لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

10 واکنش بدن شما هنگام وجود مشکل

دسته بندی :سلامتی و پزشکی
تاریخ انتشار : 1401/09/07نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 53

متخصصان می‌گویند تمایل به جویدن یخ یا خوردن غذای نمکی همیشه می‌تواند نشانه مشکل عمیق‌تر یا کمبود مواد معدنی و ویتامین‌ها باشد. به همین دلیل است که همیشه ایده خوبی است که به عادات جدید در حال رشد توجه کنید، به‌خصوص اگر به‌طور ناگهانی و از ناکجاآباد ظاهر شوند. ما در بیزاپ فهرستی از چیزهایی تهیه‌کرده‌ایم که بدن شما ممکن است سعی کند به شما بگوید به این امید که به شما کمک کند زندگی طولانی و شادی داشته باشید!

مطلب پیشنهادی:  9 مورد که نشان میدهد قند زیادی مصرف میکنید

1. احساس خزیدن و خارش در پاهای شما

اگر احساسات عجیبی در پاهای خود دارید، مانند خزیدن، خزش، یا میل به حرکت، ممکن است نشانه سندرم پای بی‌قرار باشد. این اختلال طولانی‌مدت است و اغلب شب‌ها وقتی سعی می‌کنید کمی استراحت کنید، این ناراحتی را احساس می‌کنید.

2. ضخیم شدن پوست

مشکلات پوستی را نادیده نگیرید یا آن‌ها را دست‌کم نگیرید. وقتی پوست ضخیم و خارش‌دار می‌شود، می‌تواند نشانه بسیاری از مشکلات داخلی مانند اختلال هورمونی، اگزما یا آلرژی باشد. اگر این مشکل ادامه داشت یا به نظر می‌رسد بدتر می‌شود، می‌توانید آزمایش‌های خونی را انجام دهید.

3. تغییر در دست خط، از دست دادن بویایی و خواب های بد

همه احتمالاً در مورد بیماری پارکینسون شنیده‌اند، اما آن‌طور که بسیاری از ما علائم آن را نمی‌دانیم. پزشکان هشدار می‌دهند که لرزش، کندی حرکت، بدخوابی همراه با کابوس‌های شبانه و تغییرات گفتار و نوشتار می‌تواند از علائم این بیماری باشد.

4. خشم و رفتار پرخاشگرانه

انفجار خشم ممکن است همیشه نتیجه شخصیت شما نباشد. برخی از محققان می‌گویند، درواقع، می‌تواند با افسردگی مرتبط باشد. به گفته آن‌ها، افسردگی همیشه فقط به خاطر کمبود انرژی یا تجربه غم و اندوه نیست، شما می‌توانید رفتار پرخاشگرانه نیز داشته باشید.

5. زیاد خوابیدن

به گفته پزشکان، این اختلال پرخوابی نامیده می‌شود و ممکن است ناشی از چیزهایی باشد که ثابت می‌کند فقط خستگی نیست. برخی از بیماری‌های خود ایمنی ممکن است باعث ایجاد احساس تمایل به خوابیدن در هرجایی شوند. همچنین مصرف نوشیدنی‌های الکلی قبل از خواب ممکن است باعث این اثر شود.

6. تغییر در رنگ چشم

پزشکان متوجه شده‌اند که اگر یک حلقه سفید یا خاکستری در اطراف قرنیه چشم وجود داشته باشد، ممکن است نشانه‌ای از کلسترول بالا برای افراد زیر 45 سال باشد. دایره سفید یا خاکستری به‌خودی‌خود خطری ندارد و فقط جلوه بصری دارد.

7. هوس نمک خوردن

دوست داشتن غذای شور اشکالی ندارد اما وقتی دیگر نمی‌توانید آن را کنترل کنید و غذای شور تنها چیزی است که می‌خواهید، وقت آن است که از خود بپرسید چرا. طبق منابع پزشکی، این می‌تواند نشان‌دهنده کمبود آهن، کم‌خونی، کم‌آبی بدن یا سندرم پیش از قاعدگی باشد.

8. فراموشی، خستگی و میل جنسی کم

گاهی اوقات مردم این را با افسردگی اشتباه می‌گیرند، زیرا به نظر می‌رسد شما آن‌قدر خسته هستید و از همه‌چیز خسته شده‌اید که انرژی لازم برای یادآوری چیزها را ندارید. پزشکان به اشتراک می‌گذارند که بهتر است چنین شرایطی را نادیده نگیرید، زیرا می‌تواند نشان‌دهنده مشکل هورمون تیروئید در بدن باشد. همچنین ممکن است وزن اضافه کنید و احساس سرما کنید.

9. همیشه احساس تشنگی می‌کند

متخصصان می‌گویند، طبیعی نیست که همیشه احساس تشنگی کنید. مواردی وجود دارد که می‌توان آن را به غذایی که می‌خورید متصل کرد، بنابراین بررسی کنید که آیا بیش‌ازحد غذاهای تند یا شور مصرف می‌کنید یا نه. تشنگی بی‌وقفه همچنین می‌تواند نشانه دیابت یا بارداری باشد.

10. تمایل به جویدن یخ

میل به جویدن یخ را می‌توان به‌راحتی توضیح داد و ممکن است چیزی بیش از یک عادت باشد. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که کمبود آهن یا کم‌خونی می‌تواند دلیل این میل غیرعادی باشد. ممکن است بخواهید برای بررسی اینکه آیا نیاز به شروع مصرف مکمل‌ها دارید، آزمایش‌های خونی انجام دهید. چه علائم شگفت‌انگیز دیگری را می‌شناسید که می‌تواند وضعیت بدن شما را نشان دهد؟ لطفاً داستان‌های خود را در نظرات به اشتراک بگذارید؛ آن‌ها می‌توانند برای شخص دیگری مفید باشند.


برای دیدن بیش از 1000 از بهترین و نزدیکترین پزشکان و مشاوران شهر و محله تان روی لینک کلیک کنید

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است