لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

نحوه تمیز کردن لوازم زیبایی؛ از براش تا اتوی مو!

تاریخ انتشار : 1400/09/09نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 7 دقیقهنظر: 0بازدید: 586

همه ما می‌خواهیم وقتی آرایش می‌کنیم بهترین ظاهر را داشته باشیم؛ اما اگر لوازم آرایشی مورد استفاده ما کثیف و آلوده باشد نتیجه برعکس می‌شود و حتی ممکن است باعث بیماری‌های پوستی و قارچ شوند. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه لوازم آرایشی خود را تمیز کنید.

نحوه شستشوی براش‌های آرایشی

زمانی که از لوازم آرایشی استفاده نمی‌کنید، براش‌های آرایشی خود را به روش زیر بشویید و تمیز کنید:

  1. ابتدا براش‌ها را با آب خنک خیس کنید. سعی کنید تنها قسمت مویی و کمی بالاتر از آن را خیس کنید تا چسب محل اتصال دسته به قسمت مویی از بین نرود و دسته براش سالم بماند.
  2. مقداری شامپو یا یک شوینده ملایم را کف دست بریزید و براش را در شامپو بچرخانید؛ به طوری که شامپو موهای مرکز براش را نیز تمیز کند.
  3. دسته براش را خشک نگه دارید و براش را با آب بشویید.
  4. آب اضافی براش را با یک حوله نرم بگیرید و آن را در حالت خوابیده قرار دهید. براش‌ها را به مدت 6 الی 12 ساعت روی یک حوله صاف قرار دهید تا خشک شوند.

انواع براش آرایشی

آموزش تمیز کردن برس‌های اولتراسونیک صورت (برس‌های شستشوی صورت)

با وجود این که فیس براش‌ها همراه با شوینده‌های صورت استفاده می‌شوند، اما لازم است حداقل هفته‌ای یک بار آن‌ها را تمیز کنید.

  1. سر برس را باز کنید.
  2. از چند قطره صابون ضدباکتری مایع را روی یک مسواک قدیمی بریزید و بین موهای برس را با مسواک تمیز کنید.
  3. برس را با آب گرم آبکشی کنید، سپس دسته آن را با یک پارچه نرم و کمی صابون تمیز کنید.
  4. سر برس را کنار بگذارید تا در معرض هوا خشک شود.

برس شستشوی صورت برقی

تمیز کردن فرمژه

ریمل، خط چشم و باکتری‌ها می‌توانند باعث آلودگی سطح فرمژه شوند. باقی ماندن این موارد روی فرمژه برای سلامت چشم مضر است. فرمژه خود را باید حداقل هفته‌ای یک بار تمیز کنید. در صورتی که حساسیت یا عفونت چشمی دارید یا به طور کلی چشمان شما حساس است، باید این کار را روزانه انجام دهید.

  1. یک تکه پنبه یا پنبه توپی را به الکل یا هیدروژن پراکسید آغشته کنید و تمام قسمت‌های فرمژه که با چشم در تماس هستند را تمیز کنید.
  2. سایر قسمت‌های فر مژه را با پنبه و الکل تمیز کنید و زمانی که به نظر رسید فرمژه کاملاً تمیز است، یک پنبه تمیز را به الکل آغشته کرده و برای آخرین بار روی همه قسمت‌های فرمژه بکشید.
  3. سپس فرمژه را با آب سرد بشویید. باقی ماندن الکل روی فرمژه ممکن است باعث خشک شدن و پوسیدگی اجزای پلاستیکی آن شود و برای چشم نیز مفید نیست.
  4. فرمژه را روی حوله‌ای تمیز قرار دهید تا در معرض هوا خشک شود.

استفاده از فرمژه

نحوه پاک کردن تراش‌های آرایشی

مداد‌های چشم، مداد ابرو و خط لب‌ها تیزی خود را از دست می‌دهند و لازم است با استفاده از تراش آرایشی آن‌ها را دوباره تیز کنیم. با توجه به این که این وسایل با چشم، لب و ابرو در تماس هستند، باید تراش خود را همیشه و پس از هر بار استفاده، تمیز نگه داریم تا از انتقال آلودگی به این قسمت‌ها خودداری کنیم.

