لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

۲۸ ایده زیبا و خلاقانه برای دیزاین فانوس

تاریخ انتشار : 1401/04/22نویسنده: صادق مالکیزمان مطالعه: 12 دقیقهنظر: 0بازدید: 1154

دیوار، زبان دارد. پس جوری آن را تزیین کنید که با زبانی زیبا حرف بزند. در اینجا 28 ایده تزیین با فانوس برای شما ارائه شده است که مطمئناً دیوارهایتان را جذاب و دیدنی می‌کند. در این مقاله از سایت بیزاپ، ایده‌های عالی برای تزئین خانه‌تان با فانوس‌ پیدا خواهید کرد، از دسته‌های گل آشپزخانه گرفته تا شمع‌های سوسوزن اطراف ایوان. این ایده‌ها به شما کمک می‌کنند زیبایی‌های  خانه‌تان را به رخ بکشید.

بیشتر بخوانید: این 9 قسمت را تغییر دهید تا یک خانه نو داشته باشید!

شاید شما به دنبال این باشید که به فضای کلاسیک دفترتان، حال و هوای پیشرفته و ظریفی بدهید یا شاید بخواهید به فضای سرسرا، حال و هوایی قدیمی و روستایی بدهید. نیازها و خواسته‌های زیبایی‌شناختی شما هرچه که باشد، این فهرستِ ایده‌های تزیین با فانوس مطمئناً چندین ایده خلاقانه در اختیارتان قرار می‌دهد تا این حس و حال را ایجاد کنید. در نهایت، می‌توانید تحولِ مدنظر خانواده‌ را در فضاهای کوچک موردعلاقه‌تان ایجاد کنید.

اکنون زمان خلاقیت به‌خرج‌دادن است! بنابراین، روبان و ریسمان و تزیینات براق موردعلاقه خود را بیابید. چند گل جمع کنید، و چسب را فراموش نکنید، زیرا قطعاً کارهای زیادی باید انجام دهید.

۱. تزییناتی متشکل از رنگ‌های ملایم و چشم‌نواز در فانوس‌های هال

۱. تزییناتی متشکل از رنگ‌ های ملایم و چشم‌ نواز در فانوس‌ های هال 

برای داشتن ظاهری شیک و روستایی، تابلویی در رنگ‌های خاکستری، سفید و قهوه‌ای را مدنظر قرار دهید. قاب و ‌پنجره قوسی را در مقابل پس‌زمینه تخته‌های آفتاب خورده‌ای که به دیوار متصل شده‌اند قرار دهید. جلوی این قاب، سه شمعدان ستونی و دو فانوس بزرگ با قاب‌های فلزی سفید قرار دهید. زیر میز کنسول که ستون‌های صُراحی دارند برای یک سبد بزرگ، بالش‌ها و رواندازها به‌اندازه کافی جا وجود دارد. ملایمت این تزیینات و گل‌های سفید ظریف درون دو گلدان شیشه‌ای روی میز، ظاهر کلی را تلطیف می‌کند.

۲. فانوس پاییزی و یلدایی

۲. فانوس پاییزی و یلدایی 

برای جشن یلدا، به سراغ فانوسی بروید که ۳ شمع استوانه‌ای در اندازه‌های مختلف درون آن قرار گرفته است. شمع‌ها به این نوع هستند که به زیبایی در درون خود ذوب می‌شوند و قطره‌ای نمی‌ریزند. فانوس با شاخه گلی دوست‌داشتنی  از برگ‌های پاییزی و توت‌های تلخ‌وشیرین، مخروط‌های کاج، و بلوط  تزیین شده است. همه با روبان کرباسی  بسته شده‌اند.

۳. فانوس آبی لنگرگاه

۳. فانوس آبی لنگرگاه 

برای چیدمانی ساده اما دلپذیر، دو فانوس لنگرگاه با اندازه‌های مختلف را کنار شومینه سرپوشیده قرار دهید. می‌توانید دو شمع استوانه‌ای  را درون محفظه فانوس بزرگ‌تر قرار دهید. یک بالش راه‌راه آبی و سفید در سبد حصیری کنار شومینه، رنگ‌های لامپ‌ها را بازتاب می‌دهد، و یک گیاه یشم کوچک گلدانی، جلوه سبز خاصی به این قاب می‌دهد.

