لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

تنها در 17 مرحله خانه خود را رنگ کنید!

تاریخ انتشار : 1400/08/16نویسنده: آتنا سعادت پورزمان مطالعه: 8 دقیقهنظر: 0بازدید: 364

زدن رنگ جدید به دیوارهای یک اتاق می‌تواند ظاهر آن را بسیار بهبود ببخشد. اما اگر رابطه شما با رنگ زدن چیزی میان عشق و نفرت است، باید نکات ما را در مورد چگونه رنگ زدن دیوار برای اطمینان از زیبا شدن نتیجه نهایی بخوانید. حتی ممکن است از روند رنگ زدن به اندازه دیدن نتیجه نهایی آن لذت ببرید!


17 نکته مهم برای رنگ کردن خانه


1. رنگ کردن را با روشی صحیح آغاز کنید
اگر در ابتدای کار همه چیز را مهیا کنید، از رنگ زدن دیوارها لذت خواهید برد. وسط اتاقی که باید آن را رنگ بزنید، جایگاهی برای ابزار خود درست کنید. رنگ‌های مورد نیاز، برس‌ها، غلتک‌ها، چکش، پیچ گوشتی، نوار نقاشی، پلاستیک، سلفون، پارچه‌ قدیمی، در بازکن رنگ و پارچه برزنتی را در آنجا قرار دهید.

2. یک روز را برای آماده شدن در نظر بگیرید
سعی نکنید همه کارها را در یک روز انجام دهید. یک روز قبل از رنگ زدن، همه وسایل موجود در اتاق را به فضای وسط منتقل کنید، ترک و سوراخ‌های روی دیوار را تعمیر کنید، روی چارچوب در و پنجره‌ها نوار نقاشی بزنید و تمام تجهیزات برقی و روشنایی روی دیوار و سقف را با استفاده از پلاستیک بپوشانید، البته قبل از آن باید لامپ‌ها را در بیاورید!

3. فضای اتاق را خالی کنید
اگر می‌توانید دیوار را عاری از تمام وسایل و لوازم تزئینی کنید. همه چیز را از دیوارها جدا کنید. اگر نمی‌توانید، همه وسایل را به بیرون منتقل کنید، آنها را به همراه لامپ‌ها به وسط اتاق منتقل کرده و آنها را با یک پارچه مناسب بپوشانید. حتماً پارچه را با بند دور وسایل محکم کنید. سپس یک لایه دیگر پلاستیک و پارچه قدیمی را به صورت کامل روی آنها بکشید.

4. خودتان را آماده کنید
مهم نیست چقدر حواستان را جمع می‌کنید، همیشه چند قطره (یا حتی بیشتر) رنگ روی هر لباسی که پوشیده باشید، می‌ریزد؛ بنابراین تمام جواهرات خود را در بیاورید. چند لباس قدیمی اما راحت برای روز رنگ کردن در نظر داشته باشید. کفش‌هایتان را دم دست بگذارید تا هنگام ترک کردن اتاق بتوانید آنها را راحت بپوشید. این گونه دیگر لازم نیست نگران رنگی شدن اتاق‌های دیگر باشید. هنگام رنگ کردن سقف، یک روسری، کلاه حمام یا کلاه بیسبال روی سر خود گذاشته و موهای خود را با آنها بپوشانید، همچنین عینک خود را با پلاستیک بپوشانید.

 

قوطی رنگ- رنگ- فرچه رنگ

5. تمام وسایل فلزی را جدا کنید
شاید رنگ کردن کناره‌های دستگیره در و کابینت آسان‌تر به نظر برسد اما اگر در رنگ زدن حرفه‌ای نیستید، باید همه دستگیره‌ها را در بیاورید. چند پلاستیک زیپ‌دار همراه خود داشته باشد و تمام دستگیره‌های کابینت، کشو و درب، پریز برق، رویه آنها و لوستر را جدا کنید. آنها در پلاستیک‌های جداگانه گذاشته و روی آنها محتوای پلاستیک و مکان مربوط را بنویسید (برای مثال کابینت بالایی سمت چپ، درب حمام و غیره). این موقعیت، زمانی مناسب برای تمیز کردن دستگیره‌ها است! هنگامی که رنگ زدن تمام شد، آنها را سر جای خود برگردانید.

