لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

طراحی یک نهارخوری نقلی و شیک!

تاریخ انتشار : 1401/03/19نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 718

فضا یک ذهنیت است، یعنی حتی اگر به نظرتان فضای کوچکی دارید با یک چیدمان اصولی می‌توانید آن را بزرگ‌تر نشان دهید.

در این مقاله با کمک ما حتی کمترین مقدار فضای بلااستفاده را به یک اتاق غذاخوری رسمی تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید:  ترفندهای فنگ شویی برای همه‌ اتاق‌ های خانه

تبدیل میز مربعی به دایره‌ای

اگر در یک فضای کوچک به صندلی‌های اضافی نیاز دارید با تبدیل میز مربعی به دایره‌ای، شما می‌توانید صندلی‌های بیشتری را استفاده کرده و از فضا استفاده‌ی بیشتری کنید.

خداحافظی با میز آشپزخانه

یکی از بهترین راه‌های صرفه جویی در فضا، نصب نیمکت گوشه‌ای از آشپزخانه است می‌توانید آن را با بالش و یک کوسن راحت بیارایید و به شما قول خواهیم داد که  از این فضا صبح، بعد از ظهر و شب لذت خواهید برد.

تظاهر کنید که هست!

تظاهر کنید که هست!

اگر شما فضایی جداگانه برای اتاق ناهار خوری ندارید خودتان آن را بسازید! یک میز کوچک و 2 صندلی را در جایی از خانه قرار داده و بدون اینکه نیاز باشد فضایی جداگانه خلق کنید آن را تبدیل به اتاق ناهار خوری کنید.

استفاده‌ی چند منظوره از فضا

اگر به هر طریقی وعده‌های غذایی خود را در آشپزخانه می‌خورید ، توصیه می‌کنیم فضای کوچک خود را چند منظوره کنید. قرار دادن یک میز بزرگتر در وسط آشپزخانه شما نه تنها آن را به یک اتاق غذاخوری رسمی تبدیل می کند ، بلکه وظیفه مضاعف را به عنوان یک جزیره آشپزخانه کاربردی نیز را بر دوش می‌کشد.

جسور باشید

فقط به این دلیل که فضای کوچکی در اختیار دارید نباید از ایده‌ها دست بکشید. استفاده از رنگ‌های پررنگ و عکس‌های برجسته به بزرگتر نشان داده شدن فضا کمک می‌کنند.

توجه به لوستر

توجه به لوستر

از یک لوستر دقیقا در بالای میز ناهارخوری استفاده کرده تا به این ترتیب نشان دهید که فضا اختصاصا برای غذا خوردن طراحی شده است.

استفاده از پنجره‌ها

به جای قرار دادن یک میز در وسط اتاق ، قرار دادن یک میز ناهار خوری مربعی سمت پنجره یا دیوار سریعترین راه برای صرفه جویی در فضا است. به علاوه ، اگر در آپارتمان خود پنجره دارید ، احساس لذت بردن از قهوه در حالی که در منظره غرق می‌شوید، چیزی است که می‌تواند روز شما را بسازد.

توجه به تزیینات

آویز کردن گل و گیاهان زینتی باعث بهتر به نظر رسیدن فضا خواهد شد به یاد داشته باشید هرچقدر به جزییات توجه کنید می‌توانید استفاده‌ی حداکثری از فضا داشته باشید.

از سبک مینیمال کمک بگیرید

از سبک مینیمال کمک بگیرید

بعضی اوقات بهترین روش برای مبارزه با فضای حداقلی استفاده از یک پالت رنگی با رنگ روشن و یا مینیمال است. ترکیب سفید با هر رنگی ، توهم یک اتاق بزرگتر را به همراه خواهد داشت. با نگاهی به این اتاق ناهار خوری سبک و مطبوع، حتی متوجه نمی‌شوید که این مکان فاقد فضا است.

نه به مبلمان حجیم

مبلمان حجیم همیشه فضای کوچک را حتی کوچکتر نشان می‌دهد. هنگام طراحی اتاق ناهار خوری کوچک خود، برای صرفه جویی در فضا، از مبلمان ظریف استفاده کنید.

خلاق باشید

برای جداکردن فضای غذا از فضای خانه می‌توانید از کتابخانه استفاده کنید تا هم به طراحی فضا اهمیت بدهید و هم فضای غذا خوری را جدا کنید.

استفاده از فضای بیرون از منزل

تراس و یا حیاط می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی برای غذا خوردن باشد مخصوصا در فصول گرم سال. بنابراین با کمی خلاقیت به راحتی می‌توانید از فضا حداکثر بهره را ببرید.

استفاد از آینه‌ برای دیوارها

هرچه آینه‌ی بیشتری استفاده کنید به علت بازتاب نور فضا بزرگتر به نظر می‌رسد. بنابراین با سلیقه عمل کنید و از تعدادی آینه‌ی مختلف برای دیوارها استفاده کنید و فضا را بزرگتر جلوه دهید.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است