لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

نکاتی که باید قبل از انتخاب رنگ ساختمان بدانید!

تاریخ انتشار : 1401/03/31نویسنده: مسعود سلجوقیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 527

اگر می‌خواهید از پشیمانی بعداز نقاشی جلوگیری کنید، انتخاب رنگ مناسب به چیزی بیش از انتخاب یک تراشه‌‌ی رنگ نیاز دارد (اگرچه این بخش نیز مهم است). قبل از انجام رنگ‌‌آمیزی، باید چند فاکتور دیگر را در نظر بگیرید، مانند نوری که هر اتاق خانه‌‌ی شما دریافت می‌‌کند و اینکه رنگ در نور طبیعی (در روز)  و  یا مصنوعی (درشب) چگونه به نظر می‌‌رسد.  به‌‌علاوه، شما بایستی از قبل فضای موردنظر را اندازه گیری کنید تا بدانید دقیقا چند گالن رنگ خریداری کنید.  اگر در نهایت نظر خود را تغییر دادید، همیشه می‌توانید دوباره رنگ آمیزی کنید، اما هر زمان که می‌خواهید در همان مرتبه‌‌ی نخست رنگ آمیزی را به درستی انجام دهید، این تکنیکی است که باید دنبال کنید.  در اینجا شش مرحله وجود دارد که باید قبل از انتخاب رنگ داخلی انجام دهید.

نمونه‌‌های تست در طول روز

بسیاری از ما می‌‌دانیم که اگر واقعاً می‌‌خواهید مطمئن شوید که یک رنگ را دوست دارید، نه تنها باید یک تراشه رنگ را بردارید، بلکه باید یک قوطی نمونه رنگ (یا یک نمونه از آن را) نیز بردارید.  از آنجایی که با تغییر نور اتاق، رنگ‌‌ها در طول روز متفاوت به نظر می‌‌رسند، شما احتمالاً نمی‌‌خواهید فقط یک رنگ را انتخاب کنید و انتخاب خود را به‌‌همین سادگی انجام دهید، بلکه باید درنظر داشته باشید که شما آن رنگ را در آینده مشاهده خواهید کرد و چگونگی آن بر حس و حال شما تأثیرگذار خواهد بود. رنگ در صبح و بعد از ظهر چگونه به نظر می‌‌رسد؟ و هنگامی که نور مصنوعی با نور طبیعی جایگزین شود، در شب چگونه به نظر می‌‌رسد؟ اگر هنوز در همه‌‌ی این سناریوها عاشق رنگ هستید، فقط در این‌‌صورت است که مطمئن می‌‌شوید یک انتخاب خوب دارید.

نمونه‌‌ های تست در طول روز

نمونه‌‌ی برس برای نقاشی

اگر دیوارهایی که رنگ می‌‌کنید گچ هستند، بافت خاصی دارند و یا با صفحات چوبی یا قالب‌گیری پیچیده پوشانده شده‌اند، بهتر است ابتداء یک نمونه رنگ را مستقیماً روی سطح بکشید.  سطوح بافت‌‌دار نور را متفاوت از سطوح صاف منعکس می‌‌کنند و نحوه‌‌ی درک رنگ را تغییر می‌‌دهند. اگر خانه‌‌ی جدیدی با دیوارهای کاملاً صاف دارید، یک نمونه‌‌ی نقاشی روی تخته‌‌ای که می‌‌توانید از اتاقی به اتاق دیگر منتقل کنید باید کارساز باشد، اما اگر دیوارهای قدیمی با بافت زیاد دارید، نقاشی مستقیم روی آنها راه حلی مناسب است.

بیشتر بخوانید:   10 باور غلط درباره رنگ کردن ساختمان

پایان مناسب را پیدا کنید

هنگامی که بدانید چه رنگی می‌‌خواهید، هنوز یک تصمیم دیگر وجود دارد: پایان کار باید چطور به‌‌نظر برسد.  به‌‌طور کلی، هر چه درخشش بیشتر باشد، سطح رنگ شده بادوام‌‌تر بوده و راحت‌‌تر تمیز می‌‌شود. بااین‌‌حال، سطوح بسیار براق کثیفی را بیشتر نشان می‌‌دهند.  برای داشتن یک محیط شاد، روی اکثر دیوارهای داخلی یک پوشش ظریف و نازک یا کمتر براق را انتخاب کنید. پوشش‌‌های  نیمه براق به‌‌این دلیل روی تزئینات و قرنیزها مورد استفاده قرار می‌‌گیرند زیرا با امکان فرسودگی و پارگی زیادی روبرو هستند.

میزان رنگ مورد نیاز خود را برآورد کنید

به‌‌طور قطع، حدس زدن این‌‌که یک و یا دو گالن رنگ نیاز دارید، کار سختی نخواهد بود. اما اگر می‌خواهید از رفتن دوباره و چندباره به رنگ فروشی اجتناب کنید، اندازه‌گیری پیش‌‌ از پیش اتاق می‌تواند کار شما را راحت‌‌تر کند. با استفاده از ماشین حساب رنگ، ارتفاع و طول هر دیوار اتاق را به اضافه‌‌ی تعداد درب و پنجره‌‌ی آن را محاسبه کنید. ماشین حساب رنگ دقیقاً محاسبه می‌‌کند که چند گالن برای خرید نیاز دارید. بعداً وقتی مجبور نیستید با لباس پر از رنگ به رنگ فروشی بروید، از خودتان تشکر خواهید کرد.

میزان رنگ مورد نیاز خود را برآورد کنید

تصمیم بگیرید که آیا به بتونه نیاز دارید یا خیر

هر پروژه‌‌ی رنگی نیاز به بتونه ندارد، اما اگر می‌‌خواهید از رنگ تیره به رنگ روشن بروید، ایده‌‌ی خوبی است.  بتونه بیشتر از رنگ می‌‌تواند رنگ اصلی را بپوشاند. بنابراین، نیازی به رول کردن روی پنج لایه نخواهید داشت. اگر در حال رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه یا مبلمانی هستید، بتونه می‌‌تواند به چسبیدن رنگ به سطح کمک کرده و از بریدگی و خراشیدگی بعدی جلوگیری کند.

روی ابزارهای باکیفیت سرمایه گذاری کنید

وقتی صحبت از رنگ‌‌آمیزی می‌‌شود، یک قلم مو و روکش غلتکی باکیفیت همه‌‌ی تفاوت را ایجاد می‌‌کند. برس‌های ارزان هنگام رنگ‌آمیزی موهای خود را از دست می‌دهند و ضربه‌های قلم  موی واضحی را روی سطح برجای می‌گذارند، همچنان روکش غلتکی با کیفیت پایین، مقداری تیرگی را روی دیوار تازه رنگ‌شده برجای می‌‌گذارد.  برای جلوگیری از این امر، روی برس‌ها و روکش‌های غلتکی خوب سرمایه‌گذاری کنید، سپس یاد بگیرید که چگونه آنها را به درستی تمیز کنید تا بتوانید برای بسیاری از پروژه‌های رنگ آمیزی دیگر نیز از آنها استفاده کنید.

 


نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است