لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

7 روش آموزش گاز نگرفتن به سگ

دسته بندی :حیوانات خانگی
تاریخ انتشار : 1400/09/16نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 583

طبق گفته مرکز کنترل بیماری، سگ‌ها سالانه حدود 4.5 میلیون نفر را گاز می‌گیرند! این تعداد ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد تا مطمئن شوید که سگ شما جزو این آمار نخواهد بود.


وقتی یک سگ شخصی را گاز می‌گیرد، اغلب به دلیل ترس یا محافظت از خود است و یا احساس خوبی ندارد و می‌خواهد تنها بماند.


در این مقاله به شما می‌گوییم چگونه گاز نگرفتن را به سگ خود آموزش دهیم.

7 راهکار آموزش گاز نگرفتن به سگ

1. با سگ خود معاشرت کنید

اگر توله سگی را به تازگی به خانه آورده‌اید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که او را به مکان‌ها، افراد و موقعیت‌های جدید معرفی کنید. همه چیز را مثبت نگه دارید. از این مواجهه اولیه به عنوان جامعه‌پذیری یاد می‌شود. اگر سگ شما دیگر توله نیست هم می‌توانید روی معاشرت با بزرگسالان کار کنید.

2. سگ خود را عقیم کنید

این که سگ شما عقیم می‌شود به این معنی نیست که گاز نمی‌گیرد، اما برخی شواهد نشان می‌دهد که سگ‌های عقیم شده تمایل کمتری به گاز گرفتن دارند. چند دلیل خوب برای عقیم سازی سگ شما وجود دارد که جلوگیری از گاز گرفتن سگ یکی از اصلی‌ترین آنها است.

3. تصور نکنید که سگ شما را گاز نمی‌گیرد!

با توجه به شرایط، هر سگی امکان گاز گرفتن دارد. اغلب اوقات مردم زمانی توسط سگ‌ها گاز گرفته می‌شوند که فکر می‌کنند سگ آنها را گاز نمی‌گیرد. تصور نکنید که چون سگ دارای نژاد یا اندازه خاصی است یا در گذشته هرگز پرخاشگری نشان نداده است، شما را نمی‌گیرد.

گاز گرفتن دست توسط سگ

4. روی آموزش اطاعت‌پذیری کار کنید

کنترل یک سگ مطیع راحت‌تر است. با کار بر روی آموزش اطاعت‌پذیری، می‌توانید از دستورات اساسی برای متمرکز نگه داشتن سگ خود در شرایطی که ناراحت‌کننده است استفاده کنید. اگر قادر باشید رفتار سگ خود را کنترل کنید، احتمال گاز گرفتن او کمتر است. علاوه بر این، آموزش شخصیت سگ شما را می‌سازد و اعتماد به نفس او را افزایش می‌دهد.

5. از آموزش و رفتارهای مثبت با سگ کمک بگیرید

آموزش مثبت نوعی آموزش است که در آن به جای رفتارهای نامناسب و مجازات، از تشویق و خوش رفتاری استفاده می‌شود. آموزش مثبت می‌تواند شامل رفتارهای مثبت، زمان بازی اضافی، تشویق کلامی، نوازش یا هر فعالیت دیگری باشد که سگ شما از آن لذت می‌برد. در مقابل، مجازات می‌تواند هر چیزی باشد که سگ را ناراحت یا اذیت می‌کند. برخی از مجازات‌های معمول شامل زدن و غلتیدن فیزیکی سگ است؛ روندی که به آن غلتیدن آلفا گفته می‌شود.

مطالعه‌ای که در سال 2009 انجام شد نشان داد که سگ‌هایی که با استفاده از مجازات آموزش می‌بینند 25 درصد بیشتر از سگ‌های دیگر پرخاشگری می‌کنند. با استفاده از روش‌های مثبت آموزش سگ، می‌توانید احتمال گاز گرفتن سگ خود را کاهش دهید.

6. زبان بدن سگ را بشناسید

سگ‌ها برای برقراری ارتباط از زبان بدن استفاده می‌کنند. به آنچه زبان بدن سگ به شما می‌گوید توجه کنید. سگی که از حمله به قلمرو خود می‌ترسد یا ناراضی است، امکان گاز گرفتن دارد. رفتارهایی مانند نشان دادن دندان‌ها، برجسته کردن هیکل، پایین انداختن سر یا گوش‌هایی که صاف بر روی سر قرار گرفته‌اند، از علائم ناراحتی سگ و احتمال گاز گرفتن او است.

