لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

آشنایی با اصول خاص فنگ شویی ویژه تازه‌ کارها

تاریخ انتشار : 1400/07/24نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 458

فنگ شویی یکی از فنون باستانی چین است که برای تشخیص چیدمان درست اشیا و دکوراسیون مناسب به کار می‌رود. در فنگ شویی تمرکز بر این است که اشیا به گونه‌ای چیده شوند تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی، موفقیت و به طور کلی انرژی مثبت در فضا داشته باشند. در این مقاله شما را با اصول اساسی فنگ شویی آشنا می‌کنیم.

5 عنصر اصلی در فنگ شویی

در فنگ شویی، از سیستم 5 عنصر اساسی که از فلسفه تائو (مذهب چینی) آمده است پیروی می‌شود. این سیستم بر چرخه طبیعت و نحوه کار این عناصر با یکدیگر برای حفظ تعادل هستی متمرکز است. این 5 عنصر عبارت‌اند از: خاک، آب، آتش، چوب و فلز. هر یک از این عناصر دارای کیفیت، شکل و رنگ‌های مخصوص به خود هستند که می‌توان از آن‌ها برای ایجاد تعادل در طراحی و چیدمان منزل استفاده کرد. به صورت کلی قوانین فنگ‌شویی بر اساس این عناصر تعیین شده و عمل می‌کنند.

خاک و فنگ شویی

عنصر خاک به مراقبت از خود، تغذیه و شکوفایی است. رنگ‌های مرتبط با عنصر خاک رنگ‌هایی از طیف زرد، نارنجی و قهوه‌ای هستند و اشکال سنگین وزن و مربعی، انرژی این عنصر را در محیط افزایش می‌دهند. شما می‌توانید با استفاده از یک میز مستطیل یا یک فرش مربع یا مستطیل زرد رنگ، عنصر خاک را به خانه خود اضافه کنید.

عنصر فلز در فنگ شویی

عنصر فلز دارای انرژی زیبایی، شادی و ظرافت است. برای افزودن این عنصر به خانه باید از رنگ‌های سفید، خاکستری، نقره‌ای و رنگ‌های متالیک و اشکال گرد استفاده کنید. یک گلدان متالیک و گرد یا وسایلی به رنگ روشن نمادهای خوبی از این عنصر هستند.

فنگ شویی و عنصر آب

آب نمایانگر خرد و دانش عمیق و همچنین ارتباط ما با دیگران و جهان اطراف خود است. رنگ‌هایی مانند سیاه، آبی تیره و اشکال منحنی و موج دار، نماد عنصر آب هستند. برای افزودن عنصر آب به فضا می‌توانید از یک فواره خانگی کوچک یا نقاشی‌هایی که دارای تصویر آب هستند استفاده کنید.

چوب در فنگ شویی

چوب عنصر مرتبط با سلامتی، رشد و حیات است و با رنگ‌های سبز، آبی و سبزآبی تیره مشخص می‌شود. شکل مربوط به عنصر چوب، فرم‌های ستونی هستند. استفاده از گیاهان آپارتمانی بهترین راه برای افزودن این عنصر به فضا است.

عنصر آتش و علم فنگ شویی

آتش نماد احساسات، الهام و بینش است. تشخیص رنگ‌های مرتبط با آتش کار ساده‌ای است. رنگ‌های قرمز، نارنجی روشن و اشکال مثلثی نماد عنصر آتش در فنگ شویی هستند. همچنین نور نیز یکی از نمادهای آتش است. استفاده از چراغ‌ها و لامپ‌ها، بهترین و ساده‌ترین روش برای افزودن این عنصر به فضا هستند.

 موقعیت فرماندهی در فنگ شویی

کشف موقعیت فرماندهی یکی از اصول اساسی فنگ‌شویی است. نحوه و محل قرارگیری تختخواب، میز کار و اجاق گاز شما بسیار مهم است؛ زیرا هر یک از این موارد نمایانگر جنبه مشخص و متفاوتی از زندگی هستند.  تختخواب نماد شما، اجاق نماد ثروت و منابع شما و میز کار نیز نماد شغل و مسیر زندگی شما است. برای قرار دادن تختخواب، اجاق یا میز کار خود باید مکانی را پیدا کنید که شرایط زیر در آن محل صدق کند:

هنگامی که روی تخت دراز کشیده‌اید، پشت میز نشسته‌اید یا در حال آشپزی هستید، باید بتوانید درب را ببینید بدون آن که مستقیماً در راستای آن باشید. این کار باعث می‌شود شما دید کامل و مناسبی نسبت به هر کس که از در وارد می‌شود داشته باشید و این کار باعث ایجاد احساس آرامش بیشتر در بخش ناخودآگاه مغز می‌شود. همچنین این مسئله نمایانگر آگاهی بیشتر نسبت به فرصت‌های بالقوه زندگی است. تعیین موقعیت فرماندهی در فنگ شویی میز کار از اهمیت بسیاری برخوردار است و در موفقیت شغلی شما تاثیر زیادی دارد.