  1. یک مسواک قدیمی را به الکل یا هیدروژن پراکسید آغشته کنید و با احتیاط روی لبه‌ها و تیغه تراش بکشید.
  2. تراش را با آب سرد شستشو دهید و اجازه دهید در معرض هوا خشک شود.

نحوه تمیز و ضدعفونی کردن وسایل مانیکور و پدیکور

ابزار مانیکور و پدیکور در صورتی که به درستی تمیز نشوند، می‌توانند باعث بروز عفونت‌های باکتریایی و قارچی زیادی شوند؛ بنابراین تمیز کردن آن‌ها به صورت مداوم، ضروری است. اگر از وسایل یکبار مصرف، مانند سوهان‌ها یا پدهای پنبه‌ای استفاده می‌کنید، حتماً پس از استفاده آن‌ها را دور بریزید؛ حتی اگر مقدار کمی از آن استفاده شده است. همچنین با استفاده از محلول آب و صابون و یک مسواک قدیمی، همه قسمت‌های ابزار مانیکور و پدیکور را تمیز کنید و با الکل یا هیدروژن پراکسید ضدعفونی کنید.

وسایل پلاستیکی مانند جداکننده انگشتان یا برس ناخن را با پد یا پنبه الکلی تمیز کنید. سوهان‌ها و بافرها را نیز به کمک یک مسواک قدیمی تمیز کنید.

پیش از استفاده اطمینان حاصل کنید که ابزار کاملاً خشک شده باشند و به درستی در یک ظرف تمیز نگهداری شوند. وسایل کثیف را در یک ظرف پلاستیکی در بسته نگهداری نکنید؛ زیرا باعث رشد باکتری و میکروب خواهد شد.

موچین را چگونه تمیز کنیم؟

موچین کاربردهای مختلفی دارد و یکی از پرکاربردترین ابزار آرایشی است. موچین اغلب در نزدیکی چشم به کار می‌رود؛ بنابراین برای جلوگیری از ایجاد عفونت، باید پس از هربار استفاده تمیز شود.

  1. برای تمیز کردن موچین به صورت کلی، ابتدا آن را با کمی صابون و آب گرم شستشو دهید.
  2. سپس سر موچین را در مقداری الکل یا هیدروژن پراکسید فرو ببرید یا با یک پنبه آغشته به الکل مالش دهید.
  3. موچین را روی یک حوله تمیز قرار دهید تا در معرض هوا خشک شود.

وسایل مانیکور روی حوله صورتی

وسایل حالت‌دهنده مو را چگونه تمیز کنیم؟

اسپری‌ها و سایر محصولاتی که روی مو استفاده می‌کنیم به وسایل حالت‌دهنده مو می‌چسبند و روی آن باقی می‌مانند. علاوه بر این گرمای این وسایل باعث سوختن این مواد روی ابزار حالت‌دهنده مو می‌شود و آسیب دیدگی مو و ابزار را به دنبال دارد. نمی‌توان این وسایل را در آب غوطه‌ور کرد یا این مواد را از روی سطح تراشید زیرا به شدت به ابزار آسیب می‌رساند. طبق دستورالعمل زیر این وسایل را تمیز کنید:

  1. ابتدا مطمئن شوید که دستگاه کاملاً خنک است.
  2. یک پد یا توپ پنبه‌ای را به الکل ایزوپروپیل آغشته کنید و روی سطح بمالید. چند دقیقه به این کار ادامه دهید. ممکن است برای انجام این کار به چند پد یا پنبه نیاز پیدا کنید.
  3. با یک پارچه تمیز و مرطوب سطح وسیله را تمیز کنید، سپس آن را با یک پارچه خشک و نرم پاک کنید.

همچنین می‌توانید به کمک ترکیب یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق چای‌خوری آب، سطح اتو مو را تمیز کنید. این خمیر را با استفاده از یک پارچه نرم روی قسمت‌های چسبناک یا کثیف وسایل بمالید و کمی مالش دهید. باقی‌مانده خمیر را به کمک یک پارچه تمیز نم‌دار از روی دستگاه پاک کنید. سپس آن را با یک پارچه خشک و نرم تمیز کنید.

