لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

نان کلاسیک ایتالیایی

دسته بندی :آشپزیغذای ملل
تاریخ انتشار : 1401/09/02نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 41

این دستور پخت نان کلاسیک ایتالیایی با داخل نرم و لطیف و با پوسته ترد در خارج است. نان خانگی خیلی بهتر یا ساده‌تر از این نمی‌شود!

مطلب پیشنهادی:  ساندویچ کوکی شکلاتی با طرح روح

طرز تهیه نان ایتالیایی از ابتدا
گاهی دلم می‌خواهد یکی از آن معجون‌های آلیس در سرزمین عجایب را داشته باشم تا بتوانم خودم را آن‌قدر کوچک کنم که روی تکه‌ای از این نان ایتالیایی مثل بالش دراز بکشم. یک بالش نرم و کربولیسیک بهشتی؛ اما به‌طورجدی، چقدر عالی خواهد بود؟ ازآنجاکه نه‌تنها شما کاملاً راحت و دنج هستید، بلکه یک میان وعده نیز در آنجا می‌خورید تا در صورت نیاز میل کنید؛ و وقتی می‌خواهید نان را به‌عنوان ساندویچ بخورید یا آن را به‌صورت نان تست فرانسوی پخته‌شده خوشمزه یا استراتا یا چیزی دیگر درست کنید، می‌توانید معجون ای که شما را دوباره بزرگ می‌کند مصرف کنید. عالیه، وای رشته کلام از دستم رفت. نان کلاسیک ایتالیایی خانگی، نرم و لطیف در داخل، در بیرون، به یاد دارید؟ بله بیایید بیشتر روی آن تمرکز کنیم.

موادی که نیاز دارید
من کاملاً مطمئن هستم که هر وقت در کودکی به خانه مادربزرگ و پدربزرگم می‌رفتم، رژیم غذایی من شامل نخودفرنگی باغچه، ساقه سرمه و نان ایتالیایی تکه شده از دشت نانوایی با من بود. مربای آلو مادربزرگ روی آن (این واقعاً یکی از بهترین چیزهای زندگی است و امیدوارم روزی بتوانم دستور غذا را دریافت کنم تا آن را با شما به اشتراک بگذارم)؛ بنابراین وقتی مخمر ستاره‌سرخ از من خواست تا یک قرص نان ایتالیایی با استفاده از مخمر آن‌ها درست کنم، خوشحال شدم که آن را به دلیل دل‌تنگی قبول کردم؛ و انتخاب نان خانگی بدیهی بود.

من کمی عصبی بودم که طعم دستور غذای من با چیزی که در جوانی به یاد داشتم - آن مرکز بالش نرم و فوق‌الذکر با پوسته کاملاً ترد و پوسته‌پوسته - نباشد، اما دوستان من، این دستور غذا دقیقاً همین است و همین‌طور است. یک‌چیز باشکوه واقعاً برای رسیدن به آن زمان، تلاش یا مواد تشکیل‌دهنده زیادی لازم نیست. فقط کمی:

آرد (آرد نان یا آرد همه‌منظوره برای این دستور کار می‌کند).
 مخمر (مخمر خشک فعال یا مخمر فوری - برای تبدیل به یادداشت‌های دستور غذا مراجعه کنید).
 آب
 روغن‌زیتون
 و کمی دانش در مورد شکل دادن به آن به‌صورت یک نان باتارد/اژدر (که در عکس بالا نشان می‌دهم، اما همچنین توسط پیتر راینهارت بزرگ در این ویدیو به‌خوبی توضیح داده‌شده است)

و به همین ترتیب، شما در راه رسیدن به سعادت نان خانگی هستید.

چگونه از نان ایتالیایی لذت ببریم
بنابراین، در پایان، من یک قرص از این نان را به‌طورمعمول در پاییز امسال و فصلی که نامش فاش نمی‌شود درست می‌کنم؛ و هر یک از اشکال زیر را به خود خواهد گرفت: ساندویچ، استراتا، پودینگ نان، نان تست فرانسوی، کاسه نان تست فرانسوی پخته، کروتون، پنیر کبابی، نان تست. مطمئناً من گزینه‌های بیشتری را از دست داده‌ام، اما این فقط برای شروع است.
البته، خوردن تکه‌های برش ساده (همان‌طور که ممکن است زمانی که این نان به‌اندازه کافی خنک شده بود، انجام نمی‌دادم) نیز بسیار اتفاق می‌افتد.