7. جلوی غرغرهای یک سگ را نگیرید

سگ شما غرغر می‌کند تا به شما اطلاع دهد از یک شخص یا شرایط ناراحت است. این یک سیگنال هشداردهنده است که ممکن است اقدام بعدی آن گاز گرفتن باشد. غالباً انگیزه ما این است که به سگ‌های خود بیاموزیم غر زدن نامناسب است. سگ ممکن است این درس را آن‌قدر خوب یاد بگیرد که در هر شرایطی غر زدن را متوقف کند. به همین دلیل است که ما اغلب داستان‌های گاز گرفتن بدون اخطار سگ‌ها را می‌شنویم. با جلوگیری از غر زدن آنها، به سگ‌ها اجازه نمی‌دهیم ناراحتی خود را بروز دهند.

گزینه بهتر، توجه به شرایطی است که باعث غرغر سگ شما می‌شود. آیا در حالی که شخصی به ظرف غذایش نزدیک می‌شود، کودکی از کنار آن می‌گذرد یا وقتی شخصی آن را در گوشه‌ای قرار می‌دهد غر می‌زند؟ وقتی فهمیدید که چرا سگ شما غر می‌زند، می‌توانید یک برنامه آموزش سگ را شروع کنید تا به سگ خود یاد بدهید که خود را با آن شرایط وقف دهد. به این ترتیب شما مشکلی که باعث پرخاشگری احتمالی می‌شود را اصلاح می‌کنید تا توانایی هشدار سگ خود را نسبت به گاز گرفتن از او بگیرید. هنگامی که سگ شما در یک شرایط خاص راحت‌تر باشد، دیگر نیازی به غر زدن نخواهد داشت.

گاز گرفتن پارچه توسط سگ

مشکلات و تثبیت رفتار صحیح در سگ

برای اثبات رفتار مناسب سگ خود، باید سگ را به محیط جدیدی برده و به افراد و حیوانات جدید معرفی کنید. اگر بتواند رفتار خود را در موقعیت‌های مختلف حفظ کند، آموزش جواب داده است. در غیر این صورت، ممکن است لازم باشد مراحل بیشتری را انجام دهید.

اگر می‌دانید چه موقع سگ شما بیشتر غر می‌زند یا گاز می‌گیرد، باید مطمئن شوید که سگ اکنون می‌تواند از پس آن شرایط برآید بدون اینکه به پرخاشگری متوسل شود. به وحشت انداختن یا ترساندن سگ ایده خوبی نیست، اما به آهستگی معرفی کردن چالش‌ها مفید است تا مطمئن شوید سگ شما از پس این مشکلات برمی‌آید. به عنوان مثال، اگر سگ شما نسبت به غذا پرخاشگر است اما یاد گرفته است که هنگام غذا غرغر نکند یا گاز نگیرد، از شخص دیگری بخواهید غذای سگ را بیاورد تا مطمئن شود که رفتار جدید حتی با شخص جدیدی در اتاق هم یکسان است.

اگر دستوراتی را با استفاده از تقویت رفتارهای مثبت آموزش داده‌اید و برای جلب اعتماد سگ خود سخت کار کرده‌اید، باز هم ممکن است متوجه شوید که سگ شما زمان زیادی نیاز دارد تا یاد بگیرد که غرغر کند، اما گاز نگیرد. اگر این مورد اتفاق افتاد، باید مراحل دیگری را انجام دهید.

پرخاشگری یک مشکل رفتاری است که می‌توانید به تنهایی آن را برطرف کنید. اگر فکر می‌کنید سگ شما ممکن است پرخاشگر شود یا اگر شخصی را قبلاً گاز گرفته است، وقت آن است که با یک مربی حرفه‌ای سگ تماس بگیرید. یک مربی سگ می‌تواند به شما کمک کند تا طرحی را برای مدیریت پرخاشگری سگ خود تهیه کنید و از ایمنی خود و سگتان اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب رژیم خام‌خواری برای سگ‌ها


بهترین دامپزشک اطراف خودت رو در بیزاَپ پیدا کن.


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است