لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

آموزش تمیز کردن صندلی‌ های پارچه‌ ای ماشین

تاریخ انتشار : 1400/09/21نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 508

بسیاری از ما در اغلب روزها چندین ساعت را در ماشین خود سپری می‌کنیم. ما در ماشین‌هایمان غذا می‌خوریم و نوشیدنی می‌نوشیم. بچه‌ها، حیوانات خانگی و تمام وسایل آنها را در اتومبیل خود حمل می‌کنیم. در نتیجه، فضای داخلی ماشین و صندلی‌های پارچه‌ای اتومبیل ما می‌توانند کثیف شوند. خوشبختانه همه چیز به جز لکه‌های ماندگار پاک می‌شوند و یا حداقل، صندلی‌های پارچه‌ای شما ظاهر و بوی بهتری پیدا می‌کنند.

البته که می‌توانید با روکش صندلی ماشین از صندلی‌ها محافظت کنید و یا لکه‌ها را پنهان کنید، اما شستن آنها راه حل بهتر و البته بهداشتی‌تری است. بیشتر روکش‌های صندلی را می‌توان با دست شستشو داد یا در ماشین لباسشویی شست.

چند وقت یک بار صندلی‌های پارچه‌ای را تمیز کنیم؟

در حالت ایده‌آل، صندلی‌های پارچه‌ای اتومبیل باید هر هفته جارو برقی زده و هرگونه لکه تازه باید پاک شود. تمیزکاری دقیق‌تر صندلی‌ها بسته به میزان فعالیت شما در اتومبیل، می‌تواند به صورت فصلی یا زودتر انجام شود.

وسایل و ابزار مورد نیاز برای نظافت صندلی ماشین

تجهیزات و ابزار مورد نیاز

  • شلنگ آب، ابزار و سری تمیزکننده باریک، برس نرم برای تمیز کردن تودوزی
  • قوطی اسپری
  • برس مویی سفت
  • پارچه‌های میکروفایبر یا پارچه نخی
  • اسفنج
  • سطل

مواد لازم

  • مایع یا اسپری تمیزکننده فرش و تودوزی ماشین
  • سفیدکننده اکسیژنی
  • آب
  • محافظ پارچه (اختیاری)

نحوه تمیز کردن روکش صندلی‌های ماشین

1. صندلی‌ها را جاروبرقی کنید.

با جاروبرقی کشیدن صندلی‌های پارچه‌ای ماشین شروع کنید. با این کار گرد و غبار و موی حیوانات خانگی از بین می‌رود و از فرو رفتن آشغال‌ها به عمق بالشتک صندلی جلوگیری می‌شود. برای تمیز کردن پشتی یا قسمت‌های دشوار از سری تمیزکننده باریک استفاده کنید. سپس از برس نرم برای تمیز کردن الیاف پارچه استفاده کنید.

2. تمیز کردن اولیه لکه‌ها

اگر لکه‌های خاصی را مشاهده کنید، قبل از انجام یک تمیزکاری کلی، با تمیز کردن اولیه آنها نتایج بهتری خواهید گرفت. برای تمیز کردن لکه‌های مواد غذایی، نوشیدنی، چربی و لکه‌های گل، کمی از ماده تمیزکننده را روی لکه‌ها بریزید و آن را با استفاده از برس مویی روی پارچه بکشید تا لکه‌ها پاک شوند. قبل از اینکه به سراغ تمیزکاری کلی بروید، اجازه دهید مایع حداقل 15 دقیقه روی لکه‌ها بماند.

برای لکه‌های رنگی که روی صندلی شما ایجاد شده است یا رنگ را پخش می‌کنند، محل لکه را به آرامی مرطوب کنید. مقداری خمیر سفیدکننده اکسیژنی خشک و چند قطره آب را مخلوط کنید. آن را روی قسمت لکه‌دار بمالید و اجازه دهید حداقل یک ساعت روی لکه بماند. سپس پودر را با جاروبرقی پاک کنید. در صورت نیاز این مراحل را تکرار کنید.

