لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

5 گیاه آپارتمانی خوش‌ بو برای خانه + شرایط نگهداری

تاریخ انتشار : 1400/10/15نویسنده: زهرا اربابانزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 1376

هیچ چیز مانند قدم زدن در فضای خانه یا باغچه و مواجه شدن با عطر و بوی عالی گل‌ها نیست. حتی نیازی به روشن کردن شمع معطر ندارید و می‌توانید به گیاهان آپارتمانی خود اجازه دهید همه‌ی کارها را انجام دهند! بزرگ‌ترین نکته در انتخاب یک گیاه آپارتمانی با بوی عالی، میزان نور مورد نیاز است. هر چه نور بیشتری دریافت شود، برای گیاهان داخلی با شکوفه‌های معطر بهتر است. در این مقاله پنج گونه‌ی گیاهی معطر به اضافه نیازهای خاص آن‌ها از نظر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آبیاری و زهکشی برای حفظ سلامت و خوشبو کردن مجموعه‌ی سبز شما آورده شده است تا خانه خود را به کمک آنها خوشبو کنید.

گیاهان آپارتمانی خوشبو

کامکوات

برای مراقبت از این گیاه باید از کاشتن آن در خاک مرطوب خودداری کنید و هر چه نور بیشتری به آن بدهید، برای گیاه بهتر است. گیاه را فقط تا زمانی که سوراخ‌های زهکشی خشک شود، آبیاری کنید. همچنین باید از پرورش مرکبات ژاپنی در نزدیکی بخاری یا تهویه مطبوع خودداری کنید و آن‌ها را در برابر وزش باد از پنجره‌ها و درب‌ها محافظت کنید. حتما از کود توصیه شده برای مرکبات استفاده کنید و در زمستان که رشد آن متوقف شد، مصرف آن را قطع کنید.

گیاه کامکوات

جسمین یا یاس

گرچه یاس یکی از مرکبات نیست، اما گل‌های معطر فوق‌العاده‌ای شبیه مرکبات دارد و برای کوچک و فشرده نگه داشتن آن باید به خوبی هرس شود. قرار گرفتن کامل در معرض نور خورشید و آبیاری مداوم از ضرورت‌های نگهداری یاس است و باید اجازه دهید خاک تا حدی خشک شود. از یک کود متعادل استفاده کنید. به دنبال کود 15-15-15 با ترکیبی از نیتروژن، فسفر و پتاسیم باشید و زمانی که رشد فعال آن در زمستان متوقف شد، مصرف را متوقف کنید.

گل یاس سفید                                                                                                     

شکوفه‌ی شب یاس

با توجه به نام آن، احتمالاً فکر می‌کنید که این یک نوع گل یاسمن است، اما در واقع یکی از اعضای خانواده‌ی شب‌بو است. با این حال، این گیاه شگفت‌انگیزترین عطر را فقط در شب دارد. این گیاه را در مکانی کاملاً آفتابی نگهداری کنید و بگذارید بین دو آبیاری خشک شود. حتماً در طول فصل رشد، گیاه را با کودهای متعادل و نیمه قوی کود دهید و پس از شکوفه‌دهی هرس کنید تا گل‌های بیشتری را به ثمر آورد.

شکوفه سفید

پونه‌ی کوهی کوبایی

این گیاه اگر دست خود را روی آن بگذارید یا آن را نزدیک پنجره قرار دهید، بهترین عطر را به فضا می‌دهد. کولئوس آمبوینیکوس در نور روشن با خاکی با زهکشی خوب بهتر است. اجازه دهید دو اینچ (حدود 5 سانتی‌متر) بالای خاک خشک شود و در هنگام آبیاری احتیاط کنید تا گیاه را زیاد آبیاری نکنید. آن را در یک گلدان کوچک نگه دارید و مرتب آن را هرس کنید.

پونه‌ی کوهی کوبایی

گیاه موم

این تاک برگ، یک گیاه مومی شکل است که گل‌های ستاره‌ای شکل معطر تولید می‌کند. به این گیاهان نور روشن و غیرمستقیم، ترجیحاً دور از نور شدید بعدازظهر بدهید، اما مراقب باشید؛ زیرا با نور بسیار کم، گل نمی‌دهند. مطمئن شوید که در طول فصل رشد به طور منظم آبیاری می‌شوند. همچنین اجازه دهید 2 اینچ بالای آن بین دو آبیاری خشک شود.

                   گیاه موم      

بیشتر بخوانیدهر آنچه که باید درباره این 13 گیاه آپارتمانی برگ پهن بدانید


برای پیدا کردن بهترین گلفروشی در نزدیک خودت، به بیزاَپ سر بزن!


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است