لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

سرگرمی های جذاب و ارزان برای کودکان

تاریخ انتشار : 1401/04/08نویسنده: مسعود سلجوقیزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 607

تعطیلات مدرسه یا سایر وقفه‌های معمول می‌تواند زمان خوبی برای برقراری ارتباط با فرزندانتان باشد، درعین‌حال وقتی‌که بی‌حوصلگی سراغ‌تان می‌آید، تعطیلات مدرسه می‌تواند یک کابوس باشد. به‌جای این‌که اجازه دهید صفحه تلویزیون و یا موبایل برای ساعات طولانی در طول روز همدم فرزندتان باشد،  این ایده‌های ساده و جذاب را برای سرگرم نگه‌داشتن کودکان خود در طول روز درنظر بگیرید.

بیشتر بخوانید:  آموزش ساخت آدم برفی آسان با جوراب

برنامه‌هایی را طرح کنید که بچه‌ها از آن لذت ببرند

بی‌حوصلگی کودکان مساوی است با هرج‌ومرج! برنامه‌ها و فعالیت‌ها بهترین راه برای درگیر نگه‌داشتن بچه‌ها و سرگرم ‌کردن آن‌ها در دوره تعطیلات مدرسه است. اهمیت این فعالیت‌ها در صورت وجود محدودیت‌های کرونایی برای بچه‌‎هایی که مجبور هستند تمام زمان را در داخل خانه سپری کنند، دوچندان است. اما فکرکردن به سرگرمی‌های معمول روزانه کمی خسته‌کننده است. خوشبختانه، ما اینجا هستیم تا به شما در این مسیر کمک کنیم! چه تعطیلات مدرسه باشد و یا هر تعطیلی دیگری، در اینجا چند برنامه برای بچه‌ها وجود دارد که به شما در طرح‌ریزی یک برنامه مناسب سرگرمی برای بچه‌ها کمک می‌کنند.

فعالیت‌های ساده روزانه

یک قلعه بسازید

انبوهی از بالش‌ها و پتوها را به اتاق نشیمن خود بیاورید و یک قلعه دنج برای خواندن کتاب، بازی کردن یا چرت‌زدن ایجاد ‌کنید.

با کاغذ کاردستی‌های جالب بسازید

یک فعالیت سرگرم‌کننده که کودکان در هر سنی از آن لذت خواهند برد. یک کتاب اوریگامی (یا آموزش ساخت کاردستی با کاغذ) را از کتاب‌فروشی و یا کتابخانه محل زندگی خود بردارید تا به‌عنوان ابزاری برای کاهش بی‌حوصلگی‌تان در برابر بازی کودکان از آن استفاده کنید.

مسابقه پازلی داشته باشید

چند پازل 100 تکه‌ای را بردارید و با هم مسابقه دهید تا ببینید چه کسی می‌تواند اول پازل خود را تمام کند.

با گچ تزئین کنید

بازی با گچ‌های رنگارنگ  ک فعالیت ارزان‌قیمت است که بچه‌های شما را ساعت‌ها مشغول می‌کند. حتی می‌توانید خودتان با استفاده از نشاسته ذرت، آب و رنگ خوراکی مایع آن‌را درست کنید.

یک غذای جدید بپزید

درست‌کردن یک غذای جدید با بچه‌هایتان، آن‌ها را  برای مدت‌زمانی مشغول نگه می‌دارد و هم‌زمان به آماده‌کردن غذا هم کمک می‌کند؛ یک برنامه برد-برد!

فعالیت‌های روزانه با موضوعی مشخص

روز ساحل

حوله‌های استخر را آماده کنید، صدای ضبط‌شده اقیانوس را پخش کنید و اسباب‌بازی‌های شنی را از انبار بیرون بکشید تا تعطیلات آرامش‌بخشی را در خانه‌تان داشته باشید.

روز جادویی

بچه‌ها در هر سنی (و بیشتر بزرگ‌سالان) مسحور جادو هستند. از هر یک از اعضای خانواده خود بخواهید یک ترفند جادویی بیاموزند و سپس یک نمایش اجرا کنند! با ساختن عصای جادویی مخصوص، این روز را کامل کنید.

روز چادرزدن

 با یک روز چادرزنی خانوادگی، جذابیت بیابان را به داخل خانه بیاورید. یک قلعه بسازید یا در اتاق نشیمن خود چادر بسازید، در کیسه‌خواب بخوابید، داستان بگویید و لحظات به‌یادماندنی را خلق کنید.

برنامه‌های بزرگ برای نوجوانان و بچه‌های بزرگ‌تر

یک اتاق را رنگ کنید

نقاشی یک مهارت سرگرم‌کننده و مفید برای آموزش کودکان است. با نوجوان خود یک رنگ مناسب را انتخاب کنید، فضا را آماده کنید، لباس‌های خود را بپوشید و با مالیدن رنگ اتاق را به رنگ دلخواه خود دربیاورید.

