لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

طرز تهیه ساندویچ اسفناج و تخم مرغ کتوژنیک

تاریخ انتشار : 1401/02/04نویسنده: آتنا سعادت پورزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 509

قبل از دنبال کردن رژیم غذایی کتوژنیک، یکی از صبحانه‌های مورد علاقه من، ساندویچ معروفی به نام ساندویچ اسفناج، سبزیجات و پنیر فتا بود. سالم به نظر می‌رسد، اینطور نیست؟ اسفناج و سفیده تخم مرغ با گوجه فرنگی خشک و خرد شده و پنیر فتا، همه در یک نان غلات کامل لذیذ پیچیده شده است. فقط نان غلات آن به اندازه‌ای بزرگ است که می‌توانید 2 بزرگسال را  با آن سیر کنید و مقدار تخم مرغ نیز ناامید کننده است. این صبحانه لذیذ با نان تست شده سرشار از گلوتن و نوشیدنی، سرشار از کربوهیدرات فراوانی است.

ساندویچ درست شده از مخلوط سفیده و تخم مرغ کاملا زده شده با روغن کنجد، بافت این ساندویچ را از «حالت املت» به یک ساختار انعطاف پذیر و منحصر به فرد تبدیل می‌کند! در هر لقمه این ساندویج، اسفناج‌های کوچک و مزه قوی تکه‌های بزرگ پنیر فتا که در ریحان معطر و طعم کمی شیرین گوجه فرنگی‌های خشک شده، می‌پیچد را حس خواهید کرد. همچنین می‌توانید با اضافه کردن پنیر فتا، گوجه فرنگی خشک شده و افزودن چند قطره روغن، طعم و مزه آن را بیشتر کنید. هنوز مشتری این ساندویج نشدید؟!

این ساندویچ‌های کوچک را برای صبحانه‌های سریع و راحتی آماده کنید که باید کاملاً بدون گلوتن، گیاهی و خوشمزه باشند! وقتی آماده خوردن آن هستید، ساندویچ را به آرامی باز کنید و آن را در توستر یا زیر گریل فر قرار دهید تا پنیر کمی ذوب شود. ساندویچ را دوباره بپیچید و از یک صبحانه فانتزی به سبک کتو لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه املت اسفناج کتوژنیک

  • 5 عدد تخم مرغ بزرگ
  • 3 سفیده تخم مرغ بزرگ
  • 1 قاشق چایخوری روغن کنجد
  • نصف قاشق چایخوری نمک
  • 2 فنجان اسفناج تازه
  • نصف فنجان پنیر فتا، تکه شده
  • 4 برگ ریحان، تقریبا خرد شده
  • 3 گوجه فرنگی کامل خرد شده و خشک شده
  • اختیاری: 1 قاشق چایخوری روغن زیتون

طرز تهیه ساندویچ املت و اسفناج کتوژنیک

طرز تهیه نان ساندویج

1. در یک کاسه بزرگ، تخم مرغ کامل، سفیده، نمک و روغن کنجد را با یکدیگر مخلوط کنید.

2. آنقدر هم بزنید تا مخلوط کمی کف کند. بعد از 30 ثانیه تا 1 دقیقه هم زدن، ترکیب باید غلظت مورد نظر را به دست بیاورد.

3. از یک تابه نچسب برای پختن آن استفاده کنید. من از یک ظرف نچسب مربع استفاده می‌کنم، زیرا احساس می‌کنم نان مربع راحت‌تر پیچیده می‌شود. اجازه دهید تابه کمی گرم شود. نیمی از مخلوط تخم مرغ را در ماهیتابه ریخته، درب آن را گذاشته و حرارت را بین کم و متوسط نگه دارید.

4. هنگامی که نان پخته شد و هیچ تخم‌مرغ خامی در مرکز آن باقی نماند، آن را از ظرف بیرون بیاورید و برای خنک شدن روی یک حوله کاغذی یا در بشقاب بگذارید. نان دوم را نیز به همین ترتیب روی شعله گاز متوسط ​​کم تا آهسته بپزید.

بیشتر بخوانید:طرز تهیه لازانیا کتویی، غذای پرطرفدار رژیمی‌ها

طرز تهیه مواد ساندویچ املت اسفناج کتوژنیک

1. اسفناج را در تابه‌ای قرار دهید که برای تخم مرغ از آن استفاده کردید، شعله زیر آن را کم کنید تا برگ‌های اسفناج به آرامی پژمرده شوند. اگر ترجیح می‌دهید که برگ‌های اسفناج نرم‌تر باشند، حدود یک دقیقه آنها را در ماهیتابه سرخ کنید.

2. پنیر فتا، گوجه فرنگی خشک شده، ریحان و روغن را (در صورت استفاده) تقسیم‌بندی کرده و آنها را برای پر کردن ساندویچ آماده کنید.

3. کار خود را در ابتدا با یک لایه اسفناج سرخ شده شروع کنید و به دنبال آن فتا، ریحان و چند قطره روغن اضافه کنید.

4. شروع به پیچیدن کنید. جهت راحت‌تر خوردن ساندویچ آن را در کاغذ بپیچید!


با این دستورالعمل، در مجموع می‌توانید 2 وعده ساندویچ اسفناج، سبزیجات و پنیر فتا درست کنید. هر وعده آن حاوی 361.5 کالری، 25.27 گرم چربی، 4.06 گرم کربوهیدرات خالص و 27.55 گرم پروتئین است.



برای پیدا کردن بهترین غذا خونگی اطراف خودت به بیزاَپ سر بزن!


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است