لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

نان ذرت برای سگ؛ فواید و عوارض

تاریخ انتشار : 1400/11/09نویسنده: تارا صابونیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 2090

بدون شک بخشی از لذت داشتن یک حیوان خانگی مربوط به لوس کردن و توجه کردن به آن‌ها است. گاهی اوقات برای این کار می‌توانید یک خوراکی ویژه برای سگ خود بپزید و او را خوشحال کنید. نان ذرت می‌تواند یک خوراکی بسیار خوشمزه برای سگ و گربه شما باشد. ممکن است نگران این باشید که این خوراکی برای سلامتی آن‌ها مضر است یا خیر و یا این که این نان ذرت باید به روش ویژه‌ای پخته شود یا نه؟ پاسخ به هر دو این سوال‌ها بله است!

نان ذرت عادی از آرد گندم، آرد ذرت، شیر، تخم مرغ، بیکینگ پودر، نمک و مقدار کمی شکر تهیه می‌شود و برای تغذیه سگ‌ها در مقادیر کم بی‌خطر است. اما اگر شما ترکیباتی مانند کره، فلفل تند و یا پیازچه نیز به نان ذرت خود اضافه کنید، دیگر چندان برای تغذیه سگ‌ها مناسب و بی‌خطر نیست و بهتر است اجازه ندهید دوست پشمالوی شما از آن بخورد.

در این مقاله قصد داریم در مورد اصول تغذیه سگ‌ها با نان ذرت صحبت کنیم. همچنین می‌گوییم که چه زمانی بهتر است به سگ خود نان ذرت ندهید و به سمت خوراکی‌های دیگر بروید.

نکته اصلی برای تغذیه سگ با نان ذرت: تعادل را رعایت کنید!

بسیاری از غذاهای روزمره انسان‌ها برای سگ‌ها نیز سالم هستند و حتی می‌توانند مزایای زیادی برای سلامت آن‌ها داشته باشند. برخی از این غذاها عبارتند از: لوبیا، سیب و ماهی سالمون. اما برخی از غذاها نیز هستند که به هیچ عنوان نباید اجازه دهید سگتان از آن‌ها بخورد؛ از جمله پیاز و شکلات.

نان ذرت جایی در میان این دو دسته قرار دارد. خوردن آن هر از چند گاهی برای سگ شما ضرری ندارد، اما هیچ مزیتی نیز برای سلامتی حیوان شما ندارد. به عبارتی هیچ‌گاه نباید آن را در رژیم روزانه سگ خود قرار بدهید. البته این موضوع بستگی به دستور پخت نان ذرت نیز دارد. ممکن است با اضافه کردن چند ماده اولیه ساده مصرف این خوراکی برای سگ شما مضر شود.

غذا دادن به سگ

در ترکیبات نان ذرت چه چیزی برای سگ‌ها بی‌خطر است؟

ماده موجود در نان ذرت بی‌خطر یا مضر؟
بیکن مقدار کم بی‌خطر است.
سوسیس مضر
پپرونی مضر
دانه ذرت مضر
پیازچه مضر
پیاز مضر
سیر مضر
فلفل تند مضر
چیلی سبز مضر
فلفل دلمه‌ای بی‌خطر
شکر مضر
کره مضر
گیاهان معطر مانند ریحان، مریم‌گلی، شوید و جعفری بی‌خطر
پنیر مقدار کم بی‌خطر است.

 

همچنین اگر نان ذرت خود را به جای این که از ابتدا تهیه کنید از یک مخلوط آماده تهیه می‌کنید، مراقب باشید. با دقت به ترکیبات و  میزان شکر و نمک آن توجه کنید. در بسیاری از موارد، نان ذرتی که از ترکیبات آماده تهیه شده باشد نیز برای سگ شما مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما باز هم خوب است از مصرف هر ترکیبی که ممکن است به معده سگتان آسیب بزند جلوگیری کنید.

عوارض مصرف نان ذرت برای سگ‌ها

در صورتی که شما تنها مقدار کمی نان ذرت به سگ خود می‌دهید، احتمال بروز مشکل خیلی کم است و احتیاجی نیست که نگران چیزی باشید. اما اگر سگ شما استفراغ کرد، دچار اسهال یا خارش پوست شد و یا روی پوستش دانه‌ای مشاهده کردید، این احتمال وجود دارد که به گندم آلرژی داشته باشد و یا به یک ترکیب دیگر در نان ذرت واکنش نشان داده باشد. اگر هر یک از این علائم را در سگ خود مشاهده کردید، او را به دامپزشکی ببرید.

آیا نان ذرت برای سگ‌ها مفید است؟

نمی‌توان گفت که نان ذرت برای سگ‌ها کاملا مفید است یا مواد مغذی ویژه‌ای برای آنها دارد. با وجود این موارد هنگامی که به عنوان یک میان‌وعده، گاه به گاه خورده شود و فاقد هرگونه مواد اضافی سمی باشد، بعید است که خیلی مضر باشد. چیزی که هنگام دادن نان ذرت به سگ‌ها اهمیت دارد، این است که مقدار خوراکی که به آن‌ها می‌دهید را محدود کنید و به صورت روتین آن را در رژیم غذایی سگ قرار ندهید. اگر سگتان به مواد اولیه موجود آلرژی نداشته باشد، خوردن چند تکه نان ذرت برای سگ مشکلی ایجاد ‌نمی‌کند.

سگ در حال نان خوردن

اگر سگتان نان ذرت خورد چه کنید؟

وقتی پای غذاهای خوشمزه در میان باشد، سگ‌ها بیشتر اوقات اعتدال را رعایت نمی‌کنند. پس اگر سگ شما بیش از چند تکه کوچک نان ذرت خورد، حواستان به علائمی چون ناراحتی گوارشی مانند استفراغ، اسهال، بی‌حالی، ریزش مداوم آب دهان یا از دست دادن اشتها باشد. اگر هر یک از این موارد رخ داد، باید به دامپزشک مراجعه کنید.

سخن نهایی

نان ذرت استاندارد هیچ مزیتی برای سلامتی سگ شما ندارد ولی ضرری هم ندارد. برای اطمینان از ایمن بودن سگتان، از تغذیه سگ با هر گونه ترکیب سمی خودداری کنید و نان ذرت را به عنوان یک غذای کوچک و به ندرت به سگ خود بدهید.

بیشتر بخوانیدفواید و مضررات تن ماهی برای سگ


برای پیدا کردن بهترین دامپزشک اطراف خودت به بیزاَپ سر بزن!


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است