اگر این هوای خنک (در ایالت عالی من مینه‌سوتا، هوای عجیب تابستان بعد از پاییز خواهیم داشت) شما را مانند من دچار مشکل پخت کرده است، پس این نان خانگی آسان ایتالیایی را در لیست قرار دهید. می‌توانید بعداً با یک ساندویچ از من تشکر کنید.
نان ایتالیایی (تصویر 7)
زمان آماده‌سازی: 1 ساعت و 15 دقیقه
زمان پخت: 20 دقیقه
کل زمان: 1 ساعت و 35 دقیقه
یک قرص نان بزرگ تحویل می‌دهد

توضیحات
 نان کلاسیک ایتالیایی آسان و خانگی با پوسته جویدنی و داخلی نرم. ایده آل برای ساندویچ، نان تست، پخت صبحانه و موارد دیگر!

مواد لازم:
2 و 4/1 قاشق چای‌خوری (1 بسته) مخمر خشک فعال ستاره قرمز*
1 قاشق چای‌خوری شکر دانه‌ریز
1 فنجان آب گرم (حدود 110 درجه فارنهایت(
2 و 2/1 فنجان آرد نان یا آرد همه‌منظوره
2 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون
1 قاشق چای‌خوری نمک

دستور
در یک کاسه بزرگ یا کاسه همزن، مخمر، شکر و آب گرم را باهم مخلوط‌کنید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه یا تا زمانی که مخمر کف کند بماند.
2 فنجان آرد، روغن‌زیتون و نمک را اضافه کنید. با قاشق چوبی یا با قلاب خمیر با سرعت کم هم بزنید تا خمیر پشمالو شکل بگیرد. خمیر را روی سطح کمی آرد پاشی شده بازکنید و با دست 10 دقیقه ورز دهید و به مقدار کافی از آرد باقی‌مانده را اضافه کنید تا خمیر نرم، صاف و الاستیکی به دست آید. یا سرعت قلاب خمیر را به متوسط افزایش دهید و خمیر را به مدت 5 دقیقه در میکسر ایستاده ورز دهید و به‌اندازه کافی آرد باقی‌مانده را به آن اضافه کنید تا خمیر نرم، صاف و الاستیکی به دست آید.

خمیر را به شکل توپ درآورید؛ در یک کاسه روغن ریخته قرار دهید و روی آن را بپوشانید. روی کاسه را با نایلون بپوشانید و اجازه دهید خمیر 1 ساعت ور بیاید تا دو برابر شود.
فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید. یک ورقه پخت را با کاغذ روغنی، یک حصیر سیلیکونی بپوشانید یا سطح آن را با روغن یا اسپری پخت‌وپز کمی چرب کنید. روی سطحی که کمی آرد پاشی شده، خمیر را بکوبید، سپس بااحتیاط به شکل اژدری به طول حدود 30 سانت درآورید. به ورقه پخت آماده شده منتقل کنید. روی آن را با یک حوله چای بپوشانید و 20 تا 30 دقیقه دیگر بگذارید تا پف کند.
از یک چاقوی لنگ یا دندانه‌دار نان برای ایجاد چند شکاف عمیق در سطح نان استفاده کنید. نان را 20 تا 25 دقیقه یا تا زمانی که قهوه‌ای طلایی شود بپزید. قبل از برش، روی توری خنک‌کننده کاملاً خنک کنید.

نکات
اگر فقط مخمر فوری در دسترس دارید، به‌جای مخمر خشک فعال از 1 و 4/3 قاشق چای‌خوری مخمر فوری استفاده کنید.
در صورت امکان از باکیفیت‌ترین روغن‌زیتونی که در دسترس دارید استفاده کنید.
نحوه نگهداری نان ایتالیایی خانگی: نان تکه‌تکه نشده را بدون پوشش (یا با یک حوله چای) در دمای اتاق 1-2 روز بگذارید. در صورت تکه‌تکه شدن، نان بریده‌شده را به مدت 1 تا 2 روز روی تخته برش در دمای اتاق نگهداری کنید. بعد از 2 روز، نان را در یک کیسه کاغذی یا پلاستیکی در بسته و در دمای اتاق 1-2 روز دیگر نگهداری کنید. شما همچنین می‌توانید نان ایتالیایی خانگی را در یک کیسه پلاستیکی در بسته به مدت حداکثر 3 ماه منجمد کنید.

ارزش غذایی
برای 16 نفر
اندازه سرو: 1 برش
کالری در هر وعده: 89
چربی کل 2 گرم
چربی اشباع 0.3 گرم
چربی اشباع‌نشده 0.3 گرم
0% چربی تک غیراشباع 1.3 گرم
0% کلسترول 0 میلی‌گرم
6٪ سدیم 146.6 میلی‌گرم
6٪ کربوهیدرات کل 15.4 گرم
2٪ فیبر رژیمی 0.7 گرم
شکر 0.3 گرم
پروتئین 2.2 گرم


برای دیدن بهترین و نزدیکترین کافه و رستوران های اطراف خودتان به روی لینک کلیک کنید

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است