لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

باحال ترین جاهای تفریحی در تابستان برای مسافرت

تاریخ انتشار : 1401/04/23نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 8 دقیقهنظر: 0بازدید: 670

افراد محلی به شما خواهند گفت که هرگز زمان بدی برای بازدید از انکوریج (Anchorage) وجود ندارد. اما حتی طرفدار سرسخت کفش‌های اسکی و دوچرخه‌سواری زمستانی هم می‌پذیرد که هیچ چیزی مانند تابستان در این شهر نیست، جایی که می‌توانید مثلاً در یکی از بزرگترین پارک‌های دولتی کشور (تقریباً تمام 495000 هکتار در داخل شهر قرار دارد) بگردید، سپس در آن جا شب خود را در میان رستوران‌ها و موسیقی زنده، با کمی تنیس یا گلف قبل از خواب بگذرانید. زیرا فراموش نکنید: در بیشتر ماه جولای، خورشید بعد از ساعت 11 شب غروب می‌کند و در نیمی از ماه آگوست بعد از ساعت 10 شب.

            اما روزهای بسیار بلند تابستان، تنها چیزهایی نیستند که این فصل را در آنکوریج شگفت‌انگیز می‌کنند. همچنین تماشای حیات وحش، پیاده‌روی با دسترسی آسان، دوچرخه‌سواری و قایق‌سواری نیز وجود دارد و همچنین جشن‌های فصلی (شما سخاوت و بخشندگی که در بازارهای کشاورزان وجود دارد را باور نمی‌کنید).          

            با پروازهای مستقیم از 9 شهر ایالات متحده (شیکاگو، دنور، هیوستون، لاس وگاس، لس آنجلس، مینیاپولیس، پورتلند، سالت لیک سیتی و سیاتل)، انکوریج بسیار نزدیکتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. به‌علاوه پس از رسیدن به آن‌جا می‌توانید پیاده‌روی کنید.

در این جا چهار مورد از بهترین انتخاب‌ها برای لذت بردن از چنین شرایط دیدنی وجود دارد.

بیشتر بخوانید:  29 مکان جذاب دنیا برای سفر 

به حیات وحش بروید

به حیات وحش

            12 کیلومتری شرق مرکز شهر، به سمت دامنه‌های غربی کوه‌های چوگاچ (Chugach Mountains) بروید و در آستانه پارک بزرگ فوق‌الذکر‌ (پارک ایالتی چوگاچ) خواهید بود که 495000 هکتار آن بیشتر در محدوده شهرداری آنکوریج قرار دارد. برای شروع، مسیر 2.5 کیلومتری را در کوه فلت‌تاپ (Flattop) پیاده‌روی کنید تا به قله‌ای به اندازه زمین فوتبال بروید، جایی که مناظر آن تا حد زیادی توضیح می‌دهد که چرا این قله پربازدیدترین قله ایالت است؛ در یک روز صاف، می‌توانید همه چیز را از دنالی (Denali) تا کوه‌های کنای (Kenai) را ببینید. توجه داشته باشید که مسیرهای در دسترس‌تری نیز وجود دارد که مناظر مشابهی را ارائه می‌دهند، همانند یک پیاده روی سریع از پارکینگ تا چشم‌اندازهای زیبا. نکته این است که شما نمی‌خواهید نسخه‌ای از این منظره و همچنین منظره کوهستانی اطراف را از دست بدهید.

به حیات وحش  

            همچنین فراموش نکنید که آب‌هایی که مرزهای شمالی و جنوبی پارک را از همدیگر جدا می‌کنند را ببینید- به ترتیب نیت آرم (Knik Arm) و ترنیگن آرم (Turnagain Arm) که هر دو انشعابی از خلیج کوچک کووک (Cook Inlet)، رابط بین خلیج آلاسکا و انکوریج هستند. رانندگی‌ به تنهایی نیز شگفت‌انگیز است؛ اگر از آنکوریج به سمت شمال بزرگراه گلن حرکت کنید، نه تنها مسیر خوش منظره را در امتداد نیت آرم خواهید دید، بلکه می‌توانید برای دیدن طبیعت رودخانه ایگل (Eagle) نیز توقف کنید. همانطور که به سمت شمال به سمت رودخانه نیت حرکت می‌کنید، برای دیدن مسیرهای طبیعی محلی توقفی داشته باشید، گوزن‌ها و پرندگان را تماشا کنید، و اگر یک پاروزن باتجربه هستید، فرصت‌های زیبای کایاک سواری و رفتینگ را از دست ندهید.

