لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

بودینو؛ دسر ایتالیایی که نمی‌توانید از درست کردن آن دست بکشید

تاریخ انتشار : 1401/09/02نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 33

این دسر ارتقا یافته‌ی پودینگ به اندازه کافی آسان است که می‌توان در هر زمانی آن را درست کرد، برای یک مناسبت خاص به اندازه کافی چشمگیر بوده و به ندرت نیاز به مغازه رفتن برای خرید مواد دارد.

همه پودینگ را دوست دارند، این یک واقعیت زندگی است. پس چه می‌شود اگر بتوانید نسخه بهتری را در خانه تهیه کنید، آن هم هر زمانی که هوس کردید؟ و چه می‌شد اگر تهیه‌ی آن خیلی آسان بود، آن هم عمدتاً با استفاده از موادی که از قبل در اختیار دارید؟ و چه می‌شد اگر به نوعی بزرگ‌تر و پیچیده‌تر بود... و می‌توانستید دیگران را با آن تحت تأثیر قرار دهید؟ خوب، من چند خبر عالی دارم؛ بودینو پاسخ همه سوالات فوق است!

بیشتر بخوانید:  5 نان برتر فرانسوی

بودینو چیست؟

بودینو در ساده‌ترین شکل یک پودینگ ایتالیایی است. اما به من اعتماد کنید، بودینو خیلی بیشتر از این‌ها است. بودینو که از کاستارد شیر و تخم مرغ غلیظ شده با نشاسته ذرت تهیه شده است، شبیه پودینگ‌ها و کاستاردهای آمریکایی است. با این حال، بودینو بافتی غنی‌تر و تخم‌مرغی‌تر، شبیه به فلن مکزیکی دارد.

بهتر از این، بودینو تقریباً همیشه شامل نوعی پوسته مانند کوکی‌های خرد شده و رویه خامه‌ای است. شما اغلب لایه‌های رویی دیگری مانند کارامل نمکی را نیز خواهید یافت. در آمریکا، شکلات یک طعم فوق العاده محبوب برای پودینگ است، اما بودینو کمی متفاوت است. رایج‌ترین طعم‌ها قهوه، کارامل، وانیل یا عسل است. اغلب طعم‌های میوه‌ای برای این دسر پیدا نمی‌کنید، اما گاهی ممکن است با بودینو با طعم لیمو همراه با کمپوت میوه‌ در ماه‌های تابستان برخورد کنید. مغزیجاتی مانند پسته یک روکش و لایه نهایی معمولی هستند، اما تکه‌های خرد شده بیسکوت یا سایر کلوچه‌های ترد نیز از افزودنی‌های محبوب هستند.

 

چرا بودینو عالی است؟

بودینو یک دسر نمایشی است که به راحتی با مواد اولیه در آشپزخانه درست می‌شود. یک بودینو ساده وانیلی با موادی مانند شیر، تخم مرغ، کره و نشاسته ذرت درست می‌شود که اغلب در همه آشپزخانه‌ها وجود دارند. به علاوه، کاستارد در کمتر از 20 دقیقه روی اجاق گاز درست می‌شود. کاستاردهای تخم‌مرغی به سخت و پیچیده بودن شهرت دارند، به همین دلیل است که بسیاری از مردم به دنبال یک جعبه پودر پودینگ آماده هستند تا آن را از ابتدا درست کنند. همانطور که گفته شد، روش تهیه بودینو، که شامل حرارت دادن شیر و سپس پایین آوردن دمای مخلوط کاستارد با شیر سرد و نشاسته ذرت است، بسیار مطمئن‌تر از هم زدن تصادفی تخم مرغ‌ها در پودینگ می‌باشد.

با وجود این که تهیه آن نسبتاً آسان است و از مواد اولیه معمولی استفاده می‌شود، بودینو کاملاً خاص است و می‌توان آن را با طعم‌ها و تاپینگ‌های مختلف تزئین کرد. طرز تهیه اصلی زیر را می‌توان به راحتی با ذائقه شخصی و آن‌چه در دست دارید تطبیق دهید.

