لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

10 تغییر در خانه که باعث آرامش ذهنی می شود

تاریخ انتشار : 1401/02/23نویسنده: مومنیانزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 583

ممکن است شنیده باشید که می‌گویند "هر چیزی را پس از استفاده سرجای خودش بگذار تا خانه همیشه مرتب باشد!" البته که این حرف کاملا درست و منطقی است چون مرتب بودن فضا مستقیما روی مرتب بودن ذهن تاثیر می‌گذارد. در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر روزه با بمب باران خبرهای بد مواجهیم و همین باعث به هم ریختگی ذهنی ما می‌شود پس واجب است خودمان به این احساسات دامن نزنیم! بهترین نقطه برای شروع نظم بخشیدن به ذهنمان خانه‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم. این ایده‌ها کمکتان می‌کند ذهن و خانه‌تان باهم مرتب شود.

چسباندن لیست کارها به درب یخچال

از کاغذهای خوش آب و رنگ برای نوشتن لیست کارهایی که باید انجام شود، موادی که باید خریده شود، برنامه‌ی هفتگی، و ... استفاده کنید. این کار باعث می‌شود فراموش نکنید که چه کارهای واجبی دارید و چه چیزهایی باید بخرید. همچنین باعث می‌شود ذهنتان خلوت شده و روی موضوعات مهم دیگری تمرکز کند.

بیشتر بخوانید: 10 ایده جالب با رنگ سبز برای طراحی خانه

رسیدگی به ماگ و لیوان‌ها

اگر فقط 4 نفر در خانه هستید ولی 20 عدد ماگ و لیوان دارید وقت آن رسیده آن‌ها را برای مهمان‌ها جمع کنید و یا به کسانی بدهید که به آن نیاز دارند. آن دسته از لیوان و ماگ‌هایی که شکسته و یا ترک خورده‌اند، رنگشان رفته و یا تغییر کرده است را دور بریزید و فضا را برای وسایل دیگری باز کنید.

ظروف آشپزخانه

کمدتان را مرتب کنید

لباسی که استفاده نشود چرا باید در کمد لباس‌هایتان باشد؟ وقت آن رسیده لباس‌هایی که استفاده نمی‌شوند و یا برایتان دیگر مناسب نیستند را ببخشید و یا آنها دور بریزید! تمام لباس زیرها و جوراب‌های قدیمی را دوربریزید، لباس‌هایی که کوچک شده و یا لکه‌های قدیمی دارند دیگر نباید هیچ کجای خانه‌شما پیدا شوند. کمد مرتب و تمیز مهم ترین بخش یک اتاق است.

قفسه‌ی حوله‌ها

اگر حوله‌هایی دارید که رنگشان عوض شده و یا پاره شده‌اند وقت آن رسیده از آن‌ها به عنوان پناهگاهی گرم برای حیوانات استفاده کنید. بقیه‌ی حوله‌ها را مرتب کرده و داخل قفسه‌ای تمیز بگذارید.

وسایل تمیزکاری را سازمان‌دهی کنید.

درب کابینت زیر سینک آشپزخانه خود را باز کنید و چه صحنه‌ای می‌بینید؟ صحنه‌ای درهم و یا مرتب؟ اگر نامرتب است اول، همه چیز را بیرون بریزید و از موارد غیر ضروری یا منقضی خلاص شوید. بعد، مواد شوینده را مرتب و با ترتیب کنارهم بچینید. مراقب لوله‌ها باشید و آن‌ها را نیز تمیز کنید.

رسیدگی به یخچال‌

قفسه‌های یخچال باید اختصاصی باشند، یعنی هر قفسه باید مخصوص یک چیز باشد. در طبقه‌ی اول به طور مثال باید فقط لبنیات بگذارید، طبقه‌ی دوم باید فقط مخصوص سس ها باشد و ... .

 حتما باید تمام وسایل داخل یخچال تمیز و سالم باشند مثلا نباید شیشه‌های مربا شکسته باشند چرا که چنین چیزهایی باعث آشفتگی و درهم ریختگی یخچال می‌شود. سس‌ها و موادغذایی را بررسی کنید که اگر تاریخ انقضایشان گذشته آن‌ها را دور بریزید و در آخر حتما از ظروف یکسان برای یخچال استفاده کرده و تا حد امکان از کیسه‌های پلاستیکی استفاده نکنید.

به هم ریختگی فیلم‌ها!

اگر کسی هستید که عاشق فیلم دیدن و جمع آوری فیلم‌های مورد‌علاقه‌تان باشید احتمالا اطراف تلویزیون‌تان پر از سی دی فیلم و سریال است! کارتنی بردارید و آن‌ها را دسته بندی کرده داخل کارتن بریزید و سپس کارتن را در انباری یا زیر تخت قراردهید. به این ترتیب هم به کارتن همیشه دسترسی دارید و هم اطراف تلویزیون‌تان مرتب و تمیز است.

کابینت داروها

وقت آن رسیده تاریخ انقضای تمام پمادها و شربت‌ها را بخوانید و سپس اگر غیرقابل استفاده‌اند آن‌ها را دور بریزید. یک کابینت را به طور اختصاصی برای داروها بگذارید و هیچ شی و وسیله‌ی دیگری را در کنار آن‌ها قرار ندهید. بهتر است کابینت داروها نزدیک حمام و یا جایی که رطوبت دارد نباشد. کابینت داروها باید همیشه تمیز باشد تا میکروب‌هایی که ممکن است منتقل شوند به حدافل برسند.

وسایل پخت و پز

تصور کنید درحال سرخ کردن پیاز باشید هرچه‌قدر تلاش می‌کنید قاشقی پیدا کنید تا پیاز را هم بزنید پیدا نمی‌کنید و درنهایت پیاز می‌سوزد!!! چرا چنین اتفاقی می افتد؟ چون وسایل آشپزخانه‌تان نظم ندارند. وسایل آشپزخانه را بسته به کاربردی که دارند در دسته‌های جداگانه و در جای مناسب و در دسترس‌تان قرار دهید.

باطری‌ها را بررسی کنید

تلاش برای پیدا کردن باتری های تازه، یک دردسر واقعی است. راه حل چیست؟ به محض کارنکردن یک باتری آن را دوربیاندازید! شاید مسخره به نظر برسد ولی بسیاری از ما باتری‌های کارکرده را به امید استفاده‌ی دوباره کنار می‌گذاریم!

باتری‌ها طول عمر دارند به محض اینکه دیدید ضعیف شده‌اند دیگر نباید از آن‌‌ها استفاده کنید.

 


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است