لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

7 ایده منحصر بفرد برای قفسه کتاب کودکان

تاریخ انتشار : 1401/03/07نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 621

قرار دادن کودکان در مجاورت کتاب در سنین پایین راهی ثابت شده برای الهام بخشیدن به کنجکاوی و پرورش عشق مادام العمر به مطالعه است. با این حال، حتی با این دانش، جمع کردن کتاب‌های بچه‌هایتان، به همراه اسباب‌بازی‌ها و حیوانات عروسکی آن‌ها می‌تواند سخت باشد و احساس کنید که کار جدیدی به سایر کارهای خانه‌تان اضافه شده است. اما قبل از اینکه دست به کار شوید، نگاهی به این هفت ایده برای قفسه‌ی کتاب بچه‌ها بیندازید  که ظاهری منظم و همچنین سبکی زیبا را به اتاق‌ها می‌افزاید.

1. از جزئیات مفید استفاده کنید

از جزئیات مفید استفاده کنید

            ساندرا فاکس یک اتاق خواب مناسب برای هم دختر و پسر را با وسایلی ساده، از جمله یک سبد پر از حیوانات عروسکی و یک جفت جیب پارچه‌ای به سبز ارتشی نصب شده روی دیوار، ایجاد کرده است. این ایده قفسه‌ی کتاب برای کودکان، به هم ریختگی را از روی زمین جمع کرده و فضای کافی برای مجموعه‌ای از کتاب‌های خواندنی مخصوص کودکان را فراهم می‌کند.

 2. کنتراست را اضافه کنید

کنتراست را اضافه کنید

همانطور که در این مهد کودک طراحی شده توسط Brittni  از Paper & Stitch دیده می‌شود، دیوار را سفید کرده و با مجموعه‌ای از قفسه‌های برنزی تضادی زیبا را ایجاد کنید. آن‌ها به اندازه‌ای عمق دارند که می‌توانند چند اسباب‌بازی را در خود جای دهند، و نمای باریک قفسه‌ها توجه را از طراحی کلی منحرف نمی‌کند.

3. اجازه دهید کتاب‌ها در مرکز قرار گیرند

اجازه دهید کتاب‌ها در مرکز قرار گیرند.

یک ایده برای قفسه‌های کتاب کودکان استفاده از قفسه‌های اکریلیک است که جلد کتاب را نشان می‌دهد (بر خلاف سایر قفسه‌ها) که باعث می‌شود آن‌ها جنبه هنری نیز داشته باشند. این اتاق بازی که توسط Jane Beiles  عکاسی شده است، دارای رنگ‌های زنده در ابعاد کوچک است که ظاهری چشم‌نواز و در عین حال شاد را ایجاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: 5 انتخاب طراحی که نظافت خانه‌ی شما را آسان‌تر می‌کند

4. یک نردبان تزئینی را تغییر کاربری بدهید

یک نردبان تزئینی را تغییر کاربری بدهید.

            نردبان‌های تزئینی به عنوان جایگزینی خلاقانه برای گذاشتن حوله‌ها در حمام و پتوها در اتاق نشیمن در نظر گرفته می‌شوند. ما روشی را دوست داریم که Tracy Lynn Studio  این نردبان‌ها را به عنوان روشی هوشمندانه برای نمایش کتاب در این اتاق بازی زیبا تغییر کاربری داده است. پالت رنگی خنثی و وسایل حصیری چشم‌گیر ترکیبی فوق‌العاده هستند.

5. ظاهری منسجم را حفظ کنید

ظاهری منسجم را حفظ کنید.

برای داشتن ظاهری منسجم که زیبایی کلی را از بین نبرد، قفسه‌ی کتابی را انتخاب کنید که هم‌رنگ دیوارها باشد. در این اتاق خواب که توسط Amber Interiors طراحی شده است، قفسه‌های سفید با پانل‌های دیواری V-groove ترکیب شده‌اند و در عین حال به فضا بعدی را اضافه کرده‌اند. لوازم تزیینی چوبی و پارچه‌ی بی نظیری که در این فضا استفاده شده، گرما و بافت را منتقل می‌کنند.

6. چیزی متفاوت را انتخاب کنید

 چیزی متفاوت را انتخاب کنید.

            برای ایده‌ جهت قفسه کتاب کودکان که هم مورد تایید والدین باشد و هم کودکان، چیزی متفاوت مانند ردیفی از قفسه‌هایی به شکل خانه را نصب کنید. Hungerford Interior Design  دکور این اتاق خواب دوست داشتنی را ساده نگه داشته است و یک ردیف جا‌لباسی دیواری را برای استفاده‌ی حداکثر از فضایی کوچک تعبیه کرده است.  

7. به سراغ یک راه حل عمودی بروید

به سراغ یک راه حل عمودی بروید.

یک قفسه‌ی کتاب ایستاده و عمودی با ته رنگی مدرن، همانند کاری که Raili Clasen در این اتاق بسیار زیبای نوجوان انجام داده است، مانع از ایجاد به هم ریختگی در اتاق می‌شود. قفسه‌ای به صورت عمودی و ایستاده، ابزاری عالی برای صرفه جویی در فضا است که همچنین اجازه می‌دهد قفسه‌ها با قرار گرفتن کتاب‌ها ناپدید شوند.

 


بهترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است