لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

ترفندهای بزرگتر نشان دادن حمام کوچک خانه؛ قسمت دوم

تاریخ انتشار : 1401/05/08نویسنده: مسعود سلجوقیزمان مطالعه: 7 دقیقهنظر: 0بازدید: 436

حمام‌های کوچک می‌توانند فوق‌العاده جذاب باشند. مگر اینکه برای شما فقط به‌عنوان یک دستشویی کوچک باشد و هدف دیگری از آن بجز شستن دست‌ها قبل‌از شام نداشته باشید. البته طراحی یک حمام کوچک می‌تواند دشوار باشد. حوله‌های تمیز کجا قرار می‌گیرند؟ قلاب برای حوله‌های خیس چطور؟ و چه‌مقدار از فضا را می‌توان برای دوش یا حمام اختصاص داد؟ اگر به‌درستی انجام شود، یک حمام کوچک می‌تواند یک مطالعه موردی مناسب در خصوص سادگی هوشمندانه باشد. اجازه ندهید فضای محدود شما را از زندگی بزرگ باز دارد!

قبل از اینکه دست‌به‌کار شوید و با یک واسطه تماس بگیرید تا شما را در یافتن یک مکان جدید کمک کند، راه‌حل‌های ذخیره­سازی، برنامه‌های مربوط به کف اتاق، پنجره و راه‌حل‌های سبک دیگر که در  زیر آمده‌اند را در نظر بگیرید که به حمام کوچک شما کمک می‌کند تا به‌خوبی یک حمام بزرگ به نظر برسد (و به‌خوبی قابل‌استفاده باشد) هر اینچ را حساب کنید و فراموش کنید که حمام شما چقدر کوچک است. برای سؤالات متداول طراحی بیشتر به انتهای مقاله بروید! 

بیشتر بخوانید:  سبک هوگه؛ بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک

سطوح بیشتری را ایجاد کنید

 در این دستشویی  متوسط که توسط کورینو طراحی شده است، قفسه‌ی کوچک گوشه‌ای نامناسب را به چیزی شیک تبدیل کرده است که به‌اندازه کافی بزرگ است تا بتواند لوازم‌آرایشی یا گلدانی با گل را در خود جای دهد. فرقی نمی‌کند که آن را در همان ارتفاع سینک نگه‌دارید و یا بین سینک و آینه قرار دهید.

سطوح بیشتری را ایجاد کنید 

تاریکی و تیرگی را انتخاب کنید تا بزرگ‌تر دیده شود

 شرکت طراحی داخلی رابسون،  با ایجاد حسی راحت و صمیمی در این دستشویی با کاشی‌های مشکی، نورپردازی و کابینت‌های تیره زیر سینک دودی سنگ طبیعی، اثر اندازه‌ی کوچک و کمبود نور آن را از بین برده است. در‌حالی‌که آینه ممکن است باریک باشد، ارتفاع آن چشم را به سمت بالا کشیده و سقف ‌بلند را برجسته می‌کند.

تاریکی و تیرگی را انتخاب کنید تا بزرگ‌ تر دیده شود 

گسترش سطوح سینک

به جای روشویی دارای دو سینک، یک طرح بلند از سینک می‌تواند از فضا استفاده‌ی بیشتری نماید. سینک و کانتر یک‌تکه و به اندازه کافی بلند هستند که دو نفر هم‌زمان می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین، فضای زیادی برای آویزان کردن حوله‌ها در این طرح که توسط هیدی کایلیر طراحی‌ شده است، وجود دارد.

گسترش سطوح سینک 

درب دوش شیشه‌ای را انتخاب کنید

 از شیشه‌های مات و یا پرده تیره بگذرید و در‌ب‌های شیشه‌ای را انتخاب کنید. این اقدام باعث می‌شود که فضای اطراف دوش احساس راحتی بیشتری را بدهد. امیل درویش، این فضا را با کاشی‌های مربع گرافیکی سفید تمیز نگه‌داشته و کمی فانک با رنگ در نیمه بالایی دیوارها و سقف اضافه کرد.

