لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

6 شرط ضروری برای نگهداری از سگ

دسته بندی :حیوانات خانگی
تاریخ انتشار : 1401/02/04نویسنده: امید امیدیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 263

بسیاری از ما دوست داریم که در خانه خود سگ داشته باشیم و از آن نگهداری کنیم. اگر دوستدار حیوانات هستید، قبل از اقدام به نگهداری سگ، از خود بپرسید که آیا واقعا من آماده‌ام که سگ داشته باشم؟ آیا می‌توانم بدون این که به حیوان از نظر جسمی و روانی آسیب برسانم از او مراقبت کنم؟

به طور کلی به هر دلیلی که می‌خواهید سگ داشته باشید، باید تمامی مسئولیت‌های نگهداری از آن را بر عهده بگیرید. برخی افراد بدون این که به شرایط خانه و زندگی شخصی خود توجه داشته باشند، مدتی از سگ نگهداری می‌کنند و پس از مدتی دیگر نمی‌توانند از او نگهداری کنند و به همین دلیل حیوان دچار آسیب می‌شود؛ بنابراین قبل از این که اقدام به نگهداری سگ کنید، ببینید از شرایطی که در ادامه این مقاله به آنها اشاره می­کنیم برخوردار هستید یا خیر.

سگ خانگی در پتو

شرایط مهم نگهداری از سگ در خانه

1- داشتن فضای مناسب و کافی برای نگهداری سگ

هر نژادی از سگ را که برای سرپرستی به خانه خود می‌آورید، باید برای نگهداری از آن به اندازه کافی فضا داشته باشید. برخی از سگ‌ها به دلیل بزرگ بودن، نیاز به فضای بیشتری دارند و برخی نیز به دلیل پر تحرک بودن به فضای خاصی نیاز دارند. به هر حال اگر تصمیم گرفته‌اید در خانه خود سرپرستی یک سگ را به عهده بگیرید، باید قبل از هرچیزی در مورد فضا و جای نگهداری از آن مطمئن باشید؛ به عنوان مثال برخی از مجتمع‌های مسکونی و آپارتمانی تحت هیچ شرایطی به ساکنان اجازه ورود حیوان خانگی را نمی‌دهند؛ بنابراین اگر هیچ فضایی در خانه برای نگهداری از سگ ندارید، دست نگه دارید و سرپرستی از سگ را به زمان دیگری موکول کنید.

2- داشتن وقت و حوصله

سرپرستی و نگهداری از سگ نیازمند داشتن صبر و حوصله زیادی است که می‌­تواند یکی از اصلی‌‎ترین شرایط نگهداری و سرپرستی از سگ باشد. شما هر نوع نژاد از سگ را که می‌خواهید به خانه خود بیاورید، باید برای تربیت و آموزش آن مقدار قابل توجهی زمان و حوصله صرف کنید؛ زیرا با این که تربیت سگ خیلی جذاب و شیرین است، اما اگر شما کم حوصله باشید، نمی‌توانید از پس آن بر بیایید. علاوه بر تربیت و آموزش سگ، شما باید به اندازه کافی وقت داشته باشید که ساعاتی از روز را با سگ خود برای هواخوری به بیرون از خانه بروید. پیاده روی روزانه یکی از مهم‌ترین اصول نگهداری از سگ است که به وقت و حوصله زیادی نیاز دارد.

نگه داشتن سگ کوچک در دست

3- داشتن انرژی و سلامت کافی برای مراقبت از سگ

جای هیچ تعجبی ندارد که اغلب سگ‌ها با صاحبانی که سبک زندگی فعال و پرانرژی دارند، بیشتر کنار می­آیند. اگر فرد بی‌انرژی و بی‌روحیه‌ای هستید و انرژی رسیدگی به حیوان خانگی خود را ندارید، از داشتن سگ صرف نظر کنید. از طرفی اگر در داشتن تحرک بدنی محدودیتی دارید و یا نمی‌توانید با سگ خود به برنامه‌های روزمره برسید، باید از نژادهایی سرپرستی کنید که به تحرک و فعالیت کم‌تری نیاز دارند. پیاده‌روی منظم و آموزش مداوم به مقدار زیادی انرژی و روحیه سالم نیاز دارد. به علاوه باید به یاد داشته باشید که زمان بازی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های زندگی یک سگ است. به اندازه کافی لوازم و وسایل بازی در اختیار سگ قرار دهید تا با آنها بازی کند. همه اینها زمانی اتفاق می‌افتند که خود شما از روحیه‌ای سالم و انرژی فوق‌العاده بهر­ه‌مند باشید.

