لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

6 نکته ساده برای عکاسی از فضای داخلی

تاریخ انتشار : 1400/10/06نویسنده: آتنا سعادت پورزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 523

اولین قانون عکاسی این است که هیچ قانونی وجود ندارد! گذشته از همه اینها عکاسی یک هنر بیانی است. هرچند دستور‌العمل‌هایی وجود دارد که می‌توانید آنها را دنبال کنید. ترجیحات هر شخص نسبت به شخص دیگر متفاوت است؛ بنابراین ممکن است شخصی عاشق عکس‌های واضح و روشن باشد، در حالی که شخص دیگر به سمت عکس‌های گرفته با فضای تاریک گرایش دارد. اینکه برنامه و هدف شما از عکاسی چیست نیز مهم است؛ مخصوصاً هنگامی که نوبت به عکاسی از فضای داخلی می‌رسد. آیا شما به دنبال فروختن خانه خود هستید؟ آیا می‌خواهید استعداد خود را به دیگران نشان دهید؟ یا تنها این کارِ هنری مورد علاقه شماست؟ هدف شما هر چه که باشد، در ادامه چندین نکته ساده برای بهتر کردن توانایی عکاسی داخلی خود خواهید دید!

نکات عکاسی از فضای داخلی

6 نکته برای عکاسی بهتر از فضای داخلی

از تمام مزیت‌های نور طبیعی استفاده کنید

میزان زیادی از نورهای مصنوعی می‌تواند عکس‌های گرفته شده از فضای داخلی را خراب کند؛ چون لامپ و چراغ سایه می‌اندازند و می‌توانند ظاهر رنگ‌ها را عوض کنند. چشم غیر مسلح ما می‌تواند رنگ زرد یک لامپ رشته‌ای یا سبز مایل به خاکستری یک لامپ فلورسنت را درک کند اما درک این دو رنگ را دوربین نمی‌تواند انجام دهد. حتی در یک روز بارانی، نور طبیعی داخل آمده از طریق پنجره نسبت به نور مصنوعی برای عکاسی بهتر است. همچنین فراموش نکنید که باید فلش دوربین را خاموش کنید، زیرا نور ساطع شده از فلش می‌تواند مسیر نور طبیعی را تغییر دهد.

خیلی توصیه می‌شود که در روزهای روشن و آفتابی در فضای بیرون عکاسی کنید. دقیقاً خلاف این قضیه برای عکاسی در فضای داخل خانه صدق می‌کند. تابش نور روشن و طبیعی از پنجره‌ تضاد بسیار زیادی ایجاد کرده و فضای داخلی خانه تیره‌تر خواهد شد؛ بنابراین بهترین راه برای عکاسی در داخل خانه، انجام این کار در هوای ابری است. زیرا ابر می‌تواند جلوی نور طبیعی را پوشانده و سایه ملایم‌تری برای داخل خانه ایجاد کند.

آموزش عکاسی داخلی

همیشه فضای عکاسی را آماده کنید

بهترین عکس‌ها از فضای داخلی خانه آنهایی هستند که محیط عکاسی به دقت آماده و طراحی شده است. ابتدا، شما باید شلوغی فضا را مرتب کرده و هر چیزی که دکوری یا زیبا نیست را بردارید. اگر جابجایی وسایل به شما در ایجاد تعادل بهتر در فضای خانه کمک می‌کند، می‌توانید جای وسایل دکوری را تغییر داده و وسایل خانه را دوبار بچینید. جدای از نور، احتمالاً سخت‌ترین قسمت عکاسی از محیط داخل خانه، کمبود فضا است. هنگامی که شما وسایل خانه را برداشته یا جابجا کنید، موقعیت بهتری برای گرفتن عکس‌های عالی وجود دارد.

ارتفاع را تغییر نداده و کادر عکس را صاف نگه دارید

اگر نیاز دارید که چندین عکس از یک فضای داخلی بگیرید، سعی کنید موقعیت خود را تغییر نداده و همه عکس‌های را در یک ارتفاع بگیرید. این کار به فضا تعادل بیشتری می‌دهد. همچنین در نظر گرفتن این نکته دنبال کردن عکس‌ها را برای دیگران ساده‌تر می‌کند. در غیر اینصورت، بیننده عکس ممکن است احساس کند که در آن فضای داخلی بالا و پایین می‌پرد. این دید می‌تواند خسته‌کننده و آزاردهنده باشد؛ بنابراین ممکن است علاقه ببینده به دنبال کردن عکس‌ها به صورت ناگهانی کم شود.

بعلاوه، کادر عکس خود را صاف نگه دارید، خطوط عمودی کادر باید عمودی و خطوط افقی کادر باید افقی باشند.

عکاسی فضای داخلی

از سه پایه استفاده کنید

استفاده از سه پایه به شما هنگام تلاش برای صاف نگه داشتن کادر کمک خواهد کرد، مخصوصاً اگر سه پایه سری نگهدارنده و قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد. با وجود شرایط نور داخل فضای خانه، عکس گرفتن با دست می‌تواند کاری بسیار چالش برانگیز باشد. اینجاست که سه پایه، زندگی شما را نجات خواهد داد! این کار به شما کمک می‌کند تا عکس‌های دقیق‌تری داشته و هر گونه مشکلی که ممکن است با سرعت شاتر داشته باشید را حل خواهد کرد. یک سه پایه محکم با قابلیت تنظیم ارتفاع خوب یکی از بهترین سرمایه گذاری‌هایی است که می‌توانید در حرفه عکاسی برای خود انجام دهید.

نزدیک‌تر شوید

هنگام عکاسی از فضای داخلی، لازم است که از نمای کلی عکس بگیرید اما نباید از نمای نزدیک و عکس‌های کوچک غافل شوید. این موارد به شما کمک می‌کند تا از انرژی و جو موجود در فضا استفاده کنید. همچنین باید با عمق تصویر بازی کنید، با تار کردن پس زمینه، هر جسمی از نزدیک عالی به نظر می‌رسد.


نحوه عکاسی در فضای داخلی

در استفاده از لنزهای واید زیاده‌روی نکنید

استفاده از لنزهای زاویه باز یا واید در عکاسی داخلی اجباری است اما بسیاری از عکاسان در استفاده از آن زیاده‌روی کرده و از آن خیلی استفاده می‌کنند. نگه داشتن محدوده آن در جایی از 13-14 میلی متر تا حدود 22-24 میلی متر به شما این امکان را نمی‌دهد که یک اتاق را کاملاً به تصویر بکشید، اما آن را به طبیعی‌ترین شکل و بدون هیچ‌گونه تحریف نمایش می‌دهد. همچنین اگر لازم است تغییری ایجاد کنید، به سادگی از زاویه دیگری عکس بگیرید!

جمع بندی

با دنبال کردن نکات آورده شده در این مقاله، گرفتن عکس‌ها زیبا و خوش زاویه دور از دسترس نیست! از این مفاهیم به عنوان نقطه شروع کار خود استفاده کرده و در حالی که عکاسی را تمرین می‌کنید، عمق و دقت را نیز به عکس‌های خود اضافه کنید. با گذر زمان، توانایی شما در عکاسی از فضای داخلی بی‌نقص خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 3 روش عکاسی با موبایل + معرفی 6 ابزار رایگان ویرایش عکس
 


بهترین و نزدیکترین عکاسی را در بیزاَپ پیدا کنید.

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است