لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

۱۰ راهکار عالی برای این که همیشه حمامتان تمیز باشد!

تاریخ انتشار : 1401/02/13نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 398

 اگر شما نیز تمیز کردن حمام را یکی از خسته کننده‌ترین کارها می‌دانید در اینجا ۱۰ مورد به شما یاد خواهیم داد که با عمل کردن به آن ها داشتن یک حمام تمیز برای شما تبدیل به یک عادت شده و کارتان بسیار راحت خواهد شد.

 یک روتین هفتگی برای تمیز کردن حمام

وقتی در هفته یک روز را برای تمیز کردن حمام در نظر بگیرید همیشه حمامی تمیز خواهید داشت چرا که در ماه ۴ دفعه حمام را تمیز کرده‌اید و این باعث می‌شود که حمامتان به آن اندازه‌ای کثیف نشده باشد که از شما وقت و انرژی زیادی بگیرد. این برنامه هفتگی باید شامل موارد زیر باشد

  •  شست و شوی مرتب و تمیز سینک دوش حمام کاسه توالت فرنگی و وان
  •  تمیز کردن کمدهای حمام
  •  تمیز کردن آینه
  • برق انداختن شیرآلات
  •  شست و شو و جارو برقی کشیدن زمین
  • دور انداختن قوطی ها و شامپو های تمام شده
  •  شستن مت حمام، پرده و پله‌های حمام

بیشتر بخوانید: 2 ماده‌ی جادویی برای نظافت و تمیز کردن هر چیزی در خانه

کارهای ماهانه برای داشتن یک حمام تمیز

 به جز این که نیاز است که هفتگی حمام را تمیز کنید برخی از کارها را باید به‌صورت ماهانه انجام دهید تا یک حمام تمیز داشته باشید کارهایی که باید انجام دهید به شرح زیر است:

  •  تمیز کردن درب‌ها
  • تمیز کردن دیوارها
  • شستشوی لامپ حمام
  • تمیز کردن جای حوله، جای دستمال کاغذی و تمیز کردن پیشخوان‌ها
  •  شست و شوی فرش حمام
  •  شستشوی میله نصب پرده حمام

 انجام دادن این کارها به صورت ماهانه باعث می‌شود که حمام شما کاملاً تمیز و خوشبو باشد.

 توجه همیشه شیر حمام را به دقت چک کنید خصوصا اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که آب سختی دارد به این علت که آب سخت دارای مواد معدنی زیادی بوده و این مواد در شیرالات رسوب کرده و اگر آن‌ها را در اسرع وقت تمیز نکنید موجب آسیب به شیرالات خواهد شد.

ضدعفونی کردن حمام

 ضدعفونی کردن حمام را به صورت روزانه انجام دهید.تمیز و ضدعفونی کردن حمام به صورت روزانه کار بسیار مهمی‌ست چرا که شما برای تمیز کردن بدنتان نیاز دارید که در محیطی کاملاً عاری از میکروب باشید. برای این کار شما می‌توانید از شوینده‌های شیمیایی یا طبیعی استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که هر روز باید حمام ضدعفونی شود. ضدعفونی کردن این مناطق در حمام ضروری است :

  • دسته شیرآلات
  • دسته درب
  •  درب کابینت‌ها
  •  سوئیچ‌ها و کلید و پریز‌ها
  •  آویز حوله

 بهتر است این کارها را در پایان دوش گرفتن انجام دهید چراکه به علت بخار جمع شده در حمام  تمیز و ضدعفونی کردن حمام آسان‌تر خواهد شد.

 توجه اگر در خانه حیوان خانگی دارید یا فرزندان شما کم سن و سال هستند حتماً پس از استفاده از مایع ضدعفونی کننده آن را در جایی که دور از دسترس آنهاست قرار دهید به علاوه این که حتما از یک مایع ضدعفونی کننده‌ی غیر حساسیت‌زا استفاده کنید.

 جلوگیری از مشکلات بزرگ‌تر!

 برای اینکه راه آب حمام بسته نشده و نیاز نداشته باشید که از خدمات تخصصی مانند کمک گرفتن از یک لوله کش استفاده کنید بهتر است خودتان به فکر جلوگیری از رخ دادن این اتفاقات باشید برای این کار آسان ترین روش این است که در پایان حمام حتماً موهای ریخته شده را جمع کنید تا راه آب را نبندد. درب حمام را باز بگذارید تا رطوبت حمام خارج شده و محیط برای رشد قارچ و میکروب‌ها فراهم نشود.

استفاده از فن یا تهویه حمام

 بهتر است حمام تان دارای یک فن باشد تا میزان رطوبت حمام به حداقل برسد اگر حمام تان فن ندارد حتما  پنجره‌ای برای آن تعبیه کنید.

تهویه و پنجره در حمام

دسته‌بندی وسایل حمام

وسایل مورد نیازتان را که به صورت روزانه استفاده می‌کنید به صورت سازماندهی شده درون حمام قرار دهید. بهتر است طبقه‌ای نصب کرده یا چندین سبد یک شکل داخل حمام بگذارید درون هر سبد فقط وسایلی را که از یک نوع هستند قرار دهید مثلاً یک طبقه یا یک سبد فقط مختص شامپوها باشد طبقه بعدی می‌تواند مختص ماسک مو باشد و ...  این کار به شما کمک می‌کند که حمام همیشه مرتب و تمیز باقی بماند.

حوله‌های حمام

 در یک سبد همیشه چندین حوله تمیز داخل حمام قرار دهید این کار باعث می‌شود که دسترسی سریعی به حوله ها داشته باشید و بتوانید در صورت نیاز از آن ها برای خشک کردن آیینه یا وسیله های دیگر استفاده کنید. بهتر است آنها را از قلاب آویزان کنید چرا که به این ترتیب سریع تر خشک خواهند شد.

 سبد لباس درون حمام بگذارید

قرار دادن یک سبد لباس داخل حمام باعث می‌شود که شما لباس‌های کثیف را درون آن ریخته و از به هم ریختگی حمام جلوگیری کنید در پایان هفته این سبد را شسته و مجدد درون حمام قرار دهید.

 قرار دادن جا مسواکی

 اگر مسواک زدن تان را درون حمام انجام می‌دهید یک فضا برای قرار دادن مسواک ها به آن اختصاص دهید حتما جا مسواکی را هر هفته بشویید این کار کمک می‌کند تا مسواک‌ها از آلودگی دور بمانند.

 یک سطل با یک درپوش

 سطلی که دارای درپوش باشد برای استفاده درون حمام مناسب‌تر است هم از لحاظ بهداشتی و هم از جنبه ظاهری فراموش نکنید که وجود سطل درون حمام و دستشویی بسیار واجب است.

رسیدگی به جزییات

 یکی از آسان ترین راه ها برای اینکه مطمئن باشید حمام تمیز است بوی مطبوع حمام است. حتماً از محصولاتی استفاده کنید که جرم زدای قوی سرامیک ، سینک و وان باشد چرا که حمام به وسیله رطوبت مکانی مناسب برای رشد انواع میکروب‌ها است. برای حمامی بهتر می‌توانید از چندین شمع و عود استفاده کنید. استفاده از عود و شمع باعث می‌شود تا حمامی دلچسب تر داشته باشید. به پرده‌های پنجره‌های حمام حتما توجه کنید چرا که توجه به تمامی این موارد کوچک باعث می‌شود استحمام خوبی را تجربه کنید.

 


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است