لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

قبل و بعد یک کمد فوق العاده شیک، کوچک و جادار

تاریخ انتشار : 1401/05/04نویسنده: مسعود سلجوقیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 513

با یک لایه‌ تازه‌ی خاکستری کمد را به اداره تبدیل کنید!

مانند بسیاری از ما، وبلاگ‌نویس و مادر دو فرزند دنای فریهوف، مجبور بود در طول دوره کرونا با شریک زندگی‌اش که کار دفترش را از خانه انجام می‌داد، زندگی کند. کارهای دفتر شوهرش سیکمون در اوایل سال 2020، زمانی که آن‌ها فکر کردند وضعیت جدید کاری او موقتی خواهد بود، از خانه انجام می‌شد.

بیشتر بخوانید:   بهترین رنگ برای دفتر کار در فنگ شویی

دنای می‌گوید: "اکنون نزدیک  به دو سال است که خانه به محل کار و زندگی تبدیل شده است و انگار پایانی برای آن وجود ندارد. مشخص است که شوهرم به فضایی بزرگ‌تر و دائمی برای کار نیاز دارد".

دنای در فضایی که کم‌تر از آن استفاده شده‌ بود، پتانسیل بالقوه‌ای را دید، و یک اتاقک، یک کمد اداری با لایه تازه‌ای از خاکستری ایجاد کرد.

بازسازی خانه 

قبل از بازسازی، این یک فضای غیرقابل‌استفاده  برای خانواده آن‌ها بود. او می‌گوید:

«این یک کمد بسیار نامرتب و به‌هم‌ریخته بود. او با پاک‌کردن آن و اضافه‌ کردن یک میز دیوار‌  به دیوار، بیشترین استفاده را از یک فضای 2متری برد.»

یک چراغ سقفی بدون‌ سیم به پیش‌خوان کمک می‌کند تا به‌عنوان یک میز کار کند. آیا به ایجاد کمد  اداره  خود فکر می‌کنید؟ دنای ما را در شناسایی چالش‌ها، فرصت‌ها و یادگیری درس‌های آموخته‌شده از این پروژه صرفه‌جویی در فضا راهنمایی می‌کند.

بازسازی خانه 

هم‌خوانی را با رنگ تنظیم کنید.

اگرچه دنای یک ایده‌ی خاص داشت، اما شوهرش سیکمون در اوایل  آن را درک نکرد. او می‌گوید:

"بسیار چالش‌برانگیز بود که موافقت شوهرم را برای پیاده‌سازی ایده‌ام برای ساختن یک میز اداری بگیرم.»

برای حل این مشکل، او از ایده‌های او  نیز برای ایجاد فضای کاری مشترک استفاده کرد. دنای می‌گوید:

«از‌آنجا‌که او قرار بود کاربر اصلی فضا باشد، می‌خواستم سلیقه او را در نظر بگیرم.  ما رنگی را انتخاب کردیم که او 40 ساعت در هفته از تماشای آن لذت می‌برد.»

بازسازی خانه 

آن‌ها یک رنگ متمایل به خاکستری را برای دیوار می‌خواستند، اما یافتن رنگ دقیق یک چالش بود. من چندین نمونه از رنگ‌های آبی و خاکستری را با رنگ‌های مختلف سفارش دادم و آن‌ها را برای چند روز داخل کمد گذاشتیم تا ببینیم در ساعات مختلف روز چگونه به نظر می‌رسند. ازآنجایی‌که فضا تا حدودی محصور است، دیدن این‌که چقدر رنگ‌ها در داخل طاقچه کوچک با بیرون در دیوارهای اطراف متفاوت به نظر می‌رسند شگفت‌انگیز بود. در پایان، آن‌ها بر روی رنگ گرییش، خاکستری-سبز ملایم که حسی سبک و مطبوع به فضا می‌بخشد، توافق کردند.

دنای می‌گوید: «رنگ به او اجازه می‌دهد تا حقیقت مبتکر خودش باشد».

