لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

پرده‌های پانچ مدل کافه‌ای بسیار جذاب درست شده توسط خودتان

تاریخ انتشار : 1401/09/01نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 52

اگر در خانه خود پنجره‌ای دارید که رو به قسمت خصوصی و شخصی خانه می‌باشد- مانند آشپزخانه یا حمام- اما نمی‌خواهید با پرده جلوی همه نور طبیعی و دوست داشتنی را بگیرید، پرده کافه‌ای تنها چیزی است که نیاز دارید. این پرده تنها بخشی از پنجره را می‌پوشاند در حالی که هنوز اجازه می‌دهد نور از بالای آن به داخل بتابد. درست کردن پرده کافه‌ای به اندازه کافی ساده است (این پرده نیازی به دوختن ندارد!) و شما به راحتی می‌توانید اندازه و پارچه را طوری انتخاب کنید که کاملاً متناسب با فضا و سبک شما باشد. در حالی که پرده‌های کافه‌ای استاندارد احساس لذت‌بخش مثل داخل کلبه دارند، ما می‌خواهیم پلیسه‌های کوچک (معروف به چین‌های فرانسوی) را اضافه کنیم تا ظاهری زیبا و شکیل به آن‌ها ببخشیم.

بیشتر بخوانید:  7 مدل پرده شیک برای جلوگیری از ورود نور

چیزهایی که نیاز دارید

چوب پرده

حلقه‌های چوب پرده

متر

پارچه (ما از کتان استفاده کردیم)

قیچی

اتو

زانفیکس

نوار پرده

قلاب‌های پلیسه 4 شاخه پرده

اتو مو (اختیاری)

ما ترجیح دادیم از زانفیکس استفاده کنیم تا این پروژه بدون دوخت باشد. با این حال، اگر می‌خواهید سجاف‌ها را بدوزید، می‌توانید از چرخ خیاطی استفاده کنید.

همچنین، ما توصیه می‌کنیم قبل از شروع این پروژه پارچه خود را شسته و خشک کنید تا اگر پارچه آبرفت دارد این اتفاق قبل از شروع کار رخ دهد.

مرحله 1: لوازم جانبی پرده را نصب کنید

چوب پرده و حلقه‌های آن را در ارتفاع دلخواه در قاب پنجره نصب کنید (می‌توانید مانند ما از میله قابل تنظیم یا میله‌ای که با گیره به دیوار وصل می‌شود، استفاده کنید). بیشتر پرده‌های کافه‌ای از نیمه پنجره تا پایین آویزان می‌شوند، اما ممکن است بخواهید بسته به میزان حریم خصوصی مد نظرتان، بالاتر یا پایین‌تر نصب شوند.

 

مرحله 2: پنجره را اندازه گیری کنید

از بالای حلقه‌های چوب پرده (قسمت گیره، نه خود حلقه پرده) تا پایین قاب پنجره را اندازه بگیرید و 5 سانتی‌متر اضافه کنید تا ارتفاع پرده خود را بدست آورید. حالا از یک طرف قاب پنجره تا سمت دیگر آن را اندازه بگیرید و آن را دو برابر کنید تا عرض پرده شما به دست آید. این باعث می‌شود مطمئن باشید که پارچه زیادی برای درست کردن چین‌ها خواهید داشت.

 

مرحله 3: پارچه پرده را برش دهید

پارچه پرده را به اندازه ارتفاع و عرضی که برای پرده مشخص کرده‌اید برش دهید. به عنوان مثال، اندازه‌های پنجره ما 66 سانتی‌متر ارتفاع و 1 متر عرض دارد، بنابراین پارچه خود را به ابعاد 70 سانتی‌متر در 2 متر برش دادیم. 

مرحله 4: پرده را سجاف بزنید

با سجاف کردن لبه‌ها در دو طرف پرده شروع کنید و سپس لبه‌های بالا و پایین را سجاف بزنید. به سادگی هر لبه را به داخل تا بزنید (1.5 سانتی‌متر) و با اتوی داغ روی آن فشار دهید تا پارچه به همان حالت تا خورده بماند.

 

سپس پارچه را 1.5 سانتی‌متر دیگر تا کنید و دوباره اتو کنید.