آموزش تمیز کردن صحیح برس، شانه و سایر وسایل مو

برس‌ها و شانه‌ها مقدار زیادی چربی، پوست مرده و مو را در سطح خود نگه می‌دارند. اگر مرتباً آن‌ها را تمیز نکنید، این آلودگی‌ها به طور مداوم به موها و پوست سر شما منتقل می‌شوند و باعث کدر شدن موهای شما می‌شوند. برس‌ها و شانه‌های پلاستیکی و فلزی را به روش زیر تمیز کنید:

  1. ابتدا با استفاده از موچین یا انگشتان خود موها را از برس یا شانه جدا کنید.
  2. سپس برس یا شانه را با آب مرطوب کنید و با استفاده از شامپو آن را شستشو دهید. به کمک دست، شامپو را به تمام دندانه‌های برس یا شانه بمالید.
  3. سینک ظرفشویی را با آب گرم پر کنید و اجازه دهید برس‌ها و شانه‌ها حداقل 15 دقیقه در آب خیس بخورند. در آخر با استفاده از یک مسواک قدیمی برای تمیز کردن نهایی برس استفاده کنید.
  4. آن‌ها را با آب گرم آب‌کشی کنید و روی یک حوله تمیز قرار دهید تا خشک شوند.

همچنین فراموش نکنید که گیره‌های پلاستیکی و فلزی مو، سربندها، تل مو و گل سرها را نیز تمیز کنید. می‌توانید این وسایل را نیز به روش قبلی تمیز کنید. شاید لازم باشد که از کمی الکل برای پاک کردن بهتر این وسایل نیز استفاده کنید.

اگر از برس‌های چوبی استفاده می‌کنید، از خیس کردن آن‌ها خودداری کنید؛ زیرا باعث آسیب به برس می‌شود. همچنین برای شستشوی سربندهای پارچه‌ای، از یک شوینده ملایم و آب استفاده کنید.

انواع برس‌های مو

لوفا و لیف‌های حمام هم نیاز به شستشو دارند؟

گرچه بدن در هنگام حمام تمیز می‌شود اما تمام این آلودگی‌ها در لیف یا لوفا جمع می‌شوند. گرما و رطوبت حمام باعث می‌شود شرایط مناسبی برای رشد باکتری‌ها در لیف‌ها فراهم شود.

پس از هربار استفاده، لوفا یا لیف خود را با کف به خوبی بشویید. آن را بتکانید سپس آویزان کنید تا خشک شود. توصیه می‌شود لیف را در خارج از حمام پهن کنید تا خشک شود.

حداقل یک بار در هفته، لیف‌ها را با خیس کردن در محلول رقیق سفیدکننده و آب به مدت پنج دقیقه کاملاً تمیز کنید.


در صورت داشتن بریدگی یا زخم در پوست، هرگز از لوفا استفاده نکنید.


بهترین روش برای تمیز و براق کردن آینه‌ها

گرچه بسیاری از افراد آینه را یک وسیله زیبایی به شمار نمی‌آورند اما در واقع اگر آینه وجود نداشته باشد، هیچ چیز در استفاده از لوازم آرایشی و زیبایی درست پیش نمی‌رود. شما می‌توانید به سادگی آینه‌های خود را تمیز و شفاف نگه دارید.

  1. آمونیاک و آب را در یک بطری اسپری مخلوط کنید و به عنوان یک شیشه پاک‌کن عالی از آن استفاده کنید.
  2. با استفاده از این شیشه پاک‌کن یا یک شیشه پاک‌کن دیگر و به کمک یک دستمال میکروفایبر یا پارچه بدون پرز آینه را پاک کنید.
  3. برای از بین بردن لکه‌های سخت، شیشه پاک‌کن را اسپری کنید و از مقداری الکل ایزوپروپیل و پارچه بدون پرز برای از بین بدن لکه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: فوت و فن تمیز کردن سینی فر به ۵ روش ساده


برای پیدا کردن  بهترین نظافتکار و نظافتچی  اطراف خودت، کافیه به  بیزاَپ  سر بزنی!


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است