لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

۱۲ روش فوق العاده برای بزرگ جلوه ‌دادن آشپزخانه

تاریخ انتشار : 1401/05/13نویسنده: صادق مالکیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 228

این تغییرات هوشمندانه را در طراحی آشپزخانه خود پیاده کنید تا هم انباری بیشتری داشته باشید و هم آن را بزرگ‌تر جلوه دهید.

اگر چند ترفند زیر را بدانید، هر آشپزخانه‌ای جادار به نظر خواهد رسید. کابینت‌ها و دیوارهای سفید، یکی از این ترفندهاست. بااین‌حال، روش‌های بسیاری وجود دارد که فضای بیشتری در آشپزخانه ایجاد می‌کند یا آن را بزرگ‌تر از واقعیت جلوه می‌دهد. در ادامه وب‌سایت بیزاپ ۱۲ روش را به شما معرفی می‌کند که ترکیبی از افزایش فضای نگهداری، زیبایی و خط دید طولانی است. این ترکیب، طرحی کاربردی با فضایی جادار را به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید: فوت و فن طراحی بهترین آشپزخانه!

۱. کابینت‌ های کم‌ عمق را مدنظر قرار دهید 

۱. کابینت‌های کم‌عمق را مدنظر قرار دهید

بیایید متفاوت فکر کنیم: لزومی ندارد تمامی کابینت‌های پایینی شما ۶۰ سانت عمق داشته باشد. بیشتر کابینت‌ها، عمق ۳۰ تا ۴۰ سانت دارند که معمولاً برای کابینت‌های بالا استفاده می‌شوند.

استفاده از کابینت‌های باریک‌تر، مزایای خود را دارد. این کابینت‌ها فضای کف را کمی باز می‌کند و اگر آشپزخانه تنگ باشد، قطعاً تأثیرگذار است. درست است فضای انباری را اندکی کاهش می‌دهد، اما به‌هرحال دسترسی به انتهای کابینت‌های عمیق همیشه دشوار است، بنابراین کابینت‌های کم‌عمق‌تر می‌توانند برای اقلام روزمره مناسب باشند.

۲. ابزار و وسایل خود را کاهش دهید 

۲. ابزار و وسایل خود را کاهش دهید

واضح است که برای داشتن آشپزخانه‌ای باز و جادار باید از شر خرت‌وپرت‌های روی پیشخوان خلاص شوید، اما می‌توانید با حذف ابزارها، یک گام رو به جلو بردارید.

استفاده از کابینت‌های لمسی یا مگنتی، آشپزخانه را یکدست نشان می‌دهد و در نتیجه آن را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. همچنین باعث می‌شود کمتر به وسایل کوچک برخورد کنید یا کمتر لباستان به دستگیره کابینت گیر کند. بعلاوه قدرت مانور بیشتری در آشپزخانه خواهید داشت.

۳.  در مورد سینک دوقلو تجدیدنظر کنید 

۳.  در مورد سینک دوقلو تجدیدنظر کنید

مشتریان، سینک دوقلو درخواست می‌کنند؛ گاهی همان ابتدای کار. سینک‌های دوقلوی بزرگ کاربردهای خود را دارند، اما اگر مایل به مصالحه هستید و به سینک تکی راضی شوید، هم فضای انباری بیشتری خواهید داشت و هم فضای پیشخوان پیوسته‌تری.

این موضوع بیشتر در مورد مجموعه کابینت‌های استوک صدق می‌کند زیرا انتخاب‌های شما از نظر اندازه محدود است.

۳.  در مورد سینک دوقلو تجدیدنظر کنید 

اگر سینک شما در مقابل پنجره قرار دارد و فضای زیادی در دو طرف وجود ندارد، احتمالاً «منطقه مرده‌ای» در کنار آن ایجاد می‌شود که بلااستفاده می‌ماند. اگر از کابینتی کوچک‌تر برای سینک استفاده کنید، اتاق را در دو طرف آزاد می‌کند و درنتیجه برای کابینت‌های مجاور انتخاب‌های بیشتری خواهید داشت.

