لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

آیا سگ‌ها می‌توانند کابوس ببینند؟

دسته بندی :حیوانات خانگی
تاریخ انتشار : 1401/06/29نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 1بازدید: 106

اکثر مردم موافق‌اند که هیچ‌چیز به اندازه دیدن پارس سگ شما در خواب دوست‌داشتنی نیست. ما دوست داریم فکر کنیم که آن‌ها در حال تعقیب سنجاب‌ها در پارک هستند یا با اسباب‌بازی موردعلاقه خود بازی می‌کنند. چگونه می‌توانید مطمئن باشید که سگ شما رویاهای خوشایندی می‌بیند، نه یک کابوس؟

بیشتر بخوانید: چگونه از ادرار هیجانی سگ ها جلوگیری کنیم؟

سگ‌ها چگونه خواب می‌بینند؟

سگ‌ها در طول حرکت تند چشم در خواب (REM)، خواب می‌بینند، درست مانند ما در خواب REM، اما سگ‌ها خیلی سریع‌تر از ما به این مرحله می‌رسند. برای سگ‌ها، خواب REM معمولاً در عرض 15 تا 20 دقیقه پس از به خواب رفتن رخ می‌دهد و می‌تواند فقط چند دقیقه (کمتر از پنج) دقیقه طول بکشد. تحقیقات نشان داده است که سگ‌ها درواقع خواب می‌بینند. درحالی‌که ممکن است افراد درباره ناشناخته یا آینده رویاپردازی کنند، اما اکثر دانشمندان معتقدند که سگ‌ها در مورد خاطرات، هم در مورد صاحبشان و هم از نظر تجربیات گذشته، خواب می‌بینند.

آیا سگ‌ها کابوس می‌بینند؟

سگی که کابوس می‌بیند ممکن است چیزی را ببیند که دوست ندارد یا حتی چیزی که باعث اضطراب او می‌شود. این ممکن است بسته به سگ متفاوت باشد، اما هر موقعیتی که باعث استرس یا اضطراب برای سگ شود می‌تواند منجر به کابوس‌هایی مانند کوتاه کردن ناخن، نظافت، استرس در دامپزشک و موارد دیگر شود. علاوه بر این، اگر توله‌سگ شما نجات‌یافته است، حتی اگر اکنون در یک محیط خوب زندگی می‌کند، ممکن است هنوز در مورد زندگی قبل از نجات خود رویاپردازی کند.

چگونه می‌توانید تشخیص دهید که سگ شما رویا یا کابوس می‌بیند؟

اینکه بتوانید تشخیص دهید سگ شما خواب خوبی می‌بیند یا یک کابوس ممکن است در ابتدا دشوار باشد، اما تفاوت‌های ظریفی وجود دارد. هرچه بیشتر سگ خود را در هنگام خواب مشاهده کنید، تشخیص علائم مختلف برای مراقبت آسان‌تر خواهد بود. به‌طورکلی، اگر سگ شما خواب خوشایندی می‌بیند، ممکن است پنجه‌هایش را ببینید که تکان می‌خورد، گوش‌هایش تکان می‌خورد و پلک هایش می‌چرخند. شما نباید هیچ نشانه آشکار استرس را در سگ خود مشاهده کنید. از سوی دیگر، کابوس‌ها ممکن است باعث شوند سگ شما در خواب همراه با تکان خوردن پنجه‌ها و چشم‌ها غرغر کند. آن‌ها حتی ممکن است زوزه بکشند، ناله کنند، یا حتی صدای زنگ هشدار دهند. اگر کابوس به اندازه کافی استرس‌زا باشد، ممکن است سگ شما به‌طور ناگهانی مانند شما بیدار شود یا من ممکن است از یک کابوس وحشتناک بیدار شوم.

اگر سگ شما کابوس می‌بیند چه باید کرد؟

اگر سگ شما در وسط یک کابوس است، مهم است که او را بیدار نکنید مگر اینکه کاملاً ضروری باشد! انجام این کار ممکن است آن‌ها را مبهوت کند و ممکن است آن‌ها را بشکنند یا حتی گاز بگیرند! اگرچه ممکن است برای شما ناراحت‌کننده باشد، به یاد داشته باشید که اکثر کابوس‌ها فقط چند دقیقه طول می‌کشند. اغلب اوقات، آن‌ها در کمترین زمان به یک خواب آرام بازمی‌گردند.