به حیات وحش  

در همین حال، از آنکوریج به سمت جنوب حرکت کنید، بزرگراه سوارد را در امتداد ترنیگن آرم برانید و طولی نخواهد نکشید که متوجه می‌شوید چرا این امتداد جاده به عنوان سه راهی برای گشت و گذار در جاده‌ها شناخته می‌شود؛ گذرگاه خوش منظره خدمات جنگلی USDA، گذرگاه خوش منظره آلاسکا و آل-آمریکن رود (All-American Road). به معنای واقعی کلمه، هر حرکتی ارزش انجام دادن دارد، از پاتر مارش (Potter Marsh) در لبه پناهگاه حیات وحش ساحلی آنکوریج شروع کنید، جایی که پیاده‌روی روی تخته‌های چوبی شما را به دیدن برخی از خیره‌کننده‌ترین پرندگان در منطقه می‌برد. طیف گسترده‌ای از گونه‌ها از پرستوی دریایی شمالی تا قو بومی آمریکای شمالی در تابستان ظاهر می‌شوند، با عقاب‌هایی که بالای سرشان می‌چرخند و ماهی‌های قزل آلا که زیر پا تخم‌ریزی می‌کنند. برای دیدن حیات‌وحش شگفت‌انگیز حتی نیاز به خارج شدن از بزرگراه ندارید: می‌توانید گوسفندان دال، گوزن‌ها و خرس‌های گریزلی‌ (سه تا از "پنج حیوان بزرگ" آلاسکا) را از جاده اصلی ببینید.

به حیات وحش

            اما یکی از مکان‌هایی که هیچ‌کس نباید آن را از دست بدهد، بلوگا پوینت (Beluga Point) است، جایی که در ژوئیه و آگوست، نهنگ‌های سفید همنام به دنبال ماهی‌های آزاد محلی می‌روند. بلوگا پوینت همچنین یکی از بهترین مکان‌ها برای مشاهده جزر و مد معروف و سورئال ترنیگن آرم است؛ به خصوص اگر درست قبل یا بعد از ماه کامل یا ماه نو یا در طول اعتدال شب و روز ماه سپتامبر سفر ‌کنید. حتی ممکن است موج سواران محلی را در حال سواری بر روی موج‌ها ببینید.

به حیات وحش

            البته، چند ایستگاه در بزرگراه سوارد وجود دارد که می‌توانند به سفرهای یک روزه تبدیل شوند. اولین مورد، گیروود (Girdwood)، یک شهر کوهستانی کوچک در شمالی‌ترین جنگل‌های بارانی ساحلی و معتدل قاره است، که پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در آن جا خیره‌کننده است و همچنین مسیر تراموا از استراحتگاه آلاسکا تا بالای کوه آلاسکا، جایی که مناظری از ترنیگن آرم، یخچال‌های طبیعی معلق و قله‌های پشت سر هم در محدوده کوه چوگاچ خواهید داشت. منظره‌ی بعدی یخچال‌های طبیعی پورتیج (Portage Glacier) است که می‌توانید از طریق تورهای قایقی با راهنما و یا با پیاده‌روی هشت کیلومتری در مسیر معروف یخ‌های آبی (Blue Ice)، در آن جا بگردید. این منطقه همچنین مرکز حفاظت از حیات وحش آلاسکا است که ساکنان آن (بسیاری از این حیوانات یتیم یا مجروح شده‌اند) شامل خرس سیاه و قهوه‌ای، گوزن واپیتی (elk)، روباه، سیاه گوش و گوزن شمالی هستند. می‌توانید در این منطقه پیاده‌روی، رانندگی و یا حتی دوچرخه‌سواری کنید.