۴. فانوس محافظان شجره خانوادگی

۴. فانوس محافظان شجره خانوادگی 

قهوه‌ای‌ رنگ غالب در این چیدمان است. روی یک کنسول ساده و دارای کشو، آینه‌ای با قاب چوبی قرار گرفته است و در طرفین این آینه، دو فانوس بزرگ آویزان شده است. برای حفظ اصل پیوستگی، بهتر است شمع‌های استوانه‌ای در فانوس‌ها همانند سه شمع روی میز باشند که درون شمعدان چوبیِ حکاکی شده قرار گرفته‌اند. برای ایجاد جَوی زنده و شاداب، چند شاخه برگدار و یک مجسمه پرنده به این قاب اضافه کنید.

۵. فانوس‌های کریسمس

۵. فانوس‌ های کریسمس 

برای اینکه متفاوت باشید، دو فانوس کریسمس را با مجموعه‌ای از توپ‌های کریسمس رنگارنگ پر کنید آنها را بیرون درب ورودی قرار دهید تا با شادی از مهمانان برای جشن گرفتن این فصل استقبال کنید. بالای فانوس‌ها را با توت‌های قرمز و شاخ‌وبرگ کاج و اکالیپتوس تزیین کنید و همه را پاپیون‌های خال‌خالی گره بزنید.

۶. فانوس استقبال

۶. فانوس استقبال 

ایوان جلوی خود را با دو نوع فانوس، مهمان‌نواز کنید. دو فانوس بزرگ  را که داخلشان شمعدان برقی است بالای صندلی‌های حصیری قرار دهید و دو فانوس کوچک‌تر با رنگ سفید را که شمع‌های استوانه‌ای سفید را در خود جای‌داده‌اند، روی کف چوبی و در کنار یکی از ستون‌های ایوان قرار دهید. یک ترفند این است که رنگ لامپ‌ها در بالشتک‌های صندلی، چهارچوب پنجره‌ها و درها و ستون‌ها تکرار شود.

۷.  فانوس‌های روشنِ پلکان

۷.  فانوس‌ های روشنِ پلکان 

چند فانوس کوچک با مشبک‌های فلزی خیره‌کننده و ظریف جمع‌آوری کنید و آنها را به‌صورت مرتب روی پله‌های مشکی قرار دهید. فانوس‌ها نه‌تنها حسی جنوبی دارند، بلکه نور و سایه‌های زیبایی را روی بخش عمودی و سفید پله می‌اندازند. این چیدمان نه‌تنها پله‌ها را از حالت معمولی در میاورد بلکه مسیر را برای مهمانان روشن می‌کند.

۸. فانوس معدن

۸. فانوس معدن 

اگر یک فانوس سیاه و زمخت دارید که برای معدنچی زغال‌سنگ مناسب است و نمی‌دانید با آن چه‌کار کنید، این روش را امتحان کنید:  فانوس را با شمع‌های سفید و شاخ‌وبرگ‌های همیشه بهار بیارایید و با مخروط‌های ریز و شاخه‌های درخت سرخک، تلطیف کنید. این چیدمان را در یک دیگ سیاه قرار دهید و با توپ بزرگ و قرمز کریسمس، به آن تنوع رنگی دهید.

۹. فانوس کریسمس روی دیوار شومینه

۹. فانوس کریسمس روی دیوار شومینه 

فانوس‌ها در تزیینات عید نباید پر زرق و برق باشند. دو فانوس را در دو طرف دیوار شومینه و آیینه‌ای گرد قرار دهید و درون هر فانوس، شمعی ساده بگذارید تا با نور ستارهٔ وسط دیواره شومینه تضاد داشته باشد. رقیب این ستاره درخشان، مجموعه ستاره‌های درون شومینه هستند. کم نوری فانوس‌ها، به این قاب تعادل می‌دهد.

