لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

قبل و بعد طراحی و دکوراسیون یک آشپزخانه 9 متری

تاریخ انتشار : 1401/04/20نویسنده: ثمین آقا بالاییزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 838

چیدمان بهبودیافته و کابینت‌ها و لوازم سفیدرنگ، طراحی زیبا و کاربردی را در یک فضای جمع‌وجور ایجاد می‌کند.

از لحظه‌ای که این صاحب‌خانه در مینه سوتا چهار سال پیش به خانه شهری خود در سال 1980 نقل‌مکان کرد، رویای بازسازی آشپزخانه تنگ 8 متر مربع را آغاز کرد. کابینت‌های بلوطی تیره ظاهری سنگین به فضا می‌بخشید. دیوارهای غیر ساختاری یک پوسته غیرعملی در اطراف اتاق ایجاد کرده‌اند؛ و ظرف‌شویی گوشه‌ای جایی برای ماشین ظرف‌شویی باقی نمی‌گذارد.

بازنشسته اخیر که با دوست‌پسرش در خانه شهری زندگی می‌کند، نمی‌خواست پولی را هدر دهد که در غیر این صورت می‌توانست برای سال‌های بازنشستگی خود استفاده کند. او برای کمک به افزایش بودجه خود و تمرکز بر تصمیمات طراحی با تأثیر بالا که آشپزخانه رویاهای او را می‌سازد، طراح جولین جانسون را استخدام کرد. آن‌ها کابینت‌ها و دیوارهای غیر سازه‌ای را برداشتند و چیدمان را تغییر دادند که 1متر مربع به فضا اضافه کرد. کابینت‌ها و وسایل کاملاً سفید و سخت‌افزار برنجی و مدها سبکی تازه به آشپزخانه جدید کاربردی می‌دهند.

بیشتر بخوانید:  آشپزخانه ی رویایی در سال 2021

آشپزخانه در یک نگاه 

آشپزخانه در یک نگاه

 چه کسی اینجا زندگی می‌کند: یک فرد تازه بازنشسته شده و دوست‌پسرش

 مکان: پلیموث، مینه سوتا

اندازه: 8.7 مترمربع

طراح: جولین جانسون، صاحب آشپزخانه و حمام سازی کریستال

وضعیت قبلی: یک سازه صدفی مانند که تا سقف امتداد نداشت، آشپزخانه سابق را احاطه و آن را از اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن جدا کرده است. صاحب‌خانه تقریباً از همه‌چیز داخل آشپزخانه نیز خوشش نمی‌آمد؛ کابینت‌های چوبی تیره، رومیزی‌های لمینت، دیوار برجسته آینه‌ای، کف کاشی‌های وینیل فرسوده. ظرف‌شویی گوشه‌ای و شبه‌جزیره کوتاه جایی برای ماشین ظرف‌شویی باقی نگذاشته و مساحت نسبتاً تنگ 8 متر مربع را ایجاد کرده است.

وضعیت بعدی 

وضعیت جدید: جانسون دو دیوار اطراف آشپزخانه را برداشت و شبه‌جزیره را گسترش داد تا سطح کار بیشتری، فضایی برای صندلی پیشخوان و مکانی برای ماشین ظرف‌شویی اضافه کند. این امر اندازه آشپزخانه را با 1 متر مربع افزایش داد و به 9 مترمربع رسید. جانسون می‌گوید:

یک دیوار باید باقی می‌ماند زیرا دریچه لوله‌کشی را در خود جای‌داده بود. چند متر مربع اضافی برای آشپزخانه از اتاق غذاخوری آمد.

کابینت‌های سفید، میزها و لوازم‌خانگی به فضای جمع‌وجور حسی سبک و مطبوع می‌بخشد. جانسون کابینت را یک دهم متر مربع بالاتر از قبل، به 0.7 متر مربع افزایش داد تا فضای ذخیره‌سازی بیشتر و ظاهری بلندتر داشته باشد. روکش برنز عسلی شیر آب و کابینت و سخت‌افزار دستگاه درخشندگی گرمی به آن می‌بخشد.