6. دیوار مشکل‌دار را رنگ نکنید
اگر دیوارهای اتاق مورد نظر شما چاله یا ترک دارد، قبل شروع به رنگ زدن اتاق آنها را درست کنید. معمولاً مغازه‌هایی که لوازم مربوط به این گونه کارها را می‌فروشند، می‌توانند شما را برای تجهیزات مورد نیاز این کار راهنمایی کنند. ترک‌های وسیع و سوراخ‌های بزرگ را می‌توان با چسب فایبرگلاس «پل زد» یا بتونه می‌توان ترک و سوراخ‌های کوچک را پر کرد. 

7. محصولات ضروری برای رنگ زدن دیوارها
هر سال، محصولات جدیدی به بازار می‌آید که به شما کمک می‌کند تا تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر از رنگ کردن داشته باشید. باید بهترین آنها را به نسبت کار خود انتخاب کنید.
- برس مصنوعی یا طبیعی
برس با موهای طبیعی برای استفاده از رنگ‌های بر پایه روغن مناسب هستند. موهای طبیعیِ برس، آب را به خود جذب می‌کنند و اگر با رنگ‌های بر پایه آب استفاده شود، آن را سفت می‌کند. موهای مصنوعی جدیدتر برای استفاده از رنگ‌های بر پایه آب یا رنگ‌های لاتکس طراحی شدند اما می‌توان از آنها برای هر کاری استفاده کرد. برس‌هایی که تراکم زیای دارند و به صورت کج تیز می‌شوند برای رنگ کردن گوشه‌های صاف، شیار یا نواحی کوچک مناسب هستند. برس‌هایی که موهای آنها از هم جدا است، رنگ بیشتری را در خود نگه می‌دارند و آن را به صورت یک‌دست‌تر و روان‌تر روی سطح پخش می‌کنند. برس مناسب کار خود را انتخاب کنید.
- برس فومی و غلتکی
برس‌های فومی اندازه‌های بسیار متفاوتی دارند، ارزان هستند و برای انجام کارهای کوچک یا لایه آخر رنگ عالی هستند. غلتک‌های فومی بسیار عالی هستند، رنگ را پخش نمی‌کنند و هنگامی که می‌خواهید یک دیوار کاملاً صاف را رنگ بزنید، کار شما را بسیار راحت‌تر می‌کنند. اما از آنها روی سطوح زبر استفاده نکنید، زیرا همه جای دیوار را به رنگ آغشته نمی‌کنند.

بیشتر بخوانیدتمیز کردن غلتک رنگ به روشی که هیچکس نمی‌داند!

