لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

4 روش برای اینکه انرژیتان را تاثیرگذارتر مدیریت کنید

دسته بندی :سبک زندگی
تاریخ انتشار : 1401/02/17نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 278

تقریباً هرکسی می تواند برای یک تلاش کوتاه با انرژی بالا، به اندازه کافی تامل کند.ممکن است این اولین تاثیر درخشان شما در یک کار باشد.

اما پس از آن انفجار اولیه چطور؟ آیا احساساتتان مشابه ماه‌های اولیه یا سال اول یک شغل، هدف یا پروژه جدید است؟ آیا بلندپروازی‌های خود را کنار گذاشته‌اید؟ آیا به مبارزه با فشار علائم خستگی یا فرسودگی شغلی خود ادامه می‌دهید؟ یا بین سودآور بودن یک کار و انجام ندادن آن به طور وحشتناکی دچار مشکل شده‌اید؟

کلید موفقیت در کار و زندگی قوی شروع کردن نیست، بلکه قوی ماندن است و یکی از کلیدهای قوی ماندن، ایده خود تنظیمی است. این مستلزم فعالیت در محدوده‌های کمترین و بیشترین فعالیت با از پیش تعیین کردن حداقل و حداکثر، میزان اقدامی است که در یک بازه زمانی مشخص (مانند یک روز یا یک هفته) برای رسیدن به یک هدف خاص انجام می‌دهید. این امر باعث می‌شود که از خط خارج نشوید؛ زیرا یا فعالیت را به کل رها کرده‌اید، علاقه خود را از دست داده‌اید یا در انجام آن زیاده روی کرده و خود را بیش از حد خسته برای ادامه کار می‌بینید.

چهار مرحله برای ایجاد این قدرت ماندگار وجود دارد. وقتی این مراحل را دنبال می‌کنید، شگفت زده خواهید شد و متوجه خواهید شد که با تلاش کمتری به اهداف خود خواهید رسید.

4 روش برای مدیریت بهتر انرژی

مرزهای بیشترین و کمترین میزان فعالیت را تعیین کنید

برنامه ریزی

ایده تعیین هدف، به ویژه در آغاز سال، محبوب است. اما افراد زیادی وقت نمی‌گذارند تا مراحل لازم برای رسیدن به اهداف خود را بنویسند. به نظر من، تعداد بسیار کمی وقت می‌گذارند تا مرزهای بیشترین و کمترین فعالیت روزانه خود را برای هر یک از اهداف خود مشخص کنند.

در کتاب بی دردسر از گرگ مک کیون، او ایده ایجاد محدودیت‌های مشخص را برای حداقل و حداکثر اقدامات در یک روز مشخص، برای انجام اولویت‌های مهم خود پیشنهاد می‌کند؛ به عنوان مثال برای رسیدن به آمار فروش، شما ممکن است تصمیم بگیرید هرگز کمتر از 5 تماس فروش و هرگز بیش از 10 تماس فروش در روز انجام ندهید.

بیشتر بخوانید:5 راهکار ساده برای پر انرژی بودن در محل کار

شما می‌توانید این کار را در هر پروژه یا هدفی که می‌خواهید به آن برسید، انجام دهید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید کتابی بنویسید، ممکن است تصمیم بگیرید که حداقل سی دقیقه در روز و حداکثر سه ساعت در روز بنویسید تا از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید. یا برای ورزش، ممکن است تصمیم بگیرید که حداقل سه بار در هفته و حداکثر پنج بار در هفته ورزش کنید؛ بنابراین تمرین کافی را انجام می‌دهید و همچنین برای سایر اولویت‌های خود مانند گذراندن وقت با خانواده یا کارهای شخصی وقت دارید.

این مرزها به شما کمی فضا برای فعالیت آزادتر می‌دهد، اما همچنین به شما این امکان را می‌دهد که در طول زمان در مسیر درست باشید.

هدف در سطح پایین یا حداقل میزان فعالیت، به این معنی نیست که احساس کنید "متوقف شده‌اید" و نیاز به تلاش بیشتری برای شکستن سستی و راه اندازی مجدد دارید. همچنین هنگامی که محدودیت‌های حداکثری خود را تعیین می‌کنید، به این فکر کنید که کجا باید خود را محدود کنید تا سرمایه گذاری شما در این زمینه آن‌قدر وقت شما را نگیرد که سایر زمینه‌های زندگی شما دچار مشکل شوند یا دچار خستگی و احساس فرسودگی شوید.

گرایش خود را درک کنید

برنامه ریزی

آیا هنگام روبرو شدن با هدفی، تمایل دارید که با سرعت بالا حرکت کنید و سعی کنید 24 ساعت هفته را در آنجا بمانید؟ آیا بیشتر اوقات در سطح پایین کار می‌کنید و اغلب مجبورید در آخرین لحظات روز به خط پایان برسید؟ آیا فکر می‌کنید بین افراط و تفریط در حال جابجایی هستید به طوری که یک روز به طور اجباری تا ساعات اولیه شب کار می‌کنید و روز بعد به مشکل بر می‌خورید و هیچ کاری انجام نمی‌دهید؟

بسته به گرایش شما، می‌توانید به یکی از سه روش زیر عمل کنید:

برای کسانی که در رده اول یا "انرژی بالا" قرار دارند؛ باید به خود اجازه دهید که انسان باشید، استراحت کنید و اوقات فراغت واقعی داشته باشید. مراقب باشید که شاید از مرز بالای فعالیت خود فراتر رفته‌اید و به سمت فرسودگی شغلی خواهید رفت.

