لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

ترفندهای بزرگتر نشان دادن حمام کوچک خانه؛ قسمت اول

تاریخ انتشار : 1401/05/08نویسنده: مسعود سلجوقیزمان مطالعه: 7 دقیقهنظر: 0بازدید: 530

حمام‌های کوچک می‌توانند فوق‌العاده جذاب باشند. مگر اینکه برای شما فقط به‌عنوان یک دستشویی کوچک باشد و هدف دیگری از آن بجز شستن دست‌ها قبل‌از شام نداشته باشید. البته طراحی یک حمام کوچک می‌تواند دشوار باشد. حوله‌های تمیز کجا قرار می‌گیرند؟ قلاب برای حوله‌های خیس چطور؟ و چه‌مقدار از فضا را می‌توان برای دوش یا حمام اختصاص داد؟ اگر به‌درستی انجام شود، یک حمام کوچک می‌تواند یک مطالعه موردی مناسب در خصوص سادگی هوشمندانه باشد. اجازه ندهید فضای محدود شما را از زندگی بزرگ باز دارد!

قبل از اینکه دست‌به‌کار شوید و با یک واسطه تماس بگیرید تا شما را در یافتن یک مکان جدید کمک کند، راه‌حل‌های ذخیره­سازی، برنامه‌های مربوط به کف اتاق، پنجره و راه‌حل‌های سبک دیگر که در  زیر آمده‌اند را در نظر بگیرید که به حمام کوچک شما کمک می‌کند تا به‌خوبی یک حمام بزرگ به نظر برسد (و به‌خوبی قابل‌استفاده باشد) هر اینچ را حساب کنید و فراموش کنید که حمام شما چقدر کوچک است. برای سؤالات متداول طراحی بیشتر به انتهای مقاله بروید! 

بیشتر بخوانید:  6 ترند طراحی حمام در سال ۲۰۲۲

یک گالری از آینه‌ها را آویزان کنید

 این مجموعه از آینه‌های قدیمی در خانه‌ای در بوستون که توسط سلیسیا کاساگرانده انجام شده است، علاوه بر جذابیت فوق‌العاده، یک راه‌حل عالی برای فضای ‌کوچک نیز است: آینه‌ها نور خورشید را به هر گوشه و کنار اتاق انعکاس می‌دهند. با رنگ‌آمیزی قاب‌ها به رنگ مشکی فارو و بال، صاحب‌خانه مجموعه‌­ی عجیب‌وغریبی را با هم یکجا کرده تا در یک فضای کوچک احساس نظم و انسجام بیشتری را تجربه کند.

پوشش دیوار توسط: خانم وارد، گرو.

یک گالری از آینه‌ ها را آویزان کنید 

از وان جمع‌وجور استفاده کنید

 دلیا کنزا، طراح حمام کوچکی که او برای مشتریان در بروکلین بازسازی کرده است، می‌گوید:"حمام واقعاً طولانی و باریک است، بنابراین من را مجبور کرد که وان حمام مناسب واقعی را پیدا کنم تا در آن جا شود."

او اطراف وان حمام قبلی را به نمایش گذاشت که سانتی‌مترهای ارزشمندی را هدر داده و آن را با یک وان مناسب روی یک سکوی مرتفع جایگزین کرد.

از وان جمع‌ وجور استفاده کنید 

مدهای گرافیکی را انتخاب کنید

 یک کاشی مواج متضاد استفاده‌شده در کف که از کنار یک وان ساخته‌شده شروع می‌شود، چندین سطح را در این حمام بازیگر هلندی کراسیا وان هوتین در آمستردام، با استفاده از آتلیار ان.دی. به ‌هم وصل می‌کند. یک حوله گرم‌کن قرمز روشن تقریباً فضای چندانی را اشغال نمی‌کند، بلکه مزیت‌های ذخیره‌سازی و راحتی را به همراه دارد.

