لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

8 کاردستی جالب کودکانه با موضوع باغبانی

تاریخ انتشار : 1400/10/11نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 1299

آموزش 8 کاردستی کودکانه با موضوع باغبانی

1. هویج اثرانگشتی

درست کردن این کاردستی بسیار ساده است. تنها باید با انگشت و گواش یا رنگ چند دایره زیر هم بکشید. اگر این هویج‌ها در یک خط باشند بهتر هم می‌شود؛ زیرا خطی شبیه زمین را نشان می‌دهد. می‌توانید از رنگ قهوه‌ای برای رنگ کردن زمین هم استفاده کنید و چند خرگوش در کنار هویج‌ها نقاشی کنید تا کاردستی جالب‌تر به نظر برسد.

نقاشی هویج با رنگ انگشتی

2. نقاشی گلدان با انگشت

ایده دیگری که بسیاری از بچه‌ها از آن استقبال می‌کنند، نقاشی کشیدن روی گلدان‌های سفالی کوچک است. با استفاده از گواش یا رنگ انگشتی به بچه‌ها کمک کنید تا روی گلدان با کمک انگشتان خود گل، کفشدوزک یا پروانه بکشند. ممکن است به یک ماژیک مشکی هم برای تکمیل نقاشی‌ها نیاز داشته باشید. توجه کنید که گلدان‌ها سفالی، سبک و کوچک باشند تا کودکان هنگام کار با آنها اذیت نشوند.

نقاشی روی گلدان برای کودکان

3. کفشدوزک‌های سنگی

برای درست کردن این کاردستی به چند قطعه سنگ با سطح صاف و گواش یا رنگ اکریلیک نیاز دارید. همان طور که در عکس می‌بینید، درست کردن این کفشدوزک‌ها بسیار ساده است. کافی است طرح اولیه را روی سنگ بکشید و به کودکان اجازه دهید آنها را رنگ کنند یا تمام مراحل را به عهده خودشان بگذارید. بعد از اتمام کار و خشک شدن رنگ در صورتی که از گواش استفاده می‌کنید، می‌توانید یک لایه سیلر یا برق ناخن به کفشدوزک‌ها بزنید تا رنگشان ثابت بماند.

کاردستی کفشدوزک در باغچه

4. کرم ابریشم سنگی

یکی دیگر از کاردستی‌های جالب که می‌توانید با سنگ درست کنید، کرم ابریشم سنگی است. کافی است هر یک از سنگ‌ها را نقاشی کنید و آنها را در یک ردیف کنار هم بچسبانید یا مانند تصویر آنها را به صورت زیگ زاگی بچسبانید. بهتر است سنگ‌هایی که استفاده می‌کنید سطح نسبتاً صافی داشته باشند. برای سر کرم ابریشم خود یک صورت نقاشی کنید و با استفاده از چوب، خلال دندان یا چوب کبریت برایش شاخک درست کنید.

کاردستی کرم با سنگ

5. کاکتوس سنگی

بچه‌ها اغلب عاشق این کاکتوس‌های سنگی می‌شوند. برای درست کردن این کاردستی به یک یا چند گلدان کوچک، سنگ‌ریزه یا خاک، چند سنگ گرد یا بیضی برای کاکتوس‌ها و رنگ سبز و سفید نیاز دارید. سنگ‌ها را با رنگ سبز کامل رنگ کنید و اجازه دهید خشک شوند. سپس با رنگ سفید مانند تصویر روی آن نقطه یا خطوط ریز بگذارید. گلدان‌ها را با سنگریزه یا خاک پرکنید و کاکتوس‌هایتان را در گلدان‌ها بگذارید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت آدم برفی آسان با جوراب

کاردستی کاکتوس با سنگ

6. جای غذا برای پرندگان

با استفاده از یک پاکت مقوایی شیر یا آبمیوه می‌توانید یک کاردستی جالب و کاربردی بسازید و در تراس یا حیاط خود آویزان کنید تا پرنده‌ها در آن غذا بخورند. مانند تصویر با استفاده از کاتر، قسمت‌هایی را برای بال‌ها برش بزنید. دقت کنید که بال‌ها از بدن جدا نشوند.

سپس روی بخش پهن‌تر جعبه قسمتی را خالی کنید. بهتر است این قسمت زیاد کوچک نباشد تا پرنده‌ها بتوانند به آسانی سر خود را از این قسمت وارد کنند. طبق سلیقه خود آن را نقاشی کنید. در تصویر زیر با استفاده از درب‌های بطری نوشابه این کاردستی را شبیه یک جغد درست کرده‌ایم. یک چوب بستنی یا سیخ چوبی را کمی پایین‌تر از قسمت خالی شده روی پاکت بچسبانید. حالا کاردستی شما آماده است. آن را در تراس آویزان کنید و در آن کمی غذا بریزید تا پرنده‌ها بخورند.

کاردستی بازیافتی با پاکت شیر

7. سنجاقک‌های رنگی

با استفاده از قاشق یک بار مصرف و کاغذ رنگی می‌تواند چند سنجاقک رنگی بامزه درست کنید. قاشق‌های پلاستیکی را رنگ کنید. سپس با استفاده از کاغذ رنگی یا ماژیک چشم‌ها و صورت را مشابه تصویر درست کنید. کاغذ رنگی‌ها را مانند تصویر ببرید و روی قاشق بچسبانید. اگر کاغذ رنگی ندارید می‌توانید بال‌های سنجاقک‌ها را روی کاغذ سفید ببرید و نقاشی کنید.

کاردستی سنجاقک با قاشق یکبار مصرف

8. قاب گل

با استفاده از یک مقوای ضخیم و چند شاخه گل می‌توانید یک قاب گل زیبا درست کنید. مقوا را به صورت مربع ببرید. سپس یک مربع دیگر داخل مربعی که بریده‌اید رسم کنید به طوری که با لبه مربع 4 سانتی‌متر فاصله داشته باشد. این مربع را با کاتر ببرید و قاب را با رنگ دلخواه رنگ بزنید. چند کاور پلاستیکی آماده کنید. در چند نقطه از گل‌ها مانند پایین ساقه، پشت گل و پشت برگ‌ها مقداری چسب بزنید و آنها را روی پلاستیک بچسبانید. یک لایه پلاستیک دیگر پشت قاب بچسبانید، سپس پلاستیکی را که گل‌ها روی آن قرار دارد روی پلاستیک قاب قرار دهید و از اطراف بچسبانید.

کاردستی قاب گل

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است