نشوید

اگر فکر می‌کنید هیچ کس متوجه قرنیز دیوار یا کابینت نمی‌شود، اشتباه می‌کنید! پوشش آنها با یک لایه رنگ تازه توجه را به خود جلب می‌کند و به کل فضا حال و هوای جدیدی می‌بخشد. برای به حداقل رساندن کثیفی دیوارها حین رنگ کردن قرنیز، می‌توانید تمام قسمتی را که قرنیز و دیوار به هم می‌رسند با دقت بپوشانید.

5- پله‌هایتان را رنگ کنید تا زنده شوند

با پله‌های قدیمی خداحافظی کنید! رایزرهای رنگی و جذاب مکان شما را زیبا می‌کنند. می‌توانید به سادگی آن‌ها را با رنگ سفید رنگ کنید تا آج‌های چوبی را برجسته کنید و ظاهری جذاب‌تر به اتاق بدهید. برای شروع، رایزرها را آماده کنید و سپس آج‌ها را کامل بپوشانید. فقط مطمئن شوید که برای نقاشی خود برنامه‌ریزی کنید تا زمانی که منتظر خشک شدن رنگ هستید قسمت‌های رنگ شده لمس نشوند تا به خوبی خشک شوند.

راه پله سفید در خانه

6- کناف‌های خود را به کمک رنگ‌آمیزی برجسته کنید!

در فضایی که دیوارها، سقف و کناف‌ها همگی یک رنگ هستند، رنگ آمیزی بالای آن با طیفی متفاوت می‌تواند واقعاً فضا را زنده کند. برای جلوگیری از ایجاد نقص و یا مالیدن رنگ به کناف‌ها در محل اتصال به دیوار و سقف از پوشش مناسب استفاده کنید و با قلمو آن نواحی را صاف کنید.

7- رنگ کردن فضای داخلی کابینت‌های شیشه‌ای

برای نمایش بیشتر وسایل تزئینی، فضای داخلی کابینت‌های شیشه‌ای را تغییر دهید تا پس زمینه‌ای زیبا برای آن‌ها ایجاد کنید. در انتخاب سایه، رنگ وسایل مورد علاقه‌ی خود را در نظر بگیرید: رنگ سفید و روشن باعث می‌شود که قطعات تیره به چشم بیایند؛ در حالی که رنگ‌های تیره‌تر باعث می‌شود که اقلام کم‌رنگ برجسته شوند. وقتی کارتان تمام شد، داخل کابینت شما به خوبی وسایلی را که در آن قرار می‌دهید به نمایش می‌گذارد!

چیدمان گلدان و کتاب روی کنسول چوبی

8- کرکره‌ها هم به رنگ نیاز دارند!

برای ایجاد طراوت در کرکره‌ها، آن‌ها را پایین بیاورید، میل پرده را در جای امنی قرار دهید و سپس رنگ پوسته‌شده و  گرد و غبارها را با استفاده از یک دستمال و مواد تمیزکننده پاک کنید. آن‌ها را قبل از رنگ‌آمیزی کاملاً خشک کنید. کرکره‌های آماده شده را روی سطحی صاف یا میز کار خود قرار دهید. در حالی که لت‌ها به سمت شما هستند، شروع به رنگ‌آمیزی کنید، دو لایه پرایمر و دو لایه رنگ بزنید. صبر کنید تا هر لایه در این بین به خوبی خشک شود؛ سپس، کرکره‌ها را دوباره آویزان کنید و نمای بیرونی خانه‌ی خود را بررسی کنید.

9- فانوس‌ها و چراغ‌های بیرونی را فراموش نکنید!

فانوس‌های بیرونی به نمای خانه شما روشنایی و جلوه‌ای جذاب می‌بخشند. برای بازگرداندن آن‌ها به شکوه قبلی‌شان، رنگ‌های پوسته شده و گرد و غبار را با استفاده از دستمال و مواد پاک‌کننده تمیز و خشک کنید؛ سپس سطح فلز را با یک برس نرم و کمی مواد تمیزکننده پاک کنید. از آب و صابون برای شستن فانوس استفاده کنید و با حوله آن را خشک کنید. سپس با دستمال آغشته به الکل آن را تمیز کنید. هنگامی که فانوس خشک شد، با استفاده از یک برس کوچک، قسمت بیرونی را با رنگ اکریلیک رنگ‌آمیزی کنید. از بالای فانوس شروع کنید و به سمت پایین بروید.

بیشتر بخوانیدآموزش زدن پلی اورتان یا روغن جلا روی کف در 9 مرحله


بهترین طراح دکوراسیون داخلی رو در بیزاَپ پیدا کن!


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است