منحصربه‌فرد بودن را به کمد / اداره  خود اضافه کنید.

 

دنای به‌جای این‌که تحت تأثیر آرایش معماری خانه، سبک اواخر دهه 1960 قرار گیرد، بیشتر از روش‌های بی‌شماری الهام گرفت که می‌توانست به فضای داخلی مینیمال اواسط قرن را  بیفزاید. این شامل افزودن بافت‌های دیوار و پیشخوان، مانند تخته‌های مهره عمودی و رومیزی مرمری بود که فضایی ساکت‌تر و سازمان‌یافته‌تر را فراهم می‌کرد. سبدهای حصیری جذابیت و فضای ذخیره‌سازی را افزایش می‌دهند، درحالی‌که ویژگی شخصی از عکس‌های قاب‌دار گرفته تا گل‌های تازه، فضای کار را گرم می‌کند.

انجام‌دادن کار را کامل می‌کند

ریشه‌های ویژگی دنای که خودش کارها را انجام می‌دهد، عمیق‌تر از این حرف‌هاست. او سال‌ها شاهد هنرنمایی والدینش در تزئین و بازسازی مبلمان بود. هنگامی‌که او و همسرش خانه خود را خریدند، پروژه‌های انجام کارها به‌وسیله‌ی خودشان تبدیل به یک امر خانوادگی شد. دنای می‌گوید:

« پدرم هر آخر هفته با یک جعبه صورتی پر از دونات در خانه ما حاضر می‌شد و آنچه را که می‌دانست به ما یاد می‌داد و هر سه باهم  کار کاشی‌ها، فرش‌ها، درها و تزئینات را انجام می‌دادیم.»

بااین‌حال، او همیشه این‌قدر شجاع نبود که کاری را با چنین ایده‌پردازی انجام دهد. اولین پروژه بزرگی که آن‌ها در خانه خود شروع کردند، چیدن کاشی‌های قدیمی کف برای جایگزینی آن‌ها با لمینت بود که تقریباً با ریختن اشک به پایان رسید. او به یاد می‌آورد:

«من آماده بودم کسی را استخدام کنم تا بقیه کارها را انجام دهد، اما پدر و شوهرم مرا منصرف کردند و مدت کوتاهی بعد کار را تمام کردیم. آن‌ها پروژه را به‌تنهایی ادامه دادند تا اینکه به پایان رسید. ما با انجام آن پروژه چیزهای زیادی یاد گرفتیم و اعتمادبه‌نفس زیادی به‌دست آوردیم. من هنوز خیلی مفتخرم که خودمان آن کف‌ها را چیدیم، اما احتمالاً هرگز با میل به انجام مجدد آن موافقت نخواهم کرد.»

او می‌خندد.

از زوایای مختلف نگاه کنید

 

کمد / اداره، تنها فضایی نیست که  خانواده ما با خلاقیت خود آن‌را تغییر داده است. ما یک گوشه را به مهدکودک تبدیل کرده‌ایم و از گاراژ خود به‌عنوان اتاق بازی استفاده می‌کنیم. خانه ما درمجموع بسیار بهتر عمل می‌کند، زیرا ما از فضاهایی استفاده می‌کنیم که بهترین کاربرد را برای خانواده ما داشته باشد و لزوماً آن‌طورکه در نظر گرفته‌شده‌بود کار نمی‌کند.

توصیه دنای به سایر افراد این است که از یک زاویه به قضایا نگاه نکنند. او می‌گوید:

«بزرگ‌ترین توصیه‌ای که می‌توانم داشته باشم برای افرادی که به تغییر یک قسمت غیرمنتظره از خانه‌شان فکر می‌کنند این‌است که پتانسیل یک فضا را فقط به‌این‌دلیل‌که به‌عنوان یک عملکرد خاص برچسب‌گذاری شده است محدود نکنند. یک کمد نباید فقط یک کمد باشد، می‌تواند هر چیزی باشد که شما نیاز دارید.»


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است