لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

22 ایده‌ خلاقانه برای تغییر فضاهای کوچک

تاریخ انتشار : 1401/02/27نویسنده: مومنیانزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 598

اجازه ندهید اتاق نشیمن کوچک شما را محدود به دکوراسیونی کند که آن را دوست ندارید. مهم نیست که چقدر فضای شما کوچک است، هنوز هم می تواند شیک باشد حتی اگر اجاره نشین باشید. بهترین ترفندهای دکوراسیون کوچک را اینجا می‌خوانید

22 ایده‌ برای تغییر فضاهای کوچک

فقط یک پالت رنگ

گای مور، که یک طراح داخلی است می گوید: مهم این است که به یاد داشته باشید که در هنگام طراحی یک اتاق کوچک، تمام رنگ‌هایی که به کار می‌برید متعلق به یک پالت رنگ باشد.

این بدان معنا نیست که منزل شما نمی‌تواند رنگارنگ باشد، اما این به معنای انتخاب فقط یک طیف رنگی مشخص است.

دکوراسیون خانه با پالت یک رنگ

استفاده از روشنایی مناسب در فضا

مور که او نیز یک طراح داخلی است می گوید: " روشنایی کلید تغییر مثبت در فضای شما است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که به تعداد لوستر و لامپ‌ها به حد کافی توجه کرده‌اید. " می‌توانید حتی از شمع استفاده کنید.

دکوراسیون خانه با رنگ روشن

جابجایی دیوار

اگر می‌توانید دیواری را بردارید تا فضا بیشتر شود اگر نمی‌توانید از وسایلی با رنگ روشن استفاده کنید تا فضا بزرگتر به نظر برسد. نیاز نیست هیچ وسیله‌ای را حذف کنید از همه‌ی وسایل استفاده کنید ولی در جای اصولی و درست خودشان.

از فضای دیوار‌ها کمک بگیرید

روی یک دیوار بلا‌استفاده تعدادی قاب عکس آویز کنید این کار اگر با دقت در انتخاب عکس‌ها انجام شود تمام فضا را دگرگون می‌کند

استفاده از قاب در دکوراسیون اتاق

استفاده از آینه

نیاز نیست همیشه فقط برای دیوارها از قاب عکس استفاده کنید. استفاده از آینه تاثیر بسیار چشم‌گیری در فضا دارد.

آینه در دکوراسیون خانه

از قفسه‌ها کمک بگیرید

امروزه در سراسر مغازه‌هایی که به فروش لوازم تزیین خانه می‌پردازند این قفسه ها را که در هر تعداد و ابعادی قابل خریدن است، می‌توانید پیدا کنید. این قفسه‌ها برای تزیین بسیار مناسبند درحالی‌که به هیچ عنوان هزینه‌ی زیادی نداشته و جای زیادی نیز نمی‌گیرند.

 

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از رنگ ها برای بزرگ نشان دادن خانه

رنگ دیوارها

همیشه سعی کنید برای دیوارها از رنگ‌های خنثی استفاده کنید وقتی یک دیوار خنثی باشد آن وقت می‌توان از قاب‌های رنگی یا قفسه‌های رنگارنگ بدون محدودیت در انتخاب رنگ استفاده کرد.

دکوراسیون خانه با رنگ روشن

آباژورها

اگر علاقه به استفاده از آباژور در فضا دارید حتما سعی کنید که با دیوارها هم‌رنگ باشد. دانشتن همین نکات ساده فضا را از حالت نرمال به حالتی مدرن تبدیل می‌کند.

آثار هنری

قاب نقاشی همیشه باعث می‌شود که حس و حال هر خانه‌ای به خوبی تغییر کند. از استفاده از این قاب‌ها نترسید. وقتی به دیوار آویز شدند خودتان متوجه می‌شوید که چه تغییر جذاب و ساده‌ای ایجاد کرده اید.

آباژور در دکوراسیون خانه

مبلمان چند منظوره

مبلمان چند منظوره یک راه عالی برای صرفه جویی در فضا است،مخصوصا اگر این فضا کوچک باشد. از فضای کوچک باید بهینه استفاده کنید این به این معناست که مبلمان‌تان می‌تواند در عین اینکه مبل است یک تخت خواب هم باشد! حتی می‌توانید از مبلمان چند رنگ استفاده کنید تا به زیبایی فضا بیافزایید.

