لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

نودل بادمجان و توفو کنجدی؛ غذایی لذیذ برای وگان‌ ها

تاریخ انتشار : 1400/10/11نویسنده: آتنا سعادت پورزمان مطالعه: 2 دقیقهنظر: 0بازدید: 490

این دستور پخت توفو کنجدی و بادمجان به شما ناهاری سبک و فوق‌العاده می‌دهد و مهمتر از همه اینکه وگان است. قبل از سرخ شدن، بادمجان‌ها به صورت خلالی خرد و به صورت نودلی نرم در ترکیبی از ادویه‌های تند آسیایی مزه‌دار می‌شوند. من عاشق نودل‌های بادمجان هستم، چون بافت اسفنجی آن تمام عطر و مزه‌ها را به خودش جذب می‌کند. نودل‌های کدو سبز را نیز دوست دارم اما گاهی استفاده از چیزی که کمی بیشتر شبیه پاستا واقعی باشد، لازم است. بهترین قسمت این غذا نیاز نداشتن به هیچ وسیله خاصی است! اگر تا به حال هرگز با توفو آشپزی نکردید، پس باید بدانید که در این دستور پخت، سفت بودن توفو مهم است. من از توفو ارگانیک سفت استفاده می‌کنم؛ زیرا نوع نرم آن به راحتی باز می‌شود. اگر بتوانید توفو خیلی سفت هم پیدا کنید، برای این دستور پخت عالی خواهد شد. اگر از گشنیز بدتان می‌آید یا ادویه دوست ندارید، در صورت تمایل از این مواد در دستور پخت استفاده نکنید. این دستور پخت دو قسمت دارد؛ بنابراین درست کردن آن کمی زمان می برد.

مواد لازم  توفو کنجدی و نودل بادمجان

  • 453 گرم توفو سفت، تکه‌ای
  • 1 فنجان گشنیز تازه، تقریباً 31 گرم، خرد شده
  • 3 قاشق غذاخوری سرکه برنج بدون ادویه
  • 4 قاشق غذاخوری روغن کنجد تُست شده
  • 2 حبه سیر، به صورت ریز خرد شود
  • 1 قاشق چایخوری فلفل قرمز له شده
  • 2 قاشق چایخوری شکر
  • 1 بادمجان کامل، تقریباً 458 گرم
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • نمک و فلفل برای طعم‌دار کردن
  • یک چهارم فنجان کنجد
  • یک چهارم فنجان سس سویا

طرز تهیه توفو کنجدی و نودل بادمجان

1. فر را با قرار دادن در دمای 200 درجه فارنهایت از قبل گرم کنید. تکه توفو را از بسته‌بندی آن جدا کرده و دور آن چند حوله کاغذی بپیچید. یک بشقاب روی آن قرار داده و آن را سنگین کنید. اجازه دهید، جهت بیرون آمدن آب توفو، مدتی در آن حالت بماند.

2. حدود یک چهارم فنجان گشنیز، 3 قاشق غذاخوری سرکه برنج، 2 قاشق غذاخوری روغن کنجد تُست شده، سیر خرد شده، فلفل قرمز له شده و شکر را در یک کاسه بزرگ مخلوط کرده و هم بزنید.

3. بادمجان را پوست گرفته و خلال کنید. شما می‌توانید خلال کردن را با دست انجام دهید یا برای به دست آوردن «رشته‌های» دقیق‌تر از یک برش دهنده سبزیجات با سری مخصوص خلال کردن استفاده کنید. بادمجان را با ترکیب ادویه‌های آسیایی (یا ادویه دلخواه) مزه‌دار کنید.

4. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک ماهیتابه روی حرارتی متوسط ​​تا کم بریزید. بادمجان را بپزید تا نرم شود. بادمجان تمام مایعات را به خود جذب می‌کند، بنابراین اگر با مشکل چسبیدن آن به ماهیتابه روبرو هستید، می‌توانید کمی روغن کنجد یا روغن زیتون اضافه کنید.

5. فر را خاموش کنید. گشنیز باقیمانده را درون بادمجان هم بزنید، سپس رشته‌ها را به ظرف مخصوص فر منتقل کنید. با درپوش یا فویل، ظرف را پوشانده و داخل فر قرار دهید تا گرم بماند. ماهیتابه را شسته و دوباره برای گرم شدن مجدد روی شعله گاز بگذارید.

6. توفو را از میان حوله‌های کاغذی بیرون آورده و به 8 قسمت برش دهید. دانه‌های کنجد را در بشقاب پخش کنید. همه تکه‌های توفو را از هر دو طرف در کنجد فشار دهید.

7. دو قاشق غذاخوری روغن کنجد به ماهیتابه اضافه کنید. هر دو طرف توفو را تا زمانی که شروع به ترد شدن کند، سرخ کنید. یک چهارم فنجان سس سویا را در ماهیتابه بریزید و تکه‌های توفو را با آن بپوشانید. آنها را آنقدر بپزید تا برش‌های توفو با سس سویا قهوه‌ای و کاراملی شود.

8- رشته‌های بادمجان را از فر خارج کرده و توفو را در بشقاب روی آنها قرار دهید.

بیشتر بخوانیدطرز تهیه بیکن وگان خانگی


این دستور پخت در مجموع 4 وعده غذایی از توفو کنجدی وگان به شما می‌دهد. هر وعده آن، حاوی 292.75 کالری، 24.45 گرم چربی، 6.87 گرم کربوهیدرات خالص و 11.21 گرم پروتئین است.


برای پیدا  کردن بهترین رستوران‌ها اطراف خودت به بیزاَپ سر بزن!

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است