استفاده از غلتک برای رنگ کردن دیوار


- پد رنگ کاری
کار کردن با پد رنگ کاری ساده و تر و تمیز است و پاک کردن آن راحت است. بیش از حد رنگ به پد نزنید، زیرا ممکن است چکه کند. شما باید پد آن را جدا کنید، آن را تمیز کرده و کاملاً خشک کنید سپس از آن استفاده کنید.
- غلتک رنگ‌آمیزی
یک غلتک رنگی با یک هسته پلاستیکی بیشتر از یک هسته مقوایی دوام خواهد داشت. با توجه به بافت دیوار اتاق مورد نظر خود، غلتک (از نظر ضخیم بودن پوشش) مناسب با آن را نیز انتخاب کنید. برای دیوارهای صاف و نرم از غلتک صاف و نرم و برای دیوارهای زبر از غلتک ضخیم‌تر و دارای مخمل خواب‌دار استفاده کنید.
- رنگ بر پایه روغن یا آب
رنگ‌های لاتکس به گونه‌ای ساخته شدند که سازگاری بیشتری با محیط زیست داشته باشند. زمان خشک شدن آنها کوتاه است (معمولاً حدود 1 ساعت) و پاک کردن آن با آب آسان است. رنگ‌های بر پایه آب را با غلتک، پد یا برس مصنوعی استفاده کنید. رنگ لاتکس معمولاً وقتی شروع به خشک شدن می‌کند، یک لایه از رنگ در قوطی شکل می‌دهد؛ بنابراین تا آنجا که ممکن است، در قوطی را محکم ببندید. برای استفاده از رنگ آن را در یک ظرف دیگر ریخته و در رنگ اصلی را محکم ببندید.
- رنگ‌های بر پایه روغنی
اکثر رنگ‌کاران حرفه‌ای رنگ‌های بر پایه روغن را ترجیح می‌دهند؛ مخصوصاً برای کابینت، وسیله‌های خانه و اصلاح رنگ. بسیاری از ترکیبات آنها برای طبیعت مضر و سمی نیستند. از آنجایی که این نوع رنگ‌ها دیرتر خشک می‌شوند، به شما اجازه می‌دهند تا پوشش بهتری روی سطح مورد نظر خود داشته و برای آب و هوای گرم و خشک، یعنی جایی که رنگ‌های بر پایه آب خیلی زودتر خشک می‌شوند، مناسب‌تر است. از رنگ‌های بر پایه روغن با پد رنگ‌آمیزی یا برس‌های دارای موهای طبیعی استفاده کنید. آن را با حلال رنگ یا انواع دیگر حلال‌ها پاک کنید.

8. از پارچه برزنتی سنگین استفاده کنید
بهترین چیز برای پوشاندن سطح زمین، پارچه‌های برزنتی سنگین است. این پارچه‌ها مانند پلاستیک لیز نمی‌خورند و پوششی بهتر از روزنامه به شما می‌دهند. پارچه را به اندازه اتاق برش داده و به صورت نوار مانند زیر دیوار قرار دهید تا از چکه کردن قطرات رنگ روی زمین جلوگیری کنید. برای جلوگیری از خط افتادن روی زمین‌های چوبی، قبل استفاده از پارچه برزنتی، زمین را تمیز کرده و جاروبرقی بکشید.

9. زیرسازی را فراموش نکنید
هنگامی که از یک لایه رنگ به عنوان زیرساز رنگ دیوار استفاده می‌کنید، معمولاً نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد. رنگ زیرساز باید با رنگ که می‌خواهید روی دیوار دیده شود، هماهنگ باشد. با این کار ممکن است دیگر نیازی به لایه دوم رنگ نداشته باشید. برای سقف، رنگ‌هایی را امتحان کنید که ترکیب آنها مخصوص سقف است. برخی از برندهای رنگ به رنگ آبی روشن در می‌آیند و در صورت خشک شدن به رنگ سفید تغییر می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود، راحت‌تر متوجه شوید که کدام قسمت‌ها را رنگ زدید. دقت کنید که باید از زمان مناسب برای زدن لایه بعدی رنگ  مطلع باشید در غیر این صورت تمام زحمت خود را هدر می‌دهید.

رنگ کردن دیوار با فرچه

10. از نوار نقاشی استفاده کنید
اگر تا به حال از نوار نقاشی استفاده نکردید چرا همین حالا آن را امتحان نمی‌کنید؟ این نوار دارای یک پوشش مومی برای جلوگیری از نفوذ رنگ است و در عرض‌های مختلف در بازار پیدا می‌شوند. همچنین یک لبه کاملاً مستقیم و صاف برای رنگ‌آمیزی فراهم می‌کند. رنگ روی سطح آن حرکت نمی‌کند بلکه به آن می‌چسبد و وقتی آن را روی سطح صاف قرار دهید قسمت مومی آن فعال می‌شود. خاصیت مومی آن همیشگی نیست، بنابراین نگذارید بیش از دو روز روی دیوار بماند.

