5 تکنیک ماساژ برای رفع استرس و خستگی

  • دسته‌بندی: سلامتی و پزشکی
  • 1401/07/17
  • نویسنده: ثمین یزدانی
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه
  • نظر : 0
  • تعداد بازدید: 37

تحقیقات نشان می‌دهد که ماساژ درمانی در واقع می‌تواند به کاهش استرس کمک کند. اما همیشه نمی‌توانید بعد از یک روز کاری طولانی و خسته کننده به یک ماساژور مراجعه کنید، درست است؟ خوب، این تکنیک‌های ساده ماساژ ممکن است مفید باشند، بنابراین شما می‌توانید هنگامی که در خانه هستند یا در حال استراحت در محل کارتان، همچنان حالت مراقبه ذن را داشته باشید.

ما در بیزاپ هیجان زده هستیم که این تکنیک‌های ماساژ را با شما امتحان کنیم تا ماهیچه‌های شما از سر تا پا آزاد و رها شود. برای دور کردن استرس آماده شوید!

مطلب پیشنهادی:  12 نوع ماساژ متناسب با شما

1. ماساژ پا

پاهای ما می‌توانند پس از یک روز کاری طولانی خسته شوند. ماساژ پا می‌تواند آرامش لازم را به شما بدهد. اما این فقط احساس خوبی ندارد. تحقیقات نشان می‌دهد که ماساژ پا می‌تواند سبب بهبود سلامت روان و فشار خون شما نیز شود!

1. ماساژ پا

چگونه انجامش بدهیم:
•    پاشنه پا را با یک دست بگیرید.
•    با استفاده از دست دیگر، تمام انگشتان پا را به طور همزمان به جلو و عقب خم کنید. به آرامی انگشتان پا را در یک دامنه حرکتی ممکن به طور کامل خم کنید.
•    این حرکت را در حالی که به آرامی فشار را افزایش می‌دهید تکرار کنید.

2. ماساژ ستون فقرات

2. ماساژ ستون فقرات

چند ساعت نشستن در روز می‌تواند سبب خشک شدن و درد گرفتن ستون فقرات شما شود. با استفاده از این تکنیک ماساژ، و با کمک دستان دوستتان و ماساژ همراه با روغنی که به شما می‌دهد، شما می‌توانید تمام تنش ناشی از نشستن را کم کنید.

چگونه انجامش بدهیم:
•    به راحتی روی یک صندلی بنشینید، دستان خود را روی میز گذاشته و سر خود را روی دست‌هایتان بگذارید.
•    از دوستتان بخواهید مقداری روغن مخصوص ماساژ روی کمرتان بزند. سپس تمام قسمت پشت شما را ماساژ دهد. این کار گردش خون را بهبود بخشیده و خون و انرژی تازه را به ماهیچه‌های کشیده شده شما می‌رساند.
•    این روند را حدود 20 دقیقه تکرار کنید.

3. ماساژ پوست سر

3. ماساژ پوست سر

آیا زیر دوش هنگام  ماساژ دادن پوست سر خود احساس آرامش می‌کنید؟ این به این دلیل است که ثابت شده ماساژ پوست سر باعث بهبود راحتی و کاهش استرس می‌شود. این تکنیک ماساژ را خودتان یا با یک دوست فقط با استفاده از نوک انگشتان امتحان کنید!

چگونه انجامش بدهیم:
•    با ضربات ملایم در بالای سر شروع کنید. و سپس به سمت پایین تا گردن و شانه‌ها حرکت کنید.
•    انگشتان خود را لای موها بکشید. از جلوی خط رویش مو شروع کنید و تا پشت گردن به سمت پایین حرکت کنید.
•    2 قسمت از مو را در دو طرف سر بگیرید. موها از پوست سر به سمت انتها بپیچانید. در حین حرکت، خیلی کم موها را بکشید.
•    یک دست را بالای سر خود قرار دهید. با دست دیگر موهای خود را نوازش کنید و فشار کمی به پوست سر و پشت گردن وارد کنید.
•    انگشتان خود را از دو طرف به هم نزدیک کنید تا زمانی که به هم برسند. سپس فشار داده و کمی موها و پوست سر را به سمت بالا بکشید.
•    با نوازش‌های ملایم و نرم کار را به پایان برسانید.

4. ماساژ گوش

4. ماساژ گوش

آیا تا به حال با ماساژ گوش استرس خود را کم کرده‌اید؟ بر اساس رفلکسولوژی، که شامل ایجاد نقاط فشار مرتبط با اندام‌ها و قسمت‌های خاص بدن می‌باشد، این کار ممکن است. در تحقیقات نیز این موضوع ثابت شده است. با استفاده از این تکنیک ماساژ، کشف کنید که کدام نقاط را باید فشار دهید تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

چگونه انجامش بدهیم:
•    به آرامی گوش‌های خود را با استفاده از انگشت اشاره و شست فشار دهید. در امتداد لبه‌های گوش و از پایین به بالا حرکت کنید. آن‌ها را مالش و ماساژ دهید. به مناطق حساس توجه کنید و روی آن‌ها کمی طولانی‌تر و محکم‌تر کار کنید.
•    اکنون به سمت لاله گوش خود بروید و ماساژ را شروع کنید. لاله گوش نشان دهنده مغز، صورت، فک، انتقال دهنده‌های عصبی و احساسات شماست.
•    اکثر مردم پس از انجام این تکنیک احساس سرزندگی، بیداری و آمادگی بیشتر برای رویارویی با وظایف و دنیای اطراف خود می‌کنند.

5. ماساژی برای چشم‌های خسته

5. ماساژی برای چشم‌های خسته

خستگی چشم می‌تواند ناشی از موارد مختلفی باشد، از جمله استفاده روزانه از صفحه نمایش دیجیتال برای چندین ساعت به طور بی وقفه. برای رفع خستگی چشم، نقاط طب فشاری اطراف چشم خود را ماساژ دهید. برخی از مطالعات حتی نشان می‌دهند که طب فشاری می‌تواند خلق و خوی شما را تغییر دهد.

چگونه انجامش بدهیم:
•    نقطه بین چشمان خود را پیدا کرده و شروع به مالیدن آن به صورت دایره‌های کوچک کنید. این کار می‌تواند به کاهش خستگی چشم کمک کند. این کار را به آرامی با استفاده از نوک انگشتان یا بند انگشتان خود انجام دهید.
•    حالا، نقطه زیر چشم خود را پیدا کرده و ماساژ را در مرکز شروع کنید.
•    سپس به سمت گوشه بیرونی چشم حرکت کنید. فراموش نکنید که به صورت دایره‌های کوچک ماساژ دهید.
•    یکی دیگر از نقاط ماساژ چشم، وسط ابروهای شماست. شروع به ماساژ این نقطه یا هر ناحیه در امتداد ابروهای خود کنید.
•    هر نقطه را باید حدود 10 ثانیه ماساژ دهید.

شما چه تکنیک‌های ماساژی را برای آرامش خود انجام می‌دهید؟ آن‌ها را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید تا ما نیز آن‌ها را امتحان کنیم!


بهترین و نزدیکترین سالن ماساژ و اسپا در شهر شما ، در بیزاپ پیدا کنید


نظرت واسه ما مهمه، لطفا ثبتش کن!

wave