لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

8 روش سریع و آسان برای بازکردن گرفتگی سینک ظرفشویی

تاریخ انتشار : 1401/04/16نویسنده: مسعود سلجوقیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 675

گرفتگی سینک آشپزخانه یکی از رایج‌ترین و آزاردهنده‌ترین مشکلاتی است که می‌توانید در خانه خود داشته باشید. متأسفانه هرازگاهی این اتفاق می‌افتد و به‌طورجدی در کارهای روزانه شما خلل ایجاد می‌کند. خوشبختانه راه‌های بسیار ساده و آسان‌تری نسبت به تماس با یک لوله‌کش برای حل مشکل وجود دارند.

ما 8 راه ساده و ایمن برای بازکردن گرفتگی سینک آشپزخانه را جمع‌آوری کرده‌ایم. این نکات را بخوانید و برای مواقع اضطراری از آن‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:    آموزش تعویض لوله‌ P شکل سینک

گرفتگی چربی را با جوش‌شیرین، نمک و سرکه پاک ‌کنید

برای کسانی که چیزی را تعمیر نمی‌کنند تا وقتی‌که اقدامات ساده‌تر هم دیگر جوابگو نباشند، بیایید با یک راه‌حل قوی شروع کنیم. ابتدا، جادو با ریختن آب داغ در زهکشی شروع می‌شود. این کار به نرم‌شدن گرفتگی و شکستن آن کمک می‌کند.

نصف فنجان جوش‌شیرین و یک‌چهارم فنجان نمک را با هم مخلوط کرده و در سوراخ سینک بریزید.

یک فنجان سرکه را بجوشانید و سپس روی مواد دیگر بریزید.

به‌سرعت سوراخ سینک را بپوشانید تا کف حاصل از آن خارج نشود.

15 تا 30 دقیقه صبر کنید، سپس با ریختن آب جوش کار را پایان دهید.

با نمک و آب جوش مشکل را برطرف کنید

اگر گرفتگی جدی نیست یا تازه شروع به شکل‌گیری کرده است، می‌توانید اقدامات ساده‌تری را انتخاب کنید. نمک لوله را از داخل تمیز کرده و باکتری‌ها و بوی نامطبوع را هم‌زمان از بین می‌برد. ازآنجایی‌که تأثیر آن بسیار کم است، احتمالاً باید این فرآیند را چندین بار تکرار کنید؛ به‌خصوص اگر گرفتگی بزرگ‌تر ازآنچه انتظار داشته‌اید، باشد.

نصف فنجان نمک را در سوراخ سینک ظرف‌شویی بریزید.

یک کتری آب جوش بردارید و روی نمک بریزید. مراقب باشید که آب داغ روی دست یا بدن شما نریزد.

شیر آب داغ را باز کنید و سوراخ سینک را با آب بیشتری بشویید.

اگر احساس کردید هنوز سینک باز نشده، این کار را تکرار کنید.

از سرکه و جوش‌شیرین استفاده کنید

سرکه و جوش‌شیرین از مواد کلاسیک‌ دنیا برای رفع گرفتگی‌های فاضلاب هستند.  یک راه‌حل سریع و ساده است که ممکن است حتی نیازی پول خرج‌کردن برایش نداشته باشید چون به‌احتمال‌زیاد از قبل این مواد را در آشپزخانه خود دارید.

مقداری آب جوش در سوراخ سینک ظرف‌شویی بریزید. هر چه بیشتر بهتر؛ می‌توانید یک کتری کامل را در آنجا بریزید.

سپس 0.5 - 1 فنجان جوش‌شیرین اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه بماند.

حالا آب جوش و سرکه را به نسبت 1:1 مخلوط کرده و روی جوش‌شیرین بریزید.

روی سوراخ ظرف‌شویی را بپوشانید تا مخلوط داخل آن جادو کند. می‌توانید از دوشاخه، پیستون یا هر چیز دیگری استفاده کنید؛ فقط اجازه ندهید  مواد بیرون بیایند.

برای تکمیل کار، یک فنجان دیگر آب داغ داخل آن بریزید. تمام!

با هیدروکسید سدیم به دشمن ضربه بزنید 

با هیدروکسید سدیم به دشمن ضربه بزنید

هیدروکسید سدیم یک ماده شیمیایی جادویی است که توانایی تبدیل برخی مواد سخت  به مایع را دارد. از این ماده به‌عنوان یک ماده ضد گرفتگی استفاده می‌شود. به دلیل قدرت این ماده در شکستن و حل‌نمودن موادی مانند موها و سایر مواد زائد، در بازکردن لوله‌های مسدود کاربرد زیادی دارد. برای استفاده از این ماده جادویی:

یک سطل بردارید و آن را با 3 لیتر آب سرد پر کنید.

750 میلی‌لیتر هیدروکسید سدیم مایع را به سطل اضافه کنید و کاملاً مخلوط کنید (بدون دستکش به آن دست نزنید!)

صبر کنید تا آب به دلیل واکنش شیمیایی شروع به گرم شدن کند.

مخلوط را در سینک ظرفشویی مسدودشده بریزید و بگذارید حدود 20 دقیقه بماند.

وقتی 20 دقیقه تمام شد، آن را با یک کتری آب جوش بشویید.

لوله زیر سینک را تمیز کنید

اگر واکنش‌های شیمیایی کارساز نبود، ممکن است نیاز به حذف فیزیکی چیزی داشته باشید. لوله منحنی در زیر ظرف‌شویی شما که می‌تواند چربی و زباله‌های کوچک را جمع کند، به دلیل شکلی که دارد، عامل بیشتر گرفتگی‌های آشپزخانه شما است.