مدهای گرافیکی را انتخاب کنید 

یک ورودی ایجاد کنید

 طراح ستاره "HGTV" برای حمامی خارج از اتاق‌خواب اصلی در اتاق آلیسون ویکتوریا در آتلانتا، ترجیح داد اصلاً درب‌ها را استفاده نکند. در عوض، وی یک قاب برنزی جامد مربوط به یک آسانسور قدیمی را نصب کرد و از تم طلایی با دیوارپوش پارچه‌ای فیلیپ جفریس که توسط دست و با طلای 24 عیار نقاشی شده بود، استفاده کرد.

یک ورودی ایجاد کنید 

یک نورگیر به حمام کوچک خود اضافه کنید

خوب، اگر حمام کوچک شما هیچ فضایی برای پنجره ندارد، در مورد نصب نورگیر چطور؟ استودیو دیا یک کریستالیت را انتخاب کرد که اجازه‌ی ورود نور طبیعی به فضای حمام را می‌‌دهد و درعین‌حال حریم خصوصی را نیز حفظ می‌کند.

یک نورگیر به حمام کوچک خود اضافه کنید 

هنرمندانه عمل کنید

 اندرو براون، طراح این حمام کوچک اما رؤیایی، می‌گوید: "می‌خواستم آن را مانند جعبه جواهر نشان دهم"

براون با ویژگی‌های طلایی برجسته،  بافت‌های زیبا و الگوهای فراوان، ثابت می‌کند که ظاهر برجسته به داشتن یک بوم بزرگ نقاشی برای انجام یک کار زیبا متکی نیست.

هنرمندانه عمل کنید 

از روشویی استفاده کنید

 رنگ قرمز تیره، کاشی‌های گرافیکی خیره‌کننده و آویز مدرن، هرکدام به این حمام کوچک (در یک خانه درختی خنک در سیاتل) که توسط اندی بیرز  از شرکت اوره ستدیو طراحی شده است، شخصیت می‌بخشد. کشوهای جادار زیر روشویی شناور نیز به مرتب نگه‌داشتن وسایل کمک می‌کنند و از هر سانتی‌متر  فضا حداکثر استفاده را می‌کنند.

از روشویی استفاده کنید 

حمام را با یک درب مخفی کنید

میشل ال موربی، طراح این دستشویی می‌گوید: «من بسیاری از معماهای قتل‌ها را تماشا کردم و می‌دانستم که یک درب مخفی نیاز دارم».

پنهان کردن هر اتاقی پشت درب مورفی (هرچقدر هم که کوچک باشد)، مطمئناً آن را به هیجان‌انگیزترین مکان در خانه تبدیل می‌کند.

حمام را با یک درب مخفی کنید 

درب‌های چرخشی را تعویض کنید

 طراح این خانه آقای ژای ژو،  می‌گوید: "همه‌‌چیز به‌نوعی مثل نور شمع به نظر می‌رسد"

دستشویی ظریف نیز از این قاعده مستثنا نیست. نور محیطی درخششی ملایم ساطع می‌کند، روکش‌‌های چوبی گرما ساطع می‌کنند و کاغذدیواری سبز گل‌دار کل اتاق را زنده می‌کند. این عناصر با هم یک اثر پیوسته دارند. تعویض لولاها و نصب درهای جیبی که به‌صورت کشویی از کناره‌ها عمل کرده و در داخل محفظه‌ی مخصوص خود قرار می‌گیرند - چه در ورودی و چه روی محفظه کمد - باعث صرفه‌جویی در فضای قابل‌استفاده در یک حمام کوچک می‌شود.

درب‌ های چرخشی را تعویض کنید 

تنوع رنگ کمتری استفاده کنید

الیزابت کوپر، طراح داخلی، رگه‌های آبی غنی در سطوح مرمر را با رنگ آبی کم‌رنگ روی درهای کابینت به نمایش گذاشته است. ناتمام نگه‌داشتن قسمتی از دیوار یک اثر آرام‌بخش ایجاد کرده و کمک می‌کند تا فضاهای کوچک احساس دلباز بودن را انتقال دهند.

تنوع رنگ کمتری استفاده کنید 

مواد را با هم مخلوط کنید تا جذاب بماند

 این حمام متنوع که توسط کامرون شوابنتون در دهه 1770 در یک اقامتگاه چارلستون طراحی شده است، یکپارچگی تاریخ خانه را با پایه‌های چوبی روستایی حفظ کرده، اما با ترکیب مواد مدرن‌تر، مانند سنگ مرمر مورداستفاده در حمام، ظاهری مدرن و جلادار پیدا می‌کند. عناصری به سبک روستایی برای یک حمام جذاب و با اندازه متوسط که توسط سنگ مرمر سفید روشن شده است، عالی هستند.

