لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

جذب مشتری در بیزاَپ با نمونه کار!

دسته بندی :کسب و کارها
تاریخ انتشار : 1401/03/04نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 8 دقیقهنظر: 0بازدید: 527

استفاده از تصاویر و عکس‌ها یک راه عالی برای ایجاد یک تصویر از کسب و کارتان در ذهن مخاطب است. به کمک عکس‌ها می‌توانید یک پیام یا احساس را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. همچنین مخاطبان با دیدن این تصاویر می‌توانند تجسمی از خدمات و محصولات شما یا حتی کیفیت آن‌ها به دست آورند.

قبل از این که به شما بگوییم چطور از عکس‌ها برای جذب مشتری استفاده کنید، این نکته را به خاطر داشته باشید که بعد از جمع آوری بهترین عکس‌ها از خدمات و محصولات تان، باید آن‌ها را همه جا به اشتراک بگذارید تا افراد زیادی آن‌ها را ببینند. می‌توانید این عکس‌ها را در صفحه بیزاپ، وب سایت یا هر شبکه اجتماعی که برای جذب مشتری روی آن تمرکز دارید، به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:  چگونه مشتریان وفادار رستوران را بیشتر کنیم؟

اگر طراح داخلی یا صاحب رستوران باشید، تهیه عکس‌های جذاب برای شما چندان مشکل نخواهد بود. اما عکاسی از برخی صنایع و مشاغل بسیار سخت است. با کمی خلاقیت و اعتماد به کسب و کار خود، می‌توانید عکس‌ها و تصاویر جذابی برای نمایش بیزینس خود تهیه کنید و روند جذب مشتری، فروش و وفاداری مشتری را بهبود بخشید.

نگران جنبه‌های فنی عکاسی نباشید چرا که این نگرانی می‌تواند شما را به کلی از استفاده از تصاویر منصرف کند! عکاسی را می‌توانید حتی با گوشی موبایل خود نیز انجام دهید. برای این کار کافی است با اصول عکاسی با موبایل و نرم افزارهای ویرایش عکس آشنایی کافی داشته باشید.

کیفیت و ترکیب عکس

اولین نکته ای که باید رعایت کنید، ساده است. اطمینان کسب کنید که همه عکس‌ها با کیفیت هستند. منظور از با کیفیت این است که بزرگ و واضح بوده و نور مناسبی داشته باشند. تصاویر کوچک و تار غیر حرفه‌ای به نظر می‌رسند و باعث کلافگی و دفع کاربر می‌شوند. نور طبیعی، بهترین نور برای عکاسی است اما در صورتی که محیط کارشما در یک نور مناسب را ندارد، باید مطمئن شوید که تمام چراغ‌های داخلی حداکثر نور خود را دارند و حتی در صورت لزوم، از چراغ‌های اضافی استفاده کنید.

کیفیت و ترکیب عکس

به علاوه عکس باید ترکیب مناسبی داشته باشد. به این معنا که سوژه شما در مرکز باشد، از قانون یک سوم در عکاسی پیروی کند و به راحتی قابل مشاهده و شناسایی باشد. توجه داشته باشید که کادر تصاویر موازی با فضا یا سوژه (مثلا دیوار، کف یا نرده ها) باشند. از تصاویری که کج هستند و به نظر می‌رسد عجولانه و غیر حرفه‌ای گرفته شده‌اند استفاده نکنید.

از به کار بردن تصاویر اینترنتی و تغییر آن‌ها و به کار بردن زیاد لوگوها پرهیز کنید. زیرا افراد می‌خواهند با دیدن این عکس‌ها برداشت واضحی از کسب و کار و خدمات شما به دست آورند اما این تصاویر باعث سردرگمی آن‌ها خواهد شد.

سوژه‌های عکاسی

حال نوبت سوژه عکاسی است. اهمیت این مورد زمانی مشخص می‌شود که لازم است از صنایعی که محصولات و خدمات پر زرق و برقی ندارند، عکاسی شود. عکاسی از این کسب و کارها باید به گونه ای باشد که توجه افراد را به خود جلب کند.