درب دوش شیشه‌ ای را انتخاب کنید 

همه‌چیز را در یک حمام کوچک براق نگه‌دارید

 ممکن است برخی بگویند کسل‌کننده است، اما حمام کاملاً سفید باعث می‌شود هر فضایی که در آن قرارگرفته‌شده بزرگ‌تر و روشن‌تر به‌ نظر برسد. (برای اثبات کافی است به این‌یکی طرح از شیپلس ستدیو نگاه کنید). متریال‌های جالب، مانند میز سنگ طبیعی و تزئینات مربوطه، کابینت‌های چوبی سبک و کاشی‌های کف گرافیکی/مدل خاص را ارائه کرده است.  اگر می‌توانید، با طراح و پیمانکار خود همکاری کنید تا طرحی هوشمندانه که با شکل خاص فضای شما همخوانی داشته‌باشد ارائه دهند.

همه‌ چیز را در یک حمام کوچک براق نگه‌ دارید 

تناسب را رعایت کنید

حمام دختر سلری کمبل، طولانی و باریک است. بنابراین، او هنگام خرید قطعات اضافی و وسایل تزئینی (دقیقاً پایه‌های گیاهی بلند و باریک و قفسه‌بندی) تناسب را درنظر داشته است. برای اینکه قفسه‌ها را با تم گل‌های زیبا حفظ کند، یک سفره  پیدا کرده و آن را به یک قفسه تبدیل نموده است.

تناسب را رعایت کنید 

ساخت طاقچه‌های دوش

 اگر به یک وان بزرگ نیاز دارید یا اتفاقاً وان شما تمام فضای بین دو دیوار را اشغال می‌کند، پس مطمئن شوید که در جای دیگری از فضای حمام صرفه‌جویی می‌کنید. قفسه‌ها و طاقچه‌های تعبیه‌شده را در دیوار پشت وان برای حوله‌ها و محصولات دیگر قرار دهید.

ساخت طاقچه‌ های دوش 

فضای ذخیره‌سازی خود را با یک پرده پنهان کنید

 برای دستشویی به این کوچکی، آینه‌ای که با زاویه بالای سینک گوشه‌ای آویزان شده است، از هر سانتی‌متر حداکثر استفاده را می‌کند (و بی‌نظمی را می‌توان پشت پارچه‌ای پنهان کرد). بشقاب‌ها و مدل میزگرد جذابیت بصری می‌بخشند. یک میز کوچک برای وسایل اضافی خود اضافه کنید، درست مانند کاری که تام انجام داد. یک میز کوچک با پایه باز انتخاب کنید تا فضا را نبندد. این کار به شما فضایی می‌دهد تا مجلات، گل‌ها یا شمع‌ها را روی آن بچینید.

فضای ذخیره‌ سازی خود را با یک پرده پنهان کنید 

از فضای ذخیره‌سازی خلاقانه استفاده کنید

 راه‌حلی هوشمندانه برای فضای کوچک در حمام طراح داخلی آقای شان اسمیت وجود دارد. از فضای ذخیره‌سازی اضافی ایجا‌دشده با قراردادن سینی بر روی مانع گرفته تا میله‌های حوله و ظرف صابون، این حمام ثابت می‌کنند که یک حمام کوچک هم می‌تواند احساس دلباز بودن ببخشد.

از فضای ذخیره‌ سازی خلاقانه استفاده کنید 

با لامپ‌های رنگارنگ نوآوری کنید

 شما می‌خواهید حمام شما بدون دردسر روشن و منحصربه‌فرد باشد. خوب، در اینجا یک راه‌حل جالب وجود دارد که حتی فضای کوچکی را هم تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد: به این اتاق طراحی‌شده توسط بریگان جین، توجه کنید، جایی که نورهای رنگی با ریتم شبانه‌روزی دیوارهای کرم را به‌طور موقت صورتی می‌کنند.