مواد را با هم مخلوط کنید تا جذاب بماند 

فقط چیزهایی که دوست دارید را نگه‌دارید

 شرکت طراحی خانه ای.پی. این حمام را با نصب یک قفسه‌ی باریک روی سینک برای نگهداری لوازم ضروری کوچک مانند محصولات مراقبت از پوست، گوش پاک‌کن ‌پنبه‌ای و غیره بهسازی کرده است.  اقلامی با بسته‌بندی زیبا انتخاب کنید تا دیگر نیازی به پنهان کردن آن‌ها نداشته باشید.

فقط چیزهایی که دوست دارید را نگه‌ دارید 

کابینت‌ها را درون دیوار قرار دهید

فضای ذخیره‌سازی داخلی را با یک محفظه‌ی محکم که در دیوار پنهان شده‌ است، خاص کنید تا فضای بصری کمتری را اشغال کند. این حمام کاملاً سفید که توسط آدام لسکینن طراحی شده است یک نمونه‌ی عالی است.

کابینت‌ ها را درون دیوار قرار دهید 

از توالت به‌عنوان یک سطح استفاده کنید

 این حمام برجسته و خاص که توسط رابین هنری طراحی شده است ثابت می‌کند که استفاده از توالت به‌عنوان سطح اضافی برای قراردادن لوازم حمام هیچ اشکالی ندارد. چگونه می‌توان ظاهر آن را مرتب حفظ کرد؟ قفسه‌های باز را فراموش کنید و اجازه دهید دیوارهای پرجنب‌وجوش شفاف در کانون توجه باقی بمانند.

از توالت به‌ عنوان یک سطح استفاده کنید 

 یک نیمکت دوش خاص بسازید

حتی اگر حمام شما فقط فضایی برای یک دوش کوچک داشته باشد، بازهم می‌توانید آن را لوکس و جذاب کنید. به‌عنوان‌مثال، این مورد را در نظر بگیرید که توسط استودیوی طراحی رومانک طراحی شده است. کاشی‌های زلیژ آبی کوچک و محفظه شیشه‌ای و مشکی مات براق، ظاهری مدرن را ایجاد کرده و یک نیمکت شناور هم ارزش عملکردی را اضافه می‌کند.

 یک نیمکت دوش را خاص بسازید 

در استفاده از فضا صرفه‌جویی کنید

همه‌چیز در این حمام کوچک که توسط آقای دو کیهو طراحی شده است، هدفمند بوده و درعین‌حال  به حمام یک سبک تزئینی می‌بخشد. به‌عنوان‌مثال، حتی قلاب دیواری برای فضاهای کوچک مناسب است. اگر دقت کنید، خواهید دید که چندین شاخک چرخان برای حوله ‌دستی اضافی دارد؛ ما این طرح ساده مربوط به وایفر را دوست داریم.

در استفاده از فضا صرفه‌ جویی کنید 

از یک رنگ یا از مواد خاص استفاده کنید

در این حمام که توسط تامسی طراحی شده است، سطوح سنگی، حوله‌های راه‌‌راه کلاسیک، دیوارکوب و آینه گرد ثابت می‌کنند که مینیمالیسم می‌تواند جذاب باشد و ظرافت ساده و در مقیاس خاکستری دلیلی بر این است که اتخاذ رویکردی مینیمال می‌تواند به فضایی منحصربه‌فرد و جذاب بدون اینکه چشم را خسته کند، منجر شود.

از یک رنگ از مواد خاص استفاده کنید 

دستمال توالت را در سبد نگه دارید

دستمال توالت و سایر وسایل بهداشت شخصی را بهتر است در سبدها و سطل‌ها به‌صورت محتاطانه قرار داده  و سپس آن‌ها را به‌طور مرتب زیر سینک قرار دهید، همان‌طور که طراح شاری فرانسیس در اینجا انجام می‌دهد.

