لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

فوت و فن طراحی بهترین آشپزخانه!

تاریخ انتشار : 1401/03/01نویسنده: مومنیانزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 780

هنگام طراحی یک خانه، آشپزخانه شاید مهم‌ترین فضایی باشد که باید به آن توجه شود. به هر حال، بیشتر خانواده‌ها زمان زیادی را در این فضای چند منظوره می‌گذرانند. این مکان نه تنها برای پختن وعده‌های غذایی، بلکه برای انجام تکالیف، تماس‌های کاری، پذیرایی از مهمان‌ها و معاشرت هم گاهی استفاده می‌شود. با توجه به تقاضاهای زیادی که در این فضا وجود دارد، نتیجه می‌گیریم که چالش‎های زیادی برای انتخاب طراحی در طول مسیر وجود دارد.

در این‌جا برای شما راهنمایی هستیم که کمک می‌کند این مسیر را با چالش کمتری طی کنید.

نکات طراحی آشپزخانه

اجازه دهید سبک زندگی شما، راهنمای شما باشد

چیدمان آشپزخانه بسیار شخصی است و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای سبک زندگی خود برنامه ریزی کنید. به این فکر کنید که واقعاً چگونه از این فضا استفاده می‌کنید، نه این که به انتخاب‌های صرفاً زیبایی‌شناختی اجازه دهید راه را هدایت کنند. برای مثال، اگر اغلب اوقات تمایل دارید در آشپزخانه جمع شوید، پس باید جزیره‌ای با تعداد زیادی صندلی در اولویت قرار دهید تا مهمانان بتوانند به راحتی در اطراف آن جمع شوند.

به همین ترتیب، اگر آشپزی نامرتب هستید، دوست دارید مستقیماً روی پیشخوان آشپزی کنید و عادت ندارید فوراً مواد ریخته شده را پاک کنید، ممکن است روی آن میز مرمری که به راحتی لکه‌دار می‌شود و خط و خش را نشان می‌دهد، نتوانید کار کنید. اجازه دهید سبک زندگی شما را راهنمایی کند.

نکته: پیشنهاد ما این است در طول مسیر حتما از یک راهنما مثل طراح داخلی کمک بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: 16 ایده شگفت انگیز برای چیدمان میز آشپزخانه

در مورد نیازهای ذخیره سازی خود واقع بین باشید.

متأسفانه، طراحی یک فضای کاربردی که در درازمدت به خانواده‌ی شما خدمت کند، گاهی اوقات به معنای کاهش خلاقیت در روند طراحی آشپزخانه است. ممکن است به خیلی چیزها علاقه داشته‌باشید اما پس از صرف هزینه و زمان زیاد متوجه شوید که این کار به نفع شما نبوده و در واقع با سبک زندگی شما هم‌خوانی ندارد.

روشنایی فضا را فراموش نکنید!

مجدداً، به تمام عملکردهایی که می خواهید آشپزخانه شما ارائه دهد فکر کنید، سپس روشنایی کار را متناسب با آن انتخاب کنید. مناطقی که بیشترین استفاده را دارند باید به خوبی روشن باشند، مانند قسمت سینک و جزیره که استفاده‌ی زیادی از آن‌ها می‌شود. برای پیشخوان‌ها، حداقل نورپردازی در زیر کابینت عالی است و به یاد داشته باشید که نوری که انتخاب می‌کنید باید کاربردی اما زیبا باشد.

در آشپزخانه Real Simple Home، یک لوستر با طراحی توخالی، جزیره را روشن می‌کند، در حالی که سه چراغ آویز بالای میز ناهارخوری شناور است. نورپردازی زیر کابینت به شما کمک می‌کند آنچه را که در حال خرد کردن هستید، ببینید. در حالی که یک لامپ در بالای سینک به شما کمک می‌کند لکه‌های کثیفی میوه‌ها یا ظروف را به خوبی ببینید و بشویید. همیشه باید بسته به نوع فضایی که در اختیار دارید نوع نورپردازی که استفاده می‌کنید (آویزها، دیوارکوب‌ها، پایه‌های هموار) را تغییر دهید، در حالی که به یک سبک منسجم پایبند باشید.

دکوراسیون آشپزخانه سفید


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است