برای کسانی که در رده دوم یا "انرژی پایین" قرار دارند: مراقب باشید که آیا از محدوده تعیین شده برای حداقل میزان فعالیت خود عقب می‌مانید یا نه. شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که حداقل‌ها را برای مفید بودن تا قبل از اتمام زمان کار انجام می‌دهید.

برای کسانی که در رده سوم یا "نوسان انرژی" هستند: باید هر دو محدوده را زیر نظر داشته باشید. اجتناب از فراتر رفتن از حداکثر فعالیت شما باید مانع از سقوط شما در حداقل تعیین شده در روز بعد شود.

همان‌طور که مک کیون عاقلانه در کتاب خود می‌نویسد: \"امروز بیشتر از آنچه فردا می‌توانید کاملاً از آن رهایی یابید، انجام ندهید.\"

استراحت و ریکاوری را تقویت کنید

دختر در حال استراحت

ما به عنوان انسان، برای چرخه فعالیت و استراحت طراحی شده‌ایم. به همین دلیل است که ما شب ها می‌خوابیم. همچنین به همین علت است که تعطیلات آخر هفته بخش مهمی از یک هفته کاری پربار است و حتی ورزشکاران نخبه نمی‌توانند همه ساعات بیداری را تمرین کنند.

اگر فردی با انرژی بالا هستید، باید در مورد زمان‌های برنامه‌ریزی‌شده برای استراحت و ریکاوری آگاه باشید. از آنجا که من این گرایش را تجربه کردم، مطمئن می‌شوم که ارزش وقت شخصی من به اندازه زمان کار من است. برای من، این بدان معناست که زمان غیر کاری خود را نه تنها به عنوان زمان انجام کارهای شخصی، بلکه به عنوان زمان استراحت نیز در نظر بگیرم. به عنوان مثال آخر هفته‌ها و عصرها آگاهانه وقت می‌گذارم تا بدون محدودیت زمانی با مردم و دوستانم ارتباط برقرار کنم. فقط جریان را پیش ببرم و اجازه دهم همه چیز به طول انجامد.

اگر در سطح انرژی پایین برای فعالیت‌های خود کار می‌کنید، مطمئن شوید که حداقل قبل از استراحت، به محدوده حداقل فعالیت خود رسیده‌اید. این بدان معناست که شما هنوز هم می‌توانید استراحت‌های زیادی داشته باشید، اما تنها پس از پیشرفت در یک هدف.

و اگر انرژی شما متغیر است، باید به یاد داشته باشید که در روزهایی که احساس می‌کنید در سطح بالایی از انرژی قرار دارید و می‌توانید شبانه‌روزی کار کنید، استراحت و ریکاوری داشته باشید، تا روز بعد دچار مشکل نشوید. این می‌تواند شامل اصول اولیه مانند وقت گذاشتن برای غذا خوردن، حرکت از روی صندلی با کشش، راه رفتن و عدم بیدار ماندن تا دیر وقت باشد و مهم نیست که چقدر احساس انرژی می‌کنید. خود را مجبور کنید در زمان مناسب برای خوابیدن متوقف شوید تا بتوانید روز بعد دوباره شروع کنید.

به خودتان زمان تنفس بدهید

مرد در حال استراحت

برای داشتن قدرت پایدار، باید کار خود را در محدوده پایدار نگه دارید و با سرعتی پایدار کار کنید. روزهایی وجود دارد که جلسات پشت سر هم ضروری است یا زمانی که باید کاری را به کار دیگر ترجیح دهید. اما برای اکثر مردم، این استراتژی قابلیت استفاده طولانی مدت ندارد.

 من به شما توصیه می‌کنم، در صورت امکان، حداقل چند ساعت در روز یا هفته‌ای که در جلسات نیستید، وقت بگذارید. و حتی بهتر است اگر بتوانید بخش‌های بزرگ‌تری از زمان را برای انجام پروژه‌های بزرگ‌تر مسدود کنید من این هدف را با در نظر گرفتن روز چهارشنبه به عنوان یک روز عاری از تماس‌های مربی‌گری‌ام، محقق می‌کنم. این کار به من امکان می‌دهد پروژه‌های خاصی را انجام دهم؛ مانند نوشتن همین مقاله. دریافتم که اگر می‌توانید در روزهایی که می‌خواهید کارهای عمیق‌تری انجام دهید، از خانه یا مکان خصوصی کار کنید، معمولاً انجام این کار بدون وقفه آسان‌تر است.

زندگی دویدن نیست، بلکه یک سفر مداوم است و برای اینکه در داخل و خارج از کار با عملکرد بالا، سالم و شاد بمانید، باید قدرت ماندن داشته باشید. نحوه کار خود را از نزدیک ببینید و این نکات را رعایت کنید تا مطمئن شوید که به طور موثر، در محدوده سالم خود کار می‌کنید.


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است