لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

طرز تهیه کانولی خانگی

دسته بندی :آشپزی
تاریخ انتشار : 1401/07/15نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 276

شیرینی‌پزی‌های ایتالیایی همیشه کانولی سرو می‌کنند. مقاومت در برابر نان ترد و مواد شیرین و خامه‌ای داخل آن تقریبا غیر قابل ممکن است. اغلب اوقات، آن‌ها با چیپس شکلات ریز، پسته خرد شده و یا در حالی که در شکلات فرو رفته‌اند سرو می‌شوند. مهم نیست چه چیزی را برای روی آن انتخاب می‌کنید، آن‌ها در هر حال یک خوراکی لذت‌بخش فوق‌العاده هستند. (به همین دلیل است که ما نتوانستیم مانع خودمان شویم که کاپ کیک کانولی را درست نکنیم!)

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه دسر شکلات لقمه ای

فیلینگ (مواد پر کردنی داخل شیرینی) کانولی چیست؟

فیلینگ کانولی همیشه با ریکوتا و معمولا پودر قند درست می‌شود تا شیرین شود. فیلینگ معمولا شامل ماسکارپونه و خامه فرم گرفته است تا سبک‌تر باشد. گاهی اوقات پوست پرتقال یا جوز هندی نیز برای طعم بیشتر در فیلینگ استفاده می‌شود. 

چگونه کانولی را غلیظ کنم؟

به دست آوردن قوام فیلینگ برای کانولی مهم است. با گرفتن آب ریکوتا شروع کنید. ریکوتا را در یک صافی با توری ریز قرار دهید و صافی را روی یک کاسه بزرگتر بگذارید. اجازه دهید حداقل یک ساعت، ترجیحا 2 ساعت، در یخچال بماند. میزان آبی که از آن خارج می‌شود به کیفیت ریکوتا بستگی دارد. هر چه کیفیت بالاتر باشد، آب کمتری در کاسه خواهد بود. اگر دوست دارید فیلینگ شما کمی شیرین‌تر باشد، پودر قند بیشتری را مستقیماً به مخلوط ریکوتا اضافه نکنید. پودر قند بیشتر در واقع باعث شل شدن مخلوط می‌شود و خیلی خوب در نان کانولی نمی‌ماند. هنگام هم زدن خامه غلیظ، پودر قند بیشتری به آن اضافه کنید تا فیلینگ شیرین‌تر شود!
مرحله مهم دیگر این است که اجازه دهید فیلینگ خنک شود. ما ترجیح می‌دهیم که اول فیلینگمان را درست کرده و بگذاریم داخل یخچال بماند تا آماده سرو برای کانولی شود. هر چه بیشتر در یخچال باشد بهتر است.

آیا می‌توانم کانولی را از قبل درست کنم؟

بیشتر شیرینی‌های سرخ شده، مانند چوروس، بهتر است مستقیماً از سرخ کن خارج شوند. اگرچه کانولی یک استثنا عالی برای این قانون است! نان کانولی را می‌توان از یک روز قبل سرخ کرد. قبل از این که آن‌ها را در ظرفی دربسته نگهداری کنید، بگذارید کاملا خنک شوند. آن‌ها تردی خود را به خوبی حفظ می‌کنند و این خیلی خوب است که قبل از آمدن مهمانان مجبور به سرخ کردن آن‌ها نباشید.

همچنین می‌توانید فیلینگ خود را نیز از قبل درست کنید و تا 3 روز در یخچال نگهداری کنید. صبر کنید کانولی خود را پر کنید تا آماده سرو آن‌ها شوید.

اگر ترجیح می‌دهید نان‌‌ها را درست قبل از سرو سرخ کنید تا تردی بیشتری داشته باشند، همچنان می‌توانید از 3 روز زودتر خمیر را درست کرده و در یخچال نگهداری کنید.

آیا می‌توانم کانولی را از قبل درست کنم؟

چگونه نان کانولی را ترد کنم؟

دو نکته مهم برای اطمینان از ترد شدن نان‌ها: مطمئن شوید که کره‌تان در هنگام درست کردن خمیر بیش از حد سرد است و همچنین مطمئن شوید که روغن سرخ کردنی شما تا 360 درجه سانتی گراد داغ شده است.

کره سرد به نان‌های کانولی شما کمک می‌کند تا ترد و لایه لایه باشند! بعد از درست کردن خمیر اجازه دهید، قبل از این‌ که آن را رول کنید، خنک شده تا کره مجددا سرد شود. حداقل 1 ساعت صبر کنید اما اگر این زمان بیشتر شد بهتر است.

داشتن روغن در دمای مناسب، در این مورد 360 درجه، بسیار مهم است. اگر حرارت روغن شما کم‌تر از آن باشد، سرخ شدن نان‌ها زمان بیشتری می‌برد که باعث می‌شود در روغن بیشتر خیس خورده و بیشتر نرم‌ و کمتر ترد شوند. و اگر روغن خیلی داغ باشد ممکن است قسمت خارجی نان‌ها بسوزد. 