دستمال توالت را در سبد نگه دارید 

از یک آینه بزرگ استفاده کنید

آینه دیوار تا دیوار راهی تضمین‌شده برای ایجاد حس بزرگ‌بودن فضا است. این حمام که توسط الیزابت کوپر طراحی شده است، علیرغم عدم دریافت نور طبیعی کافی،  فضایی باز و مطبوع دارد. این امر به لطف طرح رنگ روشن و کاغذدیواری مناسب است.

از یک آینه بزرگ استفاده کنید 

 از نورپردازی مناسب استفاده کنید

 ویژگی برجسته‌ی این حمام جالب، استفاده از کاشی و رنگ است. اما در کنار ظاهر خوب، طراح این حمام آقای جونز نیز می‌داند که چگونه عملکرد را به حداکثر برساند. استفاده از آویز بزرگ به اندازه کافی کنتراست اضافه کرده و نور اتاق را پر می‌کند که این ویژگی برای یک حمام ضروری است (نورهای اضافی در قسمت سینک و آینه را نیز فراموش نکنید).

 از نورپردازی مناسب استفاده کنید 

پرده‌ها را هوشمندانه آویزان کنید

 پرده‌ای را امتحان کنید که بیشتر شبیه پرده باشد تا یک پرده حمام پلاستیکی و از دو طرف آن را آویزان کنید تا بتوانید در صورت تمایل آن‌ها را کنار بزنید. هیدی سایلر، یک پرده کتانی ملایم را جهت گرما بخشیدن به فضای خنک استفاده کرده است.

پرده‌ ها را هوشمندانه آویزان کنید 

از کابینت‌های زیادی بهره ببرید

 این روشویی پنهان در این حمام طراحی‌شده توسط گیل دیویس بسیار شگفت‌انگیز است. آینه نارنجی گرمای پرده‌ها و مد کاغذدیواری را می‌گیرد درحالی‌که کف کاشی‌های شاهی راه‌راه مکمل رنگ آبی است. این ترفند را در حمام خود اعمال کنید تا عملکرد آن را بدون گرفتگی بصری دو برابر کنید.

از کابینت‌ های زیادی بهره ببرید 

از کاشی به‌خوبی استفاده کنید

این حمام خیلی کوچک‌تر از یک حمام دیگر نیست، بااین‌حال هنوز هم برجسته و کاربردی به نظر می‌رسد. نکته‌کلیدی این است که از مواد ضد آب در همه‌جا استفاده کنید تا همه‌چیز بتواند خیس شود (یک زهکش مرکزی نیز ضروری است) و سپس سر دوش را عوض کنید و قفسه‌های حوله را روی دیوار محکم کنید.

از کاشی به‌ خوبی استفاده کنید 

از گالری زیاد استفاده کنید

 هیچ اتاقی برای استفاده از آثار هنری خیلی کوچک نیست. درواقع، گاهی اوقات فضاهای کوچک مکان مناسبی برای نمایش بعضی چیزها بر روی دیوارها هستند، زیرا فضای عمودی تنها چیزی است که شما برای نشان‌دادن سلیقه‌ی هنری خود نیاز دارید. ما عاشق آثار هنری مکتب التقاطی هستیم تا دیوارهای صورتی بچگانه‌ی دستشویی آیلانا میشل رالف. اگر به دنبال راهی برای بهبود مجموعه‌ی هنری و عکس‌های خانوادگی خود هستید، "قاب بریج"  یک منبع عالی است.

از گالری زیاد استفاده کنید 

از لبه‌های پنجره در حمام کوچک استفاده کنید

 در حمام دیگری که توسط آقای ژو طراحی شده است، تعادل و هماهنگی دقیقی بین سبک معاصر تمیز و ستون‌های 200 ساله خانه قرار گرفته‌اند. ژو، به‌جای شلوغ کردن دیوارها و کف با واحدهای قفسه‌بندی و انباری، به‌سادگی یک چاپ قاب‌شده را روی طاقچه‌ی پنجره تکیه داده و سپس یک گلدان کوچک اضافه کرده است.