تمیز کردن روکش صندلی ماشین

3. استفاده از محلول پاک‌کننده برای تودوزی صندلی

بسته به پاک‌کننده‌ای که انتخاب کرده‌اید، ممکن است لازم باشد محلول تمیزکننده را با آب گرم مخلوط کنید. دستورالعمل‌های ذکر شده روی برچسب محصول را در مورد میزان مصرف آب همراه با محصول دنبال کنید. یک بطری اسپری بهترین روش برای استفاده از این پاک‌کننده‌ها است؛ زیرا به شما امکان می‌دهد مقدار پاشش آب روی سطح را کنترل کنید. از بالای صندلی شروع کنید و کل صندلی را به آرامی اسپری کنید. نیازی به پاشیدن آب به تمام سطح پارچه نیست. مرحله به مرحله پیش بروید.

4. روی لکه‌ها را با برس بسایید.

پس از اسپری کردن محل نشیمن صندلی، از برس اسکراب همراه با محلول تمیزکننده استفاده کنید. از قسمت بالای صندلی شروع کنید و صندلی را با برس و محلول تمیزکننده پاک کنید تا مایع کثیف آن پایین بیاید. هنگامی که برس اسکراب شما کثیف شد، آن را در یک سطل آب زلال بشویید و رطوبت اضافی آن را بگیرید. همچنین می‌توانید از یک اسفنج زبر برای این کار استفاده کنید.

5. رطوبت اضافی صندلی را با دستمال بگیرید.

برای پاک کردن رطوبت اضافی از یک پارچه میکروفایبر یا پارچه نخی جاذب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید3 روش پاک کردن لکه‌های آب مانده روی بدنه ماشین
 

پاک کردن صندلی ماشین با دستمال

6. در صورت نیاز همه مراحل بالا را تکرار کنید.

اگر تودوزی صندلی هنوز کثیف به نظر می‌رسد، مراحل ذکر شده را تکرار کنید.

7. اجازه دهید صندلی‌ها خشک شوند.

در صورت امکان، قبل از استفاده مجدد از ماشین، به صندلی‌ها زمان دهید تا کاملاً خشک شوند. خشک شدن صندلی‌ها معمولاً دو تا سه ساعت طول می‌کشد. اگر نیاز به سرعت بخشیدن به روند خشک شدن دارید می‌توانید از کولر ماشین یا سشوار و یا پنکه استفاده کنید. یا برای تسریع در زمان خشک شدن، ماشین را در جایی که آفتاب دارد پارک کنید. اگر صندلی‌ها هنوز رطوبت دارند، ظرف کوچکی از بلورهای جذب‌کننده رطوبت (ماده خشک‌کننده) را در ماشین قرار دهید تا رطوبت باقی‌مانده را از بین ببرد.

8. یک پوشش محافظ روی صندلی‌ها بکشید

حالا که کار را تمام کردید و صندلی‌ها نو و تمیز به نظر می‌رسند، از محافظ پارچه‌ای استفاده کنید تا از ایجاد مجدد لکه روی روکش صندلی جلوگیری شود. این کار تمیز کردن را برای دفعه بعد بسیار راحت‌تر می‌کند.

نکاتی برای تمیز نگه داشتن طولانی‌تر صندلی‌های پارچه‌ای ماشین

  • نایلون متداول‌ترین پارچه‌ای است که برای تودوزی خودرو استفاده می‌شود زیرا بادوام است، اما بسیار آسیب‌پذیر است. پلی‌استر به صورت روکش میکروفایبر یا روکش میکرو سوئد ظاهر می‌شود. بافت نرم چرم جیر را تداعی می‌کند که احساس زیبایی دارد اما تمیز کردن آن نیز دشوارتر است.
  • برای زمان‌هایی که در ماشین خود غذا می‌خورید، دستمال یا حوله‌ای را زیر صندلی خود قرار دهید. حوله به‌عنوان یک ابزار تمیز کردن سریع به شما کمک می‌کند.
  • هنگام نوشیدن نوشیدنی در اتومبیل خود از لیوان‌های دردار استفاده کنید و بررسی کنید که آیا درپوش‌ها محکم هستند یا نه.
  • جزئیات داخلی خودرو و روکش صندلی ماشین را کاملاً تمیز نشان می‌دهند. هرچه جزئیات بیشتری را تمیز نگه دارید، خودرو شما تمیزتر و زیباتر دیده می‌شود. پیشنهاد می‌شود بسته به میزان آلودگی خودرو در طول سال، هر چند ماه یکبار قسمت‌های کوچک و جزئی ماشین خود را تمیز کنید.

    بهترین کارواش  نزدیک خود را در بیزاَپ پیدا کنید.


     

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است