۱۰. دو فانوس معلق در زمان

۱۰. دو فانوس معلق در زمان 

دو فانوس سیاه و آهنی را در کنار هم روی قلاب‌های یکسان و متصل به براکت‌های چوبی، به دیوار آویزان کنید. برای زیبایی بیشتر، فانوس‌های طرح اسپانیایی خریدار کنید (به‌خاطر طرح‌های فلزی رو در و شیشه‌های فانوس) و قلاب‌هایی تهیه کنید که در عین سادگی، محکم هستند. در هر فانوس یک شمع ساده قرار دهید.

۱۱. فانوس گرگ‌ومیش

۱۱. فانوس گرگ‌ و میش 

اگر هوس دارید یک گوشه دنج و پر نور برای مطالعه یا استراحت داشته باشد، یک فانوس کوچک اما پر زرق و برق را در گوشه بالایی آویزان کنید و به این قاب لامپ‌های حبابی ساده، یک چراغ آویزان به شکل قفس یا سبد پرنده و مجموعه‌ای از شمع‌ها در شیشه‌های زیبا  اضافه کنید. این مجموعه، محیطی دنج و منحصربه‌فرد برای شما به ارمغان می‌آورد.

۱۲. برج فانوس

۱۲. برج فانوس 

اگر یک میز کنسول ساده دارید که در قسمت کم رفت‌وآمد خانه قرار گرفته است، آن را با یک فانوس باشکوه و مجموعه‌ای از اشیا با رنگ‌های خنثی بپوشانید. یک میز را وارونه کنید، پایه‌هایش را اره کنید و به دیوار بچسبانید. روی آن، تاج گل‌وگیاه قرار دهید. روی کنسول نیز، یک لامپ، یک سبد روانداز و یک جعبه ابزار فلزی قدیمی که با گیاهان پر شده قرار دهید.

۱۳. فانوس کدو تنبل

۱۳. فانوس کدو تنبل 

فراموش نکنید که فانوس‌های خود را برای روز شکرگزاری (یکی از عیدهای مسیحیان) تغییر کاربری دهید. به‌جای شمع، آنها را با مجموعه‌ای از کدو تنبل‌های ریز و کدو حلوایی پر کنید و آنها را در مرکزی میز بوفه خود در فضای باز قرار دهید. چند کدو تنبل‌های کوچک دیگر و شاخ‌وبرگ توت قرمز که در اطراف فانوس چیده شده‌اند، فضا را شاد و باطراوت می‌کنند.

۱۴. فانوس ستاره‌ی آرزوها

۱۴. فانوس ستاره‌ ی آرزوها 

درهم‌تنیدگی چراغ‌های ریسه‌ای، دو فانوس را به دکوراسیونی عالی برای تعطیلات یا هر مناسبت خاصی تبدیل می‌کند. این چراغ‌ها قاب فلزی (برنجی یا طلایی) فانوس‌ها را درخشان می‌کنند. برای متعادل کردن حالت عمودی لامپ‌ها، دو جعبه پر از چراغ‌های ریسه‌ای به این قاب اضافه کنید. سطحی را که همه این فانوس‌های روی آن ایستاده‌اند جلا دهید تا درخشندگی نورها منعکس شود.

۱۵. گلدان فانوسی

۱۵. گلدان فانوسی 

از یک فانوس جادار برای نگهداری گلدان سفالیِ گل اطلسی بنفش استفاده کنید. در فانوس را باز بگذارید تا هوا گردش کند و شاخه‌های گیاه کمی بیرون بریزد. وقتی آن را روی زمین در کنار یک بالش با طرحی شاد قرار می‌دهید، این قاب به نقطه کانونی اتاق تبدیل می‌شود.