چگونه از خیس و نرم شدن کانولی جلوگیری کنم؟

نان‌های پر نشده به مدت 1 روز در ظرف دربسته باقی می‌مانند، اما فقط صبر کنید تا آن‌ها را پر کرده و آماده سرو کنید. کانولی پر شده بعد از حدود یک ساعت شروع به خیس و نرم شدن می‌کند. برای همین آن را به طور متفاوتی سرو کنید. از خود مهمان‌هایتان بخواهید این کار را بکنند! به میهمانان خود فیلینگ و مقدار زیادی مواد برای تزیین بدهید تا کانولی‌ها را در آن فرو کنند و اجازه دهید هر طور که دوست دارند کانولی خود را درست کنند!

آیا می‌توانم کانولی را هوا پز کنم؟

بله! اگر طرفدار سرخ کردنی نیستید، استفاده از هوا پز برای  سرخ کردن گزینه خوبی است! آن‌ها به زیبایی بدون روغن اضافی ترد می‌شوند.

کالری   تعداد  زمان آماده سازی   زمان کلی
239    20 عدد  10 دقیقه   3 ساعت

مواد لازم برای فیلینگ:

  • 1 ظرف (450 گرم) ریکوتا
  • نصف فنجان پنیر ماسکارپونه
  • نصف فنجان پودر قند 
  • 4/3 فنجان خامه غلیظ
  • 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص
  • 1 قاشق چایخوری پوست پرتقال
  • 4/1 قاشق چایخوری نمک کوشر
  • نصف فنجان چیپس شکلاتی ریز، برای تزئین

برای خمیر کانولی:

  • 2 فنجان آرد همه منظوره، به علاوه مقداری بیشتر برای سطح
  • 4/1 فنجان شکر دانه ریز
  • 1 قاشق چایخوری نمک کوشر
  • نصف قاشق چایخوری دارچین
  • 4 قاشق غذاخوری کره سرد، 
  • 1 عدد تخم مرغ بزرگ
  • 1 عدد سفیده تخم مرغ، برای روی نان
  • روغن نباتی، برای سرخ کردن

طرز تهیه مواد فیلینگ:
1.    آب ریکوتا را با قرار دادن یک صافی با توری ریز روی یک کاسه بزرگ بگیرید. حداقل یک ساعت و حداکثر تا یک شب در یخچال بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود.
2.    در یک کاسه بزرگ با استفاده از همزن دستی، خامه غلیظ و 4/1 فنجان پودر قند را هم بزنید تا خامه سفت شده و فرم بگیرد. 
3.    در یک کاسه بزرگ دیگر، ریکوتا، ماسکارپونه، 4/1 فنجان پودر قند باقیمانده، وانیل، پوست پرتقال و نمک را با هم مخلوط کنید. خامه فرم گرفته را به آرامی اضافه کنید. حداقل 1 ساعت در یخچال بگذارید تا زمان پر کردن کانولی برسد.

درست کردن نان کانولی:

1.    در یک کاسه بزرگ، آرد، شکر، نمک و دارچین را با هم مخلوط کنید. کره را در مخلوط آرد ریخته و با دست یا کاتر خمیر به اندازه نخود ریز و خرد کنید. تخم مرغ را اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر شکل بگیرد. چند بار خمیر را در کاسه ورز دهید تا یک دست شود. سپس خمیر را گرد کرده و در پلاستیک بپیچید و حداقل 1 ساعت و حداکثر تا یک شب در یخچال قرار دهید.
2.    روی سطحی که کمی آرد پاشی شده، خمیر را گذاشته و از وسط نصف کنید. نیمی از آن را به ضخامت 0.3 سانتی‌متر باز کنید. برای برش خمیر از قالب برش دایره‌ای به قطر 10 سانتی‌متری استفاده کنید. با باقی خمیر همین کار را تکرار کنید. خمیر اضافی را دوباره جمع کرده و پهن کنید تا چند دایره اضافی دیگر درست کنید.
3.    خمیر را دور قالب‌های کانولی بپیچید و سفیده‌های تخم‌مرغ را در جایی که خمیر به هم می‌رسد بمالید تا دو سر خمیر به هم بچسبد.

سرخ کردن:

1.    در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط، حدود 5 سانتی‌‌متر روغن را با دمای 360 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. چند قالب کانولی را به روغن اضافه کرده و حدود 4 دقیقه سرخ کنید، هر از گاهی آن‌ها را بچرخانید تا طلایی شود. سپس آن‌ها را از روغن خارج کرده و داخل بشقاب روی دستمال کاغذی قرار دهید. اجازه دهید خنک شوند.
2.    هنگامی که به اندازه کافی سرد شدند، به آرامی نان‌ها را  بچرخانید تا از قالب جدا شوند.
3.    مواد فیلینگ را در یک قیف خامه‌زنی با ماسوره ستاره باز بریزید. نان‌ها را با فیلینگ پر کنید، سپس آن‌ها در چیپس شکلات بغلتانید.

برای سرخ کردن در هواپز:

1.    قالب‌ها را در سبد سرخ کن هواپز قرار دهید و در دمای 350 درجه سانتی‌گراد به مدت 12 دقیقه یا تا زمانی که طلایی شوند بپزید.
2.    هنگامی که به اندازه کافی سرد شدند، نان‌ها را به آرامی از قالب جدا کنید.
3.    مواد فیلینگ را در یک قیف خامه‌زنی با ماسوره ستاره باز بریزید. نان‌ها را با فیلینگ پر کنید، سپس آن‌ها در چیپس شکلات بغلتانید.


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است