به‌عنوان مثال، به‌جای استفاده از کابینت سینک ۹۰ سانتی (برای سینک دوقلو) از کابینت ۶۰ سانتی (برای سینک تک) استفاده کنید. این کار باعث می‌شود از هر طرف ۱۵ سانت فضا باز شود. این فضای ۳۰ سانتی برای یک کابینت کاربردی کافی است.

اگر  از کاسه سینک دوم مکرراً استفاده نمی‌کنید، ارزش این را دارد که فکر کنید از فضای اضافی آن چه استفاده‌هایی می‌توانید بکنید.

۴. ماشین ظرف‌ شویی نقلی انتخاب کنید 

۴. ماشین ظرف‌شویی نقلی انتخاب کنید

اکثر ماشین‌های ظرف‌شویی استاندارد دارای عرض ۶۰ سانتی هستند، اما محبوبیت ماشین‌های ظرف‌شویی جمع‌وجور یا آپارتمانی با ابعاد ۴۵ سانتی در حال افزایش است.

این ۱۵ سانت تفاوت، باعث می‌شود در جایی دیگر، یک کابینت بزرگ‌تر داشته باشید. به طور طبیعی، ماشین لباسشویی کوچک‌تر، سریع‌تر پر می‌شود، یعنی به‌جای اینکه یک روز بین شستشوها منتظر بمانید یا ماشین را تا نیمه پر کنید، می‌توانید اغلب مواقع آن را سریع پر کنید و ظرف‌ها را بشویید. برای خانوارهای کوچک‌تر این می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

۵.  یخچال فریزر کوچک‌ تری انتخاب کنید 

۵.  یخچال فریزر کوچک‌تری انتخاب کنید

وقتی صحبت از حفظ چند سانت فضای بیشتر است، انتخاب یخچال فریزر باریک‌تر، فضای زیادی را در آشپزخانه‌تان آزاد می‌کند. مشتریان معمولاً بزرگ‌ترین یخچال ممکن را برای آشپزخانه خود می‌خواهند، اما این مدل‌های بزرگ ۹۰ سانتی به بالا، یا پر از خرت‌وپرت می‌شوند یا نصفشان خالی می‌ماند.

اگر مرتب آشپزی نمی‌کنید یا مکرراً محصولات تازه نمی‌خرید، سعی کنید یخچال خود را ۷۶ تا ۷۰ سانتی انتخاب کنید و فضای بیشتری را برای سایر موارد ضروری باز کنید.

۶. از پنل وسایل برقی استفاده کنید 

۶. از پنل وسایل برقی استفاده کنید

دوست ندارید از لوازم جمع‌وجور استفاده کنید؟ هنوز هم راه‌هایی وجود دارد که ظاهر خلوتی به آشپزخانه بدهید.

لوازم آماده برای پنل (معمولاً یخچال و ماشین ظرف‌شویی) به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان روی آنها پنل زد تا با ظاهر آشپزخانه شما یکدست شوند. در نتیجه، ظاهر آشپزخانه سیال‌تر خواهد بود. به عبارتی، آشپزخانه بزرگ‌تر و دلبازتر جلوه می‌کند. این لوازم آماده پنل، ارزان‌قیمت نیستند، اما قطعاً ظاهری لوکس به آشپزخانه می‌دهند.

۷. بین کابینتی خود را آیینه‌ ای کنید 

۷. بین کابینتی خود را آیینه‌ای کنید

وقتی در آشپزخانه غرق در شام پختن می‌شوید، آن موقع است که کمبود فضا را احساس می‌کنید.

بین کابینتی آیینه‌ای، خطوط دید را باز می‌کند و باعث می‌شود اتاق بسیار بزرگ‌تر به نظر برسد، به‌خصوص از نمای نزدیک. برای جلوه‌ای شیک‌تر، از شیشه رنگی استفاده کنید تا انعکاس آن ظریف‌تر باشد.

۸. از قفسه استفاده کنید 

۸. از قفسه استفاده کنید

در یک آشپزخانه کوچک، برداشتن تمام کابینت‌های بالایی ممکن است عملی نباشد، اما همیشه می‌توانید به میزان دلخواه از آنها استفاده کنید تا جذاب‌ترین وسایل روزمره خود را روی آنها قرار دهید.

