لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

طراحی و دکوراسیون داخلی با منحنی‌ های زیبا؛ الهام بگیرید

تاریخ انتشار : 1401/05/12نویسنده: مسعود سلجوقیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 318

یاد بگیرید که چگونه خطوط نرم با انحنا و اشکال ارگانیک را در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

در سال‌های اخیر، منحنی‌های ملایم به‌طور فزاینده‌ای به خانه‌های ما راه پیدا کرده‌اند و این روند در سال 2022 ادامه دارد. افزودن اشکال ارگانیک به فضای داخلی خانه شما می‌تواند شما را به دنیای طبیعی متصل و به ایجاد فضایی دلپذیر کمک کند. سعی کنید خطوط تیز را با یکی از این ایده‌ها نرم و منحنی کنید.

بیشتر بخوانید: سبک مینیمال؛ راهی عالی برای دکوراسیون خانه

1. یک منحنی نرم به آشپزخانه خود اضافه کنید

کابینت آشپزخانه معمولا جعبه‌ای و دارای لبه‌های تیز است، اما یک انتهای خمیده در کابینت می‌تواند ظاهر و احساس فضای شما را کاملاً تغییر دهد. این آشپزخانه که توسط ان.جی.ک. طراحی شده است، یک نمونه عالی از نحوه انجام آنچه که اشاره شد است. کابینت‌ها منحنی‌گونه و جذاب به نظر می‌رسند و آشپزخانه کوچک جریان دوست‌داشتنی دارد.

اگر این کار در خانه شما عملی نیست، برای مثال، اگر کابینت‌های آشپزخانه شما از دیوار به دیوار کشیده شده است، ظاهری مشابه را می‌توان با یک جزیره با لبه خمیده یا میز ناهارخوری بیضی شکل به دست آورد.

1. یک منحنی نرم به آشپزخانه خود اضافه کنید 

2. مبل گرد و منحنی‌شکل را انتخاب کنید

اگر اتاق نشیمن شما بیش‌ازحد مربعی به نظر می‌رسد، همراه‌داشتن یک مبل گرد یا تخت‌خوابی با انحنای ملایم، مانند این نمونه زیبا در فضایی که توسط گروه بازاریابی داخلی طراحی شده است، به صافکردن ‌لبه‌های تیز کمک می‌کند

درحالی‌که مبل به‌وضوح نقطه کانونی در اتاق است، فرش‌ گرد و میز قهوه‌خوری دایره‌ای هر دو نقش‌های حمایتی را با پژواک‌کردن و تقویت منظره به‌طور ظریفی ایفا می‌کنند.

اگر فضایی برای یک مبل یا صندلی بزرگ ندارید، به دنبال یک مبل معمولی با انحنای کوچک‌تر برای کناره‌ها باشید که می‌تواند حسی ارگانیک اما با ردپایی کوچک‌تر را  ارائه دهد.

2. مبل گرد و منحنی‌شکل را انتخاب کنید 

3. از درب‌های قوس‌دار استفاده کنید

درب‌های قوسی راه دیگری برای استفاده از ابزار ارگانیک در فضای داخلی خانه شما هستند، اگر در حال گسترش یا بازسازی یک فضا هستید، می‌توانید به استفاده از آن‌ها فکر کنید. آن‌ها علاوه‌بر اضافه‌کردن یک منحنی طبیعی، ورودی اتاق را نیز به شکلی منظم قاب داده  که در هنگام عبور از آن، حس قدم‌گذاشتن از فضایی به فضای دیگر را ایجاد می‌کنند.

همانطور که در این فضای طراحی‌شده توسط شرکت طراحی برنهام مشاهده می‌کنید، طاق‌های منحنی نیز می‌توانند شکل‌ها و سایه‌های زیبایی را ایجاد کنند که نور از آن‌ها عبور می‌کند.

3. از درب‌ های قوس‌ دار استفاده کنید 

4. تاج تخت‌خواب خود را به‌روز کنید

آیا قصد دارید اتاق‌خواب خود را با بودجه مناسب به‌روز کنید؟ فقط نوسازی ساده تاج تخت‌خواب می‌تواند ظاهری جدید به اتاق شما ببخشد. شکل هلالی این طرح که توسط شرکت طراحی جسی ایو انجام شده است، احساس آرامش را ایجاد می‌کند.

همان‌طور که در اینجا مشاهده می‌کنید، یک ماده طبیعی مانند چوب دستی را برای ظاهری ارگانیک انتخاب کنید، یا با یک تاج پارچه‌ای روکش‌شده به شکل نیم‌دایره‌ای برای درک احساسی لطیف‌تر استفاده کنید.

4. تاج تخت‌ خواب خود را به‌ روز کنید 

5. از کابینت آشپزخانه با تاج منحنی  استفاده کنید

کابینت معمولی آشپزخانه همراه با یک کابینت با تاج خمیده می‌تواند ویژگی خاصی را به فضا بخشیده و لبه‌های سخت سایر موارد موجود در اتاق را نرم کند. کابینت ایستاده با تاج منحنی در طرح شرکت ام.اچ.، یک نمونه برجسته واقعی است که به‌زیبایی پنجره‌های قوس‌دار بلند روی دیوار مجاور را بازتاب می‌دهد.

اگر می‌خواهید این ظاهر را در آشپزخانه خود ایجاد کنید، می‌توانید کابینت‌های دست دوم یا قدیمی را جستجو کنید یا اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، از طراح خود بخواهید چیزی سفارشی تهیه کند.

5. از کابینت آشپزخانه با تاج  منحنی استفاده کنید 

6.  از درب و پنجره‌های منحنی‌ شکل استفاده کنید

درب‌ها و پنجره‌های این آشپزخانه منحصربه‌فرد هستند و ریتم کل فضا را تنظیم می‌کنند. منحنی‌ها واقعا نرم و جذاب بوده که باعث می‌شوند تا وسایل چهارگوش تیز  هم ملایم‌تر به‌نظر برسند.

اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد پنجره‌ها یا درب‌های قوس‌دار برای پروژه خانه خود هستید، از طراح یا معمار خود برای مشاوره نظر بخواهید.

6.  از درب و پنجره های منحنی‌ شکل استفاده کنید 

7. پانل‌های شیشه‌ای منحنی را در یک درب معمولی استفاده کنید

اگر درب‌ها یا پنجره‌های منحنی برای شما گزینه‌ای کاربردی نیستند، می‌توانید با انتخاب پانل‌های شیشه‌ای، شکل نرم‌تر و ارگانیک‌تری را به یک درب معمولی بدهید.

همان‌طور که این نمونه کار انجام شده توسط شرک طراحی پییک نشان می‌دهد، یک منحنی ملایم در بالای درب کافی است تا کمی جذابیت بصری ایجاد کرده و برخی از خطوط مستقیم را ملایم کند.

7. پانل‌ های شیشه‌ ای منحنی را در یک درب معمولی استفاده کنید 

8. یک حالت منحنی را در داخل کابینت خود ایجاد کنید

کمددیواری واقعاً برای یک اتاق خواب لازم است، اما هما‌ن‌طور که این مثال زیبای طراحی‌شده توسط شرکت آل و نکستینگ نشان می‌دهد، لازم نیست کمد کاملاً خطی و ساده باشد.

جهت ایجاد فضایی برای شومینه در وسط این کمددیواری، طراحان از این فرصت استفاده کرده و یک منحنی زیبا و فراگیر را معرفی طراحی کرده‌اند که یک ویژگی دوست‌داشتنی و غیرمنتظره را ایجاد کرده‌است.

8. یک حالت منحنی را در داخل کابینت خود ایجاد کنید

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است