با لامپ‌ های رنگارنگ نوآوری کنید 

طاقچه‌ها را به مبلمان ترجیح دهید

اگر حمام شما روشویی توکار ندارد، یک طاقچه را درست بالای سینک انتخاب کنید. این طاقچه همه‌ی لوازم ضروری روزانه شما (خمیردندان، صابون) را در خود جای می‌دهد اما به اندازه‌ی یک مبلمان بزرگ فضای کف را اشغال نمی‌کند. همان‌طور که فورد در اینجا انجام داده است. یک قفسه‌ی شناور را در بالای سینک برای دکوراسیون، وسایل ضروری و سایر وسایل کوچک خود نصب کنید. این کار برای کسانی که کابینت مخفی در پشت سینک حمام ندارند، کار راحتی است. همچنین، اگر مشکل فضا دارید، می‌توانید چند قفسه شناور بالای توالت بچینید.

طاقچه‌ ها را به مبلمان ترجیح دهید 

یک کاغذدیواری جالب برای یک حمام کوچک انتخاب کنید

در حمام ‌کوچک بدون دسترسی زیاد به نور طبیعی، (به‌عنوان‌مثال، فضای بدون ‌پنجره در زیر پله‌ها) از فضای آرام‌تر و حساس‌تر با رنگ‌های تیره‌تر و نور کم، استقبال کنید. در این حمام که توسط تامسین جانسون طراحی شده است، کف‌های بتنی، سینک مرمری و کاغذدیواری مدرن توسط کلی ورسلر حال‌وهوای مناسبی را ایجاد کرده‌اند.

یک کاغذدیواری جالب برای یک حمام کوچک انتخاب کنید 

از سطل و سبد استفاده کنید

اگر قفسه‌های باز دارید، با سبدها و کاسه‌های حصیری نظم را حفظ کنید. قفسه‌ها شیک هستند، اما کمبود کابینت فضای ذخیره‌سازی را کاهش می‌دهد، ولی سطل‌ها و سبدها این کمبود را جبران می‌کنند. داشتن چنین حوله‌های کتان زیبایی در حمامی که توسط کتی هاجز طراحی شده است، ضرری ندارد.

از سطل و سبد استفاده کنید 

از فضای اطراف پنجره استفاده کنید

دیواری برای آویزان کردن آینه وجود ندارد؟ مشکلی نیست فقط آن را جلوی پنجره آویزان کنید، که حریم خصوصی بهتری هم ایجاد می‌کند. اگر یک نوار باریک برای محکم‌کردن آینه آکاردئونی بین پنجره‌ها وجود دارد، می‌توانید از این فرصت برای آویزان‌کردن آینه در جلوی پنجره استفاده کنید.

از فضای اطراف پنجره استفاده کنید 

بر روی پنجره نورگیر اضافه کنید

 نور طبیعی، کلید بزرگ‌تر کردن فضای کوچک است. نورگیرها برای زمانی که پنجره‌ها برای روشنایی‌بخشیدن کافی نیستند، مانند خانه ماکسول رایان در همپتونز، گزینه بسیار خوبی هستند. با قرارگرفتن بالای یک پنجره، به نور اجازه می‌دهد که از همه‌ی زوایا به داخل اتاق بتابد.

بر روی پنجره نورگیر اضافه کنید 

بطری‌ها را در طاقچه‌ها قرار دهید

می‌توانید از یک کیسه‌دوش حجیم استفاده کنید، اما کیسه‌های مکعبی کوچک بسیار زیباتر به نظر می‌رسند. طاقچه‌ها صابون و اسفنج را در دسترس قرار می‌دهند. از این اثر جاستینا بلیکنی الگو بگیرید.

بطری‌ ها را در طاقچه‌ ها قرار دهید 

از کف تا قسمت دوش کاشی را ادامه دهید

کاشی را از کف حمام مستقیماً به داخل کابین دوش بکشید، همان‌طور که آلا آکیمووا اینجا انجام داده است. این کار باعث می‌شود اتاق بسیار بزرگ‌تر به نظر برسد.

از کف تا قسمت دوش کاشی را ادامه دهید 

سینک شناور را امتحان کنید

کابینت‌های حجیم را فراموش کنید و برای صرفه‌جویی در فضا یک سینک شناور را نصب کنید که فوق‌العاده شیک به نظر می‌رسد.