می‌توانید ظروف غذاخوری، کتاب‌های آشپزی و برخی ظروف نگهدارنده را روی قفسه‌های دیواری جای دهید. این قفسه‌ها حس بازتری به اتاق می‌دهند. بعلاوه به این صورت آشپزخانه کمتر حس پری دارد و فضایی برای نفس کشیدن وجود دارد.

۸. از قفسه استفاده کنید 

حتی لازم نیست متعهد به ایدهٔ قفسه‌ها شوید. کافی است دربِ تعدادی از کابینت‌ها را بردارید تا این حس سبکی و دلبازی القا شود. هروقت خواستید، می‌توانید درها را سر جایش قرار دهید.

۹. کابینت‌ های درب شیشه‌ ای را استفاده کنید 

۹. کابینت‌های درب شیشه‌ای را استفاده کنید

این هم یک راه دیگر برای دلباز کردن کابینت‌های بالایی، بدون اینکه فضای نگهداری تغییر خاصی کرده باشد. در کابینت‌های معمولی را به درهای شیشه‌ای تغییر دهید تا ظاهر دلبازتری ایجاد شود.

از این کابینت برای نمایش ظروف نوشیدنی جذاب استفاده کنید، یا از شیشه مات استفاده کنید تا ظروف مختلف پشت آن زیاد پیدا نباشد.

۱۰. از روشنایی مناسب برای کابینت‌ ها استفاده کنید 

۱۰. از روشنایی مناسب برای کابینت‌ها استفاده کنید

اهمیت نورپردازی خوب را نمی‌توان کتمان کرد و اغلب  در آشپزخانه‌ها،  نورپردازی ناکافی است، به صورتی که فقط چند لامپ وسط آشپزخانه قرار گرفته است. زیر، بالا یا حتی داخل کابینت‌ها، نورپردازی اضافه کنید تا آشپزخانه  روشن‌تر و بزرگ‌تر جلوه کند، زیرا سایه‌های تیره اطراف کابینت‌ها از نظر بصری فضا را کوچک نشان می‌دهند.

برای رفع سریع این مسئله، از نوارهای LED یا لامپ‌های لمسی دارای باطری در زیر کابینت‌ها استفاده کنید.

۱۱. بین کابینتی کوتاه استفاده کنید 

۱۱. بین کابینتی کوتاه استفاده کنید

 فضای کابینت‌های خود را بادقت طراحی کرده‌اید و اکنون فضای دیوار باز است. برای اینکه آن دیوار ۳ متری به نظر برسد (حتی اگر فقط ۲٫۵ متر باشد)، سعی کنید از بین کابینتی کوتاه و هم رنگ با دیوار استفاده کنید. نبودِ خط جداکننده واضح بین جایی که کاشی متوقف می‌شود و دیوار عادی شروع می‌شود، دیوار را بلندتر نشان می‌دهد. ازاین‌رو، وسعت فضای باز شما بزرگ‌تر جلوه می‌کند.

۱۱. بین کابینتی کوتاه استفاده کنید 

از طرف دیگر، اگر بودجه کافی دارید، می‌توانید کاشی را تا سقف بکشید یا از یک بین کابینتی شیک استفاده کنید، تا آشپزخانه ظاهری یکدست و پیوسته داشته باشد.

برای اینکه ظاهری درخشنده و آیینه‌ای به آشپزخانه بدهید، بین کابینتی استیل ضدزنگ را امتحان کنید (که بالاتر بحث شد). این کار به آشپزخانه عمق می‌دهد و درعین‌حال پوشش فولادی لوازم آشپزخانه را بازتاب می‌دهد.

۱۲. کابینت بالای هود را بردارید 

۱۲. کابینت بالای هود را بردارید

 ممکن است نخواهید کابینت‌های بالایی را حذف کنید، اما کابینت دور هود معمولاً نفشی به جز مخفی کردن کانال‌ها ندارند. هود زیبایی انتخاب کنید که قرار است دیده شود. این کار باعث می‌شود از نظر بصری، یکنواختی فضای بالای آشپزخانه از بین برود. حتی همین عمق اندک می‌تواند باعث شود آشپزخانه کمتر تنگ به نظر برسد.

                             


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است