لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

بهترین راه های استفاده از آینه در دکوراسیون

تاریخ انتشار : 1401/03/30نویسنده: فروغ کیهانیزمان مطالعه: 7 دقیقهنظر: 0بازدید: 719

آینه‌‌ها به دلایل زیادی عالی هستند؛ آنها نور را منعکس می‌‌کنند، فضاها را باز می‌‌کنند و به طور کلی اتاق‌‌ها را بهتر جلوه می‌دهند. اما قبل از اینکه شروع به آویزان کردن آنها در سمت چپ، راست و وسط کنید، مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

چه قصد دارید که فضای کم نور یا کوچک را باز جلوه دهید یا فقط چیزی می‌‌خواهید که لباس پوشیدن در صبح را آسان‌‌تر کند، ما با تعدادی از متخصصان طراحی صحبت کردیم تا نظرات آنها را در مورد اینکه هنگام تزئین با آینه دقیقا چه چیزهایی باید در نظر گرفته شود جویا شویم.

اینها چیزهایی هستند که کارشناسان می‌‌گویند و شما باید روی آن تمرکز کنید تا مطمئن شوید که آینه‌های شما تاثیر مد نظرتان را ایجاد می‌‌کنند یا خیر.

بیشتر بخوانید:  چگونه از آینه برای فنگ شویی و چیدمان خانه استفاده کنیم؟

استفاده از آینه در فضاهای کوچک

استفاده از آینه در فضاهای کوچک 

به گفته‌ی بت هالپرن براون، بنیانگذار و طراح داخلی در استودیوی دکوراسیون داخلی بث براون، آینه‌‌ها باید همیشه در فضاهای کوچکتر استفاده شوند. آینه‌‌ها نه تنها راهی عالی برای بزرگتر کردن اتاق هستند، بلکه به گوشه‌‌ها و فضاهای کم نور نیز نور میفزایند.

آینه‌های عتیقه می‌توانند وسواس ایجاد کنند

آینه‌ های عتیقه می‌ توانند وسواس ایجاد کنند 

"من شخصاً دوست دارم آینه‌های قدیمی را به دیوارها یا کابینت‌ها آویزان کنم. آنها می‌توانند در مکان‌‌های غیرمنتظره واقعاً سرگرم کننده باشند. من اخیراً یک دیوار در اتاق آرایشم را آینه کاری کردم. اگر از این کار حداکثر لذت را می‌برید، بهتر است آینه عتیقه باشد تا احساس نکنید در باشگاه هستید."

از همپوشانی نترسید

از همپوشانی نترسید 

یک راه منحصر به فرد دیگر برای افزودن جذابیت بصری با آینه‌ها همپوشانی انواع مختلف آینه‌هاست. براون می‌گوید: «من مخصوصاً آویزان کردن آینه‌‌‌‌ای روی آینه‌های دیگر در حمام را دوست دارم. من همچنین کاشی‌‌های آینه‌‌ای پشت روشویی را برای جلوه بیشتر دوست دارم.

انعکاس را دوباره بررسی کنید

انعکاس را دوباره بررسی کنید 

ممکن است نقطه‌‌ای در خانه خود داشته باشید که به نظر می‌‌رسد نیازمند انعکاس با آینه باشد. اما قبل از آویزان‌‌کردن آینه، باید مطمئن شوید که از آنچه آینه منعکس می‌کند راضی هستید. اگر آینه رو به یک گوشه درهم ریخته یا ناحیه غیرجذاب خانه باشد، مدت زمانی را که برای تماشای آن صرف می‌کنید دو برابر می‌‌کند.

آینه‌ها را با نور شمع جفت کنید

آینه‌ ها را با نور شمع جفت کنید 

براون می‌گوید: «من آینه‌ها را در اتاق غذاخوری دوست دارم، زیرا نور شمع را منعکس می‌کنند. "فقط باید مطمئن شوم که آینه مورد نظر خیلی بزرگ نباشد تا مردم سر میز مجبور نباشند غذا خوردن خود را تماشا کنند!"

ترکیب کاربردی و تزئینی 

براون اشاره می‌کند: «خوب است که آینه‌ها را در جایی قرار دهیم که از آنها استفاده می‌‌شود. آینه‌ها در بالای کنسول یا نزدیک کمد عالی به نظر می‌‌رسند تا بتوانید بعد از لباس پوشیدن تصویر خود را بررسی کنید.