دکوراسیون خانه با کنسول قهوه‌ای و صندلی زرد

راهنمای چیدمان فضاهای مختلف براساس فنگ شویی

  • ورودی

ورودی خانه در اصول فنگ شویی "دهانِ چی" نامیده می‌شود. چی همان انرژی مثبتی است که در فنگ شویی می‌خواهیم آن را حفظ کنیم. ورودی، جایی است که انرژی از آن وارد فضای خانه شما می‌شود. به علاوه اولین چیزی که مردم پس از ورود به خانه شما می‌بینند ورودی است؛ بنابراین نشان دهنده ظاهر و وجهه شما به جهان است. ورودی را همیشه تمیز نگه دارید و از ایجاد آشفتگی و به هم‌ریختگی در این قسمت جلوگیری کنید تا "نیروی چی" به راحتی جریان پیدا کند و از این قسمت وارد شود. همچنین توجه داشته باشید که درب ورودی کاملاً مشخص و قابل دیدن باشد. درب خانه شما از بیرون هم باید به راحتی قابل تشخیص باشد و افراد بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند. بیرون درب خانه و ورودی را همیشه تمیز نگه دارید و جارو بزنید. فراموش نکنید که درب خانه را هم بشویید. می‌توانید با استفاده از اشکال مثلثی یا چراغ‌ها عنصر آتش را به این قسمت اضافه کنید.

  • پذیرایی و اتاق نشیمن

با توجه به این که اتاق نشیمن محلی است که به همراه دوستان و خانواده خود در آن جمع می‌شویم، باید در این محل احساس راحتی ایجاد کنید. حتماً از تعداد کافی صندلی راحتی در این قسمت استفاده کنید، حتی چند صندلی راحتی اضافی هم قرار دهید تا برای مهمانان شما تعداد کافی صندلی وجود داشته باشد. برای ایجاد اشتیاق به برقراری ارتباط و مکالمه بین افراد، صندلی‌ها و مبل‌ها را به سمت یکدیگر قرار دهید. تا حد امکان بهتر است صندلی‌ها را طوری بچینید که پشت آن‌ها به درب نباشد. استفاده از گیاهان آپارتمانی سبز در پذیرایی، یکی از المان‌های عنصر چوب است که انرژی و نیروی حیات را به خانه می‌آورد و نشان‌دهنده مهربانی و لطافت است. همچنین اگر در زندگی احساس ناپایداری می‌کنید استفاده از کریستال سیترین در نشیمن به شما کمک می‌کند، تعادل و پایداری را در زندگی خود حفظ کنید.

  • آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین فضاهای خانه است؛ زیرا نشان‌دهنده نحوه تغذیه  ما است. یکی از ساده‌ترین راههای رعایت فنگ شویی در آشپزخانه، تمیز و مرتب نگه داشتن یخچال است. اولین قدم این است که یخچال خود را بررسی کنید تا هیچ ماده فاسد یا مانده‌ای در آن وجود نداشته باشد. همه موادغذایی غیر قابل مصرف را از یخچال خارج کنید و با آن‌ها کمپوت درست کنید.

چیدمان آشپزخانه آبی و طلایی

  • حمام و سرویس بهداشتی

از آنجا که سرویس بهداشتی، راه‌های زیادی برای تخلیه آب دارند، منبعی برای کاهش و تخلیه انرژی محسوب می‌شوند. برای به حداقل رساندن این کاهش انرژی، بهتر است درب حمام و صندلی دستشویی‌های فرنگی را تا حد ممکن بسته نگه دارید. با توجه به این که آب نماد جریان ثروت و پول در فنگ شویی است، این کار از جاری شدن و هدر رفتن منابع ثروت شما جلوگیری می‌کند.

  • اتاق خواب

اتاق خواب و تختخواب شما، نمایانگر شما هستند؛ بنابراین اتاق خواب اهمیت زیادی در فنگ شویی دارد و باید در چیدمان و پیاده‌سازی فنگ شویی در آن نهایت دقت را به خرج دهید. ابتدا مطمئن شوید که تختخواب شما در موقعیت فرماندهی که پیش‌تر آن را توضیح دادیم، قرار دارد.

همچنین زیر تخت را بررسی کنید. از زیر تخت خواب به عنوان انباری استفاده نکنید! با توجه به این که زمان زیادی را برای استراحت و خواب در تخت خود سپری می‌کنید، تجمع هر چیزی در زیر تخت انرژی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر به هر دلیلی لازم است که وسایلی را زیر تخت نگهداری کنید، تنها می‌توانید وسایل نرم و مرتبط با تخت، مانند ملحفه و پتو را در این قسمت قرار دهید. در اتاق خواب خود می‌توانید از عنصر خاک برای حمایت و شکوفایی استفاده کنید. برای این کار می‌توانید یک فرش مربع یا مستطیل را در زیر تخت خود پهن کنید.

علاوه بر این می‌توانید از کریستال‌هایی مانند سنگ گارنت که در بهبود روابط و افزایش عشق در زندگی تاثیر زیادی دارند استفاده کنید.


اگه دنبال بهترین طراحان داخلی در اطرافت هستی توی بیزاَپ پیداش کن


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است