 

یک تکه نوار زانفیکس را به همان طول لبه‌ای که سجاف کرده‌اید ببرید و زیر قسمت تا شده پارچه قرار دهید. 

پارچه را روی نوار زانفیکس تا کنید و با اتوی داغ به مدت 10 ثانیه فشار دهید تا چسب روی نوار بچسبد.

 

مرحله 5: نوار پرده را وصل کنید

سه نوار از نوار زانفیکس را به همان طول بالای پرده ببرید. نوارها را در امتداد لبه بالایی در قسمت پشتی پارچه پرده قرار دهید. نوارها را به گونه‌ای فاصله دهید که اندازه آن‌ها تقریباً با عرض نوار پرده یکی باشد. 

نوار پرده را روی سه ردیف نوار زانفیکس قرار دهید. اگر به نوار پرده دقت کنید، متوجه خواهید شد که جیب‌های باریک و بلندی روی آن وجود دارند و هر جیب دارای یک سوراخ کوچک است که می‌توانید قلاب‌ها را در آن قرار دهید. مراقب باشید که آن سوراخ‌های کوچک بر روی پایین‌ترین نوار زانفیکس قرار بگیرند. روی نوار پرده را با اتوی داغ فشار دهید تا به پارچه بچسبد. سپس بگذارید خنک شود. 

مرحله 6: قلاب‌های پرده پانج را نصب کنید

 از یک سمت پرده شروع کرده، اولین نوک قلاب پلیسه 4 شاخه را در اولین سوراخ روی نوار پرده قرار دهید.

 

پارچه را محکم کشیده و جمع کنید تا بتوانید نوک شاخه‌های دوم، سوم و چهارم را در سوراخ‌های مجاور وارد کنید. هنگامی که تمام نوک‌ها وارد شدند، هر چهار شاخک را به سمت بالا فشار دهید تا کاملاً در نوار پرده قرار بگیرند. این مرحله کمی تمرین نیاز دارد، اما به سرعت از پس آن بر می‌آیید.

هنگامی که اولین قلاب وارد شد، از سوراخ بعدی روی نوار پرده بگذرید و قلاب بعدی را در سوراخ سوم وارد کنید. به نصب کردن قلاب‌ها ادامه دهید و به صورت یک سوراخ در میان این کار را انجام دهید تا به انتهای پرده برسید.

 

برای اطمینان از فاصله یک اندازه قلاب‌ها، ممکن است مفید باشد که کار را با قرار دادن یک قلاب در هر دو انتهای پرده شروع کنید و سپس از هر دو طرف به سمت وسط ادامه دهید. ما به صورت یک سوراخ در میان قلاب‌ها را نصب کرده‌ایم اما در وسط کار مجبور شدیم دو سوراخ در میان ادامه دهیم . پس از آویزان شدن پرده این تفاوت چندان قابل توجه نیست.

مرحله 7: پلیسه‌ها را اتو کنید (اختیاری)

با بستن یک حلقه پرده در پشت هر پلیسه، پرده را روی میله آویزان کنید. بیشتر پرده‌های پانچ دارای دوختی در پایین هر پلیسه هستند تا چین‌ها را به صورت منظم در جای خود نگه دارند. با این حال، برای این که این پروژه کاملاً بدون دوخت باشد، می‌توانید از اتوی مو (بله، همان اتویی که برای صاف کردن موهای خود استفاده می‌کنید) برای چین دادن پارچه استفاده کنید.

به سادگی دو سر هر پلیسه را به هم بچسبانید‌؛ باید سه تا از پارچه به هم چسبیده باشند. اتوی مو داغ را برای چند ثانیه روی قسمت تا شده بگیرید. سپس اتو مو را 5 تا 8 سانتی‌متر به سمت پایین پرده بکشید تا زیر پلیسه نیز چین بخورد.

اگر اتوی مو ندارید، می‌توانید قبل از آویزان کردن پرده، چین‌ها را با اتو معمولی اتو کنید.

 

و این تمام چیزی است که برای درست کردن یک پرده پانچ مدل کافه‌ای باید انجام دهید. از حریم خصوصی محفوظ شده خود به همراه نور طبیعی لذت ببرید!

 

 


برای دسترسی به بیشتر از 10000 متخصص خدمات خانه و ساختمان روی لینک کلیک کنید

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است