مبلمان چند منظوره

از ایده‌های نو استقبال کنید

همیشه میز نباید مربعی با 4 پایه باشد. همیشه مبلمان نباید کلاسیک و ساده باشند. از میزهایی با طرح و سبک جدید استفاده کنید و از امتحان کردن ایده‌های جدید واهمه نداشته باشید.

اندازه‌ی قاب‌ها

در خانه‌ی کوچک باید از قاب‌های کوچک استفاده کنید. فقط از قاب‌های معنا دار استفاده کنید تا با نگاه کردن به آن‌ها احساس خوبی داشته باشید.

گلدان گل

شما نیازی به تزئینات دکوراسیون ندارید تا فضای خود را بسیار جذاب کنید. دیاز می گوید: "اضافه کردن گلدان به فضای شما می تواندباعث شود که افرادا دوست داشته باشند به فضای خانه‌ی شما نگاه کنند و لذت ببرند."

دیوارکوب یا برچسب

یک دیوارکوب یا یک برچسب ساده ولی با معنی می‌تواند یک تغییر چشم‌گیر را ایجاد کند. همانند عکس زیر جای مناسبی برای برچسب یا دیوارکوب تعیین کرده و آن را نصب کنید.

اگر شاه‌نشین دارید از آن استفاده کنید

حتی فضاهای خیلی کوچک هم می‌توانند شاه نشین داشته باشند. شاه نشین یعنی قسمتی از خانه که به طور محسوسی با وسایل خاصی از بقیه‌ی قسمت‌ها متمایز است. این متفاوت بودن وسایل به شدت در زیبایی خانه تاثیر می‌گذارد.

رنگ و طرح فرش

بسیار مهم است که صرف نظر از سایز فرش حتما رنگ خنثی انتخاب کنید چرا که همان‌طور که اشاره شد فضا با رنگ های خنثی بسیار بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

فرش در دکوراسیون خانه

سازماندهی کنید

حتما وسایلی که دیگر استفاده نمیکنید را دور بیاندازید در فضاهای کوچک هرچه وسایل کم‌تری داشته باشید فضا جذاب تر و تمیز‌تر به نظر می‌رسد.

فضاهای کوچک چالش برانگیزند

درست است که این فضاها به سختی طراحی می‌شوند اما مزیتی که دارند این است که شما نیز می‌توانید با وسایل کمتری به آن ظاهر متفاوت ببخشید. مثلا میتوانید از میز خاطرات استفاده کنید یا جعبه‌ای پر از عکس روی میز قرار دهید و مهمانان را سرگرم کنید به جای آن‌که مجبور باشید مجسمه و دیوارآویزهای متنوع بخرید تا فضا پر شود.

سعی کنید در چیدمان تقارن داشته باشید

حتما توازن و تقارن را رعایت کنید. این دو اصل به زیبایی و چشمگیر بودن هر خانه‌ای فارغ از فضا و سبک خانه کمک می‌کند.

دکوراسیون متقارن

از رنگ‌های گرم استفاده نکنید

شاید به رنگ‌های گرم علاقه‌مند باشید ولی برای فضای کوچک نباید فقط از رنگ گرم استفاده کنید بلکه باید از رنگ‌های خنثی و گرم هم‌زمان استفاده کنید تا فضا گرفته به نظر نرسد.

دکوراسیون خانه با رنگ سرد

پرده‌ها

پرده‌ها را مدتی بردارید. درست است که پرده‌های هر خانه جزیی جدا نشدنی آن است ولی همیشه زیبایی فضا بستگی به بودن پرده‌ها ندارد و برداشتن پرده‌ها می-تواند گاهی فضا را تغییر داده و به نور فضا اضافه کند.

پرده در دکوراسیون خانه

رنگ سفید شاه کلید تغییر فضا

رنگ سفید همیشه برای فضای کوچک معجزه می‌کند و این باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر به نظر برسد اگر سفید یک‌دست دوست ندارید یا نگران کثیف شدن فضا به صورت مداوم هستید می‌‌توان این رنگ را با یک رنگ ملیح دیگر ترکیب کنید.


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است