4- انتخاب نژاد صحیح

انتخاب نژاد سگ باید متناسب با نیاز و شرایط زندگی شما باشد؛ بنابراین درباره این که چه نژادی را برای نگهداری و سرپرستی انتخاب کنید، تحقیق کنید؛ به عنوان مثال اگر فردی مسن هستید و به تازگی بازنشسته شده‌اید و به دنبال یک همراه کم تحرک با فعالیت بدنی کم نیاز دارید، نژاد بوردر کالی نمی‌تواند جزء انتخاب‌های شما باشد. این نوع نژاد انرژی زیاد و ساختار فیزیکی بسیار ورزیده دارد و برای افرادی که خود تحرک زیادی در زندگی روزمره ندارند، پیشنهاد نمی‌شود. از طرفی، اگر شما ورزشکار پر تحرک و فعالی هستید و برای برنامه ورزش خود، یک همراه پر انرژی نیاز دارید، نژاد پاگ که نژادی کم‌تحرک است، نمی‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد.

قبل از این که به منزل سگ بیاورید به میزان تحرک و برنامه‌های ورزشی خود و این که یک سگ چقدر می‌تواند با سبک زندگی شما سازگاری داشته باشد دقت کنید. 

بیشتر بخوانیدنحوه آموزش بازی کردن به سگ
 

نوازش کردن سگ

5- داشتن توان مالی

یکی دیگر از شرایط نگهداری و سرپرستی سگ، داشتن توان و استطاعت مالی است. اگر به فکر سرپرستی از یک سگ هستید، باید به اندازه کافی غذا، وسایل بازی، مراقبت‌های پزشکی، لوازم بهداشتی و ... را تامین کنید و این امکانات نیازمند بودجه قابل توجهی است.

6- موافقت اعضای خانواده

اگر در فکر آوردن سگ به منزل هستید و تنها زندگی نمی‌کنید، نیاز است قبل از آن با اعضای خانواده خود در این باره حرف بزنید. بسیاری از افراد بدون مشورت و هماهنگی با دیگر اعضای خانواده اقدام به خرید و سرپرستی سگ می‌کنند که این می‌تواند در آینده معضلات زیادی را به وجود بیاورد. برای این که سگ در منزل مشترک شما احساس راحتی و رفاه کند، باید موافقت سایر اعضای منزل را به طور کامل به دست آورید.

سگ کوچک روی تخت

جمع بندی

شاید تا به حال بارها به فکر نگهداری و سرپرستی از سگ افتاده‌اید، اما این اقدام نیازمند شروطی است که در این مقاله به شرح هر کدام پرداختیم. شما باید در وهله اول، جا و فضای کافی برای سگ داشته باشید. در قدم بعد باید به اندازه کافی وقت و حوصله داشته باشید. همچنین اگر توان مالی برای تامین هزینه‌های روزانه سگ را نداشته باشید، نمی‌توانید از عهده نگهداری آن بربیایید. همچنین اگر در منزل به تنهایی زندگی ­نمی‌کنید، باید موافقت دیگر اعضای منزل خود را برای آوردن سگ به منزل جلب کنید و در نهایت برای مراقبت درست از سگ، از وقت و انرژی کافی برخوردار باشید. در صورتی که چنین شرایطی را ندارید، نگهداری از سگ را به زمان دیگری موکول کنید.


بهترین و نزدیکترین پت شاپ را در بیزاَپ جستجو کنید.


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است