لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

3 روش عکاسی با موبایل + معرفی 6 ابزار رایگان ویرایش عکس

تاریخ انتشار : 1400/10/19نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 962

همه ما دوست داریم تصاویری از موضوعات مربوط به کسب و کار مورد علاقه خود را ببینیم. مشتریان شما هم از این قاعده مستثنا نیستند. مشتریان دوست دارند به‌صورت بصری نیز با خدمات و محصولات شما آشنا شوند.  افراد عاشق دیدن تصاویر و عکس‌ها هستند. گرفتن عکس‌های جذاب و بارگذاری آنها در صفحه بیزاپ یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به رشد کسب و کار و جذب مشتریان بیشتر است. طبق بررسی‌های ما، بازدید کاربران از کسب و کارهایی که 10 عکس روی صفحه بیزاپ خود دارند 200 برابر بیشتر از کسب و کارهایی است که از هیچ عکسی استفاده نکرده‌اند!

عکس‌های حرفه‌ای و استفاده از دوربین‌های DSLR (دوربین عکاسی حرفه‌ای) گزینه‌های خوبی برای عکاسی از کسب و کارتان هستند؛ اما علاوه بر هزینه زیاد، به زمان زیادی برای یادگیری نحوه عکاسی نیز نیاز دارند. در واقع شما تنها با دو ابزار می‌توانید تصاویر چشمگیری از محصولات و خدمات خود تهیه کنید:

  1. یک تلفن همراه که دوربین باکیفیتی داشته باشد.
  2. یک نرم افزار یا وب‌سایت رایگان برای ویرایش عکس.

در ادامه سه روش را به شما معرفی می‌کنیم که به کمک آنها می‌توانید عکس‌های جذاب و فوق‌العاده‌ای از محصولات و خدمات خود گرفته و توجه همه را به خود جلب کنید. همچنین چند نرم افزار ویرایش عکس را نیز به شما معرفی می‌کنیم تا کار شما راحت‌تر شود.

عکاسی با موبایل

3 نکته در عکاسی با موبایل

1. کادربندی و موقعیت سوژه در عکاسی با موبایل

هنگام عکاسی با موبایل، بهتر است گوشی موبایل خود را با دو دست نگه دارید تا لرزش دوربین گرفته شود. اگر دستتان کمی می‌لرزد، می‌توانید از یک لیوان یا وسیله مشابه برای ثابت نگه داشتن گوشی استفاده کنید یا گوشی را به آن تکیه دهید.

عکس‌هایی که از فاصله نزدیک گرفته شده باشند، جزئیات را بهتر نشان می‌دهند اما برای این کار از قابلیت زوم یا بزرگ‌نمایی استفاده نکنید. این کار کیفیت عکس‌های شما را کاهش می‌دهد. به‌جای این کار می‌توانید از یک فاصله مشخص عکس بگیرید و از قابلیت برش یا Crop در نرم افزار ویرایشگر تصاویر استفاده کنید. برای تعیین موقعیت سوژه، به کمک کادر بندی و استفاده از نسبت‌های مربع، می‌توان یک عکس جالب و جذاب گرفت. در عکس‌های مربع، سوژه را در کانون توجه قرار می‎‌دهید و عناصر اصلی عکس شما واضح و مشخص دیده می‌شود.

از ویژگی شبکه‌‌بندی و مربع‌های راهنما که در همه گوشی‌ها وجود دارد، برای قرار دادن سوژه در موقعیت مناسب در کادر کمک بگیرید.

عکاسی از غذا با موبایل

2. نور مناسب برای عکاسی

یکی از مشکلات رایج در عکاسی که عموم افراد با آن مواجه هستند، تنظیم نور برای گرفتن عکسی با کیفیت است. این موضوع در محیط‌های تاریک یا محیط‌هایی با نور کم خود را بیشتر نشان می‌دهد. به جای استفاده از فلاش یا چراغ قوه گوشی خود، از نور صفحه گوشی یک شخص دیگر برای تأمین نور کافی استفاده کنید! این کار باعث می‌شود عکس شما نور ملایم‌تر و طبیعی‌تری داشته باشد.

سعی کنید روی قسمت تاریک عکس فوکوس کنید. با زدن یک ضربه ساده به صفحه نمایش گوشی خود، می‌توانید محل فوکوس و نوردهی را تغییر دهید. این کار باعث روشن شدن قسمت‌های دیگر تصویر می‌شود. همچنین با استفاده از یک نرم افزار ویرایش عکس، می‌توانید کنتراست و روشنایی عکس را تنظیم کنید.