از لبه‌ های پنجره در حمام کوچک استفاده کنید 

لبه‌های روشویی را گرد کنید

با نرم و گرد کردن لبه‌های روشویی، فضای بیشتری حاصل شده و زمانی که باعجله حرکت می‌کنید، کمتر با لبه‌ی آن برخورد خواهید کرد (برد-برد!).  این دستشویی طراحی‌شده توسط  چانگو و کو، پر از الگوهای سرگرم‌کننده و نقش‌های جذاب، ثابت می‌کند که فضاهای کوچک هنوز هم می‌توانند بدرخشند.

لبه‌ های روشویی را گرد کنید 

مکان جادار را به‌دست بیارید

استفاده از کمد کتانی موجود را با پیکربندی هوشمندانه جبران کنید. خواه یک کمد داروی آینه‌کاری شده باشد یا یک روشویی با قفسه‌های جادار برای قراردادن حوله‌ها، همان‌طور که استودیو رابرت مک‌کینلی در اینجا انجام داده، ما نیز عاشق طرح رنگی بی‌نظیر (اما هنوز خنثی!) هستیم.

مکان جادار را به‌ دست بیارید 

یک رنگ روشن را برای طراحی ساده انتخاب کنید

 مطمئن شوید که هر قطعه هدفی دارد. اگر نمی‌خواهید به سراغ کمد دارو بروید، آینه‌های کشودار یا قفسه‌دار را انتخاب کنید یا از فضای دیوار خود برای ساخت کابینت استفاده کنید. کابینت‌های براق این حمام که توسط ای.تی.سی آترا طراحی شده است، ته‌رنگ نارنجی را در رویه سنگی صورتی‌رنگ نمایان می‌کنند، که با کاشی‌های کف صورتی‌رنگ همخوانی دارد.

یک رنگ روشن را برای طراحی ساده انتخاب کنید 

یک قفسه شناور نصب کنید

 در یک دستشویی کوچک، استفاده از یک قفسه شناور برای وسایل ضروری مانند حوله، صابون، شمع‌ها و دستمال‌ها اهمیت زیادی دارد. طراح داخلی، گیل دیویس، یک قفسه شیشه‌ای ساده درست زیر آینه را برای نمایش زیبا و متقارن نصب کرده است و اگر امکان استفاده از دکوراسیون جالب وجود ندارد، از کاغذدیواری‌های خوب و زیبا استفاده کنید.

 

سؤالات متداول

چگونه یک حمام کوچک طراحی می‌کنید؟

 سازگاری کلیدی است. مانند این حمام توسط لوسی‌هریس در یک خانه در ایالت نیویورک، یک دیوار کاشی را تا سرتاسر اتاق گسترش دهید. درهای حمام تمام شیشه‌ای، یا حتی بدون درهای دوش. فراموش نکنید که یک نقطه برای کابینت دارو اضافه کنید. فضای زیادی برای پنهان کردن لوازم بهداشتی دور از چشم!

بهترین رنگ برای یک حمام کوچک چیست؟

 شاوندا گاردنر می‌گوید: «به آسمان شب فکر کنید. این جمله خیلی کلی است، هیچ پایانی برای چشم نیست. چشم شما در خط بین دیوارهای تیره و سقف سفید متوقف نمی‌شوند و فقط ادامه می‌دهند.»

این دقیقاً دلیلی است که طراحان دوست دارند رنگ‌های تیره را در یک اتاق کوچک استفاده کنند؛ واقعاً همه چیز را باز می‌کند!

در حمام کوچک بهتر است از کاشی‌های بزرگ استفاده کنیم یا کاشی‌های کوچک؟

در مورد کاشی‌کاری حمام، اندازه در حد طرح و رنگ اهمیت ندارد. چه به دنبال کاشی مترو، چه مربع سنگ مرمر بزرگ یا کاشی‌های کوچک شاهی باشید، نکته کلیدی در حمام کوچک این است که سطح را تا حد ممکن صاف نگه دارید. دوغاب خود را با کاشی مطابقت دهید، یا یک الگوی ساده ایجاد کنید که فضا را تحت‌الشعاع قرار نداده و بی‌نظمی بصری ایجاد نکند.

 


بهترین و نزدیکترین  

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است