لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

آیا خوردن تخم مرغ؛ مفید است یا مضر؟

تاریخ انتشار : 1401/04/12نویسنده: فاطمه عالمیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 516

بدون شک همه ما می‌دانیم که تخم‌مرغ فواید زیادی برای سلامتی دارد. مصرف تخم‌مرغ فوایدی مانند کنترل وزن، بهبود سلامت چشم و تأمین بسیاری از مواد مغذی موردنیاز بدن مانند پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 را به دنبال دارد. بااین‌حال، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بهتر است تخم‌مرغ را با غذاهای دیگری جایگزین کنید که همان مواد مغذی موردنیاز برای بدن شما را تأمین می‌کنند. به‌این‌ترتیب می‌توانید در مسیر بهبودی و سلامتی گام بردارید.

بیشتر بخوانید:  15 منبع گیاهی سرشار از پروتئین مخصوص گیاه‌ خوارها

ما در بیزاَپ تحقیقاتی را گردآوری کردیم که نشان می‌دهد خوردن بیش‌ازحد تخم‌مرغ ممکن است انتخاب سالمی برای شما نباشد.

1. مصرف تخم‌مرغ می‌تواند باعث یبوست شود

مصرف تخم‌ مرغ می‌ تواند باعث یبوست شود 

تخم‌مرغ پروتئین زیادی دارد، ولی از طرفی هیچ فیبری ندارد که به هضم غذا کمک کند. کمبود فیبر منجر به یبوست می‌شود، بنابراین اگر فقط تخم‌مرغ بخورید، ممکن است اوقات سختی را در دستشویی تجربه کنید. به همین دلیل است که بهتر است تخم‌مرغ‌هایتان را با غذاهای پرفیبر مانند اسفناج و گوجه‌فرنگی مصرف کنید، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای صبحانه یک املت خوب بخورید.

2. تخم‌مرغ می‌تواند فرصت زندگی طولانی را از شما بگیرد

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که با حذف کامل تخم‌مرغ از رژیم غذایی می‌توانید عمر طولانی‌تری داشته باشید، چراکه زرده تخم‌مرغ دارای سطح کلسترول بالایی است. در هر سنی، اگر زیاد تخم‌مرغ مصرف کنید، ممکن است این خطر را افزایش دهید. اما اگر کمتر از یک تخم‌مرغ در هفته بخورید، مشکلی به وجود نمی‌آورد.

بااین‌حال، همیشه راه‌حلی برای حفظ یک رژیم غذایی سالم وجود دارد؛ شما همچنان می‌توانید پروتئین موردنیاز خود را با جایگزینی زرده تخم‌مرغ با غذاهای گیاهی مانند آجیل، پاستا و نان تأمین کنید تا شانس زندگی طولانی‌تر را حفظ کنید.

3. تخم‌مرغ باعث آکنه و جوش می‌شود

تخم‌ مرغ باعث آکنه و جوش می‌ شود 

آکنه‌ها به دلیل سطوح بالای هورمون پروژسترون به وجود می‌آیند که تخم‌مرغ مملو از آن است. به‌طور طبیعی بدن ما این هورمون‌ها را به‌تنهایی تولید می‌کند، اما با خوردن تخم‌مرغ، فقط هورمون‌های اضافی را به بدن خود وارد می‌کنیم.

بنابراین اگر به‌طور ناگهانی جوش‌های پوستی مشاهده کردید، مراقب تعداد دفعات مصرف تخم‌مرغ خود باشید. بااین‌حال، اگر به‌طور منظم تخم‌مرغ می‌خورید و متوجه بروز آکنه نمی‌شوید، احتمالاً به این دلیل است که به‌اندازه نیاز بدنتان مصرف می‌کنید.

4. مصرف زیاد تخم‌مرغ می‌تواند احتمال بیماری قلبی را افزایش دهد

مصرف زیاد تخم‌ مرغ می‌ تواند احتمال بیماری قلبی را افزایش دهد 

به‌طورکلی، افراد سالم می‌توانند حدود 7 تخم‌مرغ در هفته مصرف کنند. این میزان تخم‌مرغ آسیبی برای قلب ندارد و حتی ممکن است برای کاهش احتمال سکته مغزی یا بهبود بینایی شما مفید باشد.

بااین‌حال، اگر از یک بیماری خاص مانند دیابت رنج می‌برید، خوردن این تعداد تخم‌مرغ ممکن است احتمال ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. حتی مطالعه‌ای نشان داده است که مردانی که روزانه بیش از یک تخم‌مرغ مصرف می‌کنند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری هستند؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از ایجاد هرگونه تغییر در رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

5. تخم‌مرغ ممکن است باعث نفخ معده شود

تخم‌ مرغ ممکن است باعث نفخ معده شود

تخم‌مرغ می‌تواند یک انتخاب عالی برای وعده صبحانه باشد، اما اگر نسبت به برخی غذاها حساسیت یا عدم تحمل غذایی دارید چندان گزینه مناسبی نخواهد بود. اگر نمی‌دانید چرا بعد از خوردن تخم‌مرغ دچار نفخ یا ورم شکم می‌شوید، مصرف تخم‌مرغ را قطع کنید و تست آلرژی بدهید.

عدم تحمل تخم‌مرغ اساساً به این معنی است که شما نمی‌توانید ترکیبات خاصی را در تخم‌مرغ به‌درستی هضم کنید و این ممکن است به دلیل نبود آنزیم خاصی در بدن باشد که شما نمی‌توانید آن را تجزیه کنید. این نه‌تنها شما را دچار نفخ می‌کند، بلکه ممکن است کمی معده درد، سردرد و دل‌پیچه را نیز تجربه کنید.

آیا به‌طور منظم تخم‌مرغ می‌خورید؟ پس از خواندن این مطلب چطور؟ آیا رژیم غذایی خود را تغییر می‌دهید؟

 


بهترین و نزدیکترین 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است