۱۶. لالایی فانوس‌ها در اتاق نشیمن

۱۶. لالایی فانوس‌ها در اتاق نشیمن 

اگر می‌خواهید اتاق نشیمن شما با نورهای ملایمی که تقریباً در همه‌جا قرار گرفته‌اند بدرخشد، بگذارید منبع مقداری از این نور، فانوس‌هایی باشند که در نقاطی کلیدی قرار گرفته‌اند. نظرتان چیست دو فانوس در کنار درب طرح فرانسوی قرار بگیرند و یک فانوس بزرگ دیگر هم که داخلش یک شمع استوانه‌ای است، روی قالیچه‌ای از پشم گوسفند باشد؟ سایر منابع نور را در محفظه‌های شیشه‌ای، سبدها و لوله‌های فلزی صیقلی قرار دهید، به صورتی که نورشان از سطوح براق منعکس شود.

۱۷. شمع و خزه محصور در فانوس

۱۷. شمع و خزه محصور در فانوس 

داخل یک فانوس بزرگ با قاب چوبی سه شمع استوانه‌ای بدون چکه و در بستری از خزه قرار دهید. ظاهر نسبتاً روستایی فانوس، با لولاهای و چفت قدیمی درب، با سطح سنگی براق و گلدان‌های گل شیشه‌ای، تضادی زیبا دارد.

۱۸. فانوسی از بهشت

۱۸. فانوسی از بهشت 

فانوس را با یک دسته‌گل مراسم عروسی پر کنید. از گل رز، گل شقایق با گلبرگ‌های حاشیه‌دار، گیاه آستیلب سفید، یاسمن، شاخه‌های رزماری، شاخه‌های کوچک و حتی یک خوشه انگور یا هر گل مد نظرتان استفاده کنید. در فانوس را باز بگذارید تا روی میز پخش شوند.

۱۹. فانوس‌های مراکشی

۱۹. فانوس‌ های مراکشی 

برای القای حس یک مهمانی در باغی در شمال آفریقا، از فانوس‌های خیره‌کننده مراکشی که پانل‌های شیشه‌ای و قوسی، رویه‌های منحنی و حاشیه سوراخ‌سوراخ دارند، استفاده کنید. آنها را روی لبه یک طاقچه سنگی قرار دهید و کنارش شمع‌های داخل محفظه شیشه‌ای بگذارید. برای اینکه شیک‌تر شود، زیر آنها یک محفظه  مشبک و بالش‌های رنگارنگ قرار دهید.

۲۰.  سوسوهای نرم فانوس شومینه

۲۰.  سوسوهای نرم فانوس شومینه 

لبه شومینه مکانی عالی برای قرار دادن فانوس است. در این عکس، در کنار فانوس، شمعدانی بلند چوبی و یک تندیس بیضی با شمعی استوانه‌ای در آن وجود دارد. داخل فانوس نیز مجموعه‌ای از شمع‌های استوانه‌ای با اندازه‌های مختلف قرار گرفته است.

۲۱. فانوس فصل برداشت محصول

۲۱. فانوس فصل برداشت محصول 

در پاییز امسال، از فانوس فصل برداشت محصول استفاده کنید تا به شما نوید محصولی فراوان بدهد. آن را با کدوهای کوچک و یک خوشه گندم که با یک روبان بسته شده پر کنید. یک سبد حصیری (برای سیب یا کدوهای کوچک پاییزی) را به آن تکیه دهید و  سنجابی سرامیکی را در نزدیکی آن قرار دهید.

۲۲. فانوس خرگوش کوچولو

۲۲. فانوس خرگوش کوچولو 

به‌جای سبد عید پاک (بزرگداشت‌ رستاخيز حضرت عيسى) ‌، چند فانوس را به رنگ سفید خالص رنگ کنید و یک خرگوش خاکستری را روی تختی از نی قرار دهید. دسته‌های هویج کاغذی را به بالای فانوس‌ها و دور از دسترس خرگوش‌ها ببندید. یک پارچ سفید را پر از چوب بید کنید (نمادی از پایان فصل بهار).