 اگر کابوس سگ شما بیش از چند دقیقه طول بکشد، بیدار کردن او راهی برای متوقف کردن کابوس است، اما مراقب نحوه انجام آن باشید. همیشه آن‌ها را با صدای خود بیدار کنید، نه با یک لمس. می‌توانید به‌آرامی نام آن‌ها را بگویید و در صورت نیاز به‌تدریج بلندتر شوید. پخش موسیقی ملایم یا روشن کردن تلویزیون نیز ممکن است به‌آرامی آن‌ها را از خواب بیدار کند.

چگونه به جلوگیری از کابوس‌ها کمک کنیم

اگرچه زمانی که سگتان در میان یک کابوس است، کارهای زیادی نمی‌توانید انجام دهید، کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از کابوس‌های شبانه انجام دهید. سگ‌ها اغلب در مورد چیزهایی که باعث اضطراب آن‌ها می‌شود کابوس می‌بینند. کمک به سگ شما برای غلبه بر ترس هایش نه‌تنها می‌تواند به او در ساعات بیداری بلکه در هنگام خواب نیز کمک کند. روش‌های آموزشی مانند حساسیت‌زدایی و ضد تهویه کلاسیک راه‌هایی هستند که به سگ شما در این امر کمک می‌کنند. حساسیت‌زدایی فقط یک کلمه تخیلی برای قرار گرفتن تدریجی در معرض محرک‌هایی است که باعث ایجاد رفتار نامطلوب می‌شود. اگر سگ شما از کوتاه کردن ناخن متنفر است، به‌تدریج او را بیشتر و بیشتر در معرض دیدن ناخن‌ها قرار می‌دهید، پنجه‌اش را بلند می‌کنید، فقط ناخن‌هایش را لمس می‌کنید، همه راه‌هایی هستند که سگتان را نسبت به کوتاه کردن ناخن‌هایش حساس‌تر کنید.

شرطی‌سازی متقابل کلاسیک یک اصطلاح آموزشی است که اساساً به معنای تغییر واکنش عاطفی سگ شما به یک محرک خاص است. این جفت محرکی است که به‌طورمعمول باعث رفتار نامطلوب یا استرس سگ شما با یکی از پاداش‌های موردعلاقه سگ شما می‌شود، خواه یک غذا، اسباب‌بازی یا نوازش سر؛ بنابراین می‌توانید حساسیت‌زدایی خود را با جلسات اصلاح ناخن با میان وعده موردعلاقه سگ خود همراه کنید. اگر در خانه با این روش‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنید یا حتی نمی‌دانید از کجا شروع کنید، دامپزشک و/یا مربی سگ مبتنی بر شیوه‌های تقویتی مثبت می‌تواند به شما و سگتان کمک کند.

درحالی‌که ما نمی‌توانیم با سگ‌های خود صحبت کنیم تا بفهمیم آن‌ها در مورد چه خوابی می‌بینند یا در مورد چه کابوس‌هایی می‌بینند، به لطف تحقیقات علمی، می‌توان به جرات گفت که آن‌ها درواقع خواب می‌بینند و درواقع کابوس می‌بینند. بااین‌حال، خوشبختانه کارهایی وجود دارد که می‌توانیم برای جلوگیری از کابوس‌ها و اطمینان از دیدن رویاهای خوشایند انجام دهیم. اگر نگران کابوس‌های سگ خود هستید، از دامپزشک و مربی خود برای ایده‌ها و راه‌هایی که می‌توانید ترس سگ خود را کاهش دهید، مشاوره بگیرید.


بهترین و نزدیکترین

نظرات
تصویر کاربر
KOORDIYA
عالی بود! سگ من بیشتر اوقات خواب میدید ولی چون من نگران بودم و به این سایت ملحق شدم و نتیجهٔ خوبی گرفتم حالا میدونم که وقتی لئونا (سگم) کابوس میبینه چطوری کمکش کنم و باعث جلوگیری از دیدن خواب های بد و استرس‌زای اون بشم.:)
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است