آشپزخانه 

آشپزخانه قبل از تغییر 

جانسون، برد و ماکروویو را در یک مکان نگه داشت تا هزینه‌ها را کاهش دهد. میزهای کوارتز سفید دارای رگه‌های خاکستری هستند که با رنگ دیوار خاکستری گرم بالای کابینت‌ها هماهنگ است. کاشی‌های پشت کابینت آشپزخانه موزاییکی از سنگ مرمر سفید، شیشه و کاشی صدفی مروارید است. جانسون می‌گوید: این کار همه‌چیز را باهم هماهنگ می‌کند و بافت و الگوی خاصی به ارمغان می‌آورد.

کف‌ها تخته‌هایی به عرض 5 اینچ از کاشی‌های وینیل لوکس‌اند که شبیه چوب هستند.

 

وضعیت قبلی: ظرف‌شویی گوشه‌ای سابق فضای کار کاربردی کمی در دو طرف داشت. این عکس همچنین پانل‌های آینه‌ای را نشان می‌دهد که دیوارهای بالای ظرف‌شویی را برجسته می‌کنند.

بازسازی آشپزخانه 

وضعیت جدید: ظرف‌شویی سفید دو لگنه جدید قسمت زیرین در شبه‌جزیره بزرگ قرار دارد و مشرف به اتاق غذاخوری است و گوشه را برای ذخیره‌سازی بیشتر آزاد می‌کند. جانسون می‌گوید ظرف‌شویی زیرین تقریباً نصف یک ظرف‌شویی به سبک خانه‌های کشاورزی هزینه دارد. سه قفسه باز در قسمت بالایی کابینت مکانی را برای صاحب‌خانه فراهم می‌کند تا قطعات تزئینی آبی کبالتی موردعلاقه خود را به نمایش بگذارد.

آشپزخانه جدید 

یک ماشین ظرف‌شویی سفید جدید در سمت چپ ظرف‌شویی قرار دارد. یک کابینت باریک (که نشان داده نشده است) در سمت چپ ماشین ظرف‌شویی یک پله تاشو مفید را در خود جای می‌دهد که صاحب‌خانه از آن برای رسیدن به قفسه‌های بالای کابینت‌های بالایی استفاده می‌کند. چراغ‌های زیر کابینت روی قسمت‌های تاریک به روشن کردن مناطق کار کمک می‌کنند.

آشپزخانه جدید 

یک کابینت با درهای جلویی شیشه‌ای به صاحب‌خانه این امکان را می‌دهد تا گیلاس‌های آبی و ظروف Dansk اسکاندیناویایی آبی و سفید خود را ذخیره و نمایش دهد.

صاحب‌خانه این ایده را داشت که دو کشوی آشغال در زیر کابینت قرار دهد تا قلم، کاغذ، باتری، تمبر و نوار در آن ذخیره کند. سمت چپ، یک گاراژ لوازم‌خانگی یک توستر، یک غذا ساز، تخته‌های برش و یک درب بازکن برقی را در خود جای‌داده است.

 

صاحب‌خانه یخچال سفید را در یک حراجی در فروشگاه لوازم‌خانگی محلی خود در تعطیلات پیدا کرد. خریدهای مقرون‌به‌صرفه و تصمیمات طراحی هوشمندانه جانسون به او کمک کرد تا آشپزخانه‌ای کاربردی‌تر و شیک‌تر در یک چیدمان فشرده ایجاد کند. جانسون می‌گوید:

اگر چیزی موردعلاقه من بود، این بود که آن دیوارها را پایین بیاورم و به اتاق نشیمن بازکنم. از زمانی که این آشپزخانه را تمام کردیم برای شام آنجا بودم و این برایم لذت‌بخش بود.


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است