لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

28 روش آسان مرتب کردن کابینت های آشپزخانه

تاریخ انتشار : 1401/02/22نویسنده: یزدانیزمان مطالعه: 25 دقیقهنظر: 1بازدید: 398

تمام چیزهای مناسب در تمام مکان‌های مناسب.

            شاید شما اهمیت ندهید که پشت درهای بسته کابینت چه چیزی قرار دارد. هرچیزی که جلوی چشم نباشد از ذهن‌ها فراموش می‌شود، درست است؟ تجربه همچین چیزی آسان است تا زمانی که می‌خواهید یک سینی فر را بیرون بیاورید ولی تعداد دیگری از درها و قابلمه‌های فلزی به هم می‌خورند. حتی اگر فضای زیادی برای وسایل خود ندارید، می‌توانید با ترفندهای مناسب سازماندهی کابینت، از تمام ظرفیت آشپزخانه‌ی خود استفاده کنید. این ایده‌ها به شما کمک می‌کنند تا مرتب شده و یک بار برای همیشه از شر اضطراب  ناشی از آشفتگی خلاص شوید.

1

از کابینت‌های کشویی استفاده کنید

در این آشپزخانه که توسط امیلی هندرسون (Emily Henderson) طراحی شده است، ادویه‌جات، مواد غذایی خشک و سایر لوازم ضروری پخت و پز در یک کابینت کشویی نگهداری می‌شوند. این کار باعث می‌شود که این مواد غذایی در عین حالی که در کابینت قرار دارند به آسانی در دسترس باشند. هر کدام را بر اساس نوع دسته بندی کنید.

            از جعبه‌های نظم دهنده استفاده کنید

اگر همه چیز را داخل کابینت خود بیاندازید، کابینت به سرعت پر می‌شود. و نیازی به اشاره نیست که با این کار، پیدا کردن وسایل غیرممکن است. در عوض، اقلام را بر اساس نوع طبقه بندی کرده و سپس آن‌ها را در سبدها و یا جعبه‌های نظم دهنده قرار دهید.

جعبه‌های نظم دهنده کابینت

2

لوازم نظافت خود را تمیز کنید

            اگر هیچ یک از محصولات نظافت خود را پیدا نکنید، تمایل کمتری برای تمیز کردن خواهید داشت. از سینی گردان برای نگه داشتن بطری‌های اسپری استفاده کنید، سپس اسفنج‌ها، حوله‌ها و کیسه‌های زباله را در ظروف پلاستیکی قرار دهید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ کاری که هرگز نباید برای تمیز کردن خانه تان انجام دهید!

لوازم نظافت

3

قرار دادن وسایل درون یا بیرون کابینت

            در این آشپزخانه‌ی deVol، زیباترین وسایل در قفسه‌ها و جعبه‌های چوبی بازسازی‌شده، بر روی دیوار و در معرض دید، قرار داده شده‌اند تا لوازم ضروری کمتر جذاب را بتوان در کابینت‌ها جای داد. چیدن بر اساس رنگ‌ها، حس آرامش بخشی همراه با ریتم را نیز به فضا اضافه می‌کند.

وسایل درون یا بیرون کابینت

4

هماهنگی رنگ‌ها

            ناهماهنگی و تضاد تنها زمانی چشم نواز و زیبا می‌باشد که هماهنگی و نظم بین رنگ‌ها وجود داشته باشد. وسایل خود را مجدداً مرتب کنید و در نتیجه، نگاه کردن به کمد خود را به شدت آرامش بخش خواهید یافت.

هماهنگی رنگ‌ها در آشپزخانه

5

از جداکننده‌های عمودی استفاده کنید

            وقتی نوبت به یافتن فضای ذخیره‌سازی و سازماندهی نوآورانه می‌رسد، جایی بهتر از آشپزخانه آزمایشی ویلیامز سونوما (Williams Sonoma) وجود ندارد. این کابینت به نحوی طراحی شده است که تخته برش‌ها با استفاده از صفحات جداکننده‌ی عمودی در جای خود قرار گرفته و مانع از روی هم قرار گرفتن و بی‌نظمی تخته‌ها شود. این کار باعث می‌شود برداشتن آن‌ها بسیار آسان‌تر از زمانی باشد که بر روی یکدیگر به صورت افقی انباشته شده‌اند.

جداکننده‌های عمودی در آشپزخانه

6

از ظروف و جعبه‌های درب دار استفاده کنید

            وقتی صحبت از ابزار پخت و پز، وسایل مختلف مثل وسایل کاردستی و یا حتی جواهرات می‌شود، این جعبه‌های درب دار راه نجاتی برای شما است.       

