لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

14 اشتباه رایج هنگام استفاده از ماشین لباسشویی

تاریخ انتشار : 1401/05/06نویسنده: مرضیه درگاهیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 523

استفاده بیش از حد مواد شوینده

استفاده بیش از حد مواد شوینده می‌تواند باعث بو گرفتن لباس شود. هم‌چنین می‌تواند به خیس شدن لباس‌ها در خشک کن منجر شود. خوشبختانه راه‌حل آسانی برای این کار وجود دارد، تنها مقدار توصیه‌شده از مواد شوینده را استفاده کنید.

تمیز کردن بیش از حد لکه‌ها

تمیز کردن بیش از حد لکه‌ها می‌تواند باعث پخش شدن بیشتر لکه شود. درعوض، برای از بین بردن لکه از استراتژی‌های مختلفی کمک بگیرد یا خیلی آرام لکه را تمیز کنید تا اگر لکه شروع به پخش شدن کرد، آن را متوقف کنید.

بیشتر بخوانید:  کوله پشتی های خود را به همین سادگی بشویید!

فراموش کردن اینکه جیب‌های لباس را خالی کنید

علاوه بر از بین رفتن آنچه که داخل جیب بود، فراموش کردن اینکه جیب‌های لباس را خالی کنید می‌تواند باعث خراب شدن ماشین‌ لباسشویی هم بشود. اشیای فلزی می‌توانند باعث شکسته شدن شیشه جلوی ماشین لباسشویی شوند. ساده‌ترین راه برای حل این مشکل این است که قبل از شستشو جیب‌هایتان را چک کنید که اگر چیزی داخلش است خالی کنید.

نخواندن برچسب‌های مراقبت

اگر برچسب‌های مراقبت را نخوانید، متوجه نخواهید شد که آیا دستورالعمل پاکسازی خاصی وجود دارد که به لباس‌هایتان آسیب نزند. اما مانند بسیاری از مشکلات دیگر در این فهرست، راه‌حل فقط این است که کمی بیشتر به برچسب‌های مراقبت توجه کنید.

جدا نکردن لباس‌ها بر اساس رنگ

این اشتباه اغلب برای افرادی اتفاق می‌افتد که تازه شروع به شستن لباس‌های خود می‌کنند. جدا نکردن لباس‌های روشن، تیره، قرمز و آبی می‌تواند موجب قاطی شدن رنگ لباس‌ها با هم شود. تیشرت سفید اگر با رنگ‌های دیگر ترکیب شود، به صورتی تبدیل می‌شود. راه‌حل ساده برای این کار این است که تنها لباس‌هایتان را بر اساس رنگ از هم جدا کنید.

نبستن زیپ‌های لباس‌هایی که زیپ دارند

اگر در هنگام شستشو زیپتان را نبندید، آنها ممکن است به پارچه‌های دیگر گیر کنند و حین چرخش باعث خراب شدن لباس‌های دیگر شوند. فقط کافیه قبل از شستشو چک کنید و ببینید آیا زیپ لباس‌های زیپدارتان بسته هستند یا خیر.

بستن دکمه لباس‌هایی که دکمه دارند

بستن دکمه‌های پیراهن باعث شل شدن نخ‌های اطراف دکمه‌ها می‌شود و در نهایت پاک شدن رنگ آنها می‌شود. فقط کافیه مطمئن شوید که قبل از قرار گرفتن لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی تمام دکمه‌ها باز باشند.

استفاده بیش از حد از مواد سفیدکننده

سفیدکننده مثل یک شمشیر دو لبه عمل می‌کند، از یک طرف لکه‌ها را برمی‌دارد، اما از طرف دیگر باعث خراب شدن کامل لباس‌های سالم می‌شود. شسشتن بیش از حد لباس‌ها با سفیدکننده باعث خراب شدن بافت پارچه و تغییر رنگ پیراهن قرمز به رنگ صورتی می‌شود.

اشتباهات رایج در لباس شستن

پرکردن بیش از حد ماشین لباسشویی

پرکردن بیش از حد ماشین لباسشویی می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در آن شود. این مشکلات شامل فشار زیاد آوردن به ماشین لباسشویی است که همین باعث کوتاهترشدن عمر آن می‌شود.

اقلام «فقط خشک شویی» ماشین لباسشویی

 با این اشتباه، پوشیدن لباس‌هایتان سخت‌تر می‌شود. شستن فقط لباس‌های خشک در ماشین لباسشویی، لباس‌های شما را 2 تا 3 سایز نسبت به زمانیکه در ابتدا بود کوچک می‌کند. فقط مطمئن شوید ماشین لباسشویی آنچه که لازم است بشویید را دارد می‌شوید و آنچه که لازم نیست را نمی‌شوید و نباید مشکلی داشته باشید.

خیس رها کردن لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی

خیس رها کردن لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی چیزی است که زیاد اتفاق می‌افتد، اگر دیدید که لباس‌هایتان بو گرفته است، بدانید که زمان زیادی داخل ماشین لباسشویی خیس رها شده‌اند. متاسفانه، تنها راه برای خلاص شدن از این بو شستن مجدد لباس‌هایتان است.

خشک کردن بیش از حد لباس‌ها

خشک کردن بیش از حد لباس‌ها باعث آسیب زیاد به لباس‌ها می‌شود، مثل کوچکتر شدن لباس، کش آمدن آن و از بین رفتن لباس‌ها به مرور زمان. اگر درصدد حل این مشکل هستید، لباس‌ها را در دمای پایین قرار دهید.

فراموش کردن اینکه پرزگیر خشک کن را خالی کنید

تمیز نکردن پرزگیر خشک کن باعث می‌شود خشک کن بسیار داغ شود، زیرا گرما دیگر نمی‌تواند از پرزگیر عبور کند. این یک مشکل است به خاطر اینکه فرایند خشک کردن بیش از حد لباس‌ها را سرعت می‌بخشد. لذا، توصیه می‌شود که پس از هر بار ریختن لباس داخل ماشین لباسشویی پرزگیر را تمیز کنید.

ثابت نبودن/متعادل نبودن ماشین لباسشویی‌تان

اگر ماشین لباسشویی‌ شما جایگاه ثابتی نداشته باشد، پس تکان می‌خورد و به عقب و جلو می‌رود و به کف ودیوارها برخورد می‌کند که باعث آسیب به ماشین لباسشویی شما می‌شود. فقط کافیه قبل از روشن کردن آن چند بار چک کنید که آیا جای ماشین لباسشویی‌تان ثابت است. اگر مدام صدای «کوبیدن» می‌شنوید یا ماشین لباسشویی شما در طول سیکل چرخش معمولاً می‌چرخد و به عبارتی ثابت نیست، سطحی را در بالای ماشین لباسشویی قرار دهید و پاها را تا زمانیکه واقعاً تراز شود از آن قسمت رها نکنید.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است