لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

9 اشتباه رایج در نگهداری از لمینت کف که نباید تکرار کنید!

تاریخ انتشار : 1400/07/18نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 502

پارکت لمینت یا لمینت کف، زیبایی و جلوه خاصی به خانه شما می‌دهد اما اگر از آنها به درستی مراقبت نشود، کیفیت و زیبایی خود را از دست می‌دهند. در این مقاله شما را با 9 اشتباه رایج در نگهداری از لمینت کف و نحوه مراقبت صحیح از پارکت لمینت آشنا می‌کنیم. اما قبل از آن نکاتی در مورد نظافت صحیح پارکت لمینت وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.


چگونه پارکت لمینت را بدون آسیب رساندن، تمیز کنیم؟


بهترین روش برای تمیز کردن پارکت لمینت استفاده از یک تی یا زمین شوی با پارچه میکروفایبر است که گرد و غبار را به خوبی جذب می‌کند. نظافت روزانه لمینت کف با این ابزار، آلودگی‌ها و گرد و غباری را که باعث ساییدگی و خراش سطح می‌شود را از بین می‌برد و آسیب را به حداقل می‌رساند. در ادامه به برخی از اشتباهاتی که احتمالاً هنگام تمیز کردن و نگهداری از لمینت کف مرتکب می‌شوید اشاره می‌کنیم که با اجتناب از آنها می‌توانید خانه‌ای زیباتر داشته باشید.

اشتباهات رایج در نگهداری از پارکت لمینت

پارکت لمینت نوعی کفپوش مدرن است که اخیراً در بین طراحان دکوراسیون و صاحبان خانه‌ها بسیار محبوب شده است. علت این امر جلوه خاص و مدرنی است که به واسطه نمای چوبی خود به فضا می‌دهد. همچنین این نما به راحتی با وسایل و چیدمان مختلف هماهنگ می‌شود؛ گرچه کفپوش‌های لمینتی بسیار مقاوم هستند اما انجام برخی کارها در نگهداری از آنها ممکن است باعث کاهش کیفیت و جلوه آن شود. به همین منظور فهرستی از 9 اشتباه در نگهداری از پارکت لمینت را برای شما آماده کرده‌ایم 

استفاده از شوینده اشتباه روی پارکت لمینت

گرچه بسیاری از پاک‌کننده‌ها و شوینده‌ها در تبلیغات خود نشان می‌دهند که کف‌پوش‌های لمینتی را بسیار تمیز وبراق می‌کنند اما واقعیت این است که بسیاری از این شوینده‌ها در عین حال که پارکت لمینت را تمیز می‌کنند باعث کمرنگ شدن رنگ آن نیز می‌شوند. به خصوص اگر به دفعات زیاد از این پاک‌کننده‌ها استفاده کنید، احتمال مواجه شدن با این مشکل بیشتر است. از ساییدن پارکت لمینت با شوینده به شدت خودداری کنید.

بهتر است برای تمیز کردن لمینت کف از چند قاشق محلول شیشه پاک‌کن فاقد آمونیاک و آب استفاده کنید و آن را به سطح اسپری کنید. اگر در مورد محتویات ماده پاک کننده و اثر آن بر لمینت اطلاعی ندارید، توصیه می‌کنیم کمی از آن را روی بخشی از کف‌پوش لمینت که در معرض دید نیست، امتحان کنید. در صورت مشاهده تغییر رنگ یا هرگونه آسیب به لمینت، از استفاده از آن پرهیز کنید.

شستشوی بیش از حد با آب

اگر هنگام نظافت پارکت لمینت‌های خانه خود از مقدار زیادی آب استفاده می‌کنید، آسیب غیر قابل جبرانی به آن وارد می‌کنید! آب از شکاف بین لمینت‌ها به درون آن نفوذ کرده و لمینت آن را جذب می‌کند. این امر باعث باد کردن لمینت کف و آسیب به آنها می‌شود. برای مراقبت از لمینت خانه خود، آن را به استفاده از پارچه یا تی و اسپری تمیز کنید و از شستشوی آن با آب زیاد بپرهیزید.

پاک کردن سطح پارکت لمینیت با حوله جاذب

استفاده نادرست از جارو برقی و جارو دستی روی لمینت کف

گرچه یکی از بهترین و امن‌ترین راه‌ها برای تمیز کردن لمینت کف، استفاده از جارو است اما نکاتی وجود دارد که باید به آنها دقت کنید. تمیز کردن کف‌پوش لمینت با استفاده از جارو، گرد و خاک موجود در آن را که باعث کدر شدن و آسیب دیدن لمینت می‌شود، از بین می‌برد اما استفاده نادرست از جارو دستی یا برقی می‌تواند بیش از این ذرات به لمینت شما صدمه بزند. از جارویی استفاده کنید که سری نرم دارد و روی لمینت خط و خش ایجاد نمی‌کند. همچنین می‌توانید با استفاده از دستمال میکروفایبر یا جاروی دستی با موی نرم آن را تمیز کنید.

حواستان به مبلمان باشد!

استفاده از مبلمان زیبا در کنار پارکت لمینت، به خانه زیبایی و جذابیت می‌بخشد اما ممکن است این زیبایی حواستان را از مراقبت از لمینت‌ها پرت کند! برای قرار دادن مبلمان روی کف‌پوش‌های لمینتی از لنت‌های محافظ که زیر پایه قرار می‌گیرند استفاده کنید تا از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید. نیازی به هزینه زیاد نیست. می‌توانید با موکت نیز خودتان در خانه نمونه ساده‌ای از این لنت‌ها را درست کنید.

بیشتر بخوانیدفوت و فن پاک کردن انواع لکه از روی مبلمان چوبی

استفاده از تِی نامناسب

علی‌رغم تلاشی که برای تمیز نگه داشتن لمینت به روش خشک و با استفاده از دستمال می‌کنیم، به هر حال گاهی لازم است آن را بشوییم. در چنین شرایطی چه باید کرد؟

از آنجا که گفتیم ریختن آب روی لمینت، آن را خراب می‌کند، باید نوعی از تی را انتخاب کنید که آب اضافی را به خود جذب کند و روی زمین نریزد؛ زیرا آب دشمن لمینت و کف‌پوش‌های چوبی است. یکی از بهترین گزینه‌ها کف‌شوی‌ها یا تِی‌های اسفنجی هستند که آب را به خوبی جذب می‌کنند. تنها باید توجه کنید که اسفنج کاملا تمیز باشد و هیچ ماده اضافی به آن نچسبیده باشد که باعث آسیب به لمینت شود.

تی زدن آشپزخانه‌ای با کف پارکت لمینت

کنار آمدن با رگه‌ها

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات لمینت این است که حتی پس از پاک کردن آن همچنان رگه‌هایی روی آن باقی می‌ماند. برای رفع این مشکل پاک‌کننده خود را عوض کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده از مقداری شیشه پاک‌کن و آب برای تمیز کردن لمینت کف کافی و حتی بیشتر از کافی است! پس از تمیز کردن پارکت لمینت، آن را با حوله جاذب خشک کنید تا رطوبت روی آن باقی نماند.

حواستان به گل و گیاهان هست؟

اگر روی لمینت گلدان‌هایی قرار داده‌اید، بهتر است از مشکلات احتمالی این کار آگاه باشید. پر شدن بیش از حد گلدان‌ها با آب و نشتی آنها به کف، ممکن است باعث آسیب رساندن به لمینت و باد کردن آن شود. بهتر است زیر گلدان‌ها از پدهای جاذب یا پایه استفاده کنید تا از نفوذ آب به لمینت جلوگیری شود. بهترین روش این است که گلدان را بالاتر از سطح زمین نگهداری کنید.

حتی ظرف غذای حیوانات هم ممکن است به لمینت آسیب بزند!

ظرف غذای حیوانات خانگی و ظرف آب آنها می‌تواند تهدید دیگری برای زیبایی و سلامت لمینت کف باشد. بهتر است ظرف آب و غذای حیوانات را روی یک پارچه جاذب یا حوله قرار دهید تا از خش خوردن لمینت یا ریختن مایعات روی آن جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید از ظروفی استفاده کنید که باعث خراشیدگی کف نمی‌شوند.

پرده‌ها را بکشید!

تابش نور خورشید روی بخش‌هایی از لمینت باعث کمرنگ شدن این قسمت‌ها می‌شود. برای محافظت از لمینت در برابر نور خورشید، روی آن فرش پهن کنید یا با کشیدن پرده‌ها جلوی تابش نور مستقیم را بگیرید. این کار به خصوص در ساعات اوج گرما که خورشید بیشترین تابش را دارد ضروری است.

مبلمان راحتی زرد با پرده زرد، آباژور و گلدان  روی پارکت لمینت


بهترین نصابان پارکت لمینت را در بیزاَپ پیدا کنید


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است