لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

7 روش عجیب برای جلوگیری از خیس شدن قایق اوریگامی

دسته بندی :هنر و سرگرمی
تاریخ انتشار : 1400/08/15نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 866

اوریگامی‌ها، کاردستی‌هایی پیچیده و ظریف هستند. همه ما پس از ساختن اوریگامی، آخرین چیزی که می‌خواهیم آسیب ندیدن آن‌هاست؛ چرا که برای ساختن آن وقت، دقت و حوصله زیادی صرف کرده‌ایم. به خصوص وقتی قایق اوریگامی می‌سازیم و دوست داریم آن را روی آب امتحان کنیم؛ اما چون آب کاغذ را خراب می‌کند از این کار ناامید می‌شویم. خوشبختانه چند روش برای ضد آب کردن اوریگامی وجود دارد که به شما کمک می‌کند کاردستی‌های مقاوم‌تری داشته باشید. البته هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ بنابراین روشی را انتخاب کنید که بیشتر از همه مناسب شما است.

پوشش اوریگامی با برق ناخن

کاور کردن اوریگامی با لاک ناخن شفاف یا برق ناخن، یک روش مقرون به صرفه برای ضد آب کردن اوریگامی‌های کوچک است. لازم نیست از یک برق ناخن گران قیمت برای این کار استفاده کنید. یک برق ناخن معمولی و ارزان قیمت می‌تواند اوریگامی شما را به خوبی ضد آب و مقاوم کند. البته بهتر است از این روش برای اوریگامی‌های بزرگ استفاده نکنید.

استفاده از چسب مادپاج برای ضد آب کردن اوریگامی

چسب مادپاج اغلب برای چسباندن کاغذهای بزرگتر و دکوپاژ استفاده می‌شود؛ با این حال می‌تواند به عنوان یک پوشش ضد آب برای مدل‌های اوریگامی نیز کاربرد داشته باشد. چسب مادپاج در دو نوع براق و مات در فروشگاه‌ها موجود است که می‌توانید بر اساس سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. مادپاج کاربردهای دیگری نیز دارد مثلا می‌توانید از مادپاج مات برای پوشش دکوراسیون منزل استفاده کنید تا آن‌ها را در برابر گرد و خاک محافظت کنید. مادپاج براق نیز برای پوشش ظروف فلزی و عتیقه کاربرد دارد و به حفظ جلای آنها کمک می‌کند.

قایق اوریگامی شناور

مومی کردن اوریگامی 

یک لایه موم ذوب شده یک راه ایده‌آل برای ضد آب کردن قایق‌های اوریگامی است. پس از اتمام ساخت قایق، با استفاده از یک مسواک قدیمی، یک لایه موم ذوب شده را روی تمام مناطقی که در معرض آب قرار می‌گیرد، بمالید. هنگام انجام این کار مراقب باشید که موم روی پوستتان نچکد، زیرا باعث سوختگی می‌شود. همچنین به گونه‌ای کار کنید که موم به لباس شما و سایر قسمت‌های قایق نچسبد زیرا به سختی جدا می‌شود.

اسپری سیلر اکریلیک روی کاردستی کاغذی

اسپری سیلر اکریلیک یک روش مناسب و تمیز برای ضد آب کردن اوریگامی است. سیلر را پیش از تا کردن کاغذ، روی آن اسپری کنید یا روی کاردستی نهایی خود اسپری کنید. همچنین می‌توانید از اسپری سیلر روی گل‌ها و تزئینات اوریگامی نیز اسپری کنید و آنها را در فضای باز قرار دهید. برای این که بهترین نتیجه را بگیرید، قوطی اسپری را در فاصله 20 الی 25 سانتی‌متری سطح کاغذ نگه دارید و دو یا سه لایه سیلر را با حرکات آهسته و به صورت افقی اسپری کنید. اجازه دهید سیلر کاملاً خشک شود.

پلی اکریلیک برای ضد آب کردن اوریگامی

پلی اکریلیک یک ترکیب شیمیایی بر پایه آب است که معمولاً برای محافظت و پوشش سطح چوب به کار می‌رود. با استفاده از پلی اکریلیک می‌توانید یک پوشش ضد آب شفاف روی اوریگامی خود ایجاد کنید. مقداری پلی اکریلیک را روی اوریگامی خود بمالید تا یک کاردستی بادوام و جذاب داشته باشید.

قایق اوریگامی شناور

کاغذ ضد آب

ساده‌ترین راه برای داشتن اوریگامی ضد آب، استفاده از کاغذ ضد آب است. برندهای مختلفی از کاغذهای مقاوم وجود دارد. این کاغذها، پاره نمی‌شوند، ضدآب بوده و برای ساخت اوریگامی ایده‌آل هستند. همچنین می‌توانید از کاغذ مومی نیز استفاده کنید. 

استفاده از کاور محافظ پلاستی دیپ روی اوریگامی

پلاستی دیپ نوعی ماده محافظ است که می‌توانید اسپری یا مایع آن را در بازار پیدا کنید. بعد از اتمام اوریگامی، آن را در مایع پلاستی دیپ فرو ببرید یا با اسپری سطح کاردستی را بپوشانید و پس از آن شما به جای اوریگامی، یک مجسمه پلاستیکی ضد آب خواهید داشت. البته توجه داشته باشید که پلاستی دیپ یک پوشش ضخیم روی کاغذ ایجاد می‌کند؛ بنابراین اگر کاردستی شما جزئیات و ظرافت زیادی دارد از این ماده استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت نظم‌‌دهنده رومیزی شیک برای لوازم آرایش
 


برای پیدا کردن بهترین اسباب بازی فروشی در نزدیک خودت، به بیزاَپ سر بزن!


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است