مثل یک محلی جشن بگیرید

مثل یک محلی جشن بگیرید 

به همان اندازه که آلاسکایی‌ها به غذاهای فراوان دریایی خود اهمیت می‌دهند، وعده‌های غذایی تابستانی نیز برای ایجاد مزه‌هایی است که توریست‌ها کم‌تر انتظار آن را دارند؛ مدت زمانی که می‌توانید در طول این فصل محصولات عالی و فراوانی بکارید، مسلماً کوتاه است، اما نور روز به قدری هست که می‌توانید کلم پرورش دهید تا بتواند رکورد دار گینس (حدود 63 کیلوگرم!) از حومه آنکوریج باشد. به هر حال، سهم خود را از ماهی سالمون، هالیبوت و شاه خرچنگ آلاسکا بخورید، اما حتماً مسیرهای محلی چیدن توت، نمایشگاه ایالت آلاسکا (19 اوت تا 5 سپتامبر) و بازارهای متنوع کشاورزان آنکوریج را نیز سر بزنید.

مثل یک محلی جشن بگیرید 

            همچنین تعداد زیادی غذاخوری حماسی را در داخل و اطراف آنکوریج خواهید یافت، اما در اینجا لیست مورد علاقه افراد محلی برای شروع شما آمده است؛ صبحانه را در کافه شهر برفی (Snow City Café) میل کنید، جایی که رئیس جمهور اوباما و همراهانش زمانی تمام رول دارچینی‌های آن جا را خوردند و این کافه‌ای است که در آن محصولات تولید شده در آلاسکا در تمام طول تابستان به طور برجسته در منوی آن وجود دارند. ظهر، به مرکز شهر برای کافه وایت اسپات (White Spot Café) بروید و بهترین ساندویچ هالیبات سرخ شده در شهر را بخورید. به وقت شام، به سمت غذاهای دریایی بریج بروید تا ماهی سالمون آن روز که "به سادگی کباب" شده است را بخورید.

برای بازی بروید

برای بازی بروید 

            با توجه به ویژگی که روز‌های تابستان انکوریج دارند، ساعات گلف و تنیس زود شروع می‌شود و تا شب ادامه دارد. و حتی اگر یک بازیکن معمولی هستید که به طور معمول در تعطیلات به باشگاه نمی‌روید و بازی نمی‌کنید، این جا جایی است که می‌توان استثنا قائل شد. در زمین گلف آنکوریج (دامنه تپه‌ای با چشم انداز کوه‌های چوگاچ، دنالی و شهر‌) ممکن است طبیعت را با گوزن‌ها، روباه‌ها یا سایر حیوانات وحشی به اشتراک بگذارید. و وقتی در زمین‌های پارک شهر تنیس بازی می‌کنید، تعجب نکنید اگر یک گوزن برای تماشای شما ایستاده بود.

            اگر به دنبال ورزش محلی‌تری برای امتحان کردن هستید، به یاد داشته باشید که سورتمه سواری با سگ فقط به زمستان محدود نمی‌شود. به لطف هلیکوپترهایی که می‌توانند شما را روی یخچال‌ها فرود بیاورند (بعد از تجربه‌ی پروازی بسیار زیبا)، سورتمه‌کشی سگ در تابستانی نیز یک تجربه فوق العاده است.

بررسی کنید چه چیزی جدید است

بررسی کنید چه چیزی جدید است 

انکوریج امسال آماده پذیرایی از توریست‌های جدید و همچنین توریست‌های همیشگی در مناطق حیات وحش  خود است و شهر چند مورد جدید نیز برای امسال دارد. مسافران اکنون می‌توانند در هتل آلوفت انکوریج که به تازگی افتتاح شده است، اقامت کنند، یک هتل بوتیکی که تنها سه کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. وست مارک انکوریج پس از دو سال وقفه بازگشایی شده و میهمانان را با چشم‌اندازی از کوه‌های چوگاچ و خلیج کوچک کوک فرا می‌خواند. اگر مایل هستید حدود 40 دقیقه در جنوب شهر رانندگی کنید، می توانید اولین اسپای شمالی (Nordic Spa) را در اقامتگاه آلاسکا تجربه کنید. اگر یک سفر به دور از 48 ایالت مجاور هم برای دور شدن از شلوغی روزمره کافی نبود، مطمئناً اسپا در حمام سونا یا شش استخر روباز آب درمانی احاطه شده توسط یک جنگل بارانی مفید خواهد بود.

 


بهترین و نزدیکترین 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است