نامتقارن کار کنید

نامتقارن 

مگان دوفرن، طراح اصلی استودیوی طراحی اِم سی، می‌گوید: «من دوست دارم آینه‌های نامتقارن را روی دیوارهای بلند و درهای ورودی‌ و اتاق‌های بزرگ پراکنده کنم." این یک راه عالی برای گرفتن انعکاس یک منظره است و اگر به درستی انجام شود، همیشه اتاق را بزرگتر می‌‌کند."

آینه‌ها را نزدیک پنجره قرار دهید

آینه‌ ها را نزدیک پنجره قرار دهید 

جنیفر برت، طراح حرفه‌ای خانه و طراح داخلی در می‌سی‌سی‌پی ماکسیمالیسم، توضیح می‌دهد: «آینه‌ها راهی عالی برای بازتاب نور و کمک به بزرگ‌تر شدن فضا هستند." من پیشنهاد می‌‌کنم از آنها در مقابل پنجره‌ها برای بیشترین تاثیر استفاده کنید."

ورودی را فراموش نکنید

ورودی را فراموش نکنید 

برت می‌گوید: "یکی از مکان‌‌‌های مورد علاقه من برای قراردادن آینه نزدیک در است. راهرو‌‌ها و اتاق کفش و لباس معمولاً فضاهای تنگی هستند، بنابراین یک آینه به باز کردن فضا کمک می‌کند و همچنین مکانی را فراهم می‌کند تا قبل از بیرون رفتن به خودتان نگاه کنید."

خانه‌های خود ساخته و بازآفرینی را در نظر بگیرید

خانه‌ های خود ساخته و بازآفرینی را در نظر بگیرید 

برت می‌گوید: "پروژه‌ی خانه‌ی خود ساخته‌ی مورد علاقه‌ی من برش شیشه‌‌ای است که در داخل یک قاب عکس زیبا و قدیمی قرار می‌‌گیرد." اگر یکی از اعضای خانواده یا دوستی دارید که بازسازی حمام را انجام می‌‌دهد، از آنها آینه دیواری بزرگ بخواهید که اکثر افراد هنگام بازسازی آن را تعویض می‌‌کنند. شیشه‌فروشی محله‌ی من این آینه‌ها را در ازای دریافت هزینه‌ی اندکی برای هر برش، برش می‌دهد، بنابراین من می‌توانم از یک قطعه آینه بزرگ، آینه‌های کوچک‌تر و با شکل دلخواهم بسازم".

 برت اضافه می‌کند: "اگر یک آینه بزرگ و بدون قاب در حمام خود دارید و می‌خواهید آن را به شکل امروزی درآورید، کیت‌هایی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را سفارش دهید که قاب آینه‌‌ای به شکل کاملاً سفارشی شده ایجاد می‌کند."

با شومینه‌ی خود کار کنید

با شومینه خود کار کنید 

به گفته‌ی برت، طاقچه بالای شومینه بهترین نقطه برای قرارگیری یک آینه است. او می‌گوید: «شما لازم است آینه را حدود 3 تا 6 اینچ بالای طاقچه آویزان کنید تا به اجسام روی طاقچه فضای کافی بدهید. در غیر این صورت، برای داشتن ظاهری امروزی و مد روز، آینه را روی طاقچه تکیه دهید و یک کار هنری دیگر روی آن قرار دهید و اشیاء تزئینی مانند گلدان اضافه کنید.

از قرار دادن آینه در جلوی تخت خودداری کنید

از قرار دادن آینه در جلوی تخت خودداری کنید 

آینه‌ها می‌توانند در اتاق خواب تاثیر خوبی داشته باشند اما بهتر است آن‌ها را رو به روی تخت قرار ندهید. به گفته برت، آنها می‌‌توانند باعث حواس پرتی در مکانی شوند که باید آرامش‌‌بخش باشد. از سوی دیگر، وسایل آینه‌‌کاری شده مانند میزهای پاتختی یا کمدها در اتاق خواب خوب هستند و به آن کمی زرق و برق می‌بخشند.

                             


بهترین و نزدیکترین 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است