11. پروژه رنگ کردن دیوارها را به موفقیت برسانید
حتی اگر کار خود را به نحو احسن انجام دهید، مقداری تمیز کاری احتیاج خواهید داشت. باید به بعضی موارد دقت کرده و جلوی برخی از آنها را گرفت. در ادامه، چند نکته ساده برای با موفقیت به پایان رساندن پروژه شما ذکر شده است.

12. برس خود را آماده نگه دارید
هربار نیازی نیست که برس یا غلتک رنگ خود را تمیز کنید. آن را در یک پلاستیک پیچیده یا در یک پلاستیک زیپ‌دار قرار دهید تا برس شما آماده و منعطف شود. برای فواصل طولانی‌تر (به اندازه یک هفته)، پلاستیک را با برس در فریزر قرار دهید، بله درست خواندید؛ فریزر! قبل از استفاده مجدد از برس آن را به مدت یک ساعت در دمای اتاق قرار دهید.

13. هنگام تمیز کاری، پارچه قدیمی در دسترس داشته باشید
هیچ  پروژه رنگ کردنی بدون استفاده از پارچه‌های قدیمی انجام نمی‌شود. بدون شک شما به پاک کردن رنگ اضافی، چکه‌های رنگ، رنگ ریخته یا تمیز کردن دستانتان نیاز خواهید داشت.

14. تیغ اصلاح
رنگ‌های اضافی یا قطرات رنگ را از روی پنجره، کاشی یا شیشه با تیغ اصلاح پاک کنید. این گونه، قطرات رنگ پخش نمی‌شود و سطح مورد نظر شما کاملاً تمیز می‌شود.

15. تمیز کاری ساده برای رنگ لاتکس
وقتی کار رنگ زدن تمام شد، وقت بگذارید تا برس یا غلتک‌های آغشته شده به رنگ لاتکس را در محلول آب و نرم کننده ماشین لباسشویی برای مدت 10 دقیقه قرار دهید. آنها را در آب بچرخانید، بیرون بیاورید و با آب تمیز بشویید. رطوبت اضافی را پاک کرده و یا خشک کنید، سپس بگذارید برس و غلتک‌ها  در هوای آزاد خشک شوند.

16. رنگ اضافی
جهت نگه داشتن کمی از رنگ باقی مانده، نیازی به نگه داشتن یک قوطی بزرگ  نیست. رنگ اضافی را در ظرف شیشه‌ای یا هر ظرف دردار دیگری نگهداری کنید. برچسب یا برند قوطی رنگ قبلی را جدا کرده یا اطلاعات مهم رنگ را روی قوطی جدید رنگ بنویسید. تاریخ استفاده از رنگ، نام رنگ و شماره آن، محل خرید، اتاقی که رنگ در آن استفاده شده و مکان (برای مثال دیوار، اصلاحات و غیره) را درج کنید، می‌توانید نمونه رنگ را روی پارچه از مغازه گرفته و آن را روی قوطی بچسبانید.

17. برای برطرف کردن ایرادهای کوچک آماده شوید
مقداری رنگ را جهت برطرف کردن ایرادهای کوچک، مانند خراشیدگی یا نقاط خراب شده، در یک ظرف شیشه‌ای یا ظرف غذای کوچک نگه دارید. آن را با باقیمانده رنگ پر کنید، برچسب محل استفاده از رنگ (برای مثال کابینت آشپزخانه، سقف اتاق خواب مستر و غیره) و نوع رنگ آن (برای مثال لاتکس صاف، روغنی پوست تخم مرغی و غیره) را نوشته و ظرف را در کیسه‌ی پلاستیکی زیپ‌دار قرار دهید. در صورت نیاز به یک اصلاح کوچک، ظرف را به خوبی تکان داده و یک برس فومی کوچک یا نوک یک گوش پاک‌کن را کمی به رنگ آغشته کنید.

بیشتر بخوانیدبرای زدن لایه بعدیِ رنگ چقدر باید صبر کنیم؟

رنگ کردن دیوار با غلتک


اگه دنبال بهترین نقاش ساختمان در اطرافت هستی توی بیزاَپ پیداش کن


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است