7

از برچسب اسم استفاده کنید

            اگر هنوز متقاعد نشده‌اید که آشپزخانه آزمایشی ویلیامز سونوما منظم‌ترین آشپزخانه روی زمین است، این مورد یک شاهد دیگر برای اثبات این موضوع است. درب‌های شفاف و برچسب اسم روی ظروف، باعث تشخیص آسان ادویه‌ها در کشو می‌شوند.

8

یک تخته چوب پنبه‌ای نصب کنید

            پشت یک کابینت مکان مناسبی است برای درست کردن قسمتی جهت یادداشت‌های ضروری و روزانه.  در آشپزخانه، می‌توانید از تخته چوب پنبه‌ای برای آویزان کردن دستور غذاها استفاده کنید، یا با اضافه کردن قلاب‌هایی فنجان‌ها و قاشق‌های اندازه‌گیری را مرتب و در دسترس قرار دهید.

9

روش Enmeshed Closure را امتحان کنید

            کابینت‌های درب بسته به رنگ آجری که در این آشپزخانه نصب شده است توسط Dries Otten طراحی شده است. قفسه برنجی زیر کابینت با درب مشبک کشویی اجازه می‌دهد تا برخی از وسایل خاص در فضای بیرون کابینت قرار بگیرند. فنجان‌های خود را بر اساس رنگ منظم کنید تا اثر بصری آرام بخشی داشته باشد.

روش Enmeshed Closure

10

استفاده از جعبه بایگانی یا پوشه‌دان

            برای اینکه هر بار که در کابینت را باز می‌کنید، بطری‌ و قمقمه‌های آب از داخل کابینت نیفتند، آن‌ها را در یک جعبه بایگانی یا پوشه‌دان که بر روی پهلو قرار گرفته است، نگهداری کنید.

11

سازماندهی بر اساس میزان فعالیت

            سازماندهی آشپزخانه با تقسیم آن به بخش‌هایی بر اساس میزان فعالیت، کنترل یک آشپزخانه پر رفت و آمد را بسیار آسان‌ می‌کند. در این آشپزخانه که توسط امیلی هندرسون(Emily Henderson) طراحی شده است، حتی یک کابینت برای شروع صبح در نظر گرفته شده است. حتی بهتر از آن، کابینت مخصوص وسایل قهوه نزدیک میز صبحانه است.

12

ظروف خود را برچسب بزنید

            اقلام تاریخ مصرف گذشته را دور بیندازید، سپس وسایل پر استفاده خود را درون شیشه‌ها یا بطری‌های برچسب‌دار ساده بگذارید. بدون مارک‌های پر زرق و برق روی ظروف، می‌توانید به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید.

13

ظروف غذاخوری را در کشوها نگهداری کنید

            در این آشپزخانه مدرن تک رنگ که توسط Arent & Pyke طراحی شده است، ظروف غذاخوری به جای این‌که در کابینت‌های درب بسته پنهان شوند، در کشوهای شیک قرار می‌گیرند.

14

قفسه‌های تاشو را اضافه کنید

            قفسه‌های تاشو این امکان را فراهم می‌کنند که قسمت‌های بلااستفاده در کابینت‌ها به بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرند، به خصوص آن‌هایی که فقط ظروف افقی را در خود جای می‌دهند، مانند بشقاب‌ها.

قفسه‌های تاشو در آشپزخانه

15

از گیره‌های نگهدارنده استفاده کنید

            این کشوها در این آشپزخانه که توسط کریستا گیبونز (Krysta Gibbons) طراحی شده است با گیره‌های نگهدارنده متحرک کامل شده‌اند، بنابراین می‌توانند ظروف با اندازه‌های مختلف را در خود جای دهند. از گیره‌های چوبی برای منظم نگه داشتن وسایل خود می‌توانید استفاده کنید. شما این امکان را دارید که چیدمان کشو را مطابق با ظروف خود تنظیم کنید-فقط کافی است گیره‌های نگهدارنده را جابه‌جا کنید.

گیره‌های نگهدارنده در کابینت

16

از برچسب‌های طرح‌دار کابینت استفاده کنید

            برچسب‌های طرح‌دار کابنیت نه تنها کابینت‌های شما را زیبا می‌کند، بلکه طرح متضاد باعث می‌شود وسایل با رنگ روشن‌تر بیشتر جلوه کنند.

17

جا حوله‌ای را امتحان کنید

            از هر تیکه استفاده کنید. وقتی یک جا حوله‌ای روی درب کابینت آویزان ‌شود، به عنوان نگهدارنده ظرف‌های اسپری عمل می‌کند.

18

یک کابینت کشویی اضافه کنید

            چیدن ماهی‌تابه‌ها در کابینت می‌تواند به سرعت باعث بهم ریختگی شود. برای مرتب نگه داشتن چیزها و دسترسی آسان‌تر، یک کابینت کشویی اضافه کنید.

19

از هر سانتی‌متر استفاده کنید

            در این کابینت از یک جداکننده سیمی برای صاف نگه داشتن تخته‌های برش و ماهی‌تابه استفاده شده است، اما از این فضای بالای سر می‌توان استفاده‌های بیشتری کرد. برای چیزهایی مانند دماسنج گوشت، یک جعبه پلاستیکی نصب کنید. همچنین می‌توانید با اضافه کردن قلابی برای ملاقه و قاشق، از این فضا استفاده‌ی بهینه‌ای داشته باشید.

گیره در کابینت

20

وسایل کوچک را در سبد نگهداری کنید

            به این ترتیب، می‌توانید سبد را بیرون بکشید تا آنچه را که نیاز دارید بردارید، به جای آن‌که مجبور باشید کل کابینت را برای وسیله‌ای کوچک بگردید. فقط حتما برچسب اسم بر روی سبدها بچسبانید تا بدانید کدام سبد را بردارید.

21

ادویه‌های خود را بچرخانید

            اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هنگام جستجوی چیزی، تمام محتویات کابینت خود را باز می‌کنید، این روش مخصوص شما است. پس بروید و یک سینی چرخان تهیه کنید—با اینکار به راحتی می‌توانید به هر شیشه دسترسی داشته باشید.

22

سازماندهی با جا بشقابی   

            جا بشقابی را به صورت عمودی درون قفسه بگذارید تا برداشتن بشقاب‌ها آسان‌ باشد. اگرچه این روش خاص یک راهکاری است که می‌توانید خودتان در خانه درست کرده و انجام دهید (DIY)، اما یک جا بشقابی فلزی که از فروشگاه خریداری شود نیز جایگزین مناسبی است.

سازماندهی با جا بشقابی   

23

مکانی برای تخته‌های برش

            هنگامی که از تخته‌های برش استفاده نمی‌شود، در کابینت‌ها مدام سر خورده و می‌افتند و یا فضای زیادی را بر روی کانتر آشپزخانه (صفحه‌ی روی کابینت) اشغال می‌کنند. به جای آن، یک قفسه فلزی را در داخل درب کابینت، که در حالت عادی استفاده نمی‌شود، نصب کنید تا به این روش تخته‌های برش دیگر مزاحم نباشند.

24

جام‌های شیشه‌ای در آغوش یکدیگر

            برای ایجاد فضای بیشتر در کابینت خود، یک قفسه برای بشقاب‌ها و کاسه‌ها ضافه کنید. سپس جام‌های شیشه‌ای را 180 درجه بچرخانید تا تعداد بیشتر در قفسه شما جای بگیرند.

25

به فضای خارج از کابینت فکر کنید

            کابینت‌هایی با اندازه‌های نامتعارف را نادیده نگیرید - به جای آن، از این فضا برای نشان دادن وسایل زیبا استفاده کنید یا آن را به قسمتی مخصوص قهوه و چایی اختصاص دهید.

26

درب جلوی کابینت را جذاب کنید

            چه کسی گفته که باید کابینت چوبی یا شیشه‌ای داشته باشید؟ با استفاده از توری‌های فلزی برای درب کابینت، آن‌ها را جذاب کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که کابینت‌های مرتب شده‌ی خود را به روشی بسیار شیک و زیبا به نمایش بگذارید.

27

یک رنگ غیرمنتظره را انتخاب کنید

            زمانی که کابینت‌ها همان رنگ‌های خنثی قدیمی را دارند، رنگ متفاوتی را امتحان کنید و به سراغ رنگ‌های پاستیلی کم رنگ، مانند سبز پسته‌ای ملایم بروید.

28

از ترکیب چند سبک استفاده کنید

برای ایجاد تعادل در همه چیز، از ترکیب نمای کابینت‌هایی با درب معمولی و درب شیشه‌ای استفاده کنید مانند کاری که Ariene Bethea در آشپزخانه خود انجام داده است. به علاوه، این کار هم راهی برای نشان دادن وسایل زیباتر است و هم فضایی برای مخفی کردن وسایل معمولی فراهم می‌کند.

ترکیب چند سبک در کابینت

 


بهترین خدمات نظافت تهران را در بیزاپ پیدا کنید


 

نظرات
تصویر کاربر
نسرین کمانی
عالی👏👏👏👏👏
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است