طرز تهیه

بودینو اصلی:

برای تهیه 2 فنجان بودینو

کراست

¼ فنجان کوکی خرد شده

1 قاشق غذاخوری کره، آب شده

1 پیمانه نمک

کاسترد:

¾ فنجان شیر کامل

1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

1 عدد زرده تخم مرغ بزرگ

3 قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای

1 قاشق غذاخوری کره سرد

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

مقدار بسیار کمی نمک

تاپینگ:

¼ فنجان خامه فرم گرفته

1 قاشق غذاخوری شکر

½ قاشق چایخوری عصاره وانیل

کوکی خرده‌ شده، برای تزئین

برای درست کردن کراست:

1. کوکی‌های خرد شده‌، کره ذوب شده و نمک را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و سپس با قاشق در دو فنجان یا لیوان کوچک بریزید.

برای تهیه کاسترد:

1. ¼ فنجان شیر را با نشاسته ذرت در یک کاسه کوچک مخلوط کرده و کنار بگذارید.

2. ½ فنجان شیر باقیمانده را در یک قابلمه گرم کنید، فقط تا زمانی که شروع به حباب زدن کند.

3. زرده تخم مرغ را در یک کاسه بزرگ و مقاوم در برابر حرارت هم بزنید. شیر گرم شده را به آرامی در حالی که به شدت زرده را هم می‌زنید اضافه کنید و سپس مخلوط شیر و نشاسته ذرت را نیز اضافه کرده و هم بزنید. سپس مواد را کنار بگذارید.

4. شکر قهوه‌ای و 3 قاشق غذاخوری آب را در همان ماهیتابه‌ای که برای گرم کردن شیر استفاده کردید روی حرارت بگذارید تا شکر حل شود.

5. در حالی که به شدت شیر و تخم مرغ را در کاسه هم می‌زنید مخلوط شکر را به آرامی به آن اضافه کنید. مخلوط را دوباره داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط گرم کنید و حدود 3 تا 5 دقیقه مدام هم بزنید تا مخلوط شروع به غلیظ شدن کند.

6. آن را از روی حرارت بردارید و کره سرد، عصاره وانیل، و نمک را اضافه کنید. مخلوط را روی کوکی‌های خرد شده بریزید و حداقل 4 ساعت در یخچال قرار دهید.

برای تهیه تاپینگ و تکمیل آن:

1. خامه را در یک کاسه با همزن برقی یا با دست هم بزنید تا کمی غلیظ شود. شکر و عصاره وانیل را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا پف کند. روی هر بودینو مقداری خامه زده شده بریزید و با خرده‌های کوکی تزئین کنید.

تغییراتی در بودینو

کارامل: هنگام تهیه سیروپ شکر قهوه‌ای، سیروپ را (بدون هم زدن!) با دمای حدود 220 درجه فارنهایت گرم کنید تا به آسانی یک سس کارامل خانگی درست شود. قبل از این که روی بودینو خامه فرم گرفته بریزید، روی بودینو سرد شده را یک لایه کاراملی خانگی یا آماده بریزید.

موکا: یک قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده را در حین گرم کردن شیر به آن اضافه کنید و قبل از مخلوط کردن با تخم مرغ، قهوه را با دقت صاف کنید. از خرده‌های بیسکویت شکلاتی خامه‌دار، یا سایر کوکی‌های شکلاتی، در کراست استفاده کنید و مقدار کمی پودر کاکائو را در مخلوط خامه زده شده مخلوط کنید. در صورت تمایل، قبل از ریختن خامه فرم گرفته، سس شکلات مورد علاقه خود را روی بودینو سرد شده بریزید.

آمارتی: از کلوچه‌های آمارتی مورد علاقه خود برای کراست استفاده کنید. هنگام تهیه کاستارد، ¼ قاشق چایخوری عصاره بادام را با عصاره وانیل مخلوط کنید. سپس با بادام خرد شده تزیین کنید.

لیمو: از کلوچه‌های شورت برد با طعم لیمو برای کراست استفاده کنید. پوست یک لیمو را با شیر در حین گرم شدن دم کنید. (اگر پوست لیمو بسیار ریز رنده شده باشد، می‌توانید شیر را صاف کنید.) بودینو سرد شده را با مربای توت فرنگی یا تمشک مورد علاقه خود تزیین کنید. سپس پوست لیمو را نیز برای تزیین روی آن بریزید.

 


برای دیدن بهترین و نزدیکترین کافه و رستوران ها نزدیک خودتان به لینک مراجعه نمایید

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است