۲۳. شعله‌ای کوچک در قلب فانوس

۲۳. شعله‌ ای کوچک در قلب فانوس 

هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شما نمی‌توانید یک مهمانی در فضای باز حتی در اواسط زمستان برگزار کنید. بعلاوه، یک فانوس خاکستری کوچک، این مهمانی زمستانی را شادتر هم می‌کند. یک شمع را داخل آن قرار دهید و چراغ را با یک قلب نمدی خاکستری دست‌دوز که با یک روبان قرمز و سفید شطرنجی بسته شده تزئین کنید. در کنار آن، شمعی کوچک داخل شیشهٔ دردار و دهان‌ گشاد، قرار دهید.

۲۴.  فانوس محافظ میوه‌های زمستان

۲۴.  فانوس محافظ میوه‌ های زمستان 

برای اینکه فانوستان ظاهری عارفانه داشته باشد (برخلاف ظاهری بزمی)،  تندیس کودکی متفکر را که سبدی پر از برگه‌های سوزنی کاج و توت‌های قرمز در بغل دارد، داخل فانوس قرار دهید و آن را بیرون از خانه آویزان کنید. شاخ‌وبرگ‌هایی از مخروط‌های کوچک کاج اضافه کنید تا فلز فانوس و بتن مجسمه تلطیف شود.

۲۵.  فانوس کاشانه ما

۲۵.  فانوس کاشانه ما 

اگر فانوس غیرعادی اما زیبا دارید، آن را در مرکز میز قرار دهید. روی پارچه سفید قلاب‌بافی شده این میز، زیربشقابی‌های شبیه به خزه قرار داده شده است. برای بازتاب تِم میز، فانوس را با توپ‌های خزه پر کنید. از بچه‌ها بخواهید، توپ‌های خزه‌ای را با شما درست کنند. ظروف آبی فیروزه‌ای را روی میز قرار دهید تا با طیف رنگی سفید و سبز میز همخوانی داشته باشد.

۲۶. فانوس خانه مادربزرگ

۲۶. فانوس خانه مادربزرگ 

برای برجسته‌کردن زیبایی‌های خانه خود، یک فانوس را روی دسته‌ای از کتاب‌های قدیمی قرار دهید، یکی از آن‌ها را از دیوار آویزان کنید و یکی را روی میز یا طاقچه بالای شومینه قرار دهید. شمع‌های کوچک و ارکیده‌های سفید زیبا را در بزرگ‌ترین فانوس قرار دهید، شمع‌های استوانه‌ای، ارکیده و صدف‌های دریایی را در فانوس روی میز قرار دهید و در کوچک‌ترین فانوس یک سطل فلزی آبی و سنگ شیطان بچینید.

۲۷. فانوسی از گل‌‌های رز

۲۷. فانوسی از گل‌ های رز 

برای جشن عروسی یا مهمانی در فضای باز این فانوس‌ها را با طناب‌هایی محکم از شاخه‌های محکم یک درخت آویزان کنید. دانش خود را در مورد گره‌ها تقویت کنید. در هر فانوس یک شمع قرار دهید و با چیدمان‌هایی از گل رز قرمز و صورتی  آنها را تزئین کنید. در طول روز ظاهر فانوس‌ها، زیباست اما وقتی شب می‌شود، ترکیب فانوس‌ها و گل‌های رز، بسیار رمانتیک می‌شود.

۲۸.  فانوس کنار پنجره

۲۸.  فانوس کنار پنجره 

بیش از یک راه برای نورپردازی با فانوس وجود دارد. از فانوس‌های سفید و روشن استفاده کنید و آنها را در یک پنجره آفتاب‌گیر قرار دهید. در ابتدا، گل ژیپسوفیلا را درون فانوس قرار دهید تا با تابیدن نور خورشید در آن، ویترینی درخشان داشته باشید. در فانوس دوم، یک شمع روشن کنید.

                             


بهترین و نزدیکترین فروش لوازم تزیینی در تهران را در بیزاَپ پیدا کنید!

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است