یک برنامه غذایی طرح کنید

بچه‌های بزرگ‌تر شما ممکن است از یادگیری آنچه برای تهیه غذا لازم است، لذت ببرند. از آن‌ها بخواهید که غذاها را انتخاب، یک لیست خرید تهیه و در کنار شما آشپزی کنند. همچنین می‌توانید با تعیین بودجه به آن‌ها مهارت‌های مالی را نیز آموزش دهید.

فعالیت خانوادگی انجام دهید

نوجوان شما چه ورزشی را دوست دارد؟ چه فوتبال، پیاده‌روی، شنا یا دوچرخه‌سواری باشد، با آن‌ها همکاری کنید تا یک گردش خانوادگی را برنامه‌ریزی کنید که در آن همه می‌توانید از خانه خارج شده و زمان باکیفیتی را باهم بگذرانید و درعین‌حال تناسب‌اندام داشته باشید.

قالب برنامه‌ریزی روزانه برای انجام کارها به همه کمک می‌کند تا در انجام کارهای خود منظم بوده و خانه شما در طول تعطیلات به هم نریزد. چک فهرستی از کارهای روزانه را برای هر کودک خود تهیه کنید تا دائماً از شما نپرسند "بعدش چیست؟" با استفاده از قالب برنامه‌ریزی مشخص، مطمئن شوید که برای تکمیل تمام فعالیت‌های موردنظر خود وقت دارید.

 

فعالیت‌ها و رویدادهای محلی را پیگیری کنید

تعطیلات مدرسه بهترین زمان برای پیگیری در مقاصد و رویدادهای محلی است که معمولاً برای آن‌ها وقت ندارید. بچه‌ها همیشه چیزی برای دنبال‌کردن دارند، شما لازم نیست نگران برنامه‌ریزی برای یک تعطیلات خانوادگی کامل باشید. همچنین، این روش راهی عالی برای کشف مکان‌های محلی و یادگیری چیزهای جدید برای بچه‌ها است. در اینجا چند مکان وجود دارد که ممکن است پیشنهادهای خوبی برای پیگیری باشند:

آکواریوم‌ها

کتابخانه‌های عمومی

پارک‌ها

باغ‌وحش‌ها

مکان‌های خوش‌منظره

زمین‌های بازی سرپوشیده

موزه‌ها

استخرها

رستوران‌ها

تئاترها

رویدادهای محلی آتی را به تقویم خود اضافه کنید تا مطمئن شوید هیچ تفریحی را از دست نمی‌دهید. با پیونددادن یادداشت‌های به هر رویداد در  تقویم گوگل یا قالب برنامه‌ریزی خودتان، می‌توانید جزئیات هر رویداد را اضافه، اطلاعات رزرو را پیوست و یا حتی برنامه‌ریزی کنید.

برای سال آینده آمادگی بگیرید

والدین همچنین می‌توانند از تعطیلات برای آماده‌سازی فرزندان خود برای سال تحصیلی آینده استفاده کنند. بااین‌حال، این بدان معنا نیست که باید این برنامه برای فرزندان شما خسته‌کننده  و ملال‌آور باشد. بچه‌ها می‌توانند یاد بگیرند که چگونه خودشان برنامه‌ها را  سازمان‌دهی کنند و توانایی‌های یادگیری خود را بهبود بخشند.

یک بازدید میدانی از مدرسه جدید آن‌ها داشته باشید

یک شمارش معکوس برای شروع مدرسه تنظیم کنید

فهرستی از ناهارهای موردعلاقه خود را در خانه تهیه کنید

برای خرید لباس روز اول و لوازم سرگرم‌کننده مدرسه به خرید بروید

با برنامه‌ریزی یک روز پر از فعالیت‌های تابستانی موردعلاقه‌شان، تعطیلات را با هیجان به پایان برسانید

از تعطیلات مدرسه نهایت استفاده را ببرید

نیاز نیست که تعطیلات مدرسه به یک دوره خسته‌کن برای بچه‌ها تبدیل شود. همچنین نباید این دوره برای والدین پر از بی‌حوصلگی و استرس باشد. از قبل برنامه‌ریزی کنید تا مطمئن شوید که فرزندانتان در حین تعطیلات مدرسه به اندازه کافی سرگرم می‌شوند. داشتن یک شریک قابل‌اعتماد که در حین برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های تعطیلات مدرسه از شما حمایت کند، می‌تواند تفاوت بین کنترل اوضاع و آشفتگی را تعیین کند.

 


نزدیکترین و بهترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است