لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

6 علامت استرس و اضطراب شدید که خودتان متوجه نیستید!

تاریخ انتشار : 1401/05/04نویسنده: مسعود سلجوقیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 734

بیان اینکه چه چیزی باعث آزار شما می‌شود آسان نیست. شاید اصلاً برای بیان دلایل استرس‌زا وقت نداشته باشید و یا حتی با ساده‌انگاری فکر کنید که همه‌چیز در زندگی شما عالی است. بااین‌حال، بدن شما هرگز دروغ نمی‌گوید، و وقتی در گوش‌دادن به صدای آن شکست می‌خورید، «پیام» دریافت می‌کنید. این پیام‌ها معمولاً ناخوشایند هستند، اما بدن شما از آن‌ها به‌عنوان آخرین راه‌حل برای کمک به شما استفاده می‌کند.

ما در حال رمزگشایی سیگنال‌های استرسی هستیم که بدن شما برای شما ارسال می‌کند.

بیشتر بخوانید:  10 راهکار بی‌نظیر برای کاهش استرس کارآفرینی

دندان‌ قروچه می‌ کنید 

دندان‌قروچه می‌کنید

بزرگ‌ترین عامل دندان‌قروچه استرس است. ممکن است در طول روز یا هنگام خواب به‌طور ناخودآگاه دندان‌های خود را گاز بگیرید یا روی هم فشار دهید. یکی از نشانه‌هایی بارز عادت به دندان‌قروچه درد فک بعدازآن است. همچنین شاید متوجه کوتاهی بیش‌ازحد دندان‌های خود شوید که یکی از عوارض دندان‌قروچه‌کردن است. استفاده از محافظ دهان برای محافظت از دندان‌ها یا مراجعه به دکتر برای درمان ایده‌های خوبی هستند.

زیاد عرق می‌ کنید 

زیاد عرق می‌کنید

تعریق به دلایل زیادی همچون: ورزش‌کردن، دمای بالای بدن و درک تهدید از جانب مغز رخ می‌دهد. بااین‌حال، اگر مدام عرق می‌کنید، شاید نشانه‌ی ابتلا به اضطراب باشد. بدن ما باید تمام آب را از طریق پوست و سپس از طریق کلیه‌ها خارج کند تا در حین دفاع از خود نیاز به استفاده از دستشویی نداشته باشیم. درنتیجه، واکنش جنگ یا گریز ایجاد و باعث تعریق بیش‌ازحد شما می‌گردد.

بیشتر از حد معمول موهایتان می‌ ریزد 

بیشتر از حد معمول موهایتان می‌ریزد

پیدا کردن موهای بیشتر در حمام یا روی شانه ممکن است نشانه استرس پنهان باشد. حتی ممکن است ناخودآگاه موی خود را بکنید. آشفتگی عاطفی می‌تواند مرحله رشد چرخه مو را مختل کند. حتی اگر اخیراً هیچ اتفاق وحشتناکی رخ نداده است، به یاد داشته باشید که ریزش مو معمولاً به تأخیر می‌افتد. بنابراین ممکن است 6 تا 12 هفته پس از یک رویداد استرس‌زا ریزش مو را تجربه کنید.

لکه‌ های قرمز روی صورت دارید 

لکه‌های قرمز روی صورت دارید

اگر از آلرژی رنج نمی‌برید، اما همچنان دچار حساسیت می‌شوید، ممکن است یک تجربه احساسی با بالا و پایین‌های زیادی را پشت سر گذاشته باشید. علاوه‌براین، استرس حتی ممکن است موجب ایجاد لکه‌های قرمز در دهان شما گردد. شاید آن‌قدر از نظر احساسی تحت تأثیر قرار گرفته باشید که بدن شما مواد شیمیایی آزاد کند که واکنش بدن شما را به عملکردهای دیگر تغییر دهد.

چشمان شما مدام تکان می‌ خورند 

چشمان شما مدام تکان می‌خورند

استرس می‌تواند سیگنال‌های غیرعادی به مغز و ماهیچه‌های صورت شما بدهد. درنتیجه چشم شما به‌طور غیرقابل‌کنترلی تکان می‌خورد. ممکن است متوجه حرکت غیرارادی پلک پایین یا در موارد نادر پلک بالا شوید. در برخی موارد، پرش پلک برای هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول می‌کشد.

دهان شما همیشه خشک است 

دهان شما همیشه خشک است

اگر دائماً تشنه هستید و هیچ‌چیز شوری نخورده‌اید، به سلامت عاطفی خود توجه کنید. استرس طولانی‌مدت غدد بزاقی شما را مسدود کرده و باعث خشکی دهان می‌شود. همچنین ممکن است به دلیل کم‌آبی بدن در بلع مشکل پیدا کنید.

چگونه متوجه می‌شوید که استرس دارید؟ چه چیزی به شما برای مبارزه با آن کمک می‌کند؟

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است