اول‌ازهمه، باید برای تمیزکردن آن آماده شوید. آب را از سینک خارج کنید، زیرا وقتی اتصال را باز نمایید، آب به پایین می‌ریزد. حالا یک سطل را درست زیر لوله قرار داده تعدادی حوله را بردارید تا آن‌ها را در دست داشته و سپس شروع کنید.

اتصال لوله با مهره‌هایی متصل شده است که برای بازکردن آن باید آن‌ها را شل کنید.

پس از برداشتن اتصال، می‌توانید آن را تمیز کنید. به‌احتمال‌زیاد پر از تکه‌های غذا، چربی و سایر زباله‌ها خواهد بود. زباله‌های سخت را با دست و برس بطری تمیز کنید، سپس با آب داغ بشویید تا هرگونه چربی احتمالی دیگر حل شود.

پس از اتمام کار، لوله را دوباره سر جای آن قرار دهید.

برخی از لوله دارای ابزار دوشاخه‌ای هستند که می‌توانید بدون برداشتن خود لوله برای تمیزکردن از آن‌ها استفاده کنید، اما بهتر است لوله را بردارید و با آب داغ بشویید.

از یک وسیله باریک و بلند برای  تخلیه استفاده کنید

آیا لوله را در جای آن قرار داده‌اید؟ نه؟ یک دقیقه صبر کنید. این لحظه عالی برای استفاده از یک وسیله بلند و باریک برای تخلیه است.

یک وسیله باریک و بلند مثل سیم را  بردارید و با حرکات چرخشی آن را در لوله‌ای که به دیوار می‌رود وارد کنید. اگر احساس می‌کنید مانعی وجود دارد، سعی کنید به راه خود ادامه دهید؛ این ممکن است گرفتگی نباشد بلکه گوشه‌ای از لوله باشد.

اگر سیم به چیزی برخورد کرد و به‌راحتی جلوتر رفت، این باید گرفتگی باشد. به چرخاندن سیم ادامه دهید تا گرفتگی را شکسته و از آن عبور کنید.

پس‌ازآن، سیم را بیرون کشیده آن را تمیز و دوباره امتحان کنید.

هنگامی‌که دیگر گرفتگی وجود نداشت، لوله را سر جای آن قرار داده و آب گرم را باز کنید تا لوله‌ها تمیز شوند.

دشمن خود را با چوب‌ لباسی سیمی نابود کنید 

دشمن خود را با چوب‌لباسی سیمی نابود کنید

اساساً استفاده از چوب‌لباسی سیمی روشی است که در صورت نداشتن وسیله‌ای دیگر و گرفتگی جزئی سینک ظرف‌شویی، به‌عنوان یک وسیله برای بازکردن گرفتگی استفاده می‌شود.

یک آویز سیمی و انبردست را بردارید.

چوب‌لباسی را باز کنید و با دست و انبردست آن را صاف کنید.

از انبردست برای ساختن نوعی دسته در انتهای آن استفاده کنید؛ باید سیم دست‌ساز خود را بچرخانید.

خودشه! اکنون می‌توانید از آن به‌عنوان یک سیم تخلیه معمولی استفاده کنید.

گرفتگی را باد کنید 

گرفتگی را باد کنید

این احتمالاً شگفت‌انگیزترین نکته در لیست ما است، اما درواقع بسیار شبیه به مورد قبلی است. وقت استفاده از توپخانه سنگین است! نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید: شما نمی‌توانید این کار را با هر جاروبرقی انجام دهید؛ فقط با یک جاروبرقی مرطوب و خشک. لطفاً به یاد داشته باشید که ممکن است در مورد کنترل سوئیچ جاروبرقی به کمک نیاز داشته باشید، بنابراین این کار را به‌تنهایی انجام ندهید.

فرش و حوله و همچنین یک سطل را برای پوشاندن و تمیزکردن محل آماده کنید، زیرا ممکن است مواد پاشیده شوند.

شیلنگ جاروبرقی را داخل سوراخ سینک قرار دهید. توصیه می‌شود یک فنجان، مانند یک پیستون، برای ایجاد مهروموم با زهکش تهیه کنید. می‌توانید آن را بخرید.

جاروبرقی را روشن کنید و به صدا گوش دهید. اگر گرفتگی وجود داشته باشد، با زمانی که دستگاه فقط هوا را به‌تنهایی می‌مکد متفاوت است.

آن را جاروبرقی بکشید تا صدا تغییر کند، اگر زمان زیادی می‌برد، جاروبرقی را خاموش کنید و چند دقیقه صبر کنید. در غیر این صورت، ممکن است به لوله‌ها یا دستگاه آسیب برسانید.

اگر گرفتگی از بین نمی‌رود، سعی کنید حرکات پیستون را با شلنگ تقلید کنید. اما مراقب باشید که لوله‌ها ترک برندارند.

هنگامی‌که گرفتگی از بین رفت، جاروبرقی را خاموش کنید، شلنگ را بااحتیاط بیرون بیاورید و مقداری آب داغ را در لوله تخلیه کنید.

تو شگفت‌انگیزی!

به یاد داشته باشید که این روش فقط در صورتی باید مورد استفاده قرار گیرد که سایر روش‌ها کمکی نکرده باشند. اگر هرگونه روش شیمیایی را امتحان کرده‌اید، حداقل 8 ساعت قبل از امتحان‌کردن جاروبرقی صبر کنید.

آیا این یک مشکل رایج در خانه شماست؟ چگونه با آن کنار می‌آیید؟ آیا کمک گرفتن از فرد حرفه‌ای را ترجیح می‌دهید یا به‌تنهایی با آن کنار می‌آیید؟ معمولاً از چه روش‌هایی استفاده می‌کنید؟ لطفاً، تجربه خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید!

 


بهترین و نزدیکترین لوله بازکنی در تهران را در بیزاَپ پیدا کنید!

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است