سینک شناور را امتحان کنید 

یک وان پایه‌دار تهیه کنید

 از استفاده‌ی قطعات بزرگ در حمام کوچک نترسید. یک وان ‌پایه‌دار بزرگ درواقع یک استفاده بسیار کارآمد از فضا است؛ پرده درست بالای آن آویزان است، لوله‌کشی درون آن قرار می‌گیرد، و وسایل ضروری را می‌توان در جعبه‌ای که درست بالای آن قرار گرفته، نگهداری کرد. آینه غول‌پیکر روی این وان توهم فضای بزرگ‌تر را ایجاد کرده و امتیاز مدل شیک را به دست می‌آورد.

یک وان پایه‌ دار تهیه کنید 

از میله‌ی حوله استفاده کنید

 میله‌ی حوله؛ بهترین راه برای صرفه‌جویی در فضا.  اگر بتوانید یک روشویی با میله حوله تهیه کنید، حتی شیک‌تر به نظر می‌رسد. فقط آن‌ها را روی فلز بکشید تا خشک شوند و زمانی که می‌خواستید مجدداً استفاده کنید، آن‌ها را بردارید.

از میله‌ ی حوله استفاده کنید 

هرگز پنجره را مسدود نکنید

 نور طبیعی برای فضاهای تنگ بسیار مهم است تا این‌که با پرده‌ی‌ دوش تیره مسدود شود. درعوض، درب‌های شیشه‌ای شفاف را انتخاب کنید. در سارا شرمن ساموئل بیشتر ببینید.

هرگز پنجره را مسدود نکنید 

از نردبان استفاده کنید

یک نردبان را دقیقاً به دیوار پشت توالت خود تکیه دهید تا فضای بیشتری برای آویزان کردن ملحفه فراهم کنید. در شرکت طراحی جنا سوی بیشتر ببینید.

از نردبان استفاده کنید 

از درب کشویی استفاده کنید

 به‌جای درب دارای لولا که وقتی باز است، فضای اتاق کوچک شما را اشغال می‌کند، درب کشویی را انتخاب کنید که همیشه موازی با دیوار باشد.

از درب کشویی استفاده کنید 

سؤالات متداول

چگونه یک حمام کوچک طراحی می‌کنید؟

 سازگاری کلیدی است. مانند این حمام توسط لوسی‌هریس در یک خانه در ایالت نیویورک، یک دیوار کاشی را تا سرتاسر اتاق گسترش دهید. درهای حمام تمام شیشه‌ای، یا حتی بدون درهای دوش. فراموش نکنید که یک نقطه برای کابینت دارو اضافه کنید. فضای زیادی برای پنهان کردن لوازم بهداشتی دور از چشم!

بهترین رنگ برای یک حمام کوچک چیست؟

 شاوندا گاردنر می‌گوید: «به آسمان شب فکر کنید. این جمله خیلی کلی است، هیچ پایانی برای چشم نیست. چشم شما در خط بین دیوارهای تیره و سقف سفید متوقف نمی‌شوند و فقط ادامه می‌دهند.»

این دقیقاً دلیلی است که طراحان دوست دارند رنگ‌های تیره را در یک اتاق کوچک استفاده کنند؛ واقعاً همه چیز را باز می‌کند!

در حمام کوچک بهتر است از کاشی‌های بزرگ استفاده کنیم یا کاشی‌های کوچک؟

در مورد کاشی‌کاری حمام، اندازه در حد طرح و رنگ اهمیت ندارد. چه به دنبال کاشی مترو، چه مربع سنگ مرمر بزرگ یا کاشی‌های کوچک شاهی باشید، نکته کلیدی در حمام کوچک این است که سطح را تا حد ممکن صاف نگه دارید. دوغاب خود را با کاشی مطابقت دهید، یا یک الگوی ساده ایجاد کنید که فضا را تحت‌الشعاع قرار نداده و بی‌نظمی بصری ایجاد نکند.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است