عکاسی از محصولات با موبایل

3. ویرایش عکس

به کمک یک نرم افزار ویرایش عکس می‌توانید کاری کنید که عکس‌ها بهتر و جذاب‌تر به نظر برسند. در ادامه به چند نرم افزار یا سایت برای انجام ویرایش عکس اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کند بدون پرداخت هزینه اضافی، عکس‌هایی زیبا داشته باشید.

  • PicMonkey یک وب‌سایت رایگان برای ویرایش عکس است که سریع، کاربردی و ساده است و همه ابزارهای لازم برای ویرایش عکس را در اختیار شما می‌گذارد.
  • برنامه Pixlr به شما اجازه می‌دهد خلاقیت و آزادی بیشتری در ویرایش تصاویر داشته باشید و امکانات بیشتری نسبت به نرم افزارهای مشابه خود دارد.
  • Snapseed برای ویرایش عکس در موبایل یک برنامه عالی با امکانات بسیار است و برای استفاده از آن نیاز به کامپیوتر ندارید.
  • گرچه همیشه می‌توانید از نرم افزار فتوشاپ استفاده کنید، اما با توجه به گستردگی امکانات و پیچیدگی های آن، می‌توانید از نرم افزاری به نام Gimpshop که یک نسخه رایگان مشابه فتوشاپ است، استفاده کنید.
  • Canva یک برنامه کاربردی دیگر است که از همه پلتفرم‌ها پشتیبانی می‌کند و هم در نسخه دسکتاپ و هم در نسخه موبایل، قابل استفاده است و کاربری راحتی دارد. البته باید توجه داشته باشید که از این نرم افزار در نسخه وب هم می‌توانید استفاده کنید و لازم نیست حتما اپلیکیشن آن را نصب کنید.
    یکی از ویژگی های جذاب Canva، این است که قالب های آماده برای پست های اینستاگرام را نیز در اختیار شما می‌گذارد. همچنین نیاز به دانش تخصصی و آموزش خاصی ندارد و برای همه افراد به راحتی قابل استفاده است.
  • Fotor این نرم افزار هم مانند Canva برای نسخه وب ارائه و طراحی شده اما یکی از معایب آن این است که نسخه موبایل ندارد و فقط با استفاده از دسکتاپ قابل استفاده است.
  • به کمک Fotor می‌توانید افکت‌ها و فیلترهای جذابی برای عکس‌های خود استفاده کنید و این فیلترها را همزمان روی چند عکس اعمال کنید.
  • برنامه Photo Pos Pro یکی از برنامه های جذاب، با رابط کاربری جالب و هوشمندانه است که ابزارهای حرفه‌ای برای ویرایش تصاویر را در اختیار شما قرار می‌دهد. این برنامه تنها برای نسخه ویندوز ارائه شده و قابل استفاده در نسخه وب یا موبایل نیست.
    یکی از نکات جالب این برنامه این است که هر زمان احساس کردید در نسخه حرفه‌ای سردرگم شده‌اید یا از ابزار آن سر در نمی‌آورید، می‌توانید نسخه مبتدی را فعال کنید و از امکانات آن و رابط کاربری ساده‌تر استفاده کنید.

نکته مهم: حتما برای تصاویر از کپشن (متن زیر تصاویر) استفاده کنید؛ حتی اگر موضوع عکس واضح و مشخص به نظر برسد. این توضیحات نه تنها سوژه عکس را مشخص می‌کند، بلکه باعث تاثیرگذاری بیشتر در مخاطب نیز می‌شود. علاوه بر این ما توصیه می‌کنیم شیوه نوشتار و لحن توضیحات خود را متناسب با لحن و شیوه ارتباطی برند خود انتخاب کنید.

حال که با اصول اولیه عکاسی از کسب و کارتان آشنا شدید، می‌توانید عکس‌های جذاب خود را، از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن بیزاَپ روی صفحه خود بارگذاری کنید و خود را بهتر به مخاطبان معرفی کنید.

بیشتر بخوانید: 6 نکته ساده برای عکاسی از فضای داخلی
 


بهترین و نزدیکترین عکاسی را در بیزاَپ پیدا کنید.


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است