به خاطر داشته باشید نباید ذهن خود را همیشه درگیر موضوع و سوژه عکاسی کنید. هدف یک عکس می‌تواند انتقال یک پیام یا ایده به مخاطب باشد. مثلاً می‌توانید به کمک یک عکس نشان دهید که فردی قابل اعتماد و متخصص هستید که افراد می‌توانند با خیال راحت کار را به شما بسپارند.

در ادامه به شما می‌گوییم چگونه عکس‌های بهتری بگیرید تا توجه افراد به کسب و کار شما جلب شود.

مشتری‌ها عاشق تنوع‌اند!

مشتری ها عاشق تنوع‌اند

افراد مایل‌اند بدانند شما در چه حوزه‌ای تخصص دارید یا چه محصولاتی را عرضه می‌کنید. بنابراین بهتر است به جای عکاسی از یک یا دو مورد از خدمات و محصولات، از طیف گسترده‌ای از آن‌ها عکس گرفته و به اشتراک بگذارید. در عوض هرگز از یک سوژه ده‌ها عکس نمایش ندهید! متنوع و کامل باشید.

می‌توانید از زوایای مختلف عکس بگیرید و عمق میدان و کانون عکس را تغییر دهید. شاید حتی لازم باشد تصاویر هوایی تهیه کنید!

تمام جنبه‌های کار خود را در عکس‌ها نشان دهید؛ مخصوصاً خدمات و قسمت‌هایی از کار که ممکن است مشتری از آن‌ها بی اطلاع باشد. این امر باعث تطبیق پذیری خدمات شما با نیاز های کاربر شده و در صورتی که آن‌ها به خدماتی نیاز داشته باشند، شما را به عنوان یکی از گزینه های خود در نظر می‌گیرند.

با نشان دادن جزئیات، ابزار و تکنیک‌های منحصر به فردی که دارید، همچنین پروژه‌هایی که در دست دارید، می‌توانید توجه مخاطب را جلب کنید و خاص به نظر برسید.

حواستان به زمان باشد! عکس‌هایی که می‌گیرید محدود به یک فصل یا زمان خاص از سال نباشد. از قسمت‌های مختلف کار متناسب با فصل‌های سال عکاسی کنید.

تداعی ایمنی و اعتماد برای مشتریان

همه ما دوست داریم درمورد کاری که به فردی می‌سپاریم خیالمان راحت باشد. مشتریان شما هم از این قاعده مستثنا نیستند و خدمات خود را به شرکت یا فردی می‌سپارند که احساس کنند ایمنی را رعایت کرده و قابل اعتماد است؛ بنابراین در عکس‌های خود روی رعایت پروتکل‌های ایمنی و بهداشتی و عملکرد قابل اطمینان خود یا نیروهای‌تان تاکید کنید.

پروتکل‌های ایمنی خود مانند تجهیزات ایمنی، ضدعفونی کننده‌ها، ابزار جهت پیشگیری از بیماری و همچنین وسایل حفاظتی بخصوص در شرایط فعلی (شیوع کرونا)، در عکس‌های خود نشان دهید. می‌توانید نشان دهید که از ماسک استفاده کرده و پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنید.

کیفیت ابزار و تجهیزات ایمنی و بهداشتی مورد استفاده خود را در تصاویر نشان دهید.

اگر یک دفتر یا محل کار مخصوص دارید، سعی کنید تصاویری از فضای کار، اتاق انتظار مشتریان یا دفتر کار مرتب خود تهیه کنید و نشان دهید که محل کار شما محیطی سازمان یافته و منظم است و از تجهیزات محافظتی مناسبی در آن استفاده شده است.

روند کار را فراموش نکنید!

علاوه بر تصاویر جذاب و جالبی که از محصول یا خدمات نهایی خود به اشتراک می‌گذارید، دیدن روند کار نیز برای مشتریان جذابیت دارد. بنابراین سعی کنید از روند کار خود نیز عکس‌های جذاب تهیه کنید.

اگر شغل شما شامل تغییر دادن چیزی یا بازسازی آن است، تصاویر "قبل و بعد" تهیه کنید. این تصاویر در نشان دادن کیفیت کار شما بیشترین تاثیر را دارند. مشتریان بالقوه با عکس‌هایی از این دست ارتباط زیادی برقرار می‌کنند و این باعث می‌شود نسبت به خدمات شما برای انجام پروژه‌های خود مشتاق شوند.

می‌توانید از عکس‌های مرحله به مرحله یا به اصطلاح Step by step برای نشان دادن روند کار خود، مثلا از مراحل برنامه‌ریزی تا اجرا، استفاده کنید. به این ترتیب مشتریان می‌توانند روند کار و تغییرات را ببینند.

چه پروژه‌های کوچک را اجرا کرده باشید چه بزرگ فرقی ندارد. از هر دو پروژه عکس بگذارید تا مشتری متوجه توانایی و گستردگی خدمات شما شود.

از عکس‌های "در حال اجرا" و "پشت صحنه" استفاده کنید! این تصاویر همیشه برای مخاطبان جذابیت دارند زیرا به آن‌ها نشان می‌دهند که کار خود را چطور و با چه شرایطی انجام می‌دهید و آن‌ها انتظار چه چیزی را می‌توانند داشته باشند.

دانش، سابقه و دستاوردها

قطعا شما انرژی خود را برای کسب و کارتان گذاشته اید و با جان و دل برای رشد آن کار کرده‌اید. به کمک بزرگداشت پیشرفت‌ها، دستاوردها یا موفقیت‌های خود می‌توانید اعتماد مشتریان بیشتری را جلب کرده و حتی مشتریان جدید پیدا کنید.

گواهینامه‌ها، مقالات جدید و جوایز و افتخارات خود را در تصاویر نشان دهید. اگر در تلویزیون نیز حضور یافته‌اید، می‌توانید تصاویری از آن اجرا نیز تهیه کنید.

تصاویر و اینفوگرافیک‌هایی برای نشان دادن دانش و اطلاعات خود تهیه کنید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

اگر در نمایشگاه‌ها یا همایش‌ها شرکت کرده‌اید، غرفه و حضور خود را به نمایش بگذارید. این امر اهمیت و ارزشی که شما برای حوزه کاری، مشتریان و همکاران خود قائل هستید را نشان می‌دهد.

از نظرات مثبت مشتریان درمورد خدمات و کسب و کارتان تصاویری تهیه کنید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

دلیل خاص بودن خود را رو کنید!

عکاسی با گوشی

در عکس‌های خود ویژگی‌ها و مواردی را که دلیل تمایز شما با بقیه است، نشان دهید. برجسته کردن این موارد به مخاطب کمک می‌کند شناخت بیشتری از شما به دست آورد و احساس راحتی بیشتری با برند شما داشته باشند.

خود و تیم همکاران تان را معرفی کنید.

یونیفرم، پرچم‌های شرکت، تابلوها یا ماشین‌های مخصوص شرکت یا کسب و کارتان را در عکس ها نشان دهید. این نوع تصاویر در ذهن مشتری ماندگار می‌شود و در تصمیم گیری های آن‌ها برای مقایسه شما با سایر کسب و کار ها تاثیر گذار خواهد بود.

ارزش ها و علایق خود را نشان دهید. مثلا اگر به سازگاری با محیط زیست اهمیت می‌دهید یا مواد اولیه خود را فقط از تولید کنندگان و فروشندگان محلی تهیه می‌کنید، آن‌ها را در تصاویر خود نشان دهید.

اگر یک کسب و کار خانوادگی هستید که نسل به نسل ادامه پیدا کرده است، اعضای خانواده را نشان دهید! این کار نشان دهنده قدرت و سابقه شما در این کسب و کار است.

حرف آخر

امروزه افراد دیدن تصاویر را به خواندن متن های طولانی ترجیح می‌دهند. بنابراین یک عکس جذاب می‌تواند کار ده‌ها سطر متن تبلیغاتی را انجام دهد. برای این که عکس‌های جذابی بگیرید لازم نیست زیر بار هزینه‌های زیاد خرید دوربین و تجهیزات عکاسی بروید. هرچند عکس‌های بهتری می‌توان با آن‌ها گرفت اما با گوشی موبایل خود نیز می‌توانید عکس‌های جذابی بگیرید و آن‌ها را با افراد به اشتراک بگذارید.

فراموش نکنید که مشتری به کمک دیدن این عکس‌ها، با شما، خدمات و کیفیت کارتان آشنا می‌شود. پس قدرت تصاویر را دست کم نگیرید!

 

 


بهترین و نزدیکترین رستوران ها در